Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv internetu/blogu na nákup produktů

Vliv internetu/blogu na nákup produktů

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michaela Čepičková
Šetření:28. 01. 2015 - 26. 02. 2015
Počet respondentů:108
Počet otázek (max/průměr):19 / 17.72
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:70,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:23
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

věnujte prosím několik minut svého času k vyplnění následujícího dotazníku.

Odpovědi respondentů

1. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7872,22 %72,22 %  
Muž3027,78 %27,78 %  

Graf

2. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 30 let6358,33 %58,33 %  
15 - 20 let1816,67 %16,67 %  
Více než 40 let1614,81 %14,81 %  
30 - 40 let1110,19 %10,19 %  

Graf

3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské4642,59 %42,59 %  
Vysokoškolské4339,81 %39,81 %  
Základní1312,04 %12,04 %  
Vyšší odborné43,7 %3,7 %  
Vyučen/a21,85 %1,85 %  

Graf

4. Jste pracující nebos studujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jsem student5349,07 %49,07 %  
V zaměstnání3936,11 %36,11 %  
Podnikám109,26 %9,26 %  
Nezaměstnaný/ná32,78 %2,78 %  
Jiné21,85 %1,85 %  
Na mateřské dovolené10,93 %0,93 %  

Graf

5. Máte svůj oblíbený blog?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Neotázka č. 8, Nevímotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5550,93 %50,93 %  
Ano4743,52 %43,52 %  
Nevím65,56 %5,56 %  

Graf

6. Jak dlouho blog navštěvujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Méně než měsícotázka č. 7, Více než měsícotázka č. 7, Méně než rokotázka č. 7, Více než rokotázka č. 7, Méně než dva rokyotázka č. 7, Více než dva rokyotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Více než dva roky1837,5 %16,67 %  
Více než rok1633,33 %14,81 %  
Méně než rok816,67 %7,41 %  
Více než měsíc48,33 %3,7 %  
Méně než dva roky24,17 %1,85 %  

Graf

7. Jak často oblíbený blog navštěvujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Každý denotázka č. 8, Párkrát do týdneotázka č. 8, Párkrát do měsiceotázka č. 8, Méně než jednou za měsícotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Párkrát do týdne2655,32 %24,07 %  
Každý den1327,66 %12,04 %  
Párkrát do měsice817,02 %7,41 %  

Graf

8. Zajímají vás recenze na určité produkty na blozích či internetu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9587,96 %87,96 %  
ne1312,04 %12,04 %  

Graf

9. Rozhodli jste se někdy pro koupi konkrétního výrobku na základě recenze na internetu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8679,63 %79,63 %  
ne2220,37 %20,37 %  

Graf

10. Rozhodujete se při nákupu podle značky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8477,78 %77,78 %  
ne2422,22 %22,22 %  

Graf

11. Preferujete určitou značku?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6560,19 %60,19 %  
ne4339,81 %39,81 %  

Graf

12. Z jakého důvodu na vás případná preferovaná značka zapůsobila?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvalita5762,64 %52,78 %  
Oblíbenost1617,58 %14,81 %  
Cena66,59 %5,56 %  
Design a vzhled produktů66,59 %5,56 %  
Zkušenost11,1 %0,93 %  
Důvěryhodnost prodejce11,1 %0,93 %  
kvalita a cena dohromady11,1 %0,93 %  
Čistý Android 11,1 %0,93 %  
spolecenska odpovednost11,1 %0,93 %  
mizerná kvalita, špatný servis11,1 %0,93 %  

Graf

13. Ovlivňuje vás při koupi produktu design značky? (obal, barvy apod.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6963,89 %63,89 %  
Ne3128,7 %28,7 %  
částečně21,85 %1,85 %  
nevim10,93 %0,93 %  
Myslíte design logo, nebo jejich výrobků?10,93 %0,93 %  
Do té míry, nakolik souvisí s funkčností (např. dostupnost a nezaměnitelnost ovládacích prvků)10,93 %0,93 %  
Trochu. 10,93 %0,93 %  
Jak u čeho a jak kdy10,93 %0,93 %  
Nevím já nenakupuju10,93 %0,93 %  

Graf

14. Ovlivňuje vás reklamní fotografie při nákupu určitého výrobku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5450 %50 %  
Ano4642,59 %42,59 %  
částečně21,85 %1,85 %  
jak kdy10,93 %0,93 %  
nevim10,93 %0,93 %  
Trochu. 10,93 %0,93 %  
to záleží na mnoha faktorech 10,93 %0,93 %  
nejsem si vědoma10,93 %0,93 %  
Pokud je tam kůň tak to koupím10,93 %0,93 %  

Graf

15. Měli jste někdy pocit, že je blogger/autor jakýmsi vaším vzorem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7973,15 %73,15 %  
Ano2725 %25 %  
Částečně. V mnoha věcech se lišíme. Obdivuju dotyčnou slečnu v různých aspektech jejího života, ale nechtěla bych být na jejím místě.10,93 %0,93 %  
Ano mam blog kde píšu o kosmetice a kamarádím se s 15ti letýma kočkama10,93 %0,93 %  

