Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vizualizace a chování zákazníka v e-shopech

Vizualizace a chování zákazníka v e-shopech

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jan Bartůněk
Šetření:18. 11. 2013 - 02. 12. 2013
Počet respondentů:112
Počet otázek (max/průměr):16 / 12.89
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:52,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:18
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, jsem studentem VŠE a píši bakalářskou práci na téma: Úloha grafické vizualizace v internetovém obchodě.

Chtěl jsem Vás tímto požádat o pomoc vyplněním níže uvedeného dotazníku.

 

Prezentace produktů a zboží pomocí fotografie je zákazníkem v současné době již očekávaná, nepřináší mu nic nového, dostává pouze surové informace a data o daném objektu. Díky počítačové 3D vizualizaci se otvírá nový prostor pro prezentaci, jedná se např. o produktové vizualizace, 3D modely výrobků, které nabízí možnost manipulace (přiblížení, oddálení, otočení), virtuální prohlídky, interaktivní katalogy, animace a další.

Tento krátký dotazník se zabývá vizualizací a chováním zákazníka v e-shopech.

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

Jedná se např. o produktové vizualizace3D modely výrobků, které nabízí možnost manipulace (přiblížení, oddálení, otočení), virtuální prohlídkyinteraktivní katalogyanimace a další.

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena7062,5 %62,5 %  
muž4237,5 %37,5 %  

Graf

2. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16 - 247466,07 %66,07 %  
25 - 342219,64 %19,64 %  
45 - 5465,36 %5,36 %  
35 - 4465,36 %5,36 %  
75 +10,89 %0,89 %  
55 - 6410,89 %0,89 %  
65 - 7410,89 %0,89 %  
1 - 1510,89 %0,89 %  

Graf

3. Máte zkušenost s nákupem v elektronickém obchodě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 5, neotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10896,43 %96,43 %  
ne43,57 %3,57 %  

Graf

4. Vylučujete možnost Vašeho budoucího nákupu v elektronickém obchodě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → konec dotazníku, neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne360 %2,68 %  
ano240 %1,79 %  

Graf

5. Setkal/a jste se při nákupu v elektronickém obchodě s některou formou vizualizace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 6, neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9487,04 %83,93 %  
ne1412,96 %12,5 %  

Graf

6. O jaké zaměření elektronického obchodu se jednalo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
elektro6468,09 %57,14 %  
oblečení a móda5558,51 %49,11 %  
kosmetika a zdraví2425,53 %21,43 %  
sport a hobby2223,4 %19,64 %  
filmy, hry, knihy1819,15 %16,07 %  
dům a zahrada1617,02 %14,29 %  
auto - moto1617,02 %14,29 %  
potraviny11,06 %0,89 %  
cestovní ruch11,06 %0,89 %  
hudební nástroje11,06 %0,89 %  
byty11,06 %0,89 %  

Graf

7. O jakou formu vizualizace se jednalo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
virtuální katalog, prohlídka (interaktivní)6265,96 %55,36 %  
statická pasivní vizualiazce5356,38 %47,32 %  
animace (pasivní)3031,91 %26,79 %  
statická 3D vizualiazce66,38 %5,36 %  
animace33,19 %2,68 %  

Graf

8. Dokážete si představit v současné době rozhodnutí o koupi produktu v elektronickém obchodě na základě vizualizace (bez reálného prohlédnutí/vyzkoušení zboží)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3733,33 %33,04 %  
spíše ano3531,53 %31,25 %  
spíše ne2522,52 %22,32 %  
nevím87,21 %7,14 %  
ne65,41 %5,36 %  

Graf

Uvažujte možnou budoucnost (virtuální, pokročilá realita atd.)

9. Dokážete si představit rozhodnutí o koupi produktu v elektronickém obchodě na základě vizualizace (bez reálného prohlédnutí/vyzkoušení zboží), pokud by elektronický obchod nabízel pokročilé vizualizační technologie?

Jedná se o prohlédnutí/vyzkoušení zboží prostřednictvím snímacích zařízení - zejména kamer a dalších pokročilých technologií. Pro představu uvádím, virtuální zkušební kabinky, vizualizaci zboží přímo ve vámi určeném prostoru...

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4540,54 %40,18 %  
spíše ano3531,53 %31,25 %  
nevím1614,41 %14,29 %  
spíše ne109,01 %8,93 %  
ne54,5 %4,46 %  

Graf

10. Hodnotíte vizualizaci v elektronickém obchodě jako přínosnou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9686,49 %85,71 %  
nevím98,11 %8,04 %  
ne65,41 %5,36 %  

Graf

11. Seřaďte uvedené parametry zboží při prezentaci v internetovém obchodě podle Vašich preferencí:

Jedná se pouze o parametry zobrazené u zboží v elektronickém obchodě. Opomeňme povědomí o daném výrobku, tedy prestiž a jeho kvalitu. 1 nejvíce důležitý, 8 nejméně.

