Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv cyklistiky na životní prostředí

Vliv cyklistiky na životní prostředí

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jan Popp
Šetření:21. 08. 2016 - 20. 09. 2016
Počet respondentů:75
Počet otázek (max/průměr):14 / 13.21
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:40 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:15
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Prosím o vyplnění dotazníku do bakalářské práce

Odpovědi respondentů

1. Jak často jezdíte na kole?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
několikrát do týdne2837,33 %37,33 %  
několikrát do roka2330,67 %30,67 %  
několikrát do měsíce1722,67 %22,67 %  
jiné79,33 %9,33 %  

Graf

2. Znáte Trail park na Klínovci? V případě že ano odkud jste se o něm dozvěděli

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neznám4458,67 %58,67 %  
jsem místní a znám to tu1824 %24 %  
od známých68 %8 %  
z internetu56,67 %6,67 %  
televize22,67 %2,67 %  

Graf

3. Myslíte si, že traily a singltreky, které sice přitáhnou pro danou lokalitu více jezdců, jsou výhodné v tom, že směřují jezdce na předem danou stezku a nemůže dojít ke škodě v jiných místech, kde by se volně pohybovali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3445,33 %45,33 %  
ne2736 %36 %  
mám jiný názor810,67 %10,67 %  
nevím, oč jde11,33 %1,33 %  
všechno špatně. Jezdit se má tam, kde se příroda neničí11,33 %1,33 %  
nemám dostatek informací pro utvoření si informova11,33 %1,33 %  
Bikeri zpravidla nic neposkozuji, naopak když vidím v přírodě obal, tak ho seberu do kapsy.11,33 %1,33 %  
ano, ale ne všichni zvolí značenou trasu11,33 %1,33 %  
nevím11,33 %1,33 %  

Graf

4. Využíváte při cyklistice pomocných služeb (lanovky, cyklobusy ….)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nikdy4661,33 %61,33 %  
občas2634,67 %34,67 %  
ano pravidelně34 %4 %  

Graf

5. Myslíte si, že velký zásah do krajiny v podobě nově vybudované cyklostezky (trailu) je menší než dlouhodobá zátěž v podobě průjezdů cyklistů volným terénem lesa nebo luk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano – budování má větší zásah2938,67 %38,67 %  
je to srovnatelné1824 %24 %  
nevím1520 %20 %  
ne – jízda volným terénem má větší zásah1317,33 %17,33 %  

Graf

6. V čem vidíte hlavní negativní nebo pozitivní přínos cyklistiky ve volné přírodě. Prosím vypište nějaké důvody.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

.

.

.

.

...

........

+ volba stopy + není třeba úpravy

A

Abych řekl pravdu, tak když vyjedu na kole, tak rozhodně nepřemýšlím o tom jestli přinesu světu, přírodě, či někomu jinému něco pozitivního. Možná jsem sobec, ale spíše přemýšlím, co to přinese mě.

Běžné terénní kolo je šetrným způsobem objevování krajiny. Záleží samozřejmě na chování smaotného jezdce nebo skupiny, tam bych nasměroval svoji pozornost.

Cyklisté nemusejí jezdit po silnicích

Cyklistika by se neměla provozovat mimo cyklostezky nebo polní a lesní cesty. Jízda na kole volnou krajinou je přeci jenom zásah do přírody.

Cyklistika ve volné přírodě je únosná tam, kde není zvlášť cenné nebo zranitelné území a provozuje ji přiměřený počet osob. Pak je výhodou, že není třeba zvláštních nákladů na ni. Negativum je ničení porostu, souvislosti povrchu terénu a tedy vznik eroze a podobně při velkém počtu cyklistů.

člověk je na čerstvém vzduchu, nehrozí nebezpečí s auty

Člověk si muže lepe odpočinout, je tam hezčí prostředí, méně lidi

Člověk si muže lepe odpočinout, je tam hezčí prostředí, méně lidi

Devastace prirody.

Hlavně aby lidi nebyli dobytek

chování lidí

individuální OK, hromadná ne

Když jezdím normálně, můžu jezdit všude. pohybuju se na jižní straně Brd, a tam je podle mě vybudováno několik dobrej sjezdů. Je to rozprasený, ale třeba divoký prasata to taky rozprasej, taže nevím , o čem je řeč. Třeba čtyřkolka je prasárna, ale klucí, kteří si chtějí zajezdit?

