Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv globalizace na gastronomické služby v ČR

Vliv globalizace na gastronomické služby v ČR

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Zuzana Jelínková
Šetření:23. 03. 2009 - 13. 04. 2009
Počet respondentů:18
Počet otázek (max/průměr):21 / 20.22
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:7,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:37
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, jsem studentkou 2. ročníku magisterského studia na VŠH a píši diplomovou práci na téma Vliv globalizace na formy a způsoby poskytování gastronomických služeb v ČR.Cílem práce je definovat pozitiva a negativa vlivu globalizace na gastronomické služby v ČR. Tento dotazník i s jeho výsledky se stane součástí mé diplomové práce.

Děkuji za Váš čas.

Odpovědi respondentů

1. Víte co znamená pojem globalizace?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano18100 %100 %  

Graf

2. Vysvětlete vlastními slovy pojem globalizace

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Globální házení dlažebních kostek při zasedání MMF ať se koná v jakékoli pr.eli světa, případně rozlézání karcinogenů nejen McDonalds po celém světě. Prorůstání americké nezodpovědnosti a žití na úkor zbytku světa do toho zbytku světa.

michání národností, smazávání kranic mezi národy, kulturami, zvyky,... obchody, apod..

Prepojenie sveta, odstranovanie hranic, zmensovanie sveta,proces zjednocovnia

prolínání kultur

propojení všech oblastíé světa, zkracování vzdáleností, možnost komunikovat s lidmi na celém světě, možnost koupit výrobky z jiné části světa, možnost pracovat kdekoliv...

propojování národních trhů, kultur..v nadnárodní

rôzne zmeny spoločnosti

sbližování světa, zkracování vzdáleností, ekonomické a politické propojení

sjednocování názorů a způsobů jednání. Propojování rozdílných kultur a jejich sladění na stejnou vlnu

snaha převést priority vlád a podniků do co největšího počtu zemí - bez ohledu na kulturní, historický a jiný kontext

Standardizace většiny činností podle světových norem, sjednocení těchto činností.

vše se propojuje - díky dopravě, médiím, internetu. Můžu cestovat téměř kamkoliv. Můžu vědět, co se děje téměř kdekoliv, mohu kupovat a konzumovat výrobky téměř odkudkoliv. Mohu čerpat téměř neomezeně z myšlenkového a kulturního dědictví lidstva napříč prostorem a časem. Peníze, výroba, obchod se nekontrolovatelně potácí světem.

zesvětovění

Znamená sjednocení světového obchodu, financí, kultury a hlavně jednotná buzerace všech obyčejných lidí, jejíž účelem je jejich zotročení, za účelem zisku bankéřů.

3. Vnímáte globalizaci jako

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [pozitivní jevotázka č. 4, spíše pozitivní jevotázka č. 4, negativní jevotázka č. 4, spíše negativní jevotázka č. 4, nevímotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše pozitivní jev950 %50 %  
spíše negativní jev527,78 %27,78 %  
nevím316,67 %16,67 %  
negativní jev15,56 %5,56 %  

Graf

4. Uveďte krátce důvody odpovědi na předchozí otázku

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

krásnou ukázkou globalizace je internet, vše je na dosah ruky, úžasně se po něm šíří hlavně negativní jevy, viry, spamy, polopravdy, nesmysly, žvásty a podobně.

násilné míchání nesourodých kultur

Nemám moc ráda více či méně fanatické kritiky globalizace, tak se k nim nechci řadit. Dopady globalizace obecně jsou podle všeho asi spíš negativní. Ale já osobně vidím onu propojenost pozitivně, byť teda klade šílené nároky na myšlení.

není brán ohled na specifika jednotlivých států

nevím

ničí kulturu ničí regionální průmysl a obchod neekologická prohloubení sociálních rozdílů mezi vyspělými zeměmi a rozvojovými

no dala som, že neviem..

Pohybuji se v oblasti cestovního ruchu. Cestování je podle mého názoru o tom, poznávat cizí kulturu, gastronomii. A když si všude po světě dám stejný hamburger, tak nemusím cestovat.

poznání rozmanitosti, toho jak se lidé liší a přece toho mají mnoho společného,.. může být prospěšné poznat nové věci

prospívá ekonomickému rozvoji

ztrácí se tím kulturní jedinečnost každého národu, ale zároveň to beru jako způsob nevyhnutelného vývoje

zvyšovanie nabídky, no niekedy na úkor kvality

5. Uveďtě tři příklady globální firmy v oblasti gastronomie

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

hotel, motel , botel

Mac Donalds, KFC, Country Life

mc bastard KFC

mc donald, kfc, coca.cola,

mc donalds kfc exotic food

mc donalds, kfc, coca-cola

McDonald, Coca Cola, KFC

McDonald, KFC, Coca-Cola

McDonald, KFC, PepsiCola, Nestlé, Coca Cola,

mcdonald, kfc, starbucks

McDonalds KFC Burger King

McDonalds, KFC, Ambiente

McDonalds, KFC, Coffee heaven

McDonalds, Starbucks, Kfc

Mekáč KFC PUB

mekdonald, kfc, stárbax

priznám sa že okrem fastfoodových reťazcov nepoznám žiadne

unilever, danone, mc´donalds

6. Rozumíte slovu franchising?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1688,89 %88,89 %  
ne211,11 %11,11 %  

Graf

7. Vysvětlete pojem franchising svými slovy

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

franšíza- spojení

ide v podstate o zalúpenie určitej licencie na know how určizej firmy ako napr KFC atd

