Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv cyklistiky na životní prostředí
Vliv cyklistiky na životní prostředí
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jan Popp |
---|---|
Šetření: | 21. 08. 2016 - 20. 09. 2016 |
Počet respondentů: | 75 |
Počet otázek (max/průměr): | 14 / 13.21 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 40 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:15 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Prosím o vyplnění dotazníku do bakalářské práce
Odpovědi respondentů
1. Jak často jezdíte na kole?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
několikrát do týdne | 28 | 37,33 % | 37,33 % |
několikrát do roka | 23 | 30,67 % | 30,67 % |
několikrát do měsíce | 17 | 22,67 % | 22,67 % |
jiné | 7 | 9,33 % | 9,33 % |
2. Znáte Trail park na Klínovci? V případě že ano odkud jste se o něm dozvěděli
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
neznám | 44 | 58,67 % | 58,67 % |
jsem místní a znám to tu | 18 | 24 % | 24 % |
od známých | 6 | 8 % | 8 % |
z internetu | 5 | 6,67 % | 6,67 % |
televize | 2 | 2,67 % | 2,67 % |
3. Myslíte si, že traily a singltreky, které sice přitáhnou pro danou lokalitu více jezdců, jsou výhodné v tom, že směřují jezdce na předem danou stezku a nemůže dojít ke škodě v jiných místech, kde by se volně pohybovali?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 34 | 45,33 % | 45,33 % |
ne | 27 | 36 % | 36 % |
mám jiný názor | 8 | 10,67 % | 10,67 % |
nevím, oč jde | 1 | 1,33 % | 1,33 % |
všechno špatně. Jezdit se má tam, kde se příroda neničí | 1 | 1,33 % | 1,33 % |
nemám dostatek informací pro utvoření si informova | 1 | 1,33 % | 1,33 % |
Bikeri zpravidla nic neposkozuji, naopak když vidím v přírodě obal, tak ho seberu do kapsy. | 1 | 1,33 % | 1,33 % |
ano, ale ne všichni zvolí značenou trasu | 1 | 1,33 % | 1,33 % |
nevím | 1 | 1,33 % | 1,33 % |
4. Využíváte při cyklistice pomocných služeb (lanovky, cyklobusy ….)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nikdy | 46 | 61,33 % | 61,33 % |
občas | 26 | 34,67 % | 34,67 % |
ano pravidelně | 3 | 4 % | 4 % |
5. Myslíte si, že velký zásah do krajiny v podobě nově vybudované cyklostezky (trailu) je menší než dlouhodobá zátěž v podobě průjezdů cyklistů volným terénem lesa nebo luk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano – budování má větší zásah | 29 | 38,67 % | 38,67 % |
je to srovnatelné | 18 | 24 % | 24 % |
nevím | 15 | 20 % | 20 % |
ne – jízda volným terénem má větší zásah | 13 | 17,33 % | 17,33 % |
6. V čem vidíte hlavní negativní nebo pozitivní přínos cyklistiky ve volné přírodě. Prosím vypište nějaké důvody.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
.
.
.
.
...
........
+ volba stopy + není třeba úpravy
A
Abych řekl pravdu, tak když vyjedu na kole, tak rozhodně nepřemýšlím o tom jestli přinesu světu, přírodě, či někomu jinému něco pozitivního. Možná jsem sobec, ale spíše přemýšlím, co to přinese mě.
Běžné terénní kolo je šetrným způsobem objevování krajiny. Záleží samozřejmě na chování smaotného jezdce nebo skupiny, tam bych nasměroval svoji pozornost.
Cyklisté nemusejí jezdit po silnicích
Cyklistika by se neměla provozovat mimo cyklostezky nebo polní a lesní cesty. Jízda na kole volnou krajinou je přeci jenom zásah do přírody.
Cyklistika ve volné přírodě je únosná tam, kde není zvlášť cenné nebo zranitelné území a provozuje ji přiměřený počet osob. Pak je výhodou, že není třeba zvláštních nákladů na ni. Negativum je ničení porostu, souvislosti povrchu terénu a tedy vznik eroze a podobně při velkém počtu cyklistů.
člověk je na čerstvém vzduchu, nehrozí nebezpečí s auty
Člověk si muže lepe odpočinout, je tam hezčí prostředí, méně lidi
Člověk si muže lepe odpočinout, je tam hezčí prostředí, méně lidi
Devastace prirody.
