Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv Covidu-19 na vzdělávání žáků 2. stupně ZŠ

Vliv Covidu-19 na vzdělávání žáků 2. stupně ZŠ

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petra Poulová
Šetření:15. 01. 2023 - 20. 02. 2023
Počet respondentů:99
Počet otázek (max/průměr):14 / 11.95
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:78,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:40
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ahoj ! 

Prosím o vypnění dotazníku pouze žáky, kteří chodili na 2. stupeň ZŠ za dob distanční online výuky během pandemie Covid-19.

Jsem studentkou Filozofické fakulty Univerzity Karlovy a studuji obor Socální pedagogika. Právě se chystáš vyplnit dotazník k mé závěrečné diplomové práci. 

Otázky se budou týkat Tvé domácí přípravy během online distanční výuky v průběhu období s Covidem-19. 

Budu moc ráda za Tvé upřímné odpovědi. Dotazník je anonymní, proto se nemusíš bát odpovídat pravdivě :). 

Děkuji za Tvůj čas, Petra 

Odpovědi respondentů

1. Jsem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena5959,6 %59,6 %  
Muž4040,4 %40,4 %  

Graf

2. Během distanční výuky jsem se učil/a nebo připravoval/a na výuku:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Většinou sám/a5151,52 %51,52 %  
Vždy sám/a2929,29 %29,29 %  
Většinou s někým z rodiny88,08 %8,08 %  
Vždy s někým z rodiny77,07 %7,07 %  
Se sestrou dvojcetem,se kterou chodim i do tridy11,01 %1,01 %  
Upřímně jsem se vlastně nepřipravovala na výuku :D11,01 %1,01 %  
Nás se naštěstí netýkala , rodičovská dovolená11,01 %1,01 %  
s bratrem (dvojče)11,01 %1,01 %  

Graf

3. V období nástupu do školy a první měsíce po distanční výuce (když distanční výuka skončila a začalo se chodit do školy běžně) se můj prospěch:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nezměnil4343,43 %43,43 %  
Trochu zhoršil3636,36 %36,36 %  
Výrazně zhoršil1010,1 %10,1 %  
Trochu zlepšil99,09 %9,09 %  
Výrazně zlepšil11,01 %1,01 %  

Graf

4. Během distanční výuky jsem (ohledně nechození do školy):

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Byl/a jsem rád/a, že nemusím do školy, ale občas už mě to doma nebavilo4343,43 %43,43 %  
Vůbec mě to doma nebavilo, radši bych chodil/a do školy3737,37 %37,37 %  
Byl/a rád/a, že nemusím do školy1919,19 %19,19 %  

Graf

5. Během distanční výuky jsem (ohledně nesetkávání se se spolužáky):

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Stýskalo se mi po spoužácích5252,53 %52,53 %  
Byla rád/a, že nemusím do školy a nevadilo mi, že nevidím své spolužáky, občas bych ale některého rád/a viděl/a4242,42 %42,42 %  
Byl/a rád/a, že nemusím do školy a nevidím své spolužáky55,05 %5,05 %  

Graf

6. Při distanční výuce jsem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
...se nemohl/a soustředit na učení tak jako ve škole5858,59 %58,59 %  
...se lépe soustředil/a na učení doma, než když se chodilo/chodí do školy2424,24 %24,24 %  
...nepocítil při učení žádné změny, je pro mě stejné se učit doma jako ve škole1717,17 %17,17 %  

Graf

7. Byl/a bys rád/a, kdyby se opět nastoupilo na distanční výuku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Určitě NE5454,55 %54,55 %  
Spíše NE3131,31 %31,31 %  
Spíše ANO77,07 %7,07 %  
Určitě ANO77,07 %7,07 %  

Graf

8. Naučila Tě distanční výuka pracovat samostatněji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, dříve jsem více spoléhal/a na spolupráci s rodinou, spolužáky, na pomoc učitelů3636,36 %36,36 %  
Ne, pracoval/a jsem samostatně většinou už před distanční výukou3333,33 %33,33 %  
Nevím3030,3 %30,3 %  

Graf

9. Pri online výuce jsem spolupracoval/a:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas s někým ze spolužáků3131,31 %31,31 %  
S nikým, vždy jsem pracoval/a sám/a2828,28 %28,28 %  
S nikým, většinou jsem pracoval/a sám/a2727,27 %27,27 %  
Většinou s někým ze spolužáků88,08 %8,08 %  
Vždy s někým ze spolužáků44,04 %4,04 %  
Většinou sám/a11,01 %1,01 %  

