Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv farmaceutických firem na preskripci léků (POUZE PRO LÉKAŘE)

Vliv farmaceutických firem na preskripci léků (POUZE PRO LÉKAŘE)

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Veronika Satinská
Šetření:18. 02. 2013 - 18. 03. 2013
Počet respondentů:287
Počet otázek (max/průměr):36 / 31.44
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:69,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.09:17
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den,

pokud jste lékařem v ČR, chtěla bych Vás poprosit o vyplnění dotazníku ke své diplomové práci s názvem: Vliv farmaceutických firem na preskripci léku. Jsem studentkou 5.ročníku Marketingových komunikací na Univerzitě T.Bati ve Zlíně, a tento dotazník je zcela anonymní a  bude určen pouze pro účely mé diplomové práce. Pokud máte nějaké dotazy, či připomínky budu velmi ráda, když mi napíšete na email satinskaveronika@gmail.com.

 

Děkuji mnohokrát za Vaši ochotu a pomoc

 

Veronika Satinská

Odpovědi respondentů

1. Navštěvují vás zástupci farmaceutických firem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, neotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano24886,41 %86,41 %  
ne3913,59 %13,59 %  

Graf

2. Pokud jste odpověděli záporně, není smysluplné pokračovat v dotazníku. Děkuji za zodpovězení i této jedné otázky.Kolik firem vysílá za vámi tyto zástupce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
6 a více10542,34 %36,59 %  
2-46325,4 %21,95 %  
4-65722,98 %19,86 %  
1-2239,27 %8,01 %  

Graf

3. Kolikrát ročně vás průměrně takto navštíví zástupce jedné firmy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-4krát ročně15160,89 %52,61 %  
5-8krát ročně7831,45 %27,18 %  
8-12krát ročně145,65 %4,88 %  
vícekrát ročně52,02 %1,74 %  

Graf

4. Zaškrtněte prosím firmu/y, které Vás nejčastěji oslovují pomocí reprezentantů:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
PFIZER10040,32 %34,84 %  
ZENTIVA9638,71 %33,45 %  
NOVARTIS9437,9 %32,75 %  
jiná9437,9 %32,75 %  
GLAXOSMITHKLINE9337,5 %32,4 %  
ASTRAZENECA Czech Republic6526,21 %22,65 %  
ABBOTT LABORATORIES6325,4 %21,95 %  
SANOFI5722,98 %19,86 %  
BERLIN-CHEMIE A. MENARINI Česká republika5220,97 %18,12 %  
TEVA4819,35 %16,72 %  
BOEHRINGER INGELHEIM4417,74 %15,33 %  
SERVIER3915,73 %13,59 %  
BAYER3614,52 %12,54 %  
ELI LILLY ČR3614,52 %12,54 %  
MERCK SHARP & DOHME IDEA3212,9 %11,15 %  
MERCK PHARMA3112,5 %10,8 %  
JANSSEN-CILAG228,87 %7,67 %  
BRISTOL-MYERS SQUIBB228,87 %7,67 %  
FERRING Pharmaceuticals CZ208,06 %6,97 %  
PIERRE FABRE MEDICAMENT197,66 %6,62 %  
AMGEN187,26 %6,27 %  
TAKEDA176,85 %5,92 %  
IPSEN PHARMA166,45 %5,57 %  
UCB166,45 %5,57 %  
NOVO NORDISK156,05 %5,23 %  
LUNDBECK Česká republika114,44 %3,83 %  
MUNDIPHARMA104,03 %3,48 %  
STALLERGENES CZ83,23 %2,79 %  
ABBVIE83,23 %2,79 %  
ACTELION Pharmaceuticals62,42 %2,09 %  
ALCON Pharmaceuticals52,02 %1,74 %  
BIOGEN IDEC31,21 %1,05 %  
CELGENE10,4 %0,35 %  

Graf

5. Jak hodnotíte průměrnou odbornou úroveň obsahu sdělení farmaceutického reprezentanta?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chvalitebný9739,11 %33,8 %  
dobrý9136,69 %31,71 %  
dostatečný3313,31 %11,5 %  
výborný249,68 %8,36 %  
nedostatečný31,21 %1,05 %  