Lepší a nezpečnější jízda než po islnicích s auty.

lepší prostředí,než ve městě

lidé se dostanou více do přírody, přátelství díky stejnému zájmu. Větší znečištění přírody, ale to je otázka charakteru lidí.

lidská přítomnost

Malá frekventovanost, poznání nových míst

může se zničit příroda

myslím, že přílišný vliv nemá

narušení přírody, asi větší, než třeba pěší turistika; lidé často nechávají odpadky (neplatí jen pro cyklisty)

NEG: vyježděné hluboké koleje v místech, kde pěší jenom kladou tiše nohy a jdou POZ: za stejnou dobu se dá vidět víc, zažít ví, dostat se na kole jen vlastní silou tak daleko od domova kde by už nohy bolely

Negativa žádná nevidím. Pokud se využívají cesty. Myslím si, že tisíce lidi denně na Sněžce udělá více škody jak několik stovek cyklistů.

negativa: mezi českými cyklisty se ve velkém vyskytuje bezohledná zvěř, kterou není možné bez vodítka do volné přírody vůbec vpustit.

negativní - eroze

Negativní - kola mohou ničit přírodu, navíc hrozí vyšší riziko zranění cyklisty a pro záchranáře by bylo těžší se k němu dostat

negativni - niceni prirody

negativní - ničení přírody

Negativní - ohrožování chodců Pozitivní - více zábavy a zážitků pro cyklisty

Negativní - rušení přírody. Pozitivní - lepší než auto.

Negativní : Plašení zvěře, ničení přírody

negativní vliv na vegetaci - poškozování rostlin, rušení zvěře

NEGATIVNÍ-vždy se najdou cyklisté,který nedodržují předpisy a jezdí všude i kde by neměli a tím škodí přírodě.POZITIVNÍ-cyklisté jsou blíže přírodě a uvědomují si krásy přírody a váží si jí(slušní cyklisté co nedělají bordel a dodržují předpisy),+zdravá aktivita cyklisty v přírodě

Negativní: ruší to zvířata Pozitivní: pomáhá objevovat zapomenuté kouty krajiny a tak si jí více vážit

negativního pro mne nic pozitivní pro mne pobyt v přírodě a prozkoumání nových míst

nějaké důvody

Nemám ráda asfalt a prostředí cyklostezek, ráda jezdím v přírodě

nevidím žádné přínosy (ani negativní ani pozitivní)

Nevidím žádný. Pokud cyklista úmyslně neničí CHKO, tak je to v pořádku.

nevim

nevim

Nevim

Plus - neni namackano velke mnozstvi lidi na jednom miste, clovek si uzije vice svobody, prostoru,.. Minus - nekteri cykliste jezdi i tam, kde nemaji, mohou byt nebezpecni okoli (nevite, kde a kdy se vynori)

Pozitivní - je to bezpečnější než silniční provoz, větší zábava, Pozitivně negativní - I když trail park je velký zásah do krajiny a vlastně tu krajinu celou přetvoří, přitáhne lidi, kteří by třeba přetvářeli krajinu jinde a tvořili nějaký odpad, který odhodí nebo upadne. Takže je jednodušší udržet okolí čisté.

pozitivní - poznávání krajiny, odpočinek

Pozitivní - relax v přírodě Negativní nevidím. Nesrovnatelně více škody v přírodě napáchá těžká technika, která se využívají pro kácení stromů a motorová vozidla (auta, teréní motorky, čtyřkolky). Mám teď zejména na mysli Národní park Šumava, ale platí všeobecně v ČR. Nechápu pak zákazy pro cyklisty, když těžká technika má vstup povolen a drancuje, co může. Takže se po lesní cestě nedá vůbec projít. A to jen proto, aby se prodalo lukrativně dřevo do zahraničí. Výmluvy v podobě kůrovce jsou jen zástěrka. Les si s kůrovcem poradí sám (viz Bavorská strana Šumavy).

pozitivni urcite ve vetsi prirozenosti. negativnim dopadem jsou cyklisti samotni a jejich chovani

Pozitivní vidím v tom, že singltreky přitáhnou do regionu více lidí, což tento kraj potřebuje. Více návštěvníků = větší potřeba služeb -> více práce a peněz pro zdejší lidi. Negativní je samozřejmě zásah do krajiny. Záleží ale na nás na všech, jak jsme zvyklí se k přírodě chovat. Má zkušenost je taková, že lidi moc ohleduplní k přírodě nejsou.

Pozitivním přínosem je, že se cyklisté nemotají na silnici. Negativním přínosem je, že mohou ničit přírodu.

Pozitivum - objevování krajiny v které ziju, kam bych se jinak bez kola asi nikdy nevydal. Uvědomění si v jak exkluzivní zemi zijem. Negativum - asi žádné myslím si že biking narušuje přírodu jen zanedbatelne

Priroda je krasnejsi bez nejakeho budovani, ale zase by tam mohl byt horsi teren a na stezce je to pohodlnejsi

přínos: je to jiný zážitek, než jezdit po silnici negativní: samozřejmě to ovlivňuje krajinu, ale pokud je to postaveno v lokalitách, kde nežijí ohrožené druhy, tak si myslím, že to nevadí

přínosem je pohyb lidí negativní je účast lidí

Přínosem je to, že se lidé snadněji dostanou do přírody a hezkých míst, negativem je, že tyto lokality mohou být velkým počtem lidí poškozovány.

Relax

Svoboda

to fakt nevím :-/

v malé míře v ní nevidím problém

větší adrenalin

volnost,

zábava, něco vidět

zdraví cyklistů

zdravý pohyb v přírodě nic nenahradí. Cyklistika přírodu zatěžuje minimálně, méně zatěžující je už jen pěší turistika :-)

Žádný, protože mám spíše dojem, že cyklistika asi vždy poškozuje krajinu.

