Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv globalizace na gastronomické služby v ČR
Vliv globalizace na gastronomické služby v ČR
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Zuzana Jelínková |
---|---|
Šetření: | 23. 03. 2009 - 13. 04. 2009 |
Počet respondentů: | 18 |
Počet otázek (max/průměr): | 21 / 20.22 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 7,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.07:37 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den, jsem studentkou 2. ročníku magisterského studia na VŠH a píši diplomovou práci na téma Vliv globalizace na formy a způsoby poskytování gastronomických služeb v ČR.Cílem práce je definovat pozitiva a negativa vlivu globalizace na gastronomické služby v ČR. Tento dotazník i s jeho výsledky se stane součástí mé diplomové práce.
Děkuji za Váš čas.
Odpovědi respondentů
1. Víte co znamená pojem globalizace?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 18 | 100 % | 100 % |
2. Vysvětlete vlastními slovy pojem globalizace
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Globální házení dlažebních kostek při zasedání MMF ať se koná v jakékoli pr.eli světa, případně rozlézání karcinogenů nejen McDonalds po celém světě. Prorůstání americké nezodpovědnosti a žití na úkor zbytku světa do toho zbytku světa.
michání národností, smazávání kranic mezi národy, kulturami, zvyky,... obchody, apod..
Prepojenie sveta, odstranovanie hranic, zmensovanie sveta,proces zjednocovnia
prolínání kultur
propojení všech oblastíé světa, zkracování vzdáleností, možnost komunikovat s lidmi na celém světě, možnost koupit výrobky z jiné části světa, možnost pracovat kdekoliv...
propojování národních trhů, kultur..v nadnárodní
rôzne zmeny spoločnosti
sbližování světa, zkracování vzdáleností, ekonomické a politické propojení
sjednocování názorů a způsobů jednání. Propojování rozdílných kultur a jejich sladění na stejnou vlnu
snaha převést priority vlád a podniků do co největšího počtu zemí - bez ohledu na kulturní, historický a jiný kontext
Standardizace většiny činností podle světových norem, sjednocení těchto činností.
vše se propojuje - díky dopravě, médiím, internetu. Můžu cestovat téměř kamkoliv. Můžu vědět, co se děje téměř kdekoliv, mohu kupovat a konzumovat výrobky téměř odkudkoliv. Mohu čerpat téměř neomezeně z myšlenkového a kulturního dědictví lidstva napříč prostorem a časem. Peníze, výroba, obchod se nekontrolovatelně potácí světem.
zesvětovění
Znamená sjednocení světového obchodu, financí, kultury a hlavně jednotná buzerace všech obyčejných lidí, jejíž účelem je jejich zotročení, za účelem zisku bankéřů.
3. Vnímáte globalizaci jako
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [pozitivní jev → otázka č. 4, spíše pozitivní jev → otázka č. 4, negativní jev → otázka č. 4, spíše negativní jev → otázka č. 4, nevím → otázka č. 4].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše pozitivní jev | 9 | 50 % | 50 % |
spíše negativní jev | 5 | 27,78 % | 27,78 % |
nevím | 3 | 16,67 % | 16,67 % |
negativní jev | 1 | 5,56 % | 5,56 % |
4. Uveďte krátce důvody odpovědi na předchozí otázku
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
krásnou ukázkou globalizace je internet, vše je na dosah ruky, úžasně se po něm šíří hlavně negativní jevy, viry, spamy, polopravdy, nesmysly, žvásty a podobně.
násilné míchání nesourodých kultur
Nemám moc ráda více či méně fanatické kritiky globalizace, tak se k nim nechci řadit. Dopady globalizace obecně jsou podle všeho asi spíš negativní. Ale já osobně vidím onu propojenost pozitivně, byť teda klade šílené nároky na myšlení.
není brán ohled na specifika jednotlivých států
nevím
ničí kulturu ničí regionální průmysl a obchod neekologická prohloubení sociálních rozdílů mezi vyspělými zeměmi a rozvojovými
no dala som, že neviem..
