Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv designu uživatelského rozhraní

Vliv designu uživatelského rozhraní

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kateřina Bláhovcová
Šetření:21. 02. 2012 - 23. 02. 2012
Počet respondentů:95
Počet otázek (max/průměr):14 / 14
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:58,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:44
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Odpovědi respondentů

1. Kolik je vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
31 - 504850,53 %50,53 %  
14 - 304244,21 %44,21 %  
51 - a více55,26 %5,26 %  

Graf

2. Používáte e-shopy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, používám8791,58 %91,58 %  
Ne, nepoužívám88,42 %8,42 %  

Graf

3. Chcete si koupit pračku, ale jelikož ještě nemáte vybraný typ, tak na stránkách www.alza.cz najděte výrobky „pračka“ za pomocí funkce pro hledání. Jak rychle jste našli pole Hledat? (otázka s více možností výběru)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hned, pole je zřetelně viditelné.5861,05 %61,05 %  
Hned, pole je na očekávaném místě4042,11 %42,11 %  
Hned, pole je jasně barevně odlišené99,47 %9,47 %  
Chvíli mi trvalo pole najít, neboť je malé55,26 %5,26 %  
Chvíli mi trvalo pole najít, neboť splývá44,21 %4,21 %  
Chvíli mi trvalo pole najít, neboť není výrazné33,16 %3,16 %  
Chvíli mi trvalo pole najít, neboť splývá s ostatními částmi webu.11,05 %1,05 %  

Graf

4. Porozuměli jste jak funkci Hledat na stránkách www.alza.cz použít?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, je to zřejmé8892,63 %92,63 %  
Ne, nebylo jasné kam vložit hledaný text44,21 %4,21 %  
Ne, nebylo jasné jak spustit vyhledání33,16 %3,16 %  

Graf

5. Jste stále na stránkách www.alza.cz kde za pomocí funkce pro hledání jste našli pračky. Vyberte si jakoukoliv pračku a kliknutím na ni (obrázek pračky) si zobrazte detail výrobku. Otázka je, zda dokážete na stránce s detailem pračky najít informaci o tom, v jaké části katalogu výrobků se nacházíte (např. bílá technika, pračky atd.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, je to zřetelné z menu v levé části webu4547,37 %47,37 %  
Ano, je to zřetelně viditelné v horní části stránky4143,16 %43,16 %  
Informace na stránce je, ale je obtížně nalezitelná (spatně viditelná, nelogicky umístěná)77,37 %7,37 %  
Ne, tato informace tam není22,11 %2,11 %  

Graf

6. Chcete si koupit pračku, ale jelikož ještě nemáte vybraný typ, tak na stránkách www.akcnivyrobky.cz najděte výrobky „pračka“ za pomocí funkce pro hledání. Jak rychle jste našli pole Hledat? (otázka s více možností výběru)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Chvíli mi trvalo pole najít, neboť splývá3334,74 %34,74 %  
Hned, pole je na očekávaném místě2728,42 %28,42 %  
Chvíli mi trvalo pole najít, neboť je malé2021,05 %21,05 %  
Chvíli mi trvalo pole najít, neboť není výrazné1818,95 %18,95 %  
Chvíli mi trvalo pole najít, neboť splývá s ostatními částmi webu1717,89 %17,89 %  
Hned, pole je zřetelně viditelné1212,63 %12,63 %  
Hned, pole je jasně barevně odlišené33,16 %3,16 %  
Pole jsem vůbec nenašel22,11 %2,11 %  

Graf

7. Porozuměli jste jak funkci Hledat na stránkách www.akcnivyrobky.cz použít?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, je to zřejmé7680 %80 %  
Ne, nebylo jasné jak spustit vyhledání88,42 %8,42 %  
Ne, nebylo jasné kam vložit hledaný text77,37 %7,37 %  
Ne, nebylo jasné kam vložit text a jak spustit vyhledávání44,21 %4,21 %  

Graf

8. Jste stále na stránkách www.akcnivyrobky.cz kde za pomocí funkce pro hledání jste našli pračky. Vyberte si jakoukoliv pračku a kliknutím na ni (obrázek pračky) si zobrazte detail výrobku. Otázka je, zda dokážete na stránce s detailem pračky najít informaci o tom, v jaké části katalogu výrobků se nacházíte (např. bílá technika, pračky atd.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Informace na stránce je, ale je obtížně nalezitelná (spatně viditelná, nelogicky umístěná)5052,63 %52,63 %  
Ano, je to zřetelně viditelné v horní části stránky2324,21 %24,21 %  
Ano, je to zřetelné z menu v levé části webu1515,79 %15,79 %  
Ne, tato informace tam není77,37 %7,37 %  

Graf

9. Co uděláte, když si otevřete nový e-shop ve kterém chcete nakoupit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nic, začnu běžným způsobem klikat a obvykle přijdu jak s e-shopem pracovat a dotáhnout nákup do zdárného konce7680 %80 %  
Hledám návod jak na webu nakupovat a pročtu si ho1515,79 %15,79 %  
Požádám kolegu jak s webem pracovat.22,11 %2,11 %  
Zavolám na linku technické podpory a požádám o radu22,11 %2,11 %  