Graf

6. Jakou formu návštěvy preferujete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kombinaci obojího14156,85 %49,13 %  
přátelský, neformální6225 %21,6 %  
odborný, formální3915,73 %13,59 %  
kombinace obojího s převahou neformálnosti10,4 %0,35 %  
stručnou10,4 %0,35 %  
žádnou10,4 %0,35 %  
kombinaci obojího + stručnost a věcnost 10,4 %0,35 %  
krátká a stručná, předem domluvená10,4 %0,35 %  
bráním se a nenavazuji spolupráci10,4 %0,35 %  

Graf

7. Je pro vás důležitá osobnost reprezentanta (vzájemné porozumění)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, důležitá15261,29 %52,96 %  
ano, velmi důležitá5321,37 %18,47 %  
je mi to jedno2911,69 %10,1 %  
ne, není to pro mně důležité145,65 %4,88 %  

Graf

8. Měl by podle vás navštěvovat reprezentant farmaceutické firmy lékaře?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano19779,44 %68,64 %  
ne2710,89 %9,41 %  
nevím249,68 %8,36 %  

Graf

9. Jaká by podle Vás měla být průměrná frekvence návštěv farmaceutického reprezentanta jedné firmy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x za 3 měsíce8433,87 %29,27 %  
1x za půl roku7128,63 %24,74 %  
1x za rok4116,53 %14,29 %  
1x za 2 měsíce3112,5 %10,8 %  
1x za měsíc20,81 %0,7 %  
1x za 4 měsíce10,4 %0,35 %  
dle typu preparátu10,4 %0,35 %  
tehdy,. pokud nám má co sdělit pro naši práci10,4 %0,35 %  
pouze u novinek na trhu10,4 %0,35 %  
dle potřeby, např. při změně v dostupnosti léku, při zavedení nového léku na trh apod.10,4 %0,35 %  
nikdy10,4 %0,35 %  
podle změn u jeho léčiv např hrazení úpojiŠŤOVNOU, NOVÁ OMEZENÍ, NOVÉ CENY APOD10,4 %0,35 %  
cca1x za 3měsíce+při uvedení nového preparátu na trh10,4 %0,35 %  
jen v rámci postgrad.vzdělávání10,4 %0,35 %  
pouze pokud má co říct10,4 %0,35 %  
vůbec10,4 %0,35 %  
při změnách10,4 %0,35 %  
dle potřeby aktuálnosti, nových výrobcích...10,4 %0,35 %  
dle potřeby10,4 %0,35 %  
podle novinek10,4 %0,35 %  
nenavštěvovat10,4 %0,35 %  
010,4 %0,35 %  
pokud je něco nového10,4 %0,35 %  
dle nových nabídek a sdělení firmy10,4 %0,35 %  

Graf

10. Jaká délka návštěvy farmaceutického reprezentanta je pro vás vyhovující?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do10 min12249,19 %42,51 %  
do5 min6124,6 %21,25 %  
do15 min4718,95 %16,38 %  
do20 min135,24 %4,53 %  
žádná20,81 %0,7 %  
0 min10,4 %0,35 %  
zalezi na situaci10,4 %0,35 %  
dle situace a reprezentanta někdy po 2 minutách už stačilo někdy klidně i hodinu10,4 %0,35 %  

Graf

11. Jsou pro vás přínosné informační materiály (např. letáky) týkající se léků?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano19679,03 %68,29 %  
ne5220,97 %18,12 %  

Graf

12. Jak silný informační vliv mají na vás dané položky při konečném předepisování léků:

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „++”, „+”, „0”, „-” a „--”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
návštěva reprezentanta0.6170.648
kongres1.0770.764
odborný časopis1.1770.694
seminář1.2180.493
informační materiál0.730.657
reference jiného lékaře0.9560.583
vlastní zkušenost u pacientů1.6170.462
zvyklosti pracoviště0.810.694
doporučení nadřízeného0.5521.102