Hlavně aby lidi nebyli dobytek
chování lidí
individuální OK, hromadná ne
Když jezdím normálně, můžu jezdit všude. pohybuju se na jižní straně Brd, a tam je podle mě vybudováno několik dobrej sjezdů. Je to rozprasený, ale třeba divoký prasata to taky rozprasej, taže nevím , o čem je řeč. Třeba čtyřkolka je prasárna, ale klucí, kteří si chtějí zajezdit?
Lepší a nezpečnější jízda než po islnicích s auty.
lepší prostředí,než ve městě
lidé se dostanou více do přírody, přátelství díky stejnému zájmu. Větší znečištění přírody, ale to je otázka charakteru lidí.
lidská přítomnost
Malá frekventovanost, poznání nových míst
může se zničit příroda
myslím, že přílišný vliv nemá
narušení přírody, asi větší, než třeba pěší turistika; lidé často nechávají odpadky (neplatí jen pro cyklisty)
NEG: vyježděné hluboké koleje v místech, kde pěší jenom kladou tiše nohy a jdou POZ: za stejnou dobu se dá vidět víc, zažít ví, dostat se na kole jen vlastní silou tak daleko od domova kde by už nohy bolely
Negativa žádná nevidím. Pokud se využívají cesty. Myslím si, že tisíce lidi denně na Sněžce udělá více škody jak několik stovek cyklistů.
negativa: mezi českými cyklisty se ve velkém vyskytuje bezohledná zvěř, kterou není možné bez vodítka do volné přírody vůbec vpustit.
negativní - eroze
Negativní - kola mohou ničit přírodu, navíc hrozí vyšší riziko zranění cyklisty a pro záchranáře by bylo těžší se k němu dostat
negativni - niceni prirody
negativní - ničení přírody
Negativní - ohrožování chodců Pozitivní - více zábavy a zážitků pro cyklisty
Negativní - rušení přírody. Pozitivní - lepší než auto.
Negativní : Plašení zvěře, ničení přírody
negativní vliv na vegetaci - poškozování rostlin, rušení zvěře
NEGATIVNÍ-vždy se najdou cyklisté,který nedodržují předpisy a jezdí všude i kde by neměli a tím škodí přírodě.POZITIVNÍ-cyklisté jsou blíže přírodě a uvědomují si krásy přírody a váží si jí(slušní cyklisté co nedělají bordel a dodržují předpisy),+zdravá aktivita cyklisty v přírodě
Negativní: ruší to zvířata Pozitivní: pomáhá objevovat zapomenuté kouty krajiny a tak si jí více vážit
negativního pro mne nic pozitivní pro mne pobyt v přírodě a prozkoumání nových míst
nějaké důvody
Nemám ráda asfalt a prostředí cyklostezek, ráda jezdím v přírodě
nevidím žádné přínosy (ani negativní ani pozitivní)
Nevidím žádný. Pokud cyklista úmyslně neničí CHKO, tak je to v pořádku.
nevim
nevim
Nevim
Plus - neni namackano velke mnozstvi lidi na jednom miste, clovek si uzije vice svobody, prostoru,.. Minus - nekteri cykliste jezdi i tam, kde nemaji, mohou byt nebezpecni okoli (nevite, kde a kdy se vynori)
Pozitivní - je to bezpečnější než silniční provoz, větší zábava, Pozitivně negativní - I když trail park je velký zásah do krajiny a vlastně tu krajinu celou přetvoří, přitáhne lidi, kteří by třeba přetvářeli krajinu jinde a tvořili nějaký odpad, který odhodí nebo upadne. Takže je jednodušší udržet okolí čisté.
pozitivní - poznávání krajiny, odpočinek
Pozitivní - relax v přírodě Negativní nevidím. Nesrovnatelně více škody v přírodě napáchá těžká technika, která se využívají pro kácení stromů a motorová vozidla (auta, teréní motorky, čtyřkolky). Mám teď zejména na mysli Národní park Šumava, ale platí všeobecně v ČR. Nechápu pak zákazy pro cyklisty, když těžká technika má vstup povolen a drancuje, co může. Takže se po lesní cestě nedá vůbec projít. A to jen proto, aby se prodalo lukrativně dřevo do zahraničí. Výmluvy v podobě kůrovce jsou jen zástěrka. Les si s kůrovcem poradí sám (viz Bavorská strana Šumavy).
