Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv bulvárních médií

Vliv bulvárních médií

Mám rád(a), ale nemluvím o tom
Podělte se o své tajné oblíbence nejen z oblasti hudby, jídla a politiky

(veřejné výsledky 15. února)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lukáš Číhal
Šetření:20. 12. 2018 - 03. 01. 2019
Počet respondentů:40
Počet otázek (max/průměr):20 / 19.73
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:64,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:08
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Jmenuji se Lukáš Číhal, studuji obor - Scénická a mediální studia v Praze. Pro účel své bakalářské práce jsem zvolil téma – Bulvarizace současného světa z pohledu audiovizuálních médií a chtěl bych vás požádat o vyplnění následujícího anonymního dotazníku.

Odpovědi respondentů

1. Myslíte si, že dokážete v současné době rozlišit rozdíl mezi bulvárními a seriózními médii?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano2152,5 %52,5 %  
Rozhodně ano1537,5 %37,5 %  
Spíše ne410 %10 %  

Graf

2. Čtete nebo přebíráte informace z bulvárních médií typu deníku Blesk nebo internetového magazínu Aha!?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rozhodně ne2460 %60 %  
Spíše ne820 %20 %  
Spíše ano615 %15 %  
Rozhodně ano25 %5 %  

Graf

3. Důvěřujete informacím z bulvárních médií?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne1742,5 %42,5 %  
Rozhodně ne1742,5 %42,5 %  
Spíše ano615 %15 %  

Graf

4. Věnujete pozornost zdroji informací?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano2050 %50 %  
Rozhodně ano1640 %40 %  
Spíše ne410 %10 %  

Graf

5. Považujete internet za seriózní médium?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano2050 %50 %  
Spíše ne1537,5 %37,5 %  
Rozhodně ano37,5 %7,5 %  
Rozhodně ne25 %5 %  

Graf

6. Diskutujete s někým o zprávách a článcích které jste se dočetl(a) v bulvárním médiích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne2050 %50 %  
Rozhodně ne1332,5 %32,5 %  
Rozhodně ano512,5 %12,5 %  
Spíše ano25 %5 %  

Graf

7. Zajímají Vás informace ze života bulvárních celebrit, které lze získat čtením z bulvárních médií?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rozhodně ne1947,5 %47,5 %  
Spíše ano1230 %30 %  
Spíše ne820 %20 %  
Rozhodně ano12,5 %2,5 %  

Graf

8. Považujete za normální, když se v bulvárních médiích probírá soukromí celebrit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rozhodně ne1845 %45 %  
Spíše ano1025 %25 %  
Spíše ne922,5 %22,5 %  
Rozhodně ano37,5 %7,5 %  

Graf

9. Ovlivňují média Váš názor na dění ve světě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano1742,5 %42,5 %  
Spíše ne1435 %35 %  
Rozhodně ne717,5 %17,5 %  
Rozhodně ano25 %5 %  

Graf

10. Myslíte si, že média dokáží masově ovlivnit myšlení lidí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rozhodně ano3075 %75 %  
Spíše ano922,5 %22,5 %  
Spíše ne12,5 %2,5 %  

Graf

11. Myslíte si, že média jsou v současnosti více bulvární než v minulosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rozhodně ano2152,5 %52,5 %  
Spíše ano1230 %30 %  
Spíše ne512,5 %12,5 %  
Rozhodně ne25 %5 %  

Graf

12. Které z uvedených médií je podle Vás nejvíce bulvární?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tisk1435 %35 %  
Internet1435 %35 %  
Televize1230 %30 %  

Graf

13. Jak často se dostanete do styku s bulvárními médii?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Několikrát během týdne1845 %45 %  
Nedostávám se do styku s bulvární médii922,5 %22,5 %  
Několikrát denně820 %20 %  
1–2 x denně512,5 %12,5 %  

Graf

14. Co považujete za primární funkci médií?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Informace2972,5 %72,5 %  
Zábava820 %20 %  
Odreagování25 %5 %  
Vzdělání12,5 %2,5 %  