Graf

16. Ovlivňuje vás osobnost bloggera/autora při koupi značky?

Snažíte se podobat v určitých věcech svému oblíbenému bloggerovi/autorovi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne8679,63 %79,63 %  
Ano1917,59 %17,59 %  
nevim10,93 %0,93 %  
Dotyčná slečna je veganka, takže se inspiruju tím, co vaří. Ale to je asi tak vše.10,93 %0,93 %  
osobnost bloggera mě ovlivňuje, musí mne něčím zaujmout, ale určitě se mu nechci podobat10,93 %0,93 %  

Graf

17. Na základě čeho se stane určitý blogger/autor vaším oblíbeným?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Názory3835,19 %35,19 %  
Sympatie2018,52 %18,52 %  
Styl1715,74 %15,74 %  
Osobnost1412,96 %12,96 %  
nemám21,85 %1,85 %  
nestane21,85 %1,85 %  
schopnost napsat objektivní a fundovanou recenzi10,93 %0,93 %  
tak nejak vsechno dohromady10,93 %0,93 %  
Téma10,93 %0,93 %  
píše články z oblastí které mě zajímají10,93 %0,93 %  
všechny možnosti10,93 %0,93 %  
nemám oblíbence10,93 %0,93 %  
nestalo se10,93 %0,93 %  
nemám oblíbeného bloggera10,93 %0,93 %  
Nemám vyhraněného autora10,93 %0,93 %  
ze to neni kreten10,93 %0,93 %  
Je to blogerka propagující veganství, díky tomu jsem jí našla a i nadále jí sleduji.10,93 %0,93 %  
Ničím, přečtu si co píše, ale on mě mezajímá10,93 %0,93 %  
Nemám oblíbeného blogera/autora10,93 %0,93 %  
Big tits10,93 %0,93 %  
Vzhled10,93 %0,93 %  

Graf

18. Je vám sympatický styl psaní a vyjadřování vašeho bloggera/autora?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5248,15 %48,15 %  
nevím4844,44 %44,44 %  
ne87,41 %7,41 %  

Graf

19. 19. Přispíváte svými názory do diskuze určitého blogu/internetové diskuze?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7367,59 %67,59 %  
ano3532,41 %32,41 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Jaký je Váš věk?

  • odpověď 15 - 20 let:
    • 5.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní na otázku 3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Jste pracující nebos studujete?

  • odpověď Jsem student:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15 - 20 let na otázku 2. Jaký je Váš věk?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní na otázku 3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

5. Máte svůj oblíbený blog?

  • odpověď Ano:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Více než dva roky na otázku 6. Jak dlouho blog navštěvujete?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Více než rok na otázku 6. Jak dlouho blog navštěvujete?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Každý den na otázku 7. Jak často oblíbený blog navštěvujete?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Párkrát do týdne na otázku 7. Jak často oblíbený blog navštěvujete?

18. Je vám sympatický styl psaní a vyjadřování vašeho bloggera/autora?

  • odpověď ano:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Více než rok na otázku 6. Jak dlouho blog navštěvujete?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jakého jste pohlaví?

2. Jaký je Váš věk?

3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Jste pracující nebos studujete?

5. Máte svůj oblíbený blog?

6. Jak dlouho blog navštěvujete?

7. Jak často oblíbený blog navštěvujete?

8. Zajímají vás recenze na určité produkty na blozích či internetu?

9. Rozhodli jste se někdy pro koupi konkrétního výrobku na základě recenze na internetu?

10. Rozhodujete se při nákupu podle značky?

11. Preferujete určitou značku?

12. Z jakého důvodu na vás případná preferovaná značka zapůsobila?

13. Ovlivňuje vás při koupi produktu design značky? (obal, barvy apod.)

14. Ovlivňuje vás reklamní fotografie při nákupu určitého výrobku?

15. Měli jste někdy pocit, že je blogger/autor jakýmsi vaším vzorem?

16. Ovlivňuje vás osobnost bloggera/autora při koupi značky?

17. Na základě čeho se stane určitý blogger/autor vaším oblíbeným?

18. Je vám sympatický styl psaní a vyjadřování vašeho bloggera/autora?

19. 19. Přispíváte svými názory do diskuze určitého blogu/internetové diskuze?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jakého jste pohlaví?

2. Jaký je Váš věk?

3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Jste pracující nebos studujete?

5. Máte svůj oblíbený blog?

6. Jak dlouho blog navštěvujete?

7. Jak často oblíbený blog navštěvujete?

8. Zajímají vás recenze na určité produkty na blozích či internetu?

9. Rozhodli jste se někdy pro koupi konkrétního výrobku na základě recenze na internetu?

10. Rozhodujete se při nákupu podle značky?

11. Preferujete určitou značku?

12. Z jakého důvodu na vás případná preferovaná značka zapůsobila?

13. Ovlivňuje vás při koupi produktu design značky? (obal, barvy apod.)

14. Ovlivňuje vás reklamní fotografie při nákupu určitého výrobku?

15. Měli jste někdy pocit, že je blogger/autor jakýmsi vaším vzorem?

16. Ovlivňuje vás osobnost bloggera/autora při koupi značky?

17. Na základě čeho se stane určitý blogger/autor vaším oblíbeným?

18. Je vám sympatický styl psaní a vyjadřování vašeho bloggera/autora?

19. 19. Přispíváte svými názory do diskuze určitého blogu/internetové diskuze?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Čepičková, M.Vliv internetu/blogu na nákup produktů (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://vliv-internetu-blogu-na-naku.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.