Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv Covidu-19 na vzdělávání žáků 2. stupně ZŠ
Vliv Covidu-19 na vzdělávání žáků 2. stupně ZŠ
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Petra Poulová |
---|---|
Šetření: | 15. 01. 2023 - 20. 02. 2023 |
Počet respondentů: | 99 |
Počet otázek (max/průměr): | 14 / 11.95 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 78,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:40 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Ahoj !
Prosím o vypnění dotazníku pouze žáky, kteří chodili na 2. stupeň ZŠ za dob distanční online výuky během pandemie Covid-19.
Jsem studentkou Filozofické fakulty Univerzity Karlovy a studuji obor Socální pedagogika. Právě se chystáš vyplnit dotazník k mé závěrečné diplomové práci.
Otázky se budou týkat Tvé domácí přípravy během online distanční výuky v průběhu období s Covidem-19.
Budu moc ráda za Tvé upřímné odpovědi. Dotazník je anonymní, proto se nemusíš bát odpovídat pravdivě :).
Děkuji za Tvůj čas, Petra
Odpovědi respondentů
1. Jsem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 59 | 59,6 % | 59,6 % |
Muž | 40 | 40,4 % | 40,4 % |
2. Během distanční výuky jsem se učil/a nebo připravoval/a na výuku:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Většinou sám/a | 51 | 51,52 % | 51,52 % |
Vždy sám/a | 29 | 29,29 % | 29,29 % |
Většinou s někým z rodiny | 8 | 8,08 % | 8,08 % |
Vždy s někým z rodiny | 7 | 7,07 % | 7,07 % |
Se sestrou dvojcetem,se kterou chodim i do tridy | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
Upřímně jsem se vlastně nepřipravovala na výuku :D | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
Nás se naštěstí netýkala , rodičovská dovolená | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
s bratrem (dvojče) | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
3. V období nástupu do školy a první měsíce po distanční výuce (když distanční výuka skončila a začalo se chodit do školy běžně) se můj prospěch:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nezměnil | 43 | 43,43 % | 43,43 % |
Trochu zhoršil | 36 | 36,36 % | 36,36 % |
Výrazně zhoršil | 10 | 10,1 % | 10,1 % |
Trochu zlepšil | 9 | 9,09 % | 9,09 % |
Výrazně zlepšil | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
4. Během distanční výuky jsem (ohledně nechození do školy):
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Byl/a jsem rád/a, že nemusím do školy, ale občas už mě to doma nebavilo | 43 | 43,43 % | 43,43 % |
Vůbec mě to doma nebavilo, radši bych chodil/a do školy | 37 | 37,37 % | 37,37 % |
Byl/a rád/a, že nemusím do školy | 19 | 19,19 % | 19,19 % |
5. Během distanční výuky jsem (ohledně nesetkávání se se spolužáky):
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Stýskalo se mi po spoužácích | 52 | 52,53 % | 52,53 % |
Byla rád/a, že nemusím do školy a nevadilo mi, že nevidím své spolužáky, občas bych ale některého rád/a viděl/a | 42 | 42,42 % | 42,42 % |
Byl/a rád/a, že nemusím do školy a nevidím své spolužáky | 5 | 5,05 % | 5,05 % |
6. Při distanční výuce jsem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
...se nemohl/a soustředit na učení tak jako ve škole | 58 | 58,59 % | 58,59 % |
...se lépe soustředil/a na učení doma, než když se chodilo/chodí do školy | 24 | 24,24 % | 24,24 % |
...nepocítil při učení žádné změny, je pro mě stejné se učit doma jako ve škole | 17 | 17,17 % | 17,17 % |
7. Byl/a bys rád/a, kdyby se opět nastoupilo na distanční výuku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Určitě NE | 54 | 54,55 % | 54,55 % |
Spíše NE | 31 | 31,31 % | 31,31 % |
Spíše ANO | 7 | 7,07 % | 7,07 % |
Určitě ANO | 7 | 7,07 % | 7,07 % |
8. Naučila Tě distanční výuka pracovat samostatněji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, dříve jsem více spoléhal/a na spolupráci s rodinou, spolužáky, na pomoc učitelů | 36 | 36,36 % | 36,36 % |
Ne, pracoval/a jsem samostatně většinou už před distanční výukou | 33 | 33,33 % | 33,33 % |
Nevím | 30 | 30,3 % | 30,3 % |
9. Pri online výuce jsem spolupracoval/a:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Občas s někým ze spolužáků | 31 | 31,31 % | 31,31 % |
S nikým, vždy jsem pracoval/a sám/a | 28 | 28,28 % | 28,28 % |
S nikým, většinou jsem pracoval/a sám/a | 27 | 27,27 % | 27,27 % |
Většinou s někým ze spolužáků | 8 | 8,08 % | 8,08 % |
Vždy s někým ze spolužáků | 4 | 4,04 % | 4,04 % |
Většinou sám/a | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
10. Na online výuku jsem se připojoval/a:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vždy včas nebo s předstihem | 70 | 70,71 % | 70,71 % |
Někdy jsem zapomínala/a se připojit a připojil/a jsem se pozdě | 27 | 27,27 % | 27,27 % |
Vždy jsem se zapomínal/a připojit a připojil/a jsem se pozdě | 2 | 2,02 % | 2,02 % |
11. Znáš nějaké online programy, aplikace, TV pořady atd… pomáhající při online výuce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, neznám | 65 | 65,66 % | 65,66 % |
Zoom | 7 | 7,07 % | 7,07 % |
Microsoft Teams | 4 | 4,04 % | 4,04 % |
ČT EDU | 2 | 2,02 % | 2,02 % |
učítelka | 2 | 2,02 % | 2,02 % |
Youtube, na dalsi si nevzpomenu | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
Umímečesky, onlinecvičení | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
