Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Cílem tohoto výzkumu je zjištění Vašich postojů a názorů k vlastenectví a k vlastenecké výchově. Získaná data budou složit ke zpracování mé diplomové práce.
Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)
Zvolte prosím pouze jednu z nabízených odpovědí.
Odpovědi respondentů
1. Jste hrdý na to, že jste Čech/Češka?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano, jistě
86
63,24 %
63,24 %
ne, necítím se tak
38
27,94 %
27,94 %
nevím, nepřemýšlel/a jsem o tom
12
8,82 %
8,82 %
2. Jak intenzivně vnímáte svoji národní hrdost?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nijak významně
64
47,06 %
47,06 %
velmi silně
43
31,62 %
31,62 %
téměř vůbec
29
21,32 %
21,32 %
3. Silněji pociťujete příslušnost…?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
k místu, kde žijete (kde jste se narodil/a)
88
64,71 %
64,71 %
k České republice
48
35,29 %
35,29 %
4. Byl/a byste ochoten/a změnit místo svého pobytu (s ohledem na patriotismus)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano, nečiní mi to potíže
62
45,59 %
45,59 %
ne, jsem pevně spjat/a s místem pobytu, s rodinou
38
27,94 %
27,94 %
nevím
36
26,47 %
26,47 %
5. Jaký máte vztah ke své vlasti a k českému národu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
neutrální
62
45,59 %
45,59 %
velmi pozitivní
61
44,85 %
44,85 %
negativní
13
9,56 %
9,56 %
6. Považujete Čechy, ve srovnání s ostatními evropskými národy, za vlastence?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
bez výraznějšího zájmu
98
72,06 %
72,06 %
vůbec se v tomto směru neprojevující
20
14,71 %
14,71 %
silně vlastenecky založené
18
13,24 %
13,24 %
7. Co si představujete pod pojmem vlastenectví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
láska k vlasti, národu, jazyku
88
64,71 %
64,71 %
vztah k zemi, kde jsem se narodil
32
23,53 %
23,53 %
úcta k předkům, k historii
16
11,76 %
11,76 %
8. Považujete se Vy osobně za vlastence?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
75
55,15 %
55,15 %
ne
43
31,62 %
31,62 %
nevím
18
13,24 %
13,24 %
9. Domníváte se, že je v současné době vlastenectví stále aktuální téma?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
60
44,12 %
44,12 %
ano
53
38,97 %
38,97 %
nevím
23
16,91 %
16,91 %
10. Myslíte si, že starší generace byly více vychovávány ve vlasteneckém duchu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
114
83,82 %
83,82 %
nevím
12
8,82 %
8,82 %
ne
10
7,35 %
7,35 %
11. Kterou generaci obyvatel považujete za větší vlastence?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
občany v postproduktivním věku (starší jak 55 let)
112
82,35 %
82,35 %
občany v produktivním věku (35 – 55 let)
16
11,76 %
11,76 %
občany v mladším produktivním věku (20 – 34 let)
5
3,68 %
3,68 %
mladé lidi (12 – 19 let)
3
2,21 %
2,21 %
12. V kterém období, podle Vás, bylo vlastenectví prožíváno nejintenzivněji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
v období „První republiky“ (T. G. M.)
62
45,59 %
45,59 %
v období národního obrození (18. – 19. století)
38
27,94 %
27,94 %
za německé okupace od roku 1939
26
19,12 %
19,12 %
v roce 1968
5
3,68 %
3,68 %
v roce 1989
4
2,94 %
2,94 %
v současnosti
1
0,74 %
0,74 %
13. Myslíte si, že je dnešní mladá generace vedena k vlastenectví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
109
80,15 %
80,15 %
nevím
20
14,71 %
14,71 %
ano
7
5,15 %
5,15 %
14. Myslíte si, že obecně větší podíl při předávání vlasteneckých hodnot přináší?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
rodinné prostředí (rodiče, prarodiče, příbuzní, …)
90
66,18 %
66,18 %
vnější prostředí (škola, mimoškolní organizace, významné osobnosti, ...)
46
33,82 %
33,82 %
15. Vyrůstal/a jste v rodině (v prostředí), kde se prosazovaly vlastenecké hodnoty?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
102
75 %
75 %
ano
34
25 %
25 %
16. Mluvili s Vámi vaši rodiče o vlastenectví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
velmi málo
67
49,26 %
49,26 %
ne, nikdy
60
44,12 %
44,12 %
ano, často
9
6,62 %
6,62 %
17. Kdo Vás osobně nejvíce ovlivnil v utváření vlastních hodnot v oblasti vlastenectví, národní hrdosti a patriotismu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
média (knihy, televize, dokumenty)
40
29,41 %
29,41 %
rodina (rodiče, prarodiče, příbuzní)
35
25,74 %
25,74 %
významná osobnost
24
17,65 %
17,65 %
škola svou přímou výukou
23
16,91 %
16,91 %
jiná organizace (např. skaut), ……………………………………..