Graf

15. Které médium nejčastěji používáte k vyhledávání informací?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet3997,5 %97,5 %  
Tisk12,5 %2,5 %  

Graf

16. Považujete vámi zvolené médium za seriózní zdroj informací?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano2767,5 %67,5 %  
Spíše ne922,5 %22,5 %  
Rozhodně ano410 %10 %  

Graf

17. Proč čtete bulvární tisk?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Odreagování1344,83 %32,5 %  
Zábava1241,38 %30 %  
Informace o dění ve světě310,34 %7,5 %  
Informace o celebritách13,45 %2,5 %  

Graf

18. Já jsem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena2767,5 %67,5 %  
Muž1332,5 %32,5 %  

Graf

19. Vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské1947,5 %47,5 %  
Středoškolské1947,5 %47,5 %  
Základní25 %5 %  

Graf

20. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-291845 %45 %  
30-391025 %25 %  
18615 %15 %  
40-4937,5 %7,5 %  
60+25 %5 %  
50-5912,5 %2,5 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Čtete nebo přebíráte informace z bulvárních médií typu deníku Blesk nebo internetového magazínu Aha!?

  • odpověď Rozhodně ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhodně ne na otázku 3. Důvěřujete informacím z bulvárních médií?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Myslíte si, že dokážete v současné době rozlišit rozdíl mezi bulvárními a seriózními médii?

2. Čtete nebo přebíráte informace z bulvárních médií typu deníku Blesk nebo internetového magazínu Aha!?

3. Důvěřujete informacím z bulvárních médií?

4. Věnujete pozornost zdroji informací?

5. Považujete internet za seriózní médium?

6. Diskutujete s někým o zprávách a článcích které jste se dočetl(a) v bulvárním médiích?

7. Zajímají Vás informace ze života bulvárních celebrit, které lze získat čtením z bulvárních médií?

8. Považujete za normální, když se v bulvárních médiích probírá soukromí celebrit?

9. Ovlivňují média Váš názor na dění ve světě?

10. Myslíte si, že média dokáží masově ovlivnit myšlení lidí?

11. Myslíte si, že média jsou v současnosti více bulvární než v minulosti?

12. Které z uvedených médií je podle Vás nejvíce bulvární?

13. Jak často se dostanete do styku s bulvárními médii?

14. Co považujete za primární funkci médií?

15. Které médium nejčastěji používáte k vyhledávání informací?

16. Považujete vámi zvolené médium za seriózní zdroj informací?

17. Proč čtete bulvární tisk?

18. Já jsem:

19. Vzdělání:

20. Věk:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Myslíte si, že dokážete v současné době rozlišit rozdíl mezi bulvárními a seriózními médii?

2. Čtete nebo přebíráte informace z bulvárních médií typu deníku Blesk nebo internetového magazínu Aha!?

3. Důvěřujete informacím z bulvárních médií?

4. Věnujete pozornost zdroji informací?

5. Považujete internet za seriózní médium?

6. Diskutujete s někým o zprávách a článcích které jste se dočetl(a) v bulvárním médiích?

7. Zajímají Vás informace ze života bulvárních celebrit, které lze získat čtením z bulvárních médií?

8. Považujete za normální, když se v bulvárních médiích probírá soukromí celebrit?

9. Ovlivňují média Váš názor na dění ve světě?

10. Myslíte si, že média dokáží masově ovlivnit myšlení lidí?

11. Myslíte si, že média jsou v současnosti více bulvární než v minulosti?

12. Které z uvedených médií je podle Vás nejvíce bulvární?

13. Jak často se dostanete do styku s bulvárními médii?

14. Co považujete za primární funkci médií?

15. Které médium nejčastěji používáte k vyhledávání informací?

16. Považujete vámi zvolené médium za seriózní zdroj informací?

17. Proč čtete bulvární tisk?

18. Já jsem:

19. Vzdělání:

20. Věk:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Číhal, L.Vliv bulvárních médií (výsledky průzkumu), 2019. Dostupné online na https://vliv-bulvarnich-medii.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.