Graf

10. Na online výuku jsem se připojoval/a:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vždy včas nebo s předstihem7070,71 %70,71 %  
Někdy jsem zapomínala/a se připojit a připojil/a jsem se pozdě2727,27 %27,27 %  
Vždy jsem se zapomínal/a připojit a připojil/a jsem se pozdě22,02 %2,02 %  

Graf

11. Znáš nějaké online programy, aplikace, TV pořady atd… pomáhající při online výuce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, neznám6565,66 %65,66 %  
Zoom77,07 %7,07 %  
Microsoft Teams44,04 %4,04 %  
ČT EDU22,02 %2,02 %  
učítelka22,02 %2,02 %  
Youtube, na dalsi si nevzpomenu 11,01 %1,01 %  
Umímečesky, onlinecvičení11,01 %1,01 %  
Coggle myšlenkové mapy11,01 %1,01 %  
pořad České televize vzdělávací ráno11,01 %1,01 %  
Porad rano na Ceske televizi11,01 %1,01 %  
CT Edu, Zoom11,01 %1,01 %  
ČT pořad ráno vzdělávací11,01 %1,01 %  
pořad ráno na ČT111,01 %1,01 %  
CT edu11,01 %1,01 %  
Microsoft Education, Zoom11,01 %1,01 %  
Teams 11,01 %1,01 %  
Timsy11,01 %1,01 %  
Microsoft teams, CT porad ranní11,01 %1,01 %  
umíme česky, zoom11,01 %1,01 %  
word, powerpoint, online11,01 %1,01 %  
ČT Edu, Umíme to11,01 %1,01 %  
umimeto11,01 %1,01 %  
Wordwall11,01 %1,01 %  
Team11,01 %1,01 %  

Graf

12. Jaké pro Tebe byly nevýhody distanční výuky?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Muset se donutit se více připravovat, ve škole nám více věcí předpřipraví.12,94 %1,01 %  
Neviděla jsem spolužáky.12,94 %1,01 %  
Nedovysvětlení látky od účitelú.12,94 %1,01 %  
Neviděl jsem své spolužáky12,94 %1,01 %  
Nesoustředil jsem se 12,94 %1,01 %  
Pořád sama, jen doma, menší motivace se učit12,94 %1,01 %  
Látku jsem nepochopil tak, jak bych jí pochopil ze školy podrobněji od učitelky nebo učitele.12,94 %1,01 %  
Nebyla jsem schopna vnímat výklad. Plus špatný internet12,94 %1,01 %  
Posílání domácích úkolů učitelům přes internet.12,94 %1,01 %  
Nevýhody byly asi pro mě že s tím školství nebylo moc připraveno a myslely si že to půjde jak po másle ale ne , my třeba žáci druhého stupně v Lovosicích měly hodně hodin a úkolu takže jsme třeba vstali ráno v 6:00 udělaly si nějaké úkoly a počkali pár minut do začátku on-line hodin v 8:05 pak jsme se učily mezitím byly volné hodiny které ve skutečnosti nebyly volné a musely jsme dělat úkoly které nám učitele zadali , on-line výuka končila vždy kolem 13:30 až 15:30 ale to nebylo vše ještě z každých těch předmětu které jsme měly tak nám daly učitele úkoly ale někdy nám o nich ani neřekly a pak nám řekly že to bylo na internetu, blbě bylo taky že se učitele nedohodly kam budou dávat úkoly takže jsme měly na třech internetových stránkách úkoly od každého z učitelů a to hledání zabralo tak skoro 40 min protože se učitele bohužel nenaučily jak pořádně vkládat úkoly do těch aplikací , takže výsledek jednoho školního dne bylo 6-8 hodin školy a další 2 hod učení a pak úkoly , ty zabraly přibližně 3 hod. Takže za mě nevýhody byly nepřipravenost na situaci jako byla distanční výuka strašně učení a úkolu a málo času pro sebe12,94 %1,01 %  
ostatní odpovědi prakticky zádne
Nepochopila jsem látku přes počítač tak, jak bych jí pochopila ve škole.
Neviděla jsem skoro vůbec spolužačky.
Nebyla možnost se doptat na věci, které nevím.
Kdyz jsem necemu nerozumela,musela mit to vysvetlit mamka,ktera to treba taky uplne nevedela.
Kdyz jsem neco nepochopila,tak mi nikdo nemohl poradit hned.Rodice vsechno nevedi a nepamatuji si to.
Kratší výuka, méně informací, teď při přijímačkách budeme mít mezery.
Bylo to vetsinou na mne,rodice nemeli cas mi moc pomahat,protoze se museli ucit s mladsim bratrem,ktery byl ve 2.tride.
Kdyz jsem neco nepochopila,nemel mi moc kdo vysvetlit latku.
Nedozvěděl jsem se to, co bych se dozvěděl ve škole.
dohled rodičů, kteří byli na home office oba
Musela jsem pomáhat s učením i mladší sestře, takže jsem neměla tolik času na sebe.
nemohla jsem se soustredit na skolu, ve stejnou dobu se pripojoval muj bratr mladsi a chtel s necim vzdy pomoct. rodice byli v praci.
neměla
malý kontakt s kamarády, ztrácení motivace k učení
Nevysvetleni látky
žádne
Někteří učitelé nezvládali dostatečně IT, neuměli používat PC.
jednotvárnost, izolace, ztráta motivace
Hlavně u první distanční výuky jsem úplně vypadla z režimu a prohloubily se u mě psychické problémy. Nechodila jsem ven, s nikým jsem se nebavila, ani přes Messenger nebo jinou formou, tím pádem jsem ztratila moje sociál skills, které už předním nebyly žádná sláva. Celé dny jsem jenom byla na sociálních sítích, přejídala se a brečela. Když byla distanční výuka podruhé tak už to bylo lepší hlavně proto, že jsem chodila s kamarádkou občas ven a začala jsem plnit úkoly
rodiče byli taky doma
Malá soustředěnost
Nová látka
Nehnula jsem se z domu
2470,59 %24,24 % 