Graf

10. Když letecky cestujete, jakým způsobem provádíte Check-in?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nedělám check-in protože nelétám3637,89 %37,89 %  
Klasickým způsobem u odbavovací přepážky3233,68 %33,68 %  
Na internetu před cestou1717,89 %17,89 %  
Nevím co je check-in 55,26 %5,26 %  
Na samoobslužném terminálu přímo na letišti 55,26 %5,26 %  

Graf

11. Jak hodnotíte intuitivnost a snadnost ovládání samoodbavovacích terminálů na letišti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Samoodbavovací terminály nepoužívám6871,58 %71,58 %  
Je to snadné a nemám s tím problémy 1515,79 %15,79 %  
Lze je použít, ale potřebuji asistenci pracovníka letecké společnosti1010,53 %10,53 %  
Zkoušel/a jsem to, ale nepodařilo se mi to udělat22,11 %2,11 %  

Graf

12. Používáte Smartphony (chytré telefony)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nepoužívám. Telefon mám pouze na telefonování a stačí mi klasický mobilní telefon5861,05 %61,05 %  
Ano, kromě přehrávání hudby nebo videí anebo hraní her i používám připojení k Internetu (email, Facebook, jízdní rady, web atd.2627,37 %27,37 %  
Ano, používám je pouze pro přehrávání hudby nebo videa anebo hraní her77,37 %7,37 %  
Ano, používám pouze připojení k Internetu (email, Facebook, jízdní rady, web atd.)44,21 %4,21 %  

Graf

13. Jaký způsob ovládání preferujete u Smartfhonu (chytrých telefonů)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nepoužívám, Smarphone nemám5355,79 %55,79 %  
Ovládání prsty3132,63 %32,63 %  
Klasické tlačítka77,37 %7,37 %  
Dotykové pero44,21 %4,21 %  

Graf

14. Jakým způsobem se učíte ovládat aplikace ve svém Smartphonu (chytrém telefonu)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žádným, Smarphone nemám5355,79 %55,79 %  
Chvilku si s programem hraji a naučím se ho ovládat3536,84 %36,84 %  
Na webu si přečtu návod k použití55,26 %5,26 %  
Prohlédnu si úvodní školící video 22,11 %2,11 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

8. Jste stále na stránkách www.akcnivyrobky.cz kde za pomocí funkce pro hledání jste našli pračky. Vyberte si jakoukoliv pračku a kliknutím na ni (obrázek pračky) si zobrazte detail výrobku. Otázka je, zda dokážete na stránce s detailem pračky najít informaci o tom, v jaké části katalogu výrobků se nacházíte (např. bílá technika, pračky atd.)?

  • odpověď Informace na stránce je, ale je obtížně nalezitelná (spatně viditelná, nelogicky umístěná):
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Chvíli mi trvalo pole najít, neboť není výrazné na otázku 6. Chcete si koupit pračku, ale jelikož ještě nemáte vybraný typ, tak na stránkách www.akcnivyrobky.cz najděte výrobky „pračka“ za pomocí funkce pro hledání. Jak rychle jste našli pole Hledat? (otázka s více možností výběru)
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Chvíli mi trvalo pole najít, neboť splývá s ostatními částmi webu na otázku 6. Chcete si koupit pračku, ale jelikož ještě nemáte vybraný typ, tak na stránkách www.akcnivyrobky.cz najděte výrobky „pračka“ za pomocí funkce pro hledání. Jak rychle jste našli pole Hledat? (otázka s více možností výběru)

12. Používáte Smartphony (chytré telefony)?

  • odpověď Ne, nepoužívám. Telefon mám pouze na telefonování a stačí mi klasický mobilní telefon:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nepoužívám, Smarphone nemám na otázku 13. Jaký způsob ovládání preferujete u Smartfhonu (chytrých telefonů)?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žádným, Smarphone nemám na otázku 14. Jakým způsobem se učíte ovládat aplikace ve svém Smartphonu (chytrém telefonu)?

13. Jaký způsob ovládání preferujete u Smartfhonu (chytrých telefonů)?

  • odpověď Nepoužívám, Smarphone nemám:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žádným, Smarphone nemám na otázku 14. Jakým způsobem se učíte ovládat aplikace ve svém Smartphonu (chytrém telefonu)?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne, nepoužívám. Telefon mám pouze na telefonování a stačí mi klasický mobilní telefon na otázku 12. Používáte Smartphony (chytré telefony)?