14
10,29 %
10,29 %
18. Vlastenecká výchova je podle Vašeho názoru na ZŠ a SŠ:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
velmi potřebná
54
39,71 %
39,71 %
není tak důležitá
39
28,68 %
28,68 %
zbytečná, stačí role rodiny
24
17,65 %
17,65 %
nevím, na tuto problematiku nemám názor
19
13,97 %
13,97 %
19. Myslíte si, že v současných školních osnovách je věnována dostatečná pozornost informacím zaměřeným na vlast a vlastenecké hodnoty?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne, informací je velmi málo
61
44,85 %
44,85 %
nevím, nemám přehled o rozsahu této výuky
48
35,29 %
35,29 %
ano, to co se děti učí, je dostačující
27
19,85 %
19,85 %
20. Vlasteneckou výchovu byste zavedl/a jako:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
součást již existujícího předmětu (např. vlastivěda, dějepis)
77
56,62 %
56,62 %
nezaváděl/a vůbec
35
25,74 %
25,74 %
nepovinnou formou individuální iniciativy školy, učitelů (např. přednášky, kurzy)
20
14,71 %
14,71 %
samostatný předmět na ZŠ
4
2,94 %
2,94 %
21. Vaše pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
99
72,79 %
72,79 %
muž
37
27,21 %
27,21 %
22. Váš věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
20 - 35 let
95
69,85 %
69,85 %
36 - 55 let
23
16,91 %
16,91 %
12 - 19 let
16
11,76 %
11,76 %
56 - 90 let
2
1,47 %
1,47 %
23. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
SŠ s maturitou
66
48,53 %
48,53 %
VŠ
44
32,35 %
32,35 %
ZŠ
16
11,76 %
11,76 %
VOŠ
9
6,62 %
6,62 %
vyučen
1
0,74 %
0,74 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi velmi silně na otázku 2. Jak intenzivně vnímáte svoji národní hrdost?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi velmi pozitivní na otázku 5. Jaký máte vztah ke své vlasti a k českému národu?
8. Považujete se Vy osobně za vlastence?
odpověď ano:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi občany v produktivním věku (35 – 55 let) na otázku 11. Kterou generaci obyvatel považujete za větší vlastence?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi velmi silně na otázku 2. Jak intenzivně vnímáte svoji národní hrdost?
22. Váš věk
odpověď 12 - 19 let:
8.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ZŠ na otázku 23. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání
23. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání
odpověď ZŠ:
8.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 12 - 19 let na otázku 22. Váš věk
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jste hrdý na to, že jste Čech/Češka?
2. Jak intenzivně vnímáte svoji národní hrdost?
3. Silněji pociťujete příslušnost…?
4. Byl/a byste ochoten/a změnit místo svého pobytu (s ohledem na patriotismus)?
5. Jaký máte vztah ke své vlasti a k českému národu?
6. Považujete Čechy, ve srovnání s ostatními evropskými národy, za vlastence?
7. Co si představujete pod pojmem vlastenectví?
8. Považujete se Vy osobně za vlastence?
9. Domníváte se, že je v současné době vlastenectví stále aktuální téma?
10. Myslíte si, že starší generace byly více vychovávány ve vlasteneckém duchu?
11. Kterou generaci obyvatel považujete za větší vlastence?
12. V kterém období, podle Vás, bylo vlastenectví prožíváno nejintenzivněji?
13. Myslíte si, že je dnešní mladá generace vedena k vlastenectví?
14. Myslíte si, že obecně větší podíl při předávání vlasteneckých hodnot přináší?
15. Vyrůstal/a jste v rodině (v prostředí), kde se prosazovaly vlastenecké hodnoty?
16. Mluvili s Vámi vaši rodiče o vlastenectví?
17. Kdo Vás osobně nejvíce ovlivnil v utváření vlastních hodnot v oblasti vlastenectví, národní hrdosti a patriotismu?
18. Vlastenecká výchova je podle Vašeho názoru na ZŠ a SŠ:
19. Myslíte si, že v současných školních osnovách je věnována dostatečná pozornost informacím zaměřeným na vlast a vlastenecké hodnoty?
20. Vlasteneckou výchovu byste zavedl/a jako:
21. Vaše pohlaví
22. Váš věk
23. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jste hrdý na to, že jste Čech/Češka?
2. Jak intenzivně vnímáte svoji národní hrdost?
3. Silněji pociťujete příslušnost…?
4. Byl/a byste ochoten/a změnit místo svého pobytu (s ohledem na patriotismus)?
5. Jaký máte vztah ke své vlasti a k českému národu?
6. Považujete Čechy, ve srovnání s ostatními evropskými národy, za vlastence?
7. Co si představujete pod pojmem vlastenectví?
8. Považujete se Vy osobně za vlastence?
9. Domníváte se, že je v současné době vlastenectví stále aktuální téma?
10. Myslíte si, že starší generace byly více vychovávány ve vlasteneckém duchu?
11. Kterou generaci obyvatel považujete za větší vlastence?
12. V kterém období, podle Vás, bylo vlastenectví prožíváno nejintenzivněji?
13. Myslíte si, že je dnešní mladá generace vedena k vlastenectví?
14. Myslíte si, že obecně větší podíl při předávání vlasteneckých hodnot přináší?
15. Vyrůstal/a jste v rodině (v prostředí), kde se prosazovaly vlastenecké hodnoty?
16. Mluvili s Vámi vaši rodiče o vlastenectví?
17. Kdo Vás osobně nejvíce ovlivnil v utváření vlastních hodnot v oblasti vlastenectví, národní hrdosti a patriotismu?
18. Vlastenecká výchova je podle Vašeho názoru na ZŠ a SŠ:
19. Myslíte si, že v současných školních osnovách je věnována dostatečná pozornost informacím zaměřeným na vlast a vlastenecké hodnoty?
20. Vlasteneckou výchovu byste zavedl/a jako:
21. Vaše pohlaví
22. Váš věk
23. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.