Graf

13. Je pro vás přínosem poskytnutí vzorků léku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO16265,32 %56,45 %  
NE4718,95 %16,38 %  
vzorky od firem nedostávám3915,73 %13,59 %  

Graf

14. Dostáváte od firem reklamní předměty?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 15, NEotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO18474,19 %64,11 %  
NE6425,81 %22,3 %  

Graf

15. Jaké reklamní předměty od firem rád/a dostáváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
odborná literatura12366,85 %42,86 %  
kancelářské předměty (pravítko, bloky, tužky, atd.)10255,43 %35,54 %  
oblečení (tričko, košile, ponožky, vesta, mikina,atd.)6334,24 %21,95 %  
vybavení k PC (flash disk, optická myš, podložka ke klávesnici, atd.)5630,43 %19,51 %  
jiné137,07 %4,53 %  

Graf

16. Navštěvujete odborné semináře pořádané farmaceutickými firmami?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 17, NEotázka č. 24].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO22478,87 %78,05 %  
NE6021,13 %20,91 %  

Graf

17. Jak často jste ochoten navštěvovat tyto semináře?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x za půl roku8437,5 %29,27 %  
1x za 3 měsíce6428,57 %22,3 %  
1x měsíčně3113,84 %10,8 %  
1x za 2 měsíce3013,39 %10,45 %  
1x za 14 dní20,89 %0,7 %  
dle typu - chodím nepravidelně10,45 %0,35 %  
1x za rok10,45 %0,35 %  
pokud jde o novou odbornou informaci, pak na čase nezáleží10,45 %0,35 %  
1xza rok10,45 %0,35 %  
1x ročně10,45 %0,35 %  
hloupá otázka, vybírají se podle tématu10,45 %0,35 %  
dle novinek10,45 %0,35 %  
pokud je to pro mne přínosem10,45 %0,35 %  
1x tročně u příležitosti celostátmních odborných akcích10,45 %0,35 %  
1xročně10,45 %0,35 %  
záleží na tématu semináře a přednášejícím10,45 %0,35 %  
dle obsahu semináře10,45 %0,35 %  
1x rok10,45 %0,35 %  

Graf

18. Účastníte se těchto seminářů převážně:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pasivně (jako posluchač)19185,27 %66,55 %  
aktivně (jako přednášející)3314,73 %11,5 %  

Graf

19. Jak často navštěvujete kongresy v zahraničí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nenavštěvuji kongresy v zahraničí8537,95 %29,62 %  
méně než jedenkrát ročně6529,02 %22,65 %  
1krát ročně4218,75 %14,63 %  
2-3krát ročně2812,5 %9,76 %  
častěji než 3krát ročně41,79 %1,39 %  

Graf

20. Kdo se podílí na finančním zajištění vaší účasti na kongresu či semináři v rámci ČR (možno zaškrtnout více variant):

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
já sám/a12254,46 %42,51 %  
farmaceutické firmy10948,66 %37,98 %  
zaměstnavatel9241,07 %32,06 %  
jiné167,14 %5,57 %  

Graf

21. Kdo se podílí na finančním zajištění vaší účasti na kongresu či semináři v zahraničí (možno zaškrtnout více variant):

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
farmaceutické firmy10245,54 %35,54 %  
já sám/a8236,61 %28,57 %  
jiné7031,25 %24,39 %  
zaměstnavatel6328,13 %21,95 %  

Graf

22. Je pro vás důležitá/rozhodující finanční podpora farmaceutických firem pro absolvování kongresu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, důležitá, ale v případě velmi kvalitního kongresu jsem ochoten/n-a si část uhradit sám/a9642,86 %33,45 %  
ne, nedůležitá. Na kongresy jezdím bez podpory farmaceutických firem.7131,7 %24,74 %  
ano, velmi důležitá5524,55 %19,16 %  
na zahraniční kongresy jsem doposud neměla možnost jet10,45 %0,35 %  
jako zaměstnanec FN nesmím tuto podporu využít, jinak by byla důležitá10,45 %0,35 %  

