Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv ceny na kupní rozhodovací proces.

Vliv ceny na kupní rozhodovací proces.

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Klára Hois
Šetření:24. 07. 2010 - 28. 07. 2010
Počet respondentů:65
Počet otázek (max/průměr):14 / 14
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:64,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:13
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jmenuji se Klára Hois a ráda bych Vás požádala o vyplnění tohoto dotazníku. Tento dotazník bude použit pro studijní účely v rámci mé bakalářské práce na Vysoké škole ekonomie a managementu. Práce je zaměřena na analýzu kupního rozhodovacího procesu a blíže se zabývá vlivem ceny na kupní proces. Dotazník je anonymní.

Moc Vám děkuji za Váš čas a za ochotu vyplnit tento dotazník.

Odpovědi respondentů

1. Kolik znáte oděvních značek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10-151929,23 %29,23 %  
víc jak 151726,15 %26,15 %  
6-101523,08 %23,08 %  
1-51421,54 %21,54 %  

Graf

2. Máte svojí oblíbenou oděvní značku?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3553,85 %53,85 %  
ne2741,54 %41,54 %  
nevím34,62 %4,62 %  

Graf

3. Zajímáte se o aktuální nabídku oděvních značek?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3756,92 %56,92 %  
ano2843,08 %43,08 %  

Graf

4. Navštívil/a jste v posledním měsíci obchod s oděvy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5889,23 %89,23 %  
ne710,77 %10,77 %  

Graf

5. Seřaďte následujícím tvrzením , podle toho do jaké míry jsou pro Vás pravdivá. Od 1velmi důležité po 7 nedůležité.Žádné číslo se nesmí opakovat. Při výběru oblečení je pro mě důležité:

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Známost značky ve svém okolí.4.9083.438
Cena2.5232.742
Když je mi logo značky sympatické4.9542.567
Když je mi název značky sympatický4.9691.691
Když vim, že se společnost angažuje ve společensky odpovědných aktivitách5.2772.631
Když vim, že je oděv kvalitní2.3082.244
Když mám se značkou již zkušenosti3.0622.458

Graf

6. Pokud Vám někdo doporučí neznámou značku oblečení koupíte si jí?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím4467,69 %67,69 %  
ano1421,54 %21,54 %  
ne710,77 %10,77 %  

Graf

7. Kdybyste měl/a na výběr mezi dvěma rovnocenýma nabídkama oděvních značek a název jedné značky znáte, upřednostníte tuto známou značku před tou kterou neznáte?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4163,08 %63,08 %  
nevím1218,46 %18,46 %  
ne1218,46 %18,46 %  

Graf

8. Seřeďte následující aspekty podle toho jak jsou pro Vás důležité, abyste zůstal/a věrný/a své oblíbené oděvní značce?

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Cena1.9231.148
Příjemné prostředí prodejny4.1851.781
Známost značky ve Vašem okolí4.8152.304
Kvalitní produkty2.2922.022
Ochota a kvalifikovanost prodavačů4.2621.332
Dobrá dostupnost3.5232.188

Graf

9. V případě, kdy je těžké posoudit kvalitu značky, je pro Vás ukazatelem vysoké kvality:

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Vysoká cena3.1081.881
Moderně zařízená prodejna3.4461.232
Ochota a kvalifikovanost prodavačů2.9691.353
Dobrá dostupnost3.5381.941
Dobrá doporučení z Vašeho okolí.1.8411.721

Graf

10. Vnímáte známost oděvní značky, jako záruku vyšší kvality?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3553,85 %53,85 %  
ano2640 %40 %  
nevím46,15 %6,15 %  

Graf

11. Pokud nemáte dostatek finančních prostředků na nákup oblečení od své oblíbené značky, tak v případě nutnosti:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Koupim si oblečení od neznámé levnější značky3858,46 %58,46 %  
Nákup oblečení odložim, dokud nebudu mít dostatek finančních prostředků2741,54 %41,54 %  