pozitivni urcite ve vetsi prirozenosti. negativnim dopadem jsou cyklisti samotni a jejich chovani
Pozitivní vidím v tom, že singltreky přitáhnou do regionu více lidí, což tento kraj potřebuje. Více návštěvníků = větší potřeba služeb -> více práce a peněz pro zdejší lidi. Negativní je samozřejmě zásah do krajiny. Záleží ale na nás na všech, jak jsme zvyklí se k přírodě chovat. Má zkušenost je taková, že lidi moc ohleduplní k přírodě nejsou.
Pozitivním přínosem je, že se cyklisté nemotají na silnici. Negativním přínosem je, že mohou ničit přírodu.
Pozitivum - objevování krajiny v které ziju, kam bych se jinak bez kola asi nikdy nevydal. Uvědomění si v jak exkluzivní zemi zijem. Negativum - asi žádné myslím si že biking narušuje přírodu jen zanedbatelne
Priroda je krasnejsi bez nejakeho budovani, ale zase by tam mohl byt horsi teren a na stezce je to pohodlnejsi
přínos: je to jiný zážitek, než jezdit po silnici negativní: samozřejmě to ovlivňuje krajinu, ale pokud je to postaveno v lokalitách, kde nežijí ohrožené druhy, tak si myslím, že to nevadí
přínosem je pohyb lidí negativní je účast lidí
Přínosem je to, že se lidé snadněji dostanou do přírody a hezkých míst, negativem je, že tyto lokality mohou být velkým počtem lidí poškozovány.
Relax
Svoboda
to fakt nevím :-/
v malé míře v ní nevidím problém
větší adrenalin
volnost,
zábava, něco vidět
zdraví cyklistů
zdravý pohyb v přírodě nic nenahradí. Cyklistika přírodu zatěžuje minimálně, méně zatěžující je už jen pěší turistika :-)
Žádný, protože mám spíše dojem, že cyklistika asi vždy poškozuje krajinu.
7. Pohybujete se na kole radši po udržovaných stezkách nebo dáváte přednost volné krajině.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
udržované stezky (cyklostezky, traily apod) | 44 | 58,67 % | 58,67 % |
volná krajina | 31 | 41,33 % | 41,33 % |
8. Pokud je někde zákaz vjezdu cyklistů nebo nějaké chráněné území a vede zde projetá cesta, tak ….
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nikdy bych tam nejel(a) | 46 | 61,33 % | 61,33 % |
když tam je cesta, tak pojedu | 22 | 29,33 % | 29,33 % |
projel(a) bych tam i kdyby tam cesta nebyla (jezdím kudy chci) | 7 | 9,33 % | 9,33 % |
9. Chováte se při jízdě na kole vzhledem k přírodě jinak v cizině a u nás v republice?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 70 | 93,33 % | 93,33 % |
ano | 5 | 6,67 % | 6,67 % |
10. Kterou ze složek životního prostředí cyklistika podle Vás nejvíce negativně ovlivňuje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vegetaci | 43 | 57,33 % | 57,33 % |
zvěř | 39 | 52 % | 52 % |
půdu | 37 | 49,33 % | 49,33 % |
vodní zdroje | 3 | 4 % | 4 % |
ovzduší | 3 | 4 % | 4 % |
11. Znáte cyklistický projekt Stoneman Miriqiudi?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 65 | 86,67 % | 86,67 % |
ano | 10 | 13,33 % | 13,33 % |
12. V případě že projekt znáte, absolvovali jste ho? ? (Pokud projekt neznáte otázku vynechte)
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne – chystám se projet trasu | 16 | 84,21 % | 21,33 % |
ano – projel(a) jsem část trasy | 3 | 15,79 % | 4 % |
13. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
muž | 49 | 65,33 % | 65,33 % |
žena | 26 | 34,67 % | 34,67 % |
14. Přibližný věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20-30 | 37 | 49,33 % | 49,33 % |
50-60 | 11 | 14,67 % | 14,67 % |
40-50 | 10 | 13,33 % | 13,33 % |
10-20 | 9 | 12 % | 12 % |
30-40 | 6 | 8 % | 8 % |
60+ | 2 | 2,67 % | 2,67 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.