Graf

23. V případě podpory farmaceutické firmy na Vaší účasti na kongresu je nejdůležitější proplacení:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
účastnického poplatku na kongresu11651,79 %40,42 %  
ubytování v místě kongresu6428,57 %22,3 %  
dopravy na kongres125,36 %4,18 %  
možnosti sebou přizvat i další osobu52,23 %1,74 %  
ne20,89 %0,7 %  
nic20,89 %0,7 %  
dopravy, ubytování a poplatku10,45 %0,35 %  
všeho kromě další osoby10,45 %0,35 %  
viz předchozí otázky10,45 %0,35 %  
nelze specifikovat - různí se dle typu akce10,45 %0,35 %  
ubytování + doprava10,45 %0,35 %  
hradím si sám10,45 %0,35 %  
hradím si sama10,45 %0,35 %  
ubytování a poplatek10,45 %0,35 %  
nic nedostávám10,45 %0,35 %  
nevyužívám 10,45 %0,35 %  
kongres poplatek a ubytování10,45 %0,35 %  
není podpora fermat.fa10,45 %0,35 %  
bez podpory10,45 %0,35 %  
vše hradím sám10,45 %0,35 %  
kongresy si hradím sama10,45 %0,35 %  
všechny a-c10,45 %0,35 %  
doprava, ubytování, poplatek 10,45 %0,35 %  
je to jedno10,45 %0,35 %  
vyplývá z předchozí10,45 %0,35 %  
bez účasti farmakol.firem10,45 %0,35 %  
neposuzuji to10,45 %0,35 %  
nevyužívám nic10,45 %0,35 %  
účast na kongresu není ovlivněna farm.firmou10,45 %0,35 %  

Graf

24. Jakou formu odborné podpory farmaceutických firem upřednostňujete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
lokální seminář10035,21 %34,84 %  
mezinárodní kongres7727,11 %26,83 %  
národní kongres6723,59 %23,34 %  
žádnou4014,08 %13,94 %  

Graf

25. Nabízí vám farmaceutické firmy sponzorování společenské akce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 26, NEotázka č. 27].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE21676,06 %75,26 %  
ANO6823,94 %23,69 %  

Graf

26. Pokud Vám farm.firma sponzoruje společenské akce, jaké to jsou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
proplacení občerstvení během semináře pro kolektiv pracoviště4870,59 %16,72 %  
sponzorování společenské akce či večeře3247,06 %11,15 %  
návštěvu kulturních zařízení45,88 %1,39 %  
jiné34,41 %1,05 %  
relaxační pobyt22,94 %0,7 %  

Graf

27. Osloví vás reklama farmaceutické firmy v odborném časopise, navazující na odborný článek?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne17461,27 %60,63 %  
ano11038,73 %38,33 %  

Graf

28. Oceňujete když Vám farmaceutická firma poskytne propagační materiály pro pacienty, nácvikové pomůcky, instruktážní CD aj?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO22478,87 %78,05 %  
takové předměty od farmaceutických firem nedostávám4014,08 %13,94 %  
NE207,04 %6,97 %  

Graf

29. Kterou formu marketingových aktivit farmaceutických firem považujete za nejdůležitější? Označte max.2 možnosti.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
poskytování dostatečných informací o lécích18565,14 %64,46 %  
kvalitu a přístup návštěv farmaceutických reprezentantů15454,23 %53,66 %  
sponzoring seminářů a kongresů14350,35 %49,83 %  
reklamní předměty103,52 %3,48 %  
jiné93,17 %3,14 %  
sponzoring společenských akcí41,41 %1,39 %  