Graf

13. Jaké pro Tebe byly výhody distanční výuky?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemusela jsem dojíždět do školy.25,26 %2,02 %  
Nemusela jsem tak brzy vstavat.25,26 %2,02 %  
Domácí pohoda, nemuset nikam ráno odejít.12,63 %1,01 %  
Klid na přípravu a učení. Škola mě rozptyluje.12,63 %1,01 %  
Nemusela jsem vstávat tak brzy.12,63 %1,01 %  
Žádné12,63 %1,01 %  
Mohl jsem déle spát a nemusel jsem se tolik učit12,63 %1,01 %  
Nemuseli jsme být pořád v pozoru nemusel jsem brzy vstávat rychle spěchat na autobus atd.12,63 %1,01 %  
Vstávání chvíli před12,63 %1,01 %  
Nemusel jsem dojíždět do školy a při online hodině jsem mohl jíst, pít atd.12,63 %1,01 %  
ostatní odpovědi Pozdní vstávání.
Zaučení se víc s internetem a aplikacemi jako je Word, Teams a PowerPoint
nemusel jsem vstávat na autobus a vyspal jsem se líp a kvuli tomu jsem se líp učil
Měla jsem klid na vypracovávání úkolů.
Výuka nebyla tak dlouhá jako ve škole.
Pozdejsi vstavani,nez jako kdyz jdu do skoly.
Nemusel jsem nikam jezdit rano. Den vyuky trval kratsi dobu nez ve skole.
Kratsi skola.
pozdější vstávání
Vyuka byla kratsi nez ta ve skole,mohly jsme pracovat se sestrou spolu.
Nemusel jsem se bavit se spolužáky.
výuka byla kratší
nemusela jsem se s nikým bavit, měla jsem na učení klid
vyuka nebyla tak dlouha
klid,
naučení se samostatně pracovat, promýšlení svých priorit
jen osobní, mohlo se vstávat déle a více času pro sebe
Klid, soukromí
Nemuset vstávat
více času
Odpadlo dojíždění do školy. Bylo to bezpečné.
více času, možnost věnovat se více věcem, co mě zajímají, a nesoustředit se tolik na zbytek
No nebyla škola. Ale asi bych řekla, že žádné, i když zpětně na to vzpomínám i celkem nostalgicky, i když to bylo jedno z nejhorších období mojeho života. Jediné pozitivum je asi to, že tím že jsem trávila tolik času na soc. sítích jsem se hodně zlepšila v angličtině.
měl jsem čas pro svoje záliby
Nemusím do školy
Nehnula jsem se z domu
2668,42 %26,26 % 