Graf

12. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena4569,23 %69,23 %  
Muž2030,77 %30,77 %  

Graf

13. Jsem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student3655,38 %55,38 %  
Pracující2944,62 %44,62 %  

Graf

14. Nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou3756,92 %56,92 %  
Vysokoškolské2335,38 %35,38 %  
Základní34,62 %4,62 %  
Vyučený/a23,08 %3,08 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

10. Vnímáte známost oděvní značky, jako záruku vyšší kvality?

  • odpověď ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 7. Kdybyste měl/a na výběr mezi dvěma rovnocenýma nabídkama oděvních značek a název jedné značky znáte, upřednostníte tuto známou značku před tou kterou neznáte?

11. Pokud nemáte dostatek finančních prostředků na nákup oblečení od své oblíbené značky, tak v případě nutnosti:

  • odpověď Koupim si oblečení od neznámé levnější značky:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 7. Kdybyste měl/a na výběr mezi dvěma rovnocenýma nabídkama oděvních značek a název jedné značky znáte, upřednostníte tuto známou značku před tou kterou neznáte?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kolik znáte oděvních značek?

2. Máte svojí oblíbenou oděvní značku?

3. Zajímáte se o aktuální nabídku oděvních značek?

4. Navštívil/a jste v posledním měsíci obchod s oděvy?

5. Seřaďte následujícím tvrzením , podle toho do jaké míry jsou pro Vás pravdivá. Od 1velmi důležité po 7 nedůležité.Žádné číslo se nesmí opakovat. Při výběru oblečení je pro mě důležité:

6. Pokud Vám někdo doporučí neznámou značku oblečení koupíte si jí?

7. Kdybyste měl/a na výběr mezi dvěma rovnocenýma nabídkama oděvních značek a název jedné značky znáte, upřednostníte tuto známou značku před tou kterou neznáte?

8. Seřeďte následující aspekty podle toho jak jsou pro Vás důležité, abyste zůstal/a věrný/a své oblíbené oděvní značce?

9. V případě, kdy je těžké posoudit kvalitu značky, je pro Vás ukazatelem vysoké kvality:

10. Vnímáte známost oděvní značky, jako záruku vyšší kvality?

11. Pokud nemáte dostatek finančních prostředků na nákup oblečení od své oblíbené značky, tak v případě nutnosti:

12. Jaké je Vaše pohlaví?

13. Jsem:

14. Nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kolik znáte oděvních značek?

2. Máte svojí oblíbenou oděvní značku?

3. Zajímáte se o aktuální nabídku oděvních značek?

4. Navštívil/a jste v posledním měsíci obchod s oděvy?

5. Seřaďte následujícím tvrzením , podle toho do jaké míry jsou pro Vás pravdivá. Od 1velmi důležité po 7 nedůležité.Žádné číslo se nesmí opakovat. Při výběru oblečení je pro mě důležité:

6. Pokud Vám někdo doporučí neznámou značku oblečení koupíte si jí?

7. Kdybyste měl/a na výběr mezi dvěma rovnocenýma nabídkama oděvních značek a název jedné značky znáte, upřednostníte tuto známou značku před tou kterou neznáte?

8. Seřeďte následující aspekty podle toho jak jsou pro Vás důležité, abyste zůstal/a věrný/a své oblíbené oděvní značce?

9. V případě, kdy je těžké posoudit kvalitu značky, je pro Vás ukazatelem vysoké kvality:

10. Vnímáte známost oděvní značky, jako záruku vyšší kvality?

11. Pokud nemáte dostatek finančních prostředků na nákup oblečení od své oblíbené značky, tak v případě nutnosti:

12. Jaké je Vaše pohlaví?

13. Jsem:

14. Nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Hois, K.Vliv ceny na kupní rozhodovací proces. (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://vliv-ceny-na-kupni-rozhodovaci-proces.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.