Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vitamínové doplňky

Vitamínové doplňky

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Milan Sekanina
Šetření:11. 03. 2009 - 08. 04. 2009
Počet respondentů:74
Počet otázek (max/průměr):16 / 12.03
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:18,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:06
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,
jsem studentem 3. ročníku bakalářského studia Ekonomické fakulty VŠB- TU Ostrava, oboru marketing a obchod a dovoluji si Vás oslovit a zároveň Vás požádat o vyplnění tohoto dotazníku pro získání statistických dat, týkajících se analýzy konkurence na trhu s vitamínovými doplňky.
Tento dotazník je anonymní a všichni respondenti jsou vybíráni náhodně. Veškeré informace z dotazníku budou použity výhradně pro účely bakalářské práce.

Děkuji za Váš čas.                             Milan Sekanina
 

Odpovědi respondentů

1. Jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena5675,68 %75,68 %  
muž1824,32 %24,32 %  

Graf

2. Do jaké věkové kategorie spadáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16-25 let4966,22 %66,22 %  
26-35 let1418,92 %18,92 %  
0-15 let56,76 %6,76 %  
36-45 let45,41 %5,41 %  
46-59 let22,7 %2,7 %  

Graf

3. Jaké je Vaše nejvyšší ukončené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou3648,65 %48,65 %  
vysokoškolské1925,68 %25,68 %  
základní1216,22 %16,22 %  
vyučen(a)68,11 %8,11 %  
vyučen(a) s maturitou11,35 %1,35 %  

Graf

4. Do jaké platové kategorie spadáte? (čistý příjem)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
8000-10999 Kč3952,7 %52,7 %  
11000-18999 Kč2128,38 %28,38 %  
19000-29999 Kč1013,51 %13,51 %  
50000 a více34,05 %4,05 %  
30000-49999 kč11,35 %1,35 %  

Graf

5. Zajímáte se o zdravý životní styl?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5777,03 %77,03 %  
ne1722,97 %22,97 %  

Graf

6. Kupujete nějaké vitamínové doplňky? Pokud je Vaše odpověď ne, dále nepokračujte.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 7, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5979,73 %79,73 %  
Ne1520,27 %20,27 %  

Graf

7. Kolik měsíčně utratíte za vitamínové doplňky?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
100-199 Kč2135,59 %28,38 %  
0-99 Kč1423,73 %18,92 %  
200-399 Kč1220,34 %16,22 %  
400-599 Kč915,25 %12,16 %  
800 a více35,08 %4,05 %  

Graf

8. Z jaké produktové skupiny nejčastěji kupujete vitamínové doplňky, doplňky stravy? (označte max. 2 odpovědi)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vitamíny a multivitamíny4881,36 %64,86 %  
imunita a obranyschopnost2847,46 %37,84 %  
energie a vitalita2237,29 %29,73 %  
nárůst svalstva711,86 %9,46 %  
diety a hubnutí711,86 %9,46 %  
jiné35,08 %4,05 %  
spánek35,08 %4,05 %  
stres23,39 %2,7 %  

Graf

9. Co Vás ovlivní při koupi vitamínových doplňků? (můžete vyplnit více odpovědí)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kvalita3864,41 %51,35 %  
cena3152,54 %41,89 %  
doporučení lékaře2644,07 %35,14 %  
doporučení kamaráda(ky)1728,81 %22,97 %  
reklama1016,95 %13,51 %  

Graf

10. Kterou značku vyrábějící vitamínové doplňky znáte? (prosím vypište)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
walmark1327,66 %17,57 %  
Nutrend24,26 %2,7 %  
CEM-M12,13 %1,35 %  
Pharma Nord, Wallmark12,13 %1,35 %  
supradyne12,13 %1,35 %  
Walmark, Nutrend, Carne Labs12,13 %1,35 %  
Vitacost, LEF, Vitaland/ProFitness, Walmark12,13 %1,35 %  
Natures Bounty12,13 %1,35 %  
Wallmark, Vitaland,12,13 %1,35 %  
různé12,13 %1,35 %  
ostatní odpovědi Aminostar, Nutrend, Penco, Isostar,
vitaland
Jamieson
Medpharma,Walmark, Westcan, Royal, Pharma Nord
naturline, walmark,
weider, aminostar, nutrend, carne labs
walmark,harmony line
Nutrend, Walmark
profitness
Veg 1
zentiva
GS, Centrum, Zentiva
Vita Harmony, Walmark
Phama Nord
Walmark, MedPharma, ProFitness
cem-m, centrum. spektrum,
Multi Tabs, Centrum, Kalibrum
GS
Elevit, GS, Calibrum, Centrum, Marťánci
Naturline
walmark,profitness,just,nutrend,california fitness
vitalinea
Scitec, Dymatize, Aminostar, ATP, Nutred
Walmark, Zentiva
2451,06 %32,43 % 

Graf

11. Od jaké společnosti kupujete vitamínové doplňky?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Walmark2762,79 %36,49 %  
Nutrend716,28 %9,46 %  
Profitness49,3 %5,41 %  
Vita Harmony49,3 %5,41 %  
Carne Labs12,33 %1,35 %  

Graf

12. Znáte společnost Walmark?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5491,53 %72,97 %  
ne58,47 %6,76 %  

Graf

13. Kupujete nějaké produkty společnosti Walmark?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 14, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3254,24 %43,24 %  
Ano2745,76 %36,49 %  

