Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv ekonomické krize na módní průmysl

Vliv ekonomické krize na módní průmysl

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petra Otýpková
Šetření:16. 11. 2013 - 23. 11. 2013
Počet respondentů:129
Počet otázek (max/průměr):13 / 11.34
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:70 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:20
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník slouží k objasnění změn v nakupování oblečení. Předem vám děkuji za vyplnění. 

Odpovědi respondentů

1. Jak často nakupujete oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 - 3x za měsíc5038,46 %38,76 %  
1 - 5x za půl roku4333,08 %33,33 %  
1 - 5x za rok2922,31 %22,48 %  
1x za týden64,62 %4,65 %  
častěji než 1x za týden21,54 %1,55 %  

Graf

2. Kolik v průměru utratíte za nákup oblečení za měsíc?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně než 500Kč5340,77 %41,09 %  
501 - 1000Kč5340,77 %41,09 %  
1001- 2000Kč1410,77 %10,85 %  
víc než 3000Kč53,85 %3,88 %  
2001 - 3000Kč53,85 %3,88 %  

Graf

3. Kde nakupujete oblečení nejčastěji?

1= nejvíce používané, 6 = nejméně používané

Nepovinná otázka, respondent mohl u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Internet2.5083.881
Specializované řetězce (např. H&M, C&A, Zara, apod.)1.5921.688
Butiky2.7923.549
Hypermarkety/Supermarkety2.9543.136
Second Hand3.2234.527
Nechávám si šít/šiju si oblečení4.7623.843

Graf

4. Při nakupování oblečení je pro mě nejdůležitější:

1= nejdůležitější, 6 = nejméně důležité

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Funkčnost3.4082.78
Značka/absence značky5.21.652
Design2.8382.197
Originalita3.9541.967
Kvalita2.6151.652
Cena2.9852.661

Graf

5. Které z následujích tvrzení se nejlépe hodí na vaši situaci? Ekonomická krize:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
se mě žádným způsobem nedotkla. Nepocítil/a jsem žádný dopad, moje situace je pořád stejná.6751,54 %51,94 %  
se mě spíše dotkla. Pocítil/a jsem její dopady, ale výrazně neohrozila moji situaci.4433,85 %34,11 %  
se mě opravdu dotkla. Zhoršila moji ekonomickou situaci.1310 %10,08 %  
mi spíše pomohla. Moje finanční situace se zlepšila.32,31 %2,33 %  
mi výrazně pomohla. Moje finanční situace se výrazně zlepšila.32,31 %2,33 %  

Graf

Vyberte prosím odpověď, která se vás týká.

6. V porovnání s rokem 2008, se změnil můj přístup k nakupování oblečení (nakupuji jinde, více/méně, apod.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 7, neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6650,77 %51,16 %  
ne6449,23 %49,61 %  

Graf

7. Vyberte, prosím, z následujích tvrzení:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Frekvence mých nákupů oblečení se zvýšila.2842,42 %21,71 %  
Frekvence mých nákupů oblečení se zmenšila.2436,36 %18,6 %  
Frekvence zůstala stejná.1421,21 %10,85 %  

Graf

8. Vyberte z následujících tvrzení:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Utrácím za oblečení více peněz.3248,48 %24,81 %  
Utrácím za oblečení méně peněz.2131,82 %16,28 %  
Utrácím za oblečení stejně.1319,7 %10,08 %  

Graf

9. Sledujete módu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 10, Neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8162,31 %62,79 %  
Ne4937,69 %37,98 %  

Graf

10. Jak konkrétně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [na internetuotázka č. 11, v časopisechotázka č. 11, v TVotázka č. 11, jindeotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na internetu6074,07 %46,51 %  
v časopisech1720,99 %13,18 %  
jinde33,7 %2,33 %  
v TV11,23 %0,78 %  

Graf

11. Uveďte, prosím jmenovitě:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

show jana krause

??

.

.

...

atelier designu oděvu a obuvi

blogisky.

blogy

blogy

blogy, facebook

blogy, internetove casopisy

blogy, magazíny...

bonprix

co si dneska vezmu na sebe, riwaa

co uvést jmenovitě?kde sleduji modu na internetu?na blogách

Cosmopolitan

Cosmopolitan

Cosmopolitan, Joy

Czech Fashionisto's Diary, The Sartorialist

Články vyskakující na seznam.cz, články v ONA DNES

dailmail.co.uk

Elle

Elle

Elle, Cosmopolitan, InStyle

Elle, GLANC, COSMOPOLITAN

Elle, Marianne, Žena a život,

Elle, Marie Claire, Žena a života

elle, vogue, Instyle

Elle, vogue..