Pohybuji se v oblasti cestovního ruchu. Cestování je podle mého názoru o tom, poznávat cizí kulturu, gastronomii. A když si všude po světě dám stejný hamburger, tak nemusím cestovat.
poznání rozmanitosti, toho jak se lidé liší a přece toho mají mnoho společného,.. může být prospěšné poznat nové věci
prospívá ekonomickému rozvoji
ztrácí se tím kulturní jedinečnost každého národu, ale zároveň to beru jako způsob nevyhnutelného vývoje
zvyšovanie nabídky, no niekedy na úkor kvality
5. Uveďtě tři příklady globální firmy v oblasti gastronomie
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
hotel, motel , botel
Mac Donalds, KFC, Country Life
mc bastard KFC
mc donald, kfc, coca.cola,
mc donalds kfc exotic food
mc donalds, kfc, coca-cola
McDonald, Coca Cola, KFC
McDonald, KFC, Coca-Cola
McDonald, KFC, PepsiCola, Nestlé, Coca Cola,
mcdonald, kfc, starbucks
McDonalds KFC Burger King
McDonalds, KFC, Ambiente
McDonalds, KFC, Coffee heaven
McDonalds, Starbucks, Kfc
Mekáč KFC PUB
mekdonald, kfc, stárbax
priznám sa že okrem fastfoodových reťazcov nepoznám žiadne
unilever, danone, mc´donalds
6. Rozumíte slovu franchising?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 16 | 88,89 % | 88,89 % |
ne | 2 | 11,11 % | 11,11 % |
7. Vysvětlete pojem franchising svými slovy
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
franšíza- spojení
ide v podstate o zalúpenie určitej licencie na know how určizej firmy ako napr KFC atd
jestli se nepletu je to používání originální značky (příp. výrobků) v cizí zemi... pod licencí
licencování
malá firma se sloučí s korporací
nerozumím - teď mi to přítel vysvětluje :-) tak jsem to asi pochopila. Že prý dostanu licenci a jsem majitel, ale funguju pod logem a standard nějaké určitého řetězce
osoba nebo firma má určitý nápad, o kterém si myslí, že by se dal rozšířit, od této osoby, firmy si tento nápad (způsob prodeje, vybavení prodejny, řízení pracovních sil) koupí další firmy, které je provozují pod jménem franchisora
podnikání na základě licence
Poskytovatel franchisy prodává nabyvateli svoji obchodní značku a strategii-ten obchoduje (poskytuje služby) na vlastní účet a riziko, je šak pak pod poměrně přísnou kontrolou poskytovatele
pravo používať obchodnú značku
pronájem jména firmy a know-how (například mc´donalds)
Služby, kde know how je sdíleno s tím, kdo chce tyto služby poskytovat.
to je když rozbijete výlohu v mekáči, tak ji rozbijete jen podnikateli z vaší země, protože mu to tam patří a mekáči v USA odvádí jen výpalné za to, že si to může pojmenovat mekáč a prodávat tam za mc ceny mc sračky
vhodny pro male zacinajici firmy, ktere nemaji dostatek prostredku na vlastni reklamu apod. tak se venuji prodeji jiz zname zavedene znacky
8. Jak často se stravujete mimo domov?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jednou týdně | 12 | 66,67 % | 66,67 % |
denně | 3 | 16,67 % | 16,67 % |
několikrát ročně | 1 | 5,56 % | 5,56 % |
jednou za měsíc | 1 | 5,56 % | 5,56 % |
3 až 5 krát týždenne | 1 | 5,56 % | 5,56 % |
9. Jaké restauraci dáváte přednost?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
domácí | 10 | 55,56 % | 55,56 % |
mezinárodní | 4 | 22,22 % | 22,22 % |
střídám to podle chutí | 1 | 5,56 % | 5,56 % |
je mi to jedno | 1 | 5,56 % | 5,56 % |
fastfood | 1 | 5,56 % | 5,56 % |
domácí aj medzinárodní | 1 | 5,56 % | 5,56 % |
