Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv ICT na vzdělávání

Vliv ICT na vzdělávání

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petra Urbánková
Šetření:25. 03. 2009 - 27. 03. 2009
Počet respondentů:89
Počet otázek (max/průměr):20 / 16.43
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:54 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:17
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník byl vytvořen v rámci vypracování praktické části bakalářské práce na FIM UHK. Práce se zaměřuje na využívání ICT ve vzdělávání, jeho dopad na studium a vyuku.

Odpovědi respondentů

1. Jsi student/ka?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7887,64 %87,64 %  
ne1112,36 %12,36 %  

Graf

2. Pokud ano, prosím o napsání názvu a místa školy

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

Fakulta informatiky a managementu Univerzity Hradec Králové, Hradec Králové

Fakulta informatiky a managementu, Univerzita Hradec Králové

FIM UHK

FIM UHK

FIM UHK

FIM UHK

FIM UHK

FIM UHK

FIM UHK

FIM UHK

FIM UHK

FIM UHK

FIM UHK - AI

FSV UK Praha

Hradec Králové, FIM

MFF Cuni, Praha

muni brno

pravnicka fakulta MU Brno

SOŠ veterinární škola Hradec Králové Pražská 68 - Kukleny Hradec Králové

Śtřední škola managementu a služeb, Praha

UHK

UHK

UHK

uhk

UHK

UHK

UHK

UHK

UHK - FIM - AI

UHK - FIM, HK

UHK - FIM, Hradec Králové

UHK FIM

UHK FIM

UHK FIM

UHK FIM Hradec Králové

UHK HK

UHK-FIM-IM5

UHK, FIM, Hradec Králové

UHK, FIM, Hradec Králové, obor IM3

UHK, Hradec Králové

UHK, Pdf Hradec Králové

UHK,FIM

UHK/FIM Hradec Králové

Univerzita Hradec Kaalové

Univerzita Hradec Králové

Univerzita Hradec Králové

Univerzita Hradec Králové

Univerzita Hradec Králové

Univerzita Hradec Králové

Univerzita Hradec Králové

Univerzita Hradec Králové

Univerzita Hradec Králové

Univerzita Hradec Králové

Univerzita Hradec Králové

Univerzita Hradec Králové - Fakulta Informatiky a Managementu

Univerzita Hradec Králové, Fakulta informatiky a managementu

Univerzita Hradec Králové, FIM

Univerzita Hradec Králové, FIM

Univerzita Hradec Králové, HK

Univerzita Hradec Králové, Hradec Králové

Univerzita Hradec Králové, Hradec Králové

Univerzita Hradec Králové, Hradec Králové

Univerzita Palackého Olomouc

univerzita pardubice

Univerzita Pardubice

Univerzita Pardubice

Univerzita Pardubice, Pardubice

upce fes

VOŠ informačních služeb, Praha

VŠE Praha

VŠE PRAHA (to opravdu není univerzita v Mechově)

VŠE, Praha

VUT Brno

Vysoká škola ekonomická, Praha

3. Vlastníte osobní počítač nebo notebook?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8596,59 %95,51 %  
ne33,41 %3,37 %  

Graf

4. K internetu se připojujte z:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doma8898,88 %98,88 %  
škola7179,78 %79,78 %  
zaměstnání3438,2 %38,2 %  
mobil 2831,46 %31,46 %  
jinde1820,22 %20,22 %  

Graf

5. Činí Vám problémy orientovat se na internetu?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8798,86 %97,75 %  
ano11,14 %1,12 %  

Graf

6. K vyhledávání informací na internetu využíváte:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Google8696,63 %96,63 %  
Seznam4449,44 %49,44 %  
jiné1516,85 %16,85 %  
Centrum1011,24 %11,24 %  
Atlas44,49 %4,49 %  
Quick11,12 %1,12 %  
Tiscali11,12 %1,12 %  

Graf

7. Považujete informace získané na internetu za věrohodné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spiše ano6573,03 %73,03 %  
ano2022,47 %22,47 %  
nevím22,25 %2,25 %  
spíše ne11,12 %1,12 %  
ne11,12 %1,12 %  

Graf

8. Naleznete na internetu vždy to co hledáte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Skoro vždy6370,79 %70,79 %  
Ano2325,84 %25,84 %  
Pouze někdy22,25 %2,25 %  
Ne11,12 %1,12 %  

Graf

9. Ke studiu využíváte:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
převážně internet, někdy knihy či časopis6170,11 %68,54 %  
studuji převážně z knih, internet zřídka1416,09 %15,73 %  
pouze internet1213,79 %13,48 %  

Graf

10. Dokážete si představit své studium bez pomoci internetu?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7282,76 %80,9 %  
nevím89,2 %8,99 %  
ano78,05 %7,87 %  

Graf

11. Jsi student Univerzity Hradec Králové

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 12, neotázka č. 19].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4764,38 %52,81 %  
ne2635,62 %29,21 %  

Graf

12. Myslíte si, že je pro studijní potřeby na Univerzitě dostatek počítačů?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4271,19 %47,19 %  
ne1016,95 %11,24 %  
nevím711,86 %7,87 %  

Graf

13. Ohodnoťte vybavenost počítačů na UHK softwarem pro studijní účely od 1 do 5 (jako ve škole za 1 nejlepší za 5 nejhorší)

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
23153,45 %34,83 %  
31424,14 %15,73 %  
11118,97 %12,36 %  
2.511,72 %1,12 %  
511,72 %1,12 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.08
Minimum:1
Maximum:3
Variační rozpětí:2
Rozptyl:0.41
Směrodatná odchylka:0.64
Medián:2
Modus:2