Graf

30. Kterou formu marketingových aktivit farmaceutických firem považujete za nejvlivnější (tzn. opravdu rozhodnou o konečném předepsání léku)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
poskytování dostatečných informací o lécích16056,34 %55,75 %  
kvalitu a přístup návštěv farmaceut. reprezentantů6322,18 %21,95 %  
sponzoring seminářů a kongresů3512,32 %12,2 %  
sponzoring společenských akcí93,17 %3,14 %  
reklamní předměty41,41 %1,39 %  
žádná aktivita nemá vliv na mé konečné rozhodutí psát "jejich nejlepší lék"10,35 %0,35 %  
marketing neovlivňuje mou preskripci - preparáty které píši nemají náhradu celosvětově10,35 %0,35 %  
mám vlastní názor10,35 %0,35 %  
kvalita preparátu + doplatek pro pacienta10,35 %0,35 %  
pravděpodobně sponzoring lékařů? nemohu posoudit10,35 %0,35 %  
vyhodím je10,35 %0,35 %  
firmy mě neovlivňují10,35 %0,35 %  
nenásilná forma propagace10,35 %0,35 %  
nic, přece 10,35 %0,35 %  
na formě nezáleží10,35 %0,35 %  
žádná, léčba je dána Doporučenými postupy10,35 %0,35 %  
žádnou10,35 %0,35 %  
kvalita léčiva10,35 %0,35 %  

Graf

31. Děkuji za zodpovězení nejnáročnější části dotazníku a následuje jen pár otázek demografického zaměření. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena14751,76 %51,22 %  
muž13748,24 %47,74 %  

Graf

32. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
51-607526,41 %26,13 %  
41-507325,7 %25,44 %  
31-406021,13 %20,91 %  
25-304114,44 %14,29 %  
61-703311,62 %11,5 %  
70 a více20,7 %0,7 %  

Graf

33. Místo výkonu praxe:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Moravskoslezský kraj15253,52 %52,96 %  
Olomoucký kraj2910,21 %10,1 %  
Královehradecký kraj289,86 %9,76 %  
Hlavní město Praha196,69 %6,62 %  
Jihomoravský kraj175,99 %5,92 %  
Ústecký kraj113,87 %3,83 %  
Zlínský kraj103,52 %3,48 %  
Plzeňský kraj72,46 %2,44 %  
Středočeský kraj31,06 %1,05 %  
Kraj Vysočina31,06 %1,05 %  
Liberecký kraj20,7 %0,7 %  
Karlovarský kraj10,35 %0,35 %  
Pardubický kraj10,35 %0,35 %  
Jihočeský kraj10,35 %0,35 %  

Graf

34. Jaká je vaše odborná specializace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pneumologie a ftizeologie269,15 %9,06 %  
chirurgie227,75 %7,67 %  
gynekologie a porodnictví227,75 %7,67 %  
všeobecné praktické lékařství186,34 %6,27 %  
vnitřní lékařství186,34 %6,27 %  
otorhinolaryngologie175,99 %5,92 %  
anesteziologie a intenzivní medicína155,28 %5,23 %  
neurologie124,23 %4,18 %  
psychiatrie113,87 %3,83 %  
praktické lékařství pro děti a dorost113,87 %3,83 %  
kardiologie103,52 %3,48 %  
oftalmologie103,52 %3,48 %  
dětské lékařství93,17 %3,14 %  
gastroenterologie72,46 %2,44 %  
dermatovenerologie72,46 %2,44 %  
radiologie a zobrazovací metody51,76 %1,74 %  
alergologie a klinická imunologie51,76 %1,74 %  
klinická onkologie51,76 %1,74 %  
radiační onkologie41,41 %1,39 %  
infekční lékařství41,41 %1,39 %  
hematologie a transfuzní lékařství41,41 %1,39 %  
diabetologie e endokrinologie31,06 %1,05 %  
nukleární medicína31,06 %1,05 %  
nefrologie31,06 %1,05 %  
traumatologie31,06 %1,05 %  
geriatrie20,7 %0,7 %  
revmatologie20,7 %0,7 %  
urologie20,7 %0,7 %  
patologie20,7 %0,7 %  
ortopedie20,7 %0,7 %  
rehabilitační a fyzikální medicína20,7 %0,7 %  
popáleniny10,35 %0,35 %  
.10,35 %0,35 %  
mám2 odbornosti10,35 %0,35 %  
bez specializace10,35 %0,35 %  
obezitologie10,35 %0,35 %  
soudní lékař10,35 %0,35 %  
dětská chirurgie10,35 %0,35 %  
hygienik a epidemiolog10,35 %0,35 %  
neurochirurgie10,35 %0,35 %  
hygiena a epidemiologie10,35 %0,35 %  
sekundář10,35 %0,35 %  
stavebnictví10,35 %0,35 %  
kardiochirurgie10,35 %0,35 %  
interna, geriatrie10,35 %0,35 %  
a dětská neurologie10,35 %0,35 %  
neuvádím10,35 %0,35 %  
klinická biochemie10,35 %0,35 %  
plastická chirurgie10,35 %0,35 %  