jestli se nepletu je to používání originální značky (příp. výrobků) v cizí zemi... pod licencí

licencování

malá firma se sloučí s korporací

nerozumím - teď mi to přítel vysvětluje :-) tak jsem to asi pochopila. Že prý dostanu licenci a jsem majitel, ale funguju pod logem a standard nějaké určitého řetězce

osoba nebo firma má určitý nápad, o kterém si myslí, že by se dal rozšířit, od této osoby, firmy si tento nápad (způsob prodeje, vybavení prodejny, řízení pracovních sil) koupí další firmy, které je provozují pod jménem franchisora

podnikání na základě licence

Poskytovatel franchisy prodává nabyvateli svoji obchodní značku a strategii-ten obchoduje (poskytuje služby) na vlastní účet a riziko, je šak pak pod poměrně přísnou kontrolou poskytovatele

pravo používať obchodnú značku

pronájem jména firmy a know-how (například mc´donalds)

Služby, kde know how je sdíleno s tím, kdo chce tyto služby poskytovat.

to je když rozbijete výlohu v mekáči, tak ji rozbijete jen podnikateli z vaší země, protože mu to tam patří a mekáči v USA odvádí jen výpalné za to, že si to může pojmenovat mekáč a prodávat tam za mc ceny mc sračky

vhodny pro male zacinajici firmy, ktere nemaji dostatek prostredku na vlastni reklamu apod. tak se venuji prodeji jiz zname zavedene znacky

8. Jak často se stravujete mimo domov?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jednou týdně1266,67 %66,67 %  
denně316,67 %16,67 %  
několikrát ročně15,56 %5,56 %  
jednou za měsíc15,56 %5,56 %  
3 až 5 krát týždenne15,56 %5,56 %  

Graf

9. Jaké restauraci dáváte přednost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
domácí1055,56 %55,56 %  
mezinárodní422,22 %22,22 %  
střídám to podle chutí15,56 %5,56 %  
je mi to jedno15,56 %5,56 %  
fastfood15,56 %5,56 %  
domácí aj medzinárodní15,56 %5,56 %  

Graf

10. Mimo domov se častěji stravujete v době

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
oběda1266,67 %66,67 %  
večeře527,78 %27,78 %  
jak kdy.. prostě během dne15,56 %5,56 %  

Graf

11. Jak často se stravujete v restauraci s českou gastronomií?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jednou za měsíc738,89 %38,89 %  
jednou týdně527,78 %27,78 %  
denně422,22 %22,22 %  
párkrát ročně15,56 %5,56 %  
takové už ani v okolí nemáme,spíše mezinárodní15,56 %5,56 %  

Graf

12. Jak často se stravujete v restauraci s mezinárodní gastronomií?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jednou za měsíc1055,56 %55,56 %  
jednou týdně633,33 %33,33 %  
nikdy15,56 %5,56 %  
cca jednou za půl roku15,56 %5,56 %  

Graf

13. Jak často se stravujete ve fastfoodu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jednou za měsíc844,44 %44,44 %  
jednou týdně527,78 %27,78 %  
párktát ročně15,56 %5,56 %  
jednou rocne :-)15,56 %5,56 %  
max. jednou ročně15,56 %5,56 %  
občas, tak maximálně jednou za dva měsíce15,56 %5,56 %  
zcela vyjímečně15,56 %5,56 %  

Graf

14. Jak často se stravujete u Mc Donald´s?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nikdy844,44 %44,44 %  
jednou za měsíc527,78 %27,78 %  
jednou týdně211,11 %11,11 %  
2x za rok15,56 %5,56 %  
když je fakt nejhůř15,56 %5,56 %  
náhodně na cestách15,56 %5,56 %  

Graf

15. Znáte nějakou restauraci skupiny Kolkovna group a.s.?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1372,22 %72,22 %  
Lary Fary316,67 %16,67 %  
Kolkovna - Celnice211,11 %11,11 %  
Music Club Celnice211,11 %11,11 %  
Glamour Café211,11 %11,11 %  
Kolkovna15,56 %5,56 %  

Graf

16. Jak často se stravujete v restauracích skupiny Kolkovna group a.s.?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nikdy1688,89 %88,89 %  
jednou ročně15,56 %5,56 %  
jednou za měsíc15,56 %5,56 %  

Graf

17. Znáte nějakou restauraci skupiny Hacienda Mexicana group?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1372,22 %72,22 %  
ano527,78 %27,78 %  

Graf

18. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [mužotázka č. 19, ženaotázka č. 19].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena1477,78 %77,78 %  
muž422,22 %22,22 %  

Graf

19. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [15-20otázka č. 20, 21-30otázka č. 20, 31-40otázka č. 20, 41-50otázka č. 20, 51 a víceotázka č. 20].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-3018100 %100 %  

Graf

20. Vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské950 %50 %  
středoškolské633,33 %33,33 %  
základní15,56 %5,56 %  
student VŠ(E)15,56 %5,56 %  
vyšší odborná15,56 %5,56 %  

Graf

21. Bydliště

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mimo Prahu738,89 %38,89 %  
Praha633,33 %33,33 %  
mimo Prahu, ale v Praze studuji nebo pracuji527,78 %27,78 %  
do 25 km od Prahy15,56 %5,56 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Jelínková, Z.Vliv globalizace na gastronomické služby v ČR (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://vliv-globalizace-na-gastronomicke-sluzby-v-cr.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.