Elle.cz

facebookove stranky, fotky přátel

fashion blogy

fashion blogy

Fashion blogy

Fashion blogy, internetové stránky módních časopisů (české i zahraniční)

fashion style

fashiondays.cz, elle.cz apod.

francouzské stránky

Galard, Blažek, atp.

http://www.moda.cz/

Chjl

internetové články na různých ženských serverech

kam se zrovna proklikám. spíš blogy, občas fotky z módních přehlídek

katalogy

MAXIM

moda.cz

módní blogy

modni blogy

modní blogy

na facebooku (např. votocvohoz.cz)

na facebooku jsem členem několika skupin zaměřených na módu

náhodně fotky, facebook

nákupní portály s oblečením

nerozumím, co mám jmenovitě uvést

Nevím teď jmenovitě....

obchody, oblecenie okolia, casopisy, aj web-je toho viac a jedna odpoved mi neprisla dostacujuca ako odpoved na otazku :)

Pravidelně sleduji nové kolekce př

prozeny.cz

prozeny.cz

prozeny.cz, elle.cz, reklamy co mi kde vyskoci

různě

Seznam.cz, elle.cz

Sleduju spoustu českých a slovenských modních blogů a píšu i svůj vlastní. Dřív jsem hodně četla modní časopisy jako JOY, Lovestar, atd., ale poslední 2 roky jsou to právě blogy, které časopisy nahradily.

Stránky módních časopisů (vogues,elles...)

Stránky módních časopisů na FB, Blogy a fóra o módě (např. votocvohoz.)

super.cz

TV program Nákupné maniačky, časopis Emma

v módě pracuji, organizuji módní přehlídky, jezdím na různé módní přehlídky,...

Vlasta

Vogue, Ona Dnes

Vogue,jen pro zeny, lookbook

Votocvohoz

www.elle.cz, www.moda.cz

www.jenprozeny.cz

www.moda.cz www.elle.cz www.zena.cz

www.prozeny.cz

YouTube

youtube, ruzne modni servery

zoot, freshlabels, molo7, fler

Žena a život, Elle, Cosmopolitan,...

12. Jste:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena10480 %80,62 %  
Muž2620 %20,16 %  

Graf

13. Váš věk je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 258565,38 %65,89 %  
26 - 301713,08 %13,18 %  
méně než 201612,31 %12,4 %  
31 - 45118,46 %8,53 %  
46 - 6010,77 %0,78 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. V porovnání s rokem 2008, se změnil můj přístup k nakupování oblečení (nakupuji jinde, více/méně, apod.)

  • odpověď ano:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Frekvence mých nákupů oblečení se zmenšila. na otázku 7. Vyberte, prosím, z následujích tvrzení:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Frekvence mých nákupů oblečení se zvýšila. na otázku 7. Vyberte, prosím, z následujích tvrzení:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Frekvence zůstala stejná. na otázku 7. Vyberte, prosím, z následujích tvrzení:
    • zobrazit další souvislosti
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Utrácím za oblečení méně peněz. na otázku 8. Vyberte z následujících tvrzení:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Utrácím za oblečení stejně. na otázku 8. Vyberte z následujících tvrzení:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Utrácím za oblečení více peněz. na otázku 8. Vyberte z následujících tvrzení:

7. Vyberte, prosím, z následujích tvrzení:

  • odpověď Frekvence mých nákupů oblečení se zmenšila.:
    • 4.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Utrácím za oblečení méně peněz. na otázku 8. Vyberte z následujících tvrzení:

9. Sledujete módu?

  • odpověď Ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi na internetu na otázku 10. Jak konkrétně?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi v časopisech na otázku 10. Jak konkrétně?

13. Váš věk je:

  • odpověď 20 - 25:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Specializované řetězce=1 na otázku 3. Kde nakupujete oblečení nejčastěji?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často nakupujete oblečení?

2. Kolik v průměru utratíte za nákup oblečení za měsíc?

3. Kde nakupujete oblečení nejčastěji?

4. Při nakupování oblečení je pro mě nejdůležitější:

5. Které z následujích tvrzení se nejlépe hodí na vaši situaci? Ekonomická krize:

6. V porovnání s rokem 2008, se změnil můj přístup k nakupování oblečení (nakupuji jinde, více/méně, apod.)

7. Vyberte, prosím, z následujích tvrzení:

8. Vyberte z následujících tvrzení:

9. Sledujete módu?

10. Jak konkrétně?

12. Jste:

13. Váš věk je:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často nakupujete oblečení?

2. Kolik v průměru utratíte za nákup oblečení za měsíc?

3. Kde nakupujete oblečení nejčastěji?

4. Při nakupování oblečení je pro mě nejdůležitější:

5. Které z následujích tvrzení se nejlépe hodí na vaši situaci? Ekonomická krize:

6. V porovnání s rokem 2008, se změnil můj přístup k nakupování oblečení (nakupuji jinde, více/méně, apod.)

7. Vyberte, prosím, z následujích tvrzení:

8. Vyberte z následujících tvrzení:

9. Sledujete módu?

10. Jak konkrétně?

12. Jste:

13. Váš věk je:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Otýpková, P.Vliv ekonomické krize na módní průmysl (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://vliv-ekonomicke-krize-na-mod.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.