Graf

14. Jaké produkty společnosti Walmark kupujete? (odpovězte pouze v případě kladné odpovědi na otázku č.13)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vitamíny 311,54 %4,05 %  
klasické vitáminy-komplet13,85 %1,35 %  
vitamín c13,85 %1,35 %  
vitamín c, b, martanci, ginko prim...13,85 %1,35 %  
Vitamin C, Beta Karoten13,85 %1,35 %  
rybí tuk13,85 %1,35 %  
Zinek13,85 %1,35 %  
vitamíny, chrom, selen,..13,85 %1,35 %  
Lecitin13,85 %1,35 %  
nwm13,85 %1,35 %  
ostatní odpovědi Aminostar
vitaminy : C-cko, multi
beta-karoten, vitaminy všeobecne
Doplňky stravy
napr. vitamín C, sojove tabletky-fytosoja
Coenzym Q 10 Varixinal Benosen Spektrum Viaderm
Pupalka,beta karoten,jablečný ocet
marťánci
Spektrum
beta-karoten, chrom
betakaroten
Pupalka dvouletá + vitamín E
Q10,vitaminy
vitaaminy
1453,85 %18,92 % 

Graf

15. Jste spokojeni s produkty společnosti Walmark? (odpovězte pouze v případě kladné odpovědi na otázku č.13)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2385,19 %31,08 %  
Částečně414,81 %5,41 %  

Graf

16. Chcete k dané problematice něco doplnit? (napište prosím co)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

K spol. Walmark: má nízký obsah vitamínu v mg v jedné tabletě. Jiné společnosti mají doporučené hodnoty v jedné tabletě a nemusím brát třeba dvě denně a tím neustále na to myslet.

Kéž by se více lidí zajímalo o zdravý způsob života.

kupuji pouze příležitostně např. v případě nachlazení (vitamíny) nebo sportovního výkonu (energetické drinky apod.)

u většiny produktů doplňků stravy chybí mi možnost koupit si větší balení, nebo balení "pytlíkové", zbytečně platím nešikovné nákladné krabičky, které navíc zbytečně zatěžuje živ. prostředí...

v súčastnosti ma ovplyvňuje cena trochu narástla a už len nutné to čo potrebujem momentálne kupujem .....

Vitaminové doplňky účinkují jen tehdy, když se užívají dlouhodobě :-)

walmark je vynikající

Walmark znám a používám, ale více používám jiné firmy

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

11. Od jaké společnosti kupujete vitamínové doplňky?

  • odpověď Walmark:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 15. Jste spokojeni s produkty společnosti Walmark? (odpovězte pouze v případě kladné odpovědi na otázku č.13)
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi walmark na otázku 10. Kterou značku vyrábějící vitamínové doplňky znáte? (prosím vypište)

13. Kupujete nějaké produkty společnosti Walmark?

  • odpověď Ano:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 15. Jste spokojeni s produkty společnosti Walmark? (odpovězte pouze v případě kladné odpovědi na otázku č.13)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste?

2. Do jaké věkové kategorie spadáte?

3. Jaké je Vaše nejvyšší ukončené vzdělání?

4. Do jaké platové kategorie spadáte? (čistý příjem)

5. Zajímáte se o zdravý životní styl?

6. Kupujete nějaké vitamínové doplňky? Pokud je Vaše odpověď ne, dále nepokračujte.

7. Kolik měsíčně utratíte za vitamínové doplňky?

8. Z jaké produktové skupiny nejčastěji kupujete vitamínové doplňky, doplňky stravy? (označte max. 2 odpovědi)

9. Co Vás ovlivní při koupi vitamínových doplňků? (můžete vyplnit více odpovědí)

10. Kterou značku vyrábějící vitamínové doplňky znáte? (prosím vypište)

11. Od jaké společnosti kupujete vitamínové doplňky?

12. Znáte společnost Walmark?

13. Kupujete nějaké produkty společnosti Walmark?

15. Jste spokojeni s produkty společnosti Walmark? (odpovězte pouze v případě kladné odpovědi na otázku č.13)

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste?

2. Do jaké věkové kategorie spadáte?

3. Jaké je Vaše nejvyšší ukončené vzdělání?

4. Do jaké platové kategorie spadáte? (čistý příjem)

5. Zajímáte se o zdravý životní styl?

6. Kupujete nějaké vitamínové doplňky? Pokud je Vaše odpověď ne, dále nepokračujte.

7. Kolik měsíčně utratíte za vitamínové doplňky?

8. Z jaké produktové skupiny nejčastěji kupujete vitamínové doplňky, doplňky stravy? (označte max. 2 odpovědi)

9. Co Vás ovlivní při koupi vitamínových doplňků? (můžete vyplnit více odpovědí)

10. Kterou značku vyrábějící vitamínové doplňky znáte? (prosím vypište)

11. Od jaké společnosti kupujete vitamínové doplňky?

12. Znáte společnost Walmark?

13. Kupujete nějaké produkty společnosti Walmark?

15. Jste spokojeni s produkty společnosti Walmark? (odpovězte pouze v případě kladné odpovědi na otázku č.13)

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Sekanina, M.Vitamínové doplňky (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://vitaminove-doplnky.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.