Graf

14. Absolvoval/a jste někdy předměty založené na eLearningu?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3659,02 %40,45 %  
ne2540,98 %28,09 %  

Graf

15. Pokud ano uveďte jejich počet

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3925 %10,11 %  
1822,22 %8,99 %  
2719,44 %7,87 %  
5411,11 %4,49 %  
638,33 %3,37 %  
438,33 %3,37 %  
2025,56 %2,25 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.47
Minimum:1
Maximum:20
Variační rozpětí:19
Rozptyl:10.98
Směrodatná odchylka:3.31
Medián:3
Modus:3

Graf

16. Byl/a jste spokoje s vedením těchto předmětů?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Měl/a bych výhrady.2363,89 %25,84 %  
Ano1130,56 %12,36 %  
Ne25,56 %2,25 %  

Graf

17. Vyhovuje Vám způsob absolvování předmětů pomocí eLearningu

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano1950 %21,35 %  
Spíše ne1334,21 %14,61 %  
Ano615,79 %6,74 %  

Graf

18. Myslíte si, že je odborná vybavenost pedagogů učících technické předměty dostačující?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pouze u některých pedagogů3566,04 %39,33 %  
Ano1732,08 %19,1 %  
Ne11,89 %1,12 %  

Graf

19. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž5359,55 %59,55 %  
žena3640,45 %40,45 %  

Graf

20. Jaký je Váš věk

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
222932,58 %32,58 %  
211213,48 %13,48 %  
241011,24 %11,24 %  
231011,24 %11,24 %  
2577,87 %7,87 %  
2066,74 %6,74 %  
2622,25 %2,25 %  
1922,25 %2,25 %  
3322,25 %2,25 %  
22 let11,12 %1,12 %  
ostatní odpovědi dvacet tři
18
30
44
17
27
40
28
88,99 %8,99 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:22.8
Minimum:20
Maximum:33
Variační rozpětí:13
Rozptyl:4.69
Směrodatná odchylka:2.16
Medián:22
Modus:22

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

11. Jsi student Univerzity Hradec Králové

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 na otázku 13. Ohodnoťte vybavenost počítačů na UHK softwarem pro studijní účely od 1 do 5 (jako ve škole za 1 nejlepší za 5 nejhorší)

12. Myslíte si, že je pro studijní potřeby na Univerzitě dostatek počítačů?

  • odpověď ano:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 na otázku 13. Ohodnoťte vybavenost počítačů na UHK softwarem pro studijní účely od 1 do 5 (jako ve škole za 1 nejlepší za 5 nejhorší)

14. Absolvoval/a jste někdy předměty založené na eLearningu?

  • odpověď ano:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 16. Byl/a jste spokoje s vedením těchto předmětů?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Měl/a bych výhrady. na otázku 16. Byl/a jste spokoje s vedením těchto předmětů?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ano na otázku 17. Vyhovuje Vám způsob absolvování předmětů pomocí eLearningu
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ne na otázku 17. Vyhovuje Vám způsob absolvování předmětů pomocí eLearningu

19. Pohlaví

  • odpověď muž:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi pouze internet na otázku 9. Ke studiu využíváte:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jsi student/ka?

2. Pokud ano, prosím o napsání názvu a místa školy

3. Vlastníte osobní počítač nebo notebook?

4. K internetu se připojujte z:

5. Činí Vám problémy orientovat se na internetu?

6. K vyhledávání informací na internetu využíváte:

7. Považujete informace získané na internetu za věrohodné?

8. Naleznete na internetu vždy to co hledáte?

9. Ke studiu využíváte:

10. Dokážete si představit své studium bez pomoci internetu?

11. Jsi student Univerzity Hradec Králové

12. Myslíte si, že je pro studijní potřeby na Univerzitě dostatek počítačů?

13. Ohodnoťte vybavenost počítačů na UHK softwarem pro studijní účely od 1 do 5 (jako ve škole za 1 nejlepší za 5 nejhorší)

14. Absolvoval/a jste někdy předměty založené na eLearningu?

15. Pokud ano uveďte jejich počet

16. Byl/a jste spokoje s vedením těchto předmětů?

17. Vyhovuje Vám způsob absolvování předmětů pomocí eLearningu

18. Myslíte si, že je odborná vybavenost pedagogů učících technické předměty dostačující?

19. Pohlaví

20. Jaký je Váš věk

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jsi student/ka?

2. Pokud ano, prosím o napsání názvu a místa školy

3. Vlastníte osobní počítač nebo notebook?

4. K internetu se připojujte z:

5. Činí Vám problémy orientovat se na internetu?

6. K vyhledávání informací na internetu využíváte:

7. Považujete informace získané na internetu za věrohodné?

8. Naleznete na internetu vždy to co hledáte?

9. Ke studiu využíváte:

10. Dokážete si představit své studium bez pomoci internetu?

11. Jsi student Univerzity Hradec Králové

12. Myslíte si, že je pro studijní potřeby na Univerzitě dostatek počítačů?

13. Ohodnoťte vybavenost počítačů na UHK softwarem pro studijní účely od 1 do 5 (jako ve škole za 1 nejlepší za 5 nejhorší)

14. Absolvoval/a jste někdy předměty založené na eLearningu?

15. Pokud ano uveďte jejich počet

16. Byl/a jste spokoje s vedením těchto předmětů?

17. Vyhovuje Vám způsob absolvování předmětů pomocí eLearningu

18. Myslíte si, že je odborná vybavenost pedagogů učících technické předměty dostačující?

19. Pohlaví

20. Jaký je Váš věk

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Urbánková, P.Vliv ICT na vzdělávání (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://vliv-ict-na-vzdelavani.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.