Graf

14. Tvoje vlastní sdělení ohledně online výuky

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Doufám, že už online výuka nikdy nebude. Bylo to pohodlný, ale nabouralo mi to režim.14,55 %1,01 %  
Uz bych ji nechtěl 14,55 %1,01 %  
Nejlepší období školy co jsem zažil14,55 %1,01 %  
Určitě bych jí nezaváděl všichni by podváděli a nikdo by nic neuměl každý by vystudoval neprávem 14,55 %1,01 %  
Víckrát už bych to nechtěla zažít 14,55 %1,01 %  
Bylo to fajn, ale zlenivěl jsem.14,55 %1,01 %  
Moje sdělení je že by mohla být on-line výuka lepší kdyby se nějak líp dohodlo s učiteli jak by nám měly zadávat látku a úkoly14,55 %1,01 %  
je to lepší jak chodit do školy ale někdy to má nevýhody 14,55 %1,01 %  
Už bych online výuku nechtěla, určitě jsme se toho naučili míň než kdybysme chodili do školy.14,55 %1,01 %  
Bylo zbytečné nechodit do školy, nejsme tak připraveni na přijímačky než bychom byli, kdyby se v tu dobu do školy chodilo. Covid stejně nebyl pro nás mladší nebezpečný. 14,55 %1,01 %  
ostatní odpovědi Sice jsem byl rad,ze jsem nemusel nikam dojizdet,ale po case uz me to nebavilo byt doma.
Už bych být stále doma nechtěl. Mamka pracuje na home office, takže jsem byl pořád s někým z rodičů.
Už nikdy nechci být na distanční výuce.
Bavilo mě to trochu, vrátil bych se na online výuku alespoň na dva dny v týdnu.
do školy nechodím moc ráda, takže mi vyhovovalo být doma
Nerada bych to znovu opakovala, člověk se ale naučil samostatnosti a zodpovědností.
na základce super, ale značné nedostatky pak na střední
Nic moc
Online výuka mi nevadila, ale vyžadovalo to určitou sebekázeň a větší samostatnost.
Není k tomu asi moc co dodat. To, že mě distanční výuka nevyhovovala, neznamená že to tak měli všichni. Možná kdyby se to všechno stalo o rok dříve nebo později, mohlo to na mě mít úplně jiný vliv. No to už se nedozvíme.
Nemám
Já byla šťastná
1254,55 %12,12 % 

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Během distanční výuky jsem (ohledně nesetkávání se se spolužáky):

  • odpověď Stýskalo se mi po spoužácích:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vůbec mě to doma nebavilo, radši bych chodil/a do školy na otázku 4. Během distanční výuky jsem (ohledně nechození do školy):

7. Byl/a bys rád/a, kdyby se opět nastoupilo na distanční výuku?

  • odpověď Určitě NE:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vůbec mě to doma nebavilo, radši bych chodil/a do školy na otázku 4. Během distanční výuky jsem (ohledně nechození do školy):

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jsem:

2. Během distanční výuky jsem se učil/a nebo připravoval/a na výuku:

3. V období nástupu do školy a první měsíce po distanční výuce (když distanční výuka skončila a začalo se chodit do školy běžně) se můj prospěch:

4. Během distanční výuky jsem (ohledně nechození do školy):

5. Během distanční výuky jsem (ohledně nesetkávání se se spolužáky):

6. Při distanční výuce jsem:

7. Byl/a bys rád/a, kdyby se opět nastoupilo na distanční výuku?

8. Naučila Tě distanční výuka pracovat samostatněji?

9. Pri online výuce jsem spolupracoval/a:

10. Na online výuku jsem se připojoval/a:

11. Znáš nějaké online programy, aplikace, TV pořady atd… pomáhající při online výuce?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jsem:

2. Během distanční výuky jsem se učil/a nebo připravoval/a na výuku:

3. V období nástupu do školy a první měsíce po distanční výuce (když distanční výuka skončila a začalo se chodit do školy běžně) se můj prospěch:

4. Během distanční výuky jsem (ohledně nechození do školy):

5. Během distanční výuky jsem (ohledně nesetkávání se se spolužáky):

6. Při distanční výuce jsem:

7. Byl/a bys rád/a, kdyby se opět nastoupilo na distanční výuku?

8. Naučila Tě distanční výuka pracovat samostatněji?

9. Pri online výuce jsem spolupracoval/a:

10. Na online výuku jsem se připojoval/a:

11. Znáš nějaké online programy, aplikace, TV pořady atd… pomáhající při online výuce?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Poulová, P.Vliv Covidu-19 na vzdělávání žáků 2. stupně ZŠ (výsledky průzkumu), 2023. Dostupné online na https://vliv-covidu-19-na-vzdelavani.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.