Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv E-marketingu ve společnosti

Vliv E-marketingu ve společnosti

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Karolína Kofferová
Šetření:03. 03. 2017 - 14. 03. 2017
Počet respondentů:168
Počet otázek (max/průměr):21 / 20.67
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:19
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jmenuji se Karolína Kofferová, jsem studentkou Podještědského gymnázia. Tento dotazník je součástí mé maturitní práce na téma Vliv e-marketingu ve společnosti. Tímto Vás prosím o vyplnění dotazníku, získaná data budou použita ve výzkumné části mé práce. Dotazník je anonymní a slouží pouze k výzkumným účelům.

Odpovědi respondentů

1. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena10461,9 %61,9 %  
Muž6438,1 %38,1 %  

Graf

2. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
36-54 let5834,52 %34,52 %  
21-35 let5029,76 %29,76 %  
do 20 let4124,4 %24,4 %  
55 let a více1911,31 %11,31 %  

Graf

3. Jak často používáte Internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Každý den15994,64 %94,64 %  
5-6x za týden63,57 %3,57 %  
Pouze příležitostně21,19 %1,19 %  
3-4x za týden10,6 %0,6 %  

Graf

4. Používáte pro hledání informací na Internetu i jiná zařízení než počítač (tablet,mobil)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano13882,14 %82,14 %  
Ne3017,86 %17,86 %  

Graf

5. Nakupujete přes Internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano15391,07 %91,07 %  
Ne158,93 %8,93 %  

Graf

6. Jak často?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3-4x za rok6844,16 %40,48 %  
každý měsíc6642,86 %39,29 %  
až 5x za měsíc159,74 %8,93 %  
1x za rok a méně53,25 %2,98 %  

Graf

7. Jaký typ zboží nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jiné (letenky, vstupenky, kosmetiku, knihy)12682,35 %75 %  
Elektroniku8958,17 %52,98 %  
Oblečení8354,25 %49,4 %  
Zájezdy3824,84 %22,62 %  
Nábytek, domácí vybavení3724,18 %22,02 %  

Graf

8. Dáváte při nákupu přednost internetovým nabídkám před tištěnými katalogy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6337,5 %37,5 %  
Spíše ano5733,93 %33,93 %  
Spíše ne3822,62 %22,62 %  
Ne105,95 %5,95 %  

Graf

9. Při zadávání dotazu Vám vyhledávač nabídne množství stránek s odkazy. Z kolika těchto stránek obvykle odkazy vybíráte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ze 2-3 stránek6538,69 %38,69 %  
Ze 4 a více5733,93 %33,93 %  
Pouze z první stránky4023,81 %23,81 %  
Vyhledávače nepoužívám63,57 %3,57 %  

Graf

10. Je pro Vás při výběru produktů důležitý vzhled a struktura (přehlednost) webových stránek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8148,21 %48,21 %  
Spíše ano6941,07 %41,07 %  
Spíše ne137,74 %7,74 %  
Ne52,98 %2,98 %  

Graf

11. Prostřednictvím jakých médií Vás reklama nejvíce ovlivňuje?

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Televize2.3331.079
Internet1.6960.973
Rádio3.1130.862
Tisk2.8570.908

Graf

12. Jak vnímáte reklamu na Internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neutrálně7544,64 %44,64 %  
Spíše negativně4828,57 %28,57 %  
Spíše pozitivně2112,5 %12,5 %  
Negativně1911,31 %11,31 %  
Pozitivně52,98 %2,98 %  

Graf

13. Do jaké míry Vás internetová reklama ovlivňuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Málo8047,62 %47,62 %  
Středně5834,52 %34,52 %  
Vůbec2313,69 %13,69 %  
Hodně74,17 %4,17 %  

Graf

14. Jsou pro Vás některé reklamy přínosné (např. Vám ulehčují vyhledávání)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8651,19 %51,19 %  
Ne8248,81 %48,81 %  

