Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv etikety na nákup vína

Vliv etikety na nákup vína

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lenka Rusnoková
Šetření:29. 11. 2011 - 02. 12. 2011
Počet respondentů:80
Počet otázek (max/průměr):11 / 10.1
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:08
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, jsem studentka VŠE a chtěla bych Vás poprosit o vyplnění tohoto dotazníku. Bude sloužit jako podklad pro mou semestrální práci na toto téma.

Předem moc děkuji za spolupráci

          Lenka Rusnoková

Odpovědi respondentů

1. Kupujete víno?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, častootázka č. 2, jen zřídkaotázka č. 2, nikdyotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jen zřídka3746,25 %46,25 %  
ano, často3138,75 %38,75 %  
nikdy1215 %15 %  

Graf

2. Kde nejčastěji kupujete víno?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v supermarketu2841,18 %35 %  
přímo u vinaře2029,41 %25 %  
ve vinotéce1420,59 %17,5 %  
nic22,94 %2,5 %  
v supermarkete, vo vinarni11,47 %1,25 %  
různě11,47 %1,25 %  
v hypermarketech nebo ve vinotékách11,47 %1,25 %  
ve vinárně11,47 %1,25 %  

Graf

3. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru lahvového vína v obchodě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
odrůda3754,41 %46,25 %  
výrobce ( vinařství)2536,76 %31,25 %  
barva2232,35 %27,5 %  
země původu1927,94 %23,75 %  
přívlastek (např. pozdní sběr,...)1522,06 %18,75 %  
místo původu1217,65 %15 %  

Graf

4. Co Vás nejvíce zaujme na vzhledu lahve vína?

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
tvar lahve1.7060.502
etiketa1.4710.249
klobouček2.8240.204

Graf

5. Dáváte přednost etiketě spíše

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
klasické4160,29 %51,25 %  
moderní2739,71 %33,75 %  

Graf

6. Dáváte u etikety přednost barvám spíše

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jemným (světlé barvy- žlutá, smetanová, zelená...) 4363,24 %53,75 %  
je mi to jedno2029,41 %25 %  
výrazným ( syté barvy- růžová, fialová, oranžová...)57,35 %6,25 %  

Graf

7. Zaujmou Vás na etiketě spíše motivy

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
hroznů, vinné révy, sudů, či jiné vinařské tématiky5479,41 %67,5 %  
abstraktní, spirály, geometrické obrazce1420,59 %17,5 %  

Graf

8. Jste ...

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6277,5 %77,5 %  
muž1822,5 %22,5 %  

Graf

9. Jaké je Vaše místo bydliště

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jihomoravský kraj2733,75 %33,75 %  
Hlavní město Praha2328,75 %28,75 %  
Středočeský kraj67,5 %7,5 %  
Ústecký kraj67,5 %7,5 %  
Moravskoslezský kraj67,5 %7,5 %  
Kraj Vysočina45 %5 %  
Pardubický kraj33,75 %3,75 %  
Olomoucký kraj22,5 %2,5 %  
Jihočeský kraj11,25 %1,25 %  
Plzeňský kraj11,25 %1,25 %  
Královehradecký kraj11,25 %1,25 %  

Graf

10. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SŠ s maturitou5670 %70 %  
1215 %15 %  
Základní67,5 %7,5 %  
SŠ bez maturity67,5 %7,5 %  

Graf

11. Do jaké věkové kategorie patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-266986,25 %86,25 %  
27-4067,5 %7,5 %  
41-5045 %5 %  
51-6011,25 %1,25 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Co Vás nejvíce zaujme na vzhledu lahve vína?

  • odpověď etiketa=1:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi tvar lahve=2 na otázku 4. Co Vás nejvíce zaujme na vzhledu lahve vína?
  • odpověď etiketa=2:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi tvar lahve=1 na otázku 4. Co Vás nejvíce zaujme na vzhledu lahve vína?
  • odpověď tvar lahve=1:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi etiketa=2 na otázku 4. Co Vás nejvíce zaujme na vzhledu lahve vína?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kupujete víno?

2. Kde nejčastěji kupujete víno?

3. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru lahvového vína v obchodě?

4. Co Vás nejvíce zaujme na vzhledu lahve vína?

5. Dáváte přednost etiketě spíše

6. Dáváte u etikety přednost barvám spíše

7. Zaujmou Vás na etiketě spíše motivy

8. Jste ...

9. Jaké je Vaše místo bydliště

10. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

11. Do jaké věkové kategorie patříte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kupujete víno?

2. Kde nejčastěji kupujete víno?

3. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru lahvového vína v obchodě?

4. Co Vás nejvíce zaujme na vzhledu lahve vína?

5. Dáváte přednost etiketě spíše

6. Dáváte u etikety přednost barvám spíše

7. Zaujmou Vás na etiketě spíše motivy

8. Jste ...

9. Jaké je Vaše místo bydliště

10. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

11. Do jaké věkové kategorie patříte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Rusnoková, L.Vliv etikety na nákup vína (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://vliv-etikety-na-nakup-vina.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.