10. Mimo domov se častěji stravujete v době
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
oběda | 12 | 66,67 % | 66,67 % |
večeře | 5 | 27,78 % | 27,78 % |
jak kdy.. prostě během dne | 1 | 5,56 % | 5,56 % |
11. Jak často se stravujete v restauraci s českou gastronomií?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jednou za měsíc | 7 | 38,89 % | 38,89 % |
jednou týdně | 5 | 27,78 % | 27,78 % |
denně | 4 | 22,22 % | 22,22 % |
párkrát ročně | 1 | 5,56 % | 5,56 % |
takové už ani v okolí nemáme,spíše mezinárodní | 1 | 5,56 % | 5,56 % |
12. Jak často se stravujete v restauraci s mezinárodní gastronomií?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jednou za měsíc | 10 | 55,56 % | 55,56 % |
jednou týdně | 6 | 33,33 % | 33,33 % |
nikdy | 1 | 5,56 % | 5,56 % |
cca jednou za půl roku | 1 | 5,56 % | 5,56 % |
13. Jak často se stravujete ve fastfoodu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jednou za měsíc | 8 | 44,44 % | 44,44 % |
jednou týdně | 5 | 27,78 % | 27,78 % |
párktát ročně | 1 | 5,56 % | 5,56 % |
jednou rocne :-) | 1 | 5,56 % | 5,56 % |
max. jednou ročně | 1 | 5,56 % | 5,56 % |
občas, tak maximálně jednou za dva měsíce | 1 | 5,56 % | 5,56 % |
zcela vyjímečně | 1 | 5,56 % | 5,56 % |
14. Jak často se stravujete u Mc Donald´s?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nikdy | 8 | 44,44 % | 44,44 % |
jednou za měsíc | 5 | 27,78 % | 27,78 % |
jednou týdně | 2 | 11,11 % | 11,11 % |
2x za rok | 1 | 5,56 % | 5,56 % |
když je fakt nejhůř | 1 | 5,56 % | 5,56 % |
náhodně na cestách | 1 | 5,56 % | 5,56 % |
15. Znáte nějakou restauraci skupiny Kolkovna group a.s.?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 13 | 72,22 % | 72,22 % |
Lary Fary | 3 | 16,67 % | 16,67 % |
Kolkovna - Celnice | 2 | 11,11 % | 11,11 % |
Music Club Celnice | 2 | 11,11 % | 11,11 % |
Glamour Café | 2 | 11,11 % | 11,11 % |
Kolkovna | 1 | 5,56 % | 5,56 % |
16. Jak často se stravujete v restauracích skupiny Kolkovna group a.s.?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nikdy | 16 | 88,89 % | 88,89 % |
jednou ročně | 1 | 5,56 % | 5,56 % |
jednou za měsíc | 1 | 5,56 % | 5,56 % |
17. Znáte nějakou restauraci skupiny Hacienda Mexicana group?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 13 | 72,22 % | 72,22 % |
ano | 5 | 27,78 % | 27,78 % |
18. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [muž → otázka č. 19, žena → otázka č. 19].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 14 | 77,78 % | 77,78 % |
muž | 4 | 22,22 % | 22,22 % |
19. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [15-20 → otázka č. 20, 21-30 → otázka č. 20, 31-40 → otázka č. 20, 41-50 → otázka č. 20, 51 a více → otázka č. 20].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21-30 | 18 | 100 % | 100 % |
20. Vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysokoškolské | 9 | 50 % | 50 % |
středoškolské | 6 | 33,33 % | 33,33 % |
základní | 1 | 5,56 % | 5,56 % |
student VŠ(E) | 1 | 5,56 % | 5,56 % |
vyšší odborná | 1 | 5,56 % | 5,56 % |
21. Bydliště
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
mimo Prahu | 7 | 38,89 % | 38,89 % |
Praha | 6 | 33,33 % | 33,33 % |
mimo Prahu, ale v Praze studuji nebo pracuji | 5 | 27,78 % | 27,78 % |
do 25 km od Prahy | 1 | 5,56 % | 5,56 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.