Graf

35. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
státní zaměstnanec18264,08 %63,41 %  
soukromý lékař5619,72 %19,51 %  
zaměstnanec v soukromém sektoru4616,2 %16,03 %  

Graf

36. Kolik roků provozujete lékařskou praxi:

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20186,34 %6,27 %  
30165,63 %5,57 %  
4155,28 %5,23 %  
25113,87 %3,83 %  
6113,87 %3,83 %  
15103,52 %3,48 %  
18103,52 %3,48 %  
16103,52 %3,48 %  
293,17 %3,14 %  
393,17 %3,14 %  
ostatní odpovědi 5
21
27
35
32
22
31
11
7
13
33
12
8
40
10
23
37
36
29
14
28
19
38
17
39
43
0
1
51
45
41
00000000
26
0.7
44
50
2.5
34
1000
16558,1 %57,49 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:19.36
Minimum:2
Maximum:40
Variační rozpětí:38
Rozptyl:116.88
Směrodatná odchylka:10.81
Medián:20
Modus:20

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 12 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Kolikrát ročně vás průměrně takto navštíví zástupce jedné firmy?

  • odpověď 1-4krát ročně:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1-2 na otázku 2. Pokud jste odpověděli záporně, není smysluplné pokračovat v dotazníku. Děkuji za zodpovězení i této jedné otázky.Kolik firem vysílá za vámi tyto zástupce?

4. Zaškrtněte prosím firmu/y, které Vás nejčastěji oslovují pomocí reprezentantů:

  • odpověď GLAXOSMITHKLINE:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi pneumologie a ftizeologie na otázku 34. Jaká je vaše odborná specializace?

12. Jak silný informační vliv mají na vás dané položky při konečném předepisování léků:

  • odpověď návštěva reprezentanta=1:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi jiné na otázku 15. Jaké reklamní předměty od firem rád/a dostáváte?
  • odpověď vlastní zkušenost u pacientů=2:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi reference jiného lékaře=2 na otázku 12. Jak silný informační vliv mají na vás dané položky při konečném předepisování léků:

13. Je pro vás přínosem poskytnutí vzorků léku?

  • odpověď ANO:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi pneumologie a ftizeologie na otázku 34. Jaká je vaše odborná specializace?

14. Dostáváte od firem reklamní předměty?

  • odpověď ANO:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi jiné na otázku 15. Jaké reklamní předměty od firem rád/a dostáváte?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi kancelářské předměty (pravítko, bloky, tužky, atd.) na otázku 15. Jaké reklamní předměty od firem rád/a dostáváte?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi oblečení (tričko, košile, ponožky, vesta, mikina,atd.) na otázku 15. Jaké reklamní předměty od firem rád/a dostáváte?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi odborná literatura na otázku 15. Jaké reklamní předměty od firem rád/a dostáváte?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi vybavení k PC (flash disk, optická myš, podložka ke klávesnici, atd.) na otázku 15. Jaké reklamní předměty od firem rád/a dostáváte?