14. Jakým způsobem se učíte ovládat aplikace ve svém Smartphonu (chytrém telefonu)?

  • odpověď Chvilku si s programem hraji a naučím se ho ovládat:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ovládání prsty na otázku 13. Jaký způsob ovládání preferujete u Smartfhonu (chytrých telefonů)?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, kromě přehrávání hudby nebo videí anebo hraní her i používám připojení k Internetu (email, Facebook, jízdní rady, web atd. na otázku 12. Používáte Smartphony (chytré telefony)?
  • odpověď Žádným, Smarphone nemám:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nepoužívám, Smarphone nemám na otázku 13. Jaký způsob ovládání preferujete u Smartfhonu (chytrých telefonů)?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne, nepoužívám. Telefon mám pouze na telefonování a stačí mi klasický mobilní telefon na otázku 12. Používáte Smartphony (chytré telefony)?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kolik je vám let?

2. Používáte e-shopy?

3. Chcete si koupit pračku, ale jelikož ještě nemáte vybraný typ, tak na stránkách www.alza.cz najděte výrobky „pračka“ za pomocí funkce pro hledání. Jak rychle jste našli pole Hledat? (otázka s více možností výběru)

4. Porozuměli jste jak funkci Hledat na stránkách www.alza.cz použít?

5. Jste stále na stránkách www.alza.cz kde za pomocí funkce pro hledání jste našli pračky. Vyberte si jakoukoliv pračku a kliknutím na ni (obrázek pračky) si zobrazte detail výrobku. Otázka je, zda dokážete na stránce s detailem pračky najít informaci o tom, v jaké části katalogu výrobků se nacházíte (např. bílá technika, pračky atd.)?

6. Chcete si koupit pračku, ale jelikož ještě nemáte vybraný typ, tak na stránkách www.akcnivyrobky.cz najděte výrobky „pračka“ za pomocí funkce pro hledání. Jak rychle jste našli pole Hledat? (otázka s více možností výběru)

7. Porozuměli jste jak funkci Hledat na stránkách www.akcnivyrobky.cz použít?

8. Jste stále na stránkách www.akcnivyrobky.cz kde za pomocí funkce pro hledání jste našli pračky. Vyberte si jakoukoliv pračku a kliknutím na ni (obrázek pračky) si zobrazte detail výrobku. Otázka je, zda dokážete na stránce s detailem pračky najít informaci o tom, v jaké části katalogu výrobků se nacházíte (např. bílá technika, pračky atd.)?

9. Co uděláte, když si otevřete nový e-shop ve kterém chcete nakoupit?

10. Když letecky cestujete, jakým způsobem provádíte Check-in?

11. Jak hodnotíte intuitivnost a snadnost ovládání samoodbavovacích terminálů na letišti?

12. Používáte Smartphony (chytré telefony)?

13. Jaký způsob ovládání preferujete u Smartfhonu (chytrých telefonů)?

14. Jakým způsobem se učíte ovládat aplikace ve svém Smartphonu (chytrém telefonu)?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kolik je vám let?

2. Používáte e-shopy?

3. Chcete si koupit pračku, ale jelikož ještě nemáte vybraný typ, tak na stránkách www.alza.cz najděte výrobky „pračka“ za pomocí funkce pro hledání. Jak rychle jste našli pole Hledat? (otázka s více možností výběru)

4. Porozuměli jste jak funkci Hledat na stránkách www.alza.cz použít?

5. Jste stále na stránkách www.alza.cz kde za pomocí funkce pro hledání jste našli pračky. Vyberte si jakoukoliv pračku a kliknutím na ni (obrázek pračky) si zobrazte detail výrobku. Otázka je, zda dokážete na stránce s detailem pračky najít informaci o tom, v jaké části katalogu výrobků se nacházíte (např. bílá technika, pračky atd.)?

6. Chcete si koupit pračku, ale jelikož ještě nemáte vybraný typ, tak na stránkách www.akcnivyrobky.cz najděte výrobky „pračka“ za pomocí funkce pro hledání. Jak rychle jste našli pole Hledat? (otázka s více možností výběru)

7. Porozuměli jste jak funkci Hledat na stránkách www.akcnivyrobky.cz použít?

8. Jste stále na stránkách www.akcnivyrobky.cz kde za pomocí funkce pro hledání jste našli pračky. Vyberte si jakoukoliv pračku a kliknutím na ni (obrázek pračky) si zobrazte detail výrobku. Otázka je, zda dokážete na stránce s detailem pračky najít informaci o tom, v jaké části katalogu výrobků se nacházíte (např. bílá technika, pračky atd.)?

9. Co uděláte, když si otevřete nový e-shop ve kterém chcete nakoupit?

10. Když letecky cestujete, jakým způsobem provádíte Check-in?

11. Jak hodnotíte intuitivnost a snadnost ovládání samoodbavovacích terminálů na letišti?

12. Používáte Smartphony (chytré telefony)?

13. Jaký způsob ovládání preferujete u Smartfhonu (chytrých telefonů)?

14. Jakým způsobem se učíte ovládat aplikace ve svém Smartphonu (chytrém telefonu)?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Bláhovcová, K.Vliv designu uživatelského rozhraní (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://vliv-designu-uzivatelskeho-r.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.