Coggle myšlenkové mapy | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
pořad České televize vzdělávací ráno | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
Porad rano na Ceske televizi | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
CT Edu, Zoom | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
ČT pořad ráno vzdělávací | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
pořad ráno na ČT1 | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
CT edu | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
Microsoft Education, Zoom | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
Teams | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
Timsy | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
Microsoft teams, CT porad ranní | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
umíme česky, zoom | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
word, powerpoint, online | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
ČT Edu, Umíme to | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
umimeto | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
Wordwall | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
Team | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
12. Jaké pro Tebe byly nevýhody distanční výuky?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Muset se donutit se více připravovat, ve škole nám více věcí předpřipraví. | 1 | 2,94 % | 1,01 % |
Neviděla jsem spolužáky. | 1 | 2,94 % | 1,01 % |
Nedovysvětlení látky od účitelú. | 1 | 2,94 % | 1,01 % |
Neviděl jsem své spolužáky | 1 | 2,94 % | 1,01 % |
Nesoustředil jsem se | 1 | 2,94 % | 1,01 % |
Pořád sama, jen doma, menší motivace se učit | 1 | 2,94 % | 1,01 % |
Látku jsem nepochopil tak, jak bych jí pochopil ze školy podrobněji od učitelky nebo učitele. | 1 | 2,94 % | 1,01 % |
Nebyla jsem schopna vnímat výklad. Plus špatný internet | 1 | 2,94 % | 1,01 % |
Posílání domácích úkolů učitelům přes internet. | 1 | 2,94 % | 1,01 % |
Nevýhody byly asi pro mě že s tím školství nebylo moc připraveno a myslely si že to půjde jak po másle ale ne , my třeba žáci druhého stupně v Lovosicích měly hodně hodin a úkolu takže jsme třeba vstali ráno v 6:00 udělaly si nějaké úkoly a počkali pár minut do začátku on-line hodin v 8:05 pak jsme se učily mezitím byly volné hodiny které ve skutečnosti nebyly volné a musely jsme dělat úkoly které nám učitele zadali , on-line výuka končila vždy kolem 13:30 až 15:30 ale to nebylo vše ještě z každých těch předmětu které jsme měly tak nám daly učitele úkoly ale někdy nám o nich ani neřekly a pak nám řekly že to bylo na internetu, blbě bylo taky že se učitele nedohodly kam budou dávat úkoly takže jsme měly na třech internetových stránkách úkoly od každého z učitelů a to hledání zabralo tak skoro 40 min protože se učitele bohužel nenaučily jak pořádně vkládat úkoly do těch aplikací , takže výsledek jednoho školního dne bylo 6-8 hodin školy a další 2 hod učení a pak úkoly , ty zabraly přibližně 3 hod. Takže za mě nevýhody byly nepřipravenost na situaci jako byla distanční výuka strašně učení a úkolu a málo času pro sebe | 1 | 2,94 % | 1,01 % |
ostatní odpovědi | 24 | 70,59 % | 24,24 % |
13. Jaké pro Tebe byly výhody distanční výuky?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nemusela jsem dojíždět do školy. | 2 | 5,26 % | 2,02 % |
Nemusela jsem tak brzy vstavat. | 2 | 5,26 % | 2,02 % |
Domácí pohoda, nemuset nikam ráno odejít. | 1 | 2,63 % | 1,01 % |
Klid na přípravu a učení. Škola mě rozptyluje. | 1 | 2,63 % | 1,01 % |
Nemusela jsem vstávat tak brzy. | 1 | 2,63 % | 1,01 % |
Žádné | 1 | 2,63 % | 1,01 % |
Mohl jsem déle spát a nemusel jsem se tolik učit | 1 | 2,63 % | 1,01 % |
Nemuseli jsme být pořád v pozoru nemusel jsem brzy vstávat rychle spěchat na autobus atd. | 1 | 2,63 % | 1,01 % |
Vstávání chvíli před | 1 | 2,63 % | 1,01 % |
Nemusel jsem dojíždět do školy a při online hodině jsem mohl jíst, pít atd. | 1 | 2,63 % | 1,01 % |
ostatní odpovědi | 26 | 68,42 % | 26,26 % |
14. Tvoje vlastní sdělení ohledně online výuky
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Doufám, že už online výuka nikdy nebude. Bylo to pohodlný, ale nabouralo mi to režim. | 1 | 4,55 % | 1,01 % |
Uz bych ji nechtěl | 1 | 4,55 % | 1,01 % |
Nejlepší období školy co jsem zažil | 1 | 4,55 % | 1,01 % |
Určitě bych jí nezaváděl všichni by podváděli a nikdo by nic neuměl každý by vystudoval neprávem | 1 | 4,55 % | 1,01 % |
Víckrát už bych to nechtěla zažít | 1 | 4,55 % | 1,01 % |
Bylo to fajn, ale zlenivěl jsem. | 1 | 4,55 % | 1,01 % |
Moje sdělení je že by mohla být on-line výuka lepší kdyby se nějak líp dohodlo s učiteli jak by nám měly zadávat látku a úkoly | 1 | 4,55 % | 1,01 % |
je to lepší jak chodit do školy ale někdy to má nevýhody | 1 | 4,55 % | 1,01 % |
Už bych online výuku nechtěla, určitě jsme se toho naučili míň než kdybysme chodili do školy. | 1 | 4,55 % | 1,01 % |
Bylo zbytečné nechodit do školy, nejsme tak připraveni na přijímačky než bychom byli, kdyby se v tu dobu do školy chodilo. Covid stejně nebyl pro nás mladší nebezpečný. | 1 | 4,55 % | 1,01 % |
ostatní odpovědi | 12 | 54,55 % | 12,12 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.