Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv elektronických médií na veřejnost

Vliv elektronických médií na veřejnost

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Radka Šotová
Šetření:13. 03. 2011 - 20. 03. 2011
Počet respondentů:108
Počet otázek (max/průměr):13 / 12.88
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:75,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:44
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den nebo večer :)

Jmenuji se Radka Šotová a jsem studentka Vyšší odborné školy v Plzni.

Právě píšu absolventskou práci na téma týkající se elektronických médií.

Vyplněním dotazníku mi velice pomůžete.

Předem děkuji za Váš čas :)

Odpovědi respondentů

1. Máte rádi reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne8074,07 %74,07 %  
Ano2825,93 %25,93 %  

Graf

2. Která z uvedených druhů elektronických reklam Vás nejvíce zaujme? (oznámkujte jako ve škole)

Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Reklama v TV2.5982.123
Reklama v radiu3.3781.541
Reklama na WWW stránkách2.721.242
Citylighty (světelné obrazovky)3.5961.695
jiný druh elektronické reklamy3.6111.522

Graf

3. Myslíte si, že Vás reklama ovlivňuje při nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pouze tehdy, pokud mne reklama zaujme6661,11 %61,11 %  
Ne2926,85 %26,85 %  
Ano1312,04 %12,04 %  

Graf

4. Preferujete při nákupu výrobky, které znáte z reklamy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6762,04 %62,04 %  
nevím2119,44 %19,44 %  
ano2018,52 %18,52 %  

Graf

5. Myslíte si, že to, co se tvrdí v reklamě o výrobcích, odpovídá skutečnosti?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8379,05 %76,85 %  
nevím2120 %19,44 %  
ano10,95 %0,93 %  

Graf

6. S jakým typem elektronické reklamy se setkáváte nejčastěji?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklama v TV6560,75 %60,19 %  
Reklama na internetu6157,01 %56,48 %  
Reklama v radiu98,41 %8,33 %  
Citylighty (světelné obrazovky)43,74 %3,7 %  
nic10,93 %0,93 %  

Graf

7. Myslíte si, že elektronická reklama ovládá Váš život?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vůbec ne5652,34 %51,85 %  
Částečně4743,93 %43,52 %  
Ano, hodně43,74 %3,7 %  

Graf

8. Ověřujete si získané informace z jednoho média ještě někde jinde?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6963,89 %63,89 %  
Ne3936,11 %36,11 %  

Graf

9. Myslíte si, že Vás reklama ovlivňuje při nákupu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, pokud mne reklama zaujme4137,96 %37,96 %  
Občas ano3027,78 %27,78 %  
Ne3027,78 %27,78 %  
Ano76,48 %6,48 %  

Graf

10. Pohlaví

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena9387,74 %86,11 %  
Muž1312,26 %12,04 %  

Graf

11. Žijete v městě/vesnici s počtem obyvatel:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 3 5003027,78 %27,78 %  
500 001 a více2523,15 %23,15 %  
3 501 - 10 0001412,96 %12,96 %  
100 001 - 500 0001211,11 %11,11 %  
10 001 - 25 000109,26 %9,26 %  
25 001 - 50 00087,41 %7,41 %  
50 001 - 100 00065,56 %5,56 %  
10 001 - 25 000              10 001 - 25 000      end_of_the_skype_highlighting10,93 %0,93 %  
100 001 - 500 000              100 001 - 500 000      end_of_the_skype_highlighting10,93 %0,93 %  
50 001 - 100 000              50 001 - 100 000      end_of_the_skype_highlighting10,93 %0,93 %  

Graf

12. Zaměstnání

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnanec4945,79 %45,37 %  
Student4037,38 %37,04 %  
OSVČ98,41 %8,33 %  
Nezaměstnaný65,61 %5,56 %  
Důchodce32,8 %2,78 %  

Graf

13. Věk

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 305853,7 %53,7 %  
31 - 401715,74 %15,74 %  
41 - 501513,89 %13,89 %  
do 20ti let109,26 %9,26 %  
51 - 6054,63 %4,63 %  
61 a více32,78 %2,78 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Myslíte si, že Vás reklama ovlivňuje při nákupu?

  • odpověď Pouze tehdy, pokud mne reklama zaujme:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, pokud mne reklama zaujme na otázku 9. Myslíte si, že Vás reklama ovlivňuje při nákupu?

4. Preferujete při nákupu výrobky, které znáte z reklamy?

  • odpověď ne:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 9. Myslíte si, že Vás reklama ovlivňuje při nákupu?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 3. Myslíte si, že Vás reklama ovlivňuje při nákupu?

7. Myslíte si, že elektronická reklama ovládá Váš život?

  • odpověď Vůbec ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 9. Myslíte si, že Vás reklama ovlivňuje při nákupu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Máte rádi reklamy?

2. Která z uvedených druhů elektronických reklam Vás nejvíce zaujme? (oznámkujte jako ve škole)

3. Myslíte si, že Vás reklama ovlivňuje při nákupu?

4. Preferujete při nákupu výrobky, které znáte z reklamy?

5. Myslíte si, že to, co se tvrdí v reklamě o výrobcích, odpovídá skutečnosti?

6. S jakým typem elektronické reklamy se setkáváte nejčastěji?

7. Myslíte si, že elektronická reklama ovládá Váš život?

8. Ověřujete si získané informace z jednoho média ještě někde jinde?

9. Myslíte si, že Vás reklama ovlivňuje při nákupu?

10. Pohlaví

11. Žijete v městě/vesnici s počtem obyvatel:

12. Zaměstnání

13. Věk

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Máte rádi reklamy?

2. Která z uvedených druhů elektronických reklam Vás nejvíce zaujme? (oznámkujte jako ve škole)

3. Myslíte si, že Vás reklama ovlivňuje při nákupu?

4. Preferujete při nákupu výrobky, které znáte z reklamy?

5. Myslíte si, že to, co se tvrdí v reklamě o výrobcích, odpovídá skutečnosti?

6. S jakým typem elektronické reklamy se setkáváte nejčastěji?

7. Myslíte si, že elektronická reklama ovládá Váš život?

8. Ověřujete si získané informace z jednoho média ještě někde jinde?

9. Myslíte si, že Vás reklama ovlivňuje při nákupu?

10. Pohlaví

11. Žijete v městě/vesnici s počtem obyvatel:

12. Zaměstnání

13. Věk

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Šotová, R.Vliv elektronických médií na veřejnost (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://vliv-elektronickych-medii-na.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.