Graf

15. Jaká forma internetové reklamy je pro Vás nejméně přijatelná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vyskakující okna (Pop-up)11769,64 %69,64 %  
E-mailová reklama158,93 %8,93 %  
Bannerová reklama127,14 %7,14 %  
Forma videa105,95 %5,95 %  
Textová reklama (odkazy84,76 %4,76 %  
Všechny výše uvedené.10,6 %0,6 %  
automaticky pouštějící zvuk; bez atributů rozměrů, takže stránka při načítání poskakuje; datově a výpočetně náročná10,6 %0,6 %  
reklama v půlce videa na Youtube10,6 %0,6 %  
Vybiram si,jinak me to spis rusi10,6 %0,6 %  
všechny10,6 %0,6 %  
Vsetky su neuveritelne otravne10,6 %0,6 %  

Graf

16. Používáte programy na blokaci reklam na Internetu? (např. Adblock Plus)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne8751,79 %51,79 %  
Ano6941,07 %41,07 %  
Nevím127,14 %7,14 %  

Graf

17. Motivují Vás pobídky k nákupu (slevy, soutěže) či věrnostní programy (klubové členství, akce) k opakovanému nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne6538,69 %38,69 %  
Spíše ano6035,71 %35,71 %  
Ne3219,05 %19,05 %  
Ano116,55 %6,55 %  

Graf

18. Jakou z uvedených forem přímé komunikace s prodejcem na Internetu nejvíce preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Newslettery (tipy, návody, průzkumy)7041,67 %41,67 %  
Nabídkové E-maily6739,88 %39,88 %  
Online chat s prodejcem2917,26 %17,26 %  
VoIP telefonii (volání přes Internet, např. Skype)21,19 %1,19 %  

Graf

19. Používáte nějakou sociální síť?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 20, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano15592,26 %92,26 %  
Ne137,74 %7,74 %  

Graf

20. Jaké sociální sítě používáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook15298,06 %90,48 %  
YouTube8554,84 %50,6 %  
Instagram6541,94 %38,69 %  
Google+3623,23 %21,43 %  
Twitter2314,84 %13,69 %  
LinkedIn42,58 %2,38 %  
9gag10,65 %0,6 %  
Tumblr10,65 %0,6 %  
Foursquare10,65 %0,6 %  

Graf

21. Jaké příspěvky na sociálních sítích Vás nejvíce zaujmou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Články (cestování, recepty apod.)8756,13 %51,79 %  
Cenově výhodné nabídky1912,26 %11,31 %  
Rozhovory1710,97 %10,12 %  
Videa a hry74,52 %4,17 %  
Soutěže, ankety a kvízy42,58 %2,38 %  
Žádná z výše uvedených.10,65 %0,6 %  
Komentáře10,65 %0,6 %  
odkazy na články10,65 %0,6 %  
reklamní vůbec žádné10,65 %0,6 %  
žádné10,65 %0,6 %  
Historické články, technické články10,65 %0,6 %  
zajimavosti10,65 %0,6 %  
Skoro nic10,65 %0,6 %  
příspěvky přátel a rodiny10,65 %0,6 %  
technické zajímavosti,politika,komunitní příspěvky - pro mne zajímavé zájmové skupiny 10,65 %0,6 %  
Na sociální síti se reklamou nenechám ovlivnit, sleduji osobní příspěvky ostatních10,65 %0,6 %  
kreativní tvorba10,65 %0,6 %  
Žádný z uvedených10,65 %0,6 %  
příspěvky kamarádů10,65 %0,6 %  
Zábavné nebo o kočkách10,65 %0,6 %  
století jen příspěvky od známých a ze svých zájmových skupin10,65 %0,6 %  
na sociálních sítích mě obchodní příspěvky nezajímají 10,65 %0,6 %  
Zazitky pratel10,65 %0,6 %  
Osobne - co robia/robili moji znami10,65 %0,6 %  
příspěvky přátel10,65 %0,6 %  
zábavná videa o kočkách10,65 %0,6 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

11. Prostřednictvím jakých médií Vás reklama nejvíce ovlivňuje?

  • odpověď Internet=1:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Televize=2 na otázku 11. Prostřednictvím jakých médií Vás reklama nejvíce ovlivňuje?

