Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Víte, co je to Fair Trade?

Víte, co je to Fair Trade?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tereza Janáčková
Šetření:30. 03. 2010 - 25. 04. 2010
Počet respondentů:121
Počet otázek (max/průměr):9 / 7.08
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:21
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Průzkum provádím kvůli své bakalářské práci na téma Analýza českého trhu s Fair Trade výrobky. Na základě tohoto průzkumu chci zjistit jestli lidé pojem Fair Trade znají, popřípadě jestli jsou výrobky s tímto označením oblíbené.

Odpovědi respondentů

1. Říká Vám něco pojem Fair Trade?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, vím přesně o co se jednáotázka č. 2, ano, už jsem o tom slyšel/a, ale nevím přesně o co se jednáotázka č. 2, ne, tento pojem mi nic neříkáotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, vím přesně o co se jedná6754,47 %55,37 %  
ano, už jsem o tom slyšel/a, ale nevím přesně o co se jedná2923,58 %23,97 %  
ne, tento pojem mi nic neříká2721,95 %22,31 %  

Graf

2. Odkud jste se o Fair Trade dozvěděl/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
škola nebo práce4951,04 %40,5 %  
internet3031,25 %24,79 %  
kamarádi, příbuzní2323,96 %19,01 %  
časopis1414,58 %11,57 %  
televize1313,54 %10,74 %  
obchod1313,54 %10,74 %  
noviny88,33 %6,61 %  
reklamní leták88,33 %6,61 %  
rádio33,13 %2,48 %  
billboard22,08 %1,65 %  
Jeden svět11,04 %0,83 %  
fest Trutnov11,04 %0,83 %  
ani nevím, asi z obalu výrobku11,04 %0,83 %  
plakát11,04 %0,83 %  
díky nákupu tohoto výrobku11,04 %0,83 %  
uz nevim11,04 %0,83 %  

Graf

3. Koupil/a jste si už někdy výrobek s označením Fair Trade?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, tyto výrobky kupuji pravidelněotázka č. 4, ano, občas tento výrobek koupím, ale není to pravidelněotázka č. 4, ano, jednou už jsem ho koupil/a a chystám se ho koupit znovuotázka č. 4, ano, jednou už jsem ho koupil/a, ale znovu se ho koupit nechystámotázka č. 4, ne, ale mám to v plánuotázka č. 6, ne a ani to neplánujiotázka č. 5, ne, protože nevím jak bych ho poznal/a ani kde se dá koupitotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, protože nevím jak bych ho poznal/a ani kde se dá koupit2627,08 %21,49 %  
ano, občas tento výrobek koupím, ale není to pravidelně2425 %19,83 %  
ne, ale mám to v plánu2020,83 %16,53 %  
ne a ani to neplánuji1111,46 %9,09 %  
ano, jednou už jsem ho koupil/a a chystám se ho koupit znovu77,29 %5,79 %  
ano, tyto výrobky kupuji pravidelně55,21 %4,13 %  
ano, jednou už jsem ho koupil/a, ale znovu se ho koupit nechystám33,13 %2,48 %  

Graf

4. Jaký Fair Trade výrobek jste koupil/a, kupujete nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
čokoláda512,82 %4,13 %  
Káva512,82 %4,13 %  
čaj37,69 %2,48 %  
potraviny25,13 %1,65 %  
čokoláda, káva25,13 %1,65 %  
čokoládu25,13 %1,65 %  
asi kafe12,56 %0,83 %  
květiny, potraviny12,56 %0,83 %  
zázvorové sušenky12,56 %0,83 %  
olivový olej12,56 %0,83 %  
ostatní odpovědi čokoláda, sypká guarana
čokoláda, čaj
cukrovinky
čaj,čoko tyčinka
bonbony
čokoládu, kafe
šperk - náramek z kůže
Oběd součástí akce Fair Trade (Menza)
kávu a čaj
Čaje a fialová rýže
produkty z kávy, kakaa, čajovníku
cokolada
Čaj, čokolády, želé.
potraviny jako čokoláda, sušené plody, ...
jídlo
čokoládu, kávu
1641,03 %13,22 % 

Graf

5. Z jakého důvodu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Cenově nepřijatelné

drahé

Je to marketingový trik.

Je to zbytečnost která v důsledku nikomu nepomůže.

jsou lepší volby

Kupuju to, co potrebuju, v kvalite, ktera mi vyhovuje. FT pro me neni hodnoticim kriteriem (cili neplanuju koupi FT, ale ani ji nevylucuju, pokud zrovna nahodou bude odpovidat mym predstavam nejlip).

Nechci je.

Nechci podporovat nerovný přístup na trh

Nemám potřebu

nevyhovuje mi

No keby mi nieco padlo do oka tak to kupim. Ale ze by som to vylosvene planovala neda sa povedat

6. Kde bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jiné město6754,47 %55,37 %  
Praha, Brno, Ostrava, Plzeň3326,83 %27,27 %  
vesnice1613,01 %13,22 %  
Liberec, Olomouc, Ústí nad Labem, České Budějovice, Hradec Králové75,69 %5,79 %  

Graf

7. Jakého jste dosáhl/a vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské7258,54 %59,5 %  
vysokoškolské3730,08 %30,58 %  
základní64,88 %4,96 %  
vyučen/a43,25 %3,31 %  
vyšší odborné43,25 %3,31 %  

Graf

8. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-309073,17 %74,38 %  
31-40129,76 %9,92 %  
20 a méně129,76 %9,92 %  
41-5086,5 %6,61 %  
51-6010,81 %0,83 %  

Graf

9. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena9476,42 %77,69 %  
muž2923,58 %23,97 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Říká Vám něco pojem Fair Trade?

  • odpověď ano, vím přesně o co se jedná:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne a ani to neplánuji na otázku 3. Koupil/a jste si už někdy výrobek s označením Fair Trade?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Říká Vám něco pojem Fair Trade?

2. Odkud jste se o Fair Trade dozvěděl/a?

3. Koupil/a jste si už někdy výrobek s označením Fair Trade?

6. Kde bydlíte?

7. Jakého jste dosáhl/a vzdělání?

8. Kolik je Vám let?

9. Jakého jste pohlaví?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Říká Vám něco pojem Fair Trade?

2. Odkud jste se o Fair Trade dozvěděl/a?

3. Koupil/a jste si už někdy výrobek s označením Fair Trade?

6. Kde bydlíte?

7. Jakého jste dosáhl/a vzdělání?

8. Kolik je Vám let?

9. Jakého jste pohlaví?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Janáčková, T.Víte, co je to Fair Trade? (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://vite-co-je-to-fair-trade.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.