7. Pohybujete se na kole radši po udržovaných stezkách nebo dáváte přednost volné krajině.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
udržované stezky (cyklostezky, traily apod)4458,67 %58,67 %  
volná krajina3141,33 %41,33 %  

Graf

8. Pokud je někde zákaz vjezdu cyklistů nebo nějaké chráněné území a vede zde projetá cesta, tak ….

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nikdy bych tam nejel(a)4661,33 %61,33 %  
když tam je cesta, tak pojedu2229,33 %29,33 %  
projel(a) bych tam i kdyby tam cesta nebyla (jezdím kudy chci)79,33 %9,33 %  

Graf

9. Chováte se při jízdě na kole vzhledem k přírodě jinak v cizině a u nás v republice?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7093,33 %93,33 %  
ano56,67 %6,67 %  

Graf

10. Kterou ze složek životního prostředí cyklistika podle Vás nejvíce negativně ovlivňuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vegetaci4357,33 %57,33 %  
zvěř3952 %52 %  
půdu3749,33 %49,33 %  
vodní zdroje34 %4 %  
ovzduší34 %4 %  

Graf

11. Znáte cyklistický projekt Stoneman Miriqiudi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6586,67 %86,67 %  
ano1013,33 %13,33 %  

Graf

12. V případě že projekt znáte, absolvovali jste ho? ? (Pokud projekt neznáte otázku vynechte)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne – chystám se projet trasu1684,21 %21,33 %  
ano – projel(a) jsem část trasy315,79 %4 %  

Graf

13. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž4965,33 %65,33 %  
žena2634,67 %34,67 %  

Graf

14. Přibližný věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-303749,33 %49,33 %  
50-601114,67 %14,67 %  
40-501013,33 %13,33 %  
10-20912 %12 %  
30-4068 %8 %  
60+22,67 %2,67 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

10. Kterou ze složek životního prostředí cyklistika podle Vás nejvíce negativně ovlivňuje?

  • odpověď vegetaci:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 50-60 na otázku 14. Přibližný věk

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často jezdíte na kole?

2. Znáte Trail park na Klínovci? V případě že ano odkud jste se o něm dozvěděli

3. Myslíte si, že traily a singltreky, které sice přitáhnou pro danou lokalitu více jezdců, jsou výhodné v tom, že směřují jezdce na předem danou stezku a nemůže dojít ke škodě v jiných místech, kde by se volně pohybovali?

4. Využíváte při cyklistice pomocných služeb (lanovky, cyklobusy ….)

5. Myslíte si, že velký zásah do krajiny v podobě nově vybudované cyklostezky (trailu) je menší než dlouhodobá zátěž v podobě průjezdů cyklistů volným terénem lesa nebo luk?

7. Pohybujete se na kole radši po udržovaných stezkách nebo dáváte přednost volné krajině.

8. Pokud je někde zákaz vjezdu cyklistů nebo nějaké chráněné území a vede zde projetá cesta, tak ….

9. Chováte se při jízdě na kole vzhledem k přírodě jinak v cizině a u nás v republice?

10. Kterou ze složek životního prostředí cyklistika podle Vás nejvíce negativně ovlivňuje?

11. Znáte cyklistický projekt Stoneman Miriqiudi?

12. V případě že projekt znáte, absolvovali jste ho? ? (Pokud projekt neznáte otázku vynechte)

13. Pohlaví

14. Přibližný věk

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často jezdíte na kole?

2. Znáte Trail park na Klínovci? V případě že ano odkud jste se o něm dozvěděli

3. Myslíte si, že traily a singltreky, které sice přitáhnou pro danou lokalitu více jezdců, jsou výhodné v tom, že směřují jezdce na předem danou stezku a nemůže dojít ke škodě v jiných místech, kde by se volně pohybovali?

4. Využíváte při cyklistice pomocných služeb (lanovky, cyklobusy ….)

5. Myslíte si, že velký zásah do krajiny v podobě nově vybudované cyklostezky (trailu) je menší než dlouhodobá zátěž v podobě průjezdů cyklistů volným terénem lesa nebo luk?

7. Pohybujete se na kole radši po udržovaných stezkách nebo dáváte přednost volné krajině.

8. Pokud je někde zákaz vjezdu cyklistů nebo nějaké chráněné území a vede zde projetá cesta, tak ….

9. Chováte se při jízdě na kole vzhledem k přírodě jinak v cizině a u nás v republice?

10. Kterou ze složek životního prostředí cyklistika podle Vás nejvíce negativně ovlivňuje?

11. Znáte cyklistický projekt Stoneman Miriqiudi?

12. V případě že projekt znáte, absolvovali jste ho? ? (Pokud projekt neznáte otázku vynechte)

13. Pohlaví

14. Přibližný věk

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Popp, J.Vliv cyklistiky na životní prostředí (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://vliv-cyklistiky-na-zivotni-p.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.