Nepovinná otázka, respondent mohl u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
cena1.4341.302
textové informace2.843.191
foto, video, vizualizace3.0193.452
reference a hodnocení3.3115.045
dostupnost3.9624.376
nabízené příslušenství5.6235.499
záruční podmínky5.4154.545
možnost porovnání6.2084.485

Graf

12. Dal/a byste přednost internetovému obchodu nabízejícímu u zboží kvalitní vizualizace (zejména ty interativní) před obchodem s prezentací zboží pouze formou fotografií?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5145,95 %45,54 %  
záleží na typu zboží4439,64 %39,29 %  
ne1614,41 %14,29 %  

Graf

13. Dokázala by Vás kvalitní vizualizace (zejména dynamická) přinutit strávit v daném elektronickém obchodě více času a prohlížet si tak i zboží, které Vámi nebylo primárně zamýšlené ke koupi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7870,27 %69,64 %  
nevím2018,02 %17,86 %  
ne1311,71 %11,61 %  

Graf

14. Myslíte, že by zboží zobrazené pomocí interaktivní 3D vizualizace vedlo k menšímu počtu vráceného zboží?

jedná se o 14ti denní lhůtu, kdy je možné vrátit zboží bez udání důvodu.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano844,44 %7,14 %  
ano633,33 %5,36 %  
spíše ne211,11 %1,79 %  
ne15,56 %0,89 %  
nevím15,56 %0,89 %  

Graf

15. Byl/a bych ochoten/ochotna zaplatit vyšší částku za zboží, které by bylo prezentováno interaktivní vizualizací.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne952,94 %8,04 %  
ano529,41 %4,46 %  
nevím317,65 %2,68 %  

Graf

16. Uvítal/a byste větší rozšíření vizualizace v internetových obchodech?

(zejména tuzemských)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8374,77 %74,11 %  
nevím2018,02 %17,86 %  
ne87,21 %7,14 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví:

2. Věk:

3. Máte zkušenost s nákupem v elektronickém obchodě?

5. Setkal/a jste se při nákupu v elektronickém obchodě s některou formou vizualizace?

6. O jaké zaměření elektronického obchodu se jednalo?

7. O jakou formu vizualizace se jednalo?

8. Dokážete si představit v současné době rozhodnutí o koupi produktu v elektronickém obchodě na základě vizualizace (bez reálného prohlédnutí/vyzkoušení zboží)?

9. Dokážete si představit rozhodnutí o koupi produktu v elektronickém obchodě na základě vizualizace (bez reálného prohlédnutí/vyzkoušení zboží), pokud by elektronický obchod nabízel pokročilé vizualizační technologie?

10. Hodnotíte vizualizaci v elektronickém obchodě jako přínosnou?

11. Seřaďte uvedené parametry zboží při prezentaci v internetovém obchodě podle Vašich preferencí:

12. Dal/a byste přednost internetovému obchodu nabízejícímu u zboží kvalitní vizualizace (zejména ty interativní) před obchodem s prezentací zboží pouze formou fotografií?

13. Dokázala by Vás kvalitní vizualizace (zejména dynamická) přinutit strávit v daném elektronickém obchodě více času a prohlížet si tak i zboží, které Vámi nebylo primárně zamýšlené ke koupi?

16. Uvítal/a byste větší rozšíření vizualizace v internetových obchodech?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví:

2. Věk:

3. Máte zkušenost s nákupem v elektronickém obchodě?

5. Setkal/a jste se při nákupu v elektronickém obchodě s některou formou vizualizace?

6. O jaké zaměření elektronického obchodu se jednalo?

7. O jakou formu vizualizace se jednalo?

8. Dokážete si představit v současné době rozhodnutí o koupi produktu v elektronickém obchodě na základě vizualizace (bez reálného prohlédnutí/vyzkoušení zboží)?

9. Dokážete si představit rozhodnutí o koupi produktu v elektronickém obchodě na základě vizualizace (bez reálného prohlédnutí/vyzkoušení zboží), pokud by elektronický obchod nabízel pokročilé vizualizační technologie?

10. Hodnotíte vizualizaci v elektronickém obchodě jako přínosnou?

11. Seřaďte uvedené parametry zboží při prezentaci v internetovém obchodě podle Vašich preferencí:

12. Dal/a byste přednost internetovému obchodu nabízejícímu u zboží kvalitní vizualizace (zejména ty interativní) před obchodem s prezentací zboží pouze formou fotografií?

13. Dokázala by Vás kvalitní vizualizace (zejména dynamická) přinutit strávit v daném elektronickém obchodě více času a prohlížet si tak i zboží, které Vámi nebylo primárně zamýšlené ke koupi?

16. Uvítal/a byste větší rozšíření vizualizace v internetových obchodech?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Bartůněk, J.Vizualizace a chování zákazníka v e-shopech (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://vizualizace-a-chovani-zakazn.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.