14. Jsou pro Vás některé reklamy přínosné (např. Vám ulehčují vyhledávání)?

  • odpověď Ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše pozitivně na otázku 12. Jak vnímáte reklamu na Internetu?
  • odpověď Ne:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vůbec na otázku 13. Do jaké míry Vás internetová reklama ovlivňuje?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Jaký je Váš věk?

3. Jak často používáte Internet?

4. Používáte pro hledání informací na Internetu i jiná zařízení než počítač (tablet,mobil)?

5. Nakupujete přes Internet?

6. Jak často?

7. Jaký typ zboží nakupujete?

8. Dáváte při nákupu přednost internetovým nabídkám před tištěnými katalogy?

9. Při zadávání dotazu Vám vyhledávač nabídne množství stránek s odkazy. Z kolika těchto stránek obvykle odkazy vybíráte?

10. Je pro Vás při výběru produktů důležitý vzhled a struktura (přehlednost) webových stránek?

11. Prostřednictvím jakých médií Vás reklama nejvíce ovlivňuje?

12. Jak vnímáte reklamu na Internetu?

13. Do jaké míry Vás internetová reklama ovlivňuje?

14. Jsou pro Vás některé reklamy přínosné (např. Vám ulehčují vyhledávání)?

15. Jaká forma internetové reklamy je pro Vás nejméně přijatelná?

16. Používáte programy na blokaci reklam na Internetu? (např. Adblock Plus)

17. Motivují Vás pobídky k nákupu (slevy, soutěže) či věrnostní programy (klubové členství, akce) k opakovanému nákupu?

18. Jakou z uvedených forem přímé komunikace s prodejcem na Internetu nejvíce preferujete?

19. Používáte nějakou sociální síť?

20. Jaké sociální sítě používáte?

21. Jaké příspěvky na sociálních sítích Vás nejvíce zaujmou?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Jaký je Váš věk?

3. Jak často používáte Internet?

4. Používáte pro hledání informací na Internetu i jiná zařízení než počítač (tablet,mobil)?

5. Nakupujete přes Internet?

6. Jak často?

7. Jaký typ zboží nakupujete?

8. Dáváte při nákupu přednost internetovým nabídkám před tištěnými katalogy?

9. Při zadávání dotazu Vám vyhledávač nabídne množství stránek s odkazy. Z kolika těchto stránek obvykle odkazy vybíráte?

10. Je pro Vás při výběru produktů důležitý vzhled a struktura (přehlednost) webových stránek?

11. Prostřednictvím jakých médií Vás reklama nejvíce ovlivňuje?

12. Jak vnímáte reklamu na Internetu?

13. Do jaké míry Vás internetová reklama ovlivňuje?

14. Jsou pro Vás některé reklamy přínosné (např. Vám ulehčují vyhledávání)?

15. Jaká forma internetové reklamy je pro Vás nejméně přijatelná?

16. Používáte programy na blokaci reklam na Internetu? (např. Adblock Plus)

17. Motivují Vás pobídky k nákupu (slevy, soutěže) či věrnostní programy (klubové členství, akce) k opakovanému nákupu?

18. Jakou z uvedených forem přímé komunikace s prodejcem na Internetu nejvíce preferujete?

19. Používáte nějakou sociální síť?

20. Jaké sociální sítě používáte?

21. Jaké příspěvky na sociálních sítích Vás nejvíce zaujmou?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Kofferová, K.Vliv E-marketingu ve společnosti (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://vliv-e-marketingu-ve-spolecn.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.