20. Kdo se podílí na finančním zajištění vaší účasti na kongresu či semináři v rámci ČR (možno zaškrtnout více variant):

  • odpověď zaměstnavatel:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi zaměstnavatel na otázku 21. Kdo se podílí na finančním zajištění vaší účasti na kongresu či semináři v zahraničí (možno zaškrtnout více variant):

21. Kdo se podílí na finančním zajištění vaší účasti na kongresu či semináři v zahraničí (možno zaškrtnout více variant):

  • odpověď jiné:
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi jiné na otázku 20. Kdo se podílí na finančním zajištění vaší účasti na kongresu či semináři v rámci ČR (možno zaškrtnout více variant):

25. Nabízí vám farmaceutické firmy sponzorování společenské akce?

  • odpověď ANO:
    • 4.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi proplacení občerstvení během semináře pro kolektiv pracoviště na otázku 26. Pokud Vám farm.firma sponzoruje společenské akce, jaké to jsou?
    • 4.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi sponzorování společenské akce či večeře na otázku 26. Pokud Vám farm.firma sponzoruje společenské akce, jaké to jsou?

29. Kterou formu marketingových aktivit farmaceutických firem považujete za nejdůležitější? Označte max.2 možnosti.

  • odpověď poskytování dostatečných informací o lécích:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi neurologie na otázku 34. Jaká je vaše odborná specializace?

31. Děkuji za zodpovězení nejnáročnější části dotazníku a následuje jen pár otázek demografického zaměření. Jste:

  • odpověď muž:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi chirurgie na otázku 34. Jaká je vaše odborná specializace?
  • odpověď žena:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi praktické lékařství pro děti a dorost na otázku 34. Jaká je vaše odborná specializace?

33. Místo výkonu praxe:

  • odpověď Moravskoslezský kraj:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi oftalmologie na otázku 34. Jaká je vaše odborná specializace?

36. Kolik roků provozujete lékařskou praxi:

  • odpověď < 0 - 6 >:
    • 4.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 25-30 na otázku 32. Váš věk:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Navštěvují vás zástupci farmaceutických firem?

2. Pokud jste odpověděli záporně, není smysluplné pokračovat v dotazníku. Děkuji za zodpovězení i této jedné otázky.Kolik firem vysílá za vámi tyto zástupce?

3. Kolikrát ročně vás průměrně takto navštíví zástupce jedné firmy?

4. Zaškrtněte prosím firmu/y, které Vás nejčastěji oslovují pomocí reprezentantů:

5. Jak hodnotíte průměrnou odbornou úroveň obsahu sdělení farmaceutického reprezentanta?

6. Jakou formu návštěvy preferujete:

7. Je pro vás důležitá osobnost reprezentanta (vzájemné porozumění)?

8. Měl by podle vás navštěvovat reprezentant farmaceutické firmy lékaře?

9. Jaká by podle Vás měla být průměrná frekvence návštěv farmaceutického reprezentanta jedné firmy?

10. Jaká délka návštěvy farmaceutického reprezentanta je pro vás vyhovující?

11. Jsou pro vás přínosné informační materiály (např. letáky) týkající se léků?

12. Jak silný informační vliv mají na vás dané položky při konečném předepisování léků:

13. Je pro vás přínosem poskytnutí vzorků léku?

14. Dostáváte od firem reklamní předměty?

15. Jaké reklamní předměty od firem rád/a dostáváte?

16. Navštěvujete odborné semináře pořádané farmaceutickými firmami?

17. Jak často jste ochoten navštěvovat tyto semináře?

18. Účastníte se těchto seminářů převážně:

19. Jak často navštěvujete kongresy v zahraničí?

20. Kdo se podílí na finančním zajištění vaší účasti na kongresu či semináři v rámci ČR (možno zaškrtnout více variant):

21. Kdo se podílí na finančním zajištění vaší účasti na kongresu či semináři v zahraničí (možno zaškrtnout více variant):

22. Je pro vás důležitá/rozhodující finanční podpora farmaceutických firem pro absolvování kongresu?

23. V případě podpory farmaceutické firmy na Vaší účasti na kongresu je nejdůležitější proplacení:

24. Jakou formu odborné podpory farmaceutických firem upřednostňujete:

25. Nabízí vám farmaceutické firmy sponzorování společenské akce?

26. Pokud Vám farm.firma sponzoruje společenské akce, jaké to jsou?

27. Osloví vás reklama farmaceutické firmy v odborném časopise, navazující na odborný článek?

28. Oceňujete když Vám farmaceutická firma poskytne propagační materiály pro pacienty, nácvikové pomůcky, instruktážní CD aj?

29. Kterou formu marketingových aktivit farmaceutických firem považujete za nejdůležitější? Označte max.2 možnosti.

30. Kterou formu marketingových aktivit farmaceutických firem považujete za nejvlivnější (tzn. opravdu rozhodnou o konečném předepsání léku)?

31. Děkuji za zodpovězení nejnáročnější části dotazníku a následuje jen pár otázek demografického zaměření. Jste:

32. Váš věk:

33. Místo výkonu praxe:

34. Jaká je vaše odborná specializace?

35. Jste:

36. Kolik roků provozujete lékařskou praxi:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Navštěvují vás zástupci farmaceutických firem?

2. Pokud jste odpověděli záporně, není smysluplné pokračovat v dotazníku. Děkuji za zodpovězení i této jedné otázky.Kolik firem vysílá za vámi tyto zástupce?

3. Kolikrát ročně vás průměrně takto navštíví zástupce jedné firmy?

4. Zaškrtněte prosím firmu/y, které Vás nejčastěji oslovují pomocí reprezentantů:

5. Jak hodnotíte průměrnou odbornou úroveň obsahu sdělení farmaceutického reprezentanta?

6. Jakou formu návštěvy preferujete:

7. Je pro vás důležitá osobnost reprezentanta (vzájemné porozumění)?

8. Měl by podle vás navštěvovat reprezentant farmaceutické firmy lékaře?

9. Jaká by podle Vás měla být průměrná frekvence návštěv farmaceutického reprezentanta jedné firmy?

10. Jaká délka návštěvy farmaceutického reprezentanta je pro vás vyhovující?

11. Jsou pro vás přínosné informační materiály (např. letáky) týkající se léků?

12. Jak silný informační vliv mají na vás dané položky při konečném předepisování léků:

13. Je pro vás přínosem poskytnutí vzorků léku?

14. Dostáváte od firem reklamní předměty?

15. Jaké reklamní předměty od firem rád/a dostáváte?

16. Navštěvujete odborné semináře pořádané farmaceutickými firmami?

17. Jak často jste ochoten navštěvovat tyto semináře?

18. Účastníte se těchto seminářů převážně:

19. Jak často navštěvujete kongresy v zahraničí?

20. Kdo se podílí na finančním zajištění vaší účasti na kongresu či semináři v rámci ČR (možno zaškrtnout více variant):

21. Kdo se podílí na finančním zajištění vaší účasti na kongresu či semináři v zahraničí (možno zaškrtnout více variant):

22. Je pro vás důležitá/rozhodující finanční podpora farmaceutických firem pro absolvování kongresu?

23. V případě podpory farmaceutické firmy na Vaší účasti na kongresu je nejdůležitější proplacení:

24. Jakou formu odborné podpory farmaceutických firem upřednostňujete:

25. Nabízí vám farmaceutické firmy sponzorování společenské akce?

26. Pokud Vám farm.firma sponzoruje společenské akce, jaké to jsou?

27. Osloví vás reklama farmaceutické firmy v odborném časopise, navazující na odborný článek?

28. Oceňujete když Vám farmaceutická firma poskytne propagační materiály pro pacienty, nácvikové pomůcky, instruktážní CD aj?

29. Kterou formu marketingových aktivit farmaceutických firem považujete za nejdůležitější? Označte max.2 možnosti.

30. Kterou formu marketingových aktivit farmaceutických firem považujete za nejvlivnější (tzn. opravdu rozhodnou o konečném předepsání léku)?

31. Děkuji za zodpovězení nejnáročnější části dotazníku a následuje jen pár otázek demografického zaměření. Jste:

32. Váš věk:

33. Místo výkonu praxe:

34. Jaká je vaše odborná specializace?

35. Jste:

36. Kolik roků provozujete lékařskou praxi:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Satinská, V.Vliv farmaceutických firem na preskripci léků (POUZE PRO LÉKAŘE) (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://vliv-farmaceutickych-firem-n.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.