Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv internetu na vysokoškolské vzdělávání

Vliv internetu na vysokoškolské vzdělávání

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jan Skála
Šetření:06. 04. 2015 - 25. 04. 2015
Počet respondentů:150
Počet otázek (max/průměr):17 / 17
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:34
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Chtěl bych Vás požádat o vyplnění dotazníku k mé bakalářské práci o vlivu internetu na vysokoškolské vzdělávání.

Odpovědi respondentů

1. Jste student nebo absolvent vysoké školy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14596,67 %96,67 %  
ne53,33 %3,33 %  

Graf

2. Jak často využíváte internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5 - 7 hodin denně5436 %36 %  
1 - 4 hodiny denně5033,33 %33,33 %  
7 hodin a více4630,67 %30,67 %  

Graf

3. K jakému účelu využíváte internet? (Vyberte 3 nejčastější využití)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 3).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Komunikace13489,33 %89,33 %  
Vyhledávání informací (zprávy, dovolená atd.)11576,67 %76,67 %  
Studium9261,33 %61,33 %  
Sledování videí a poslech hudby5536,67 %36,67 %  
Práce2919,33 %19,33 %  
Stahování2315,33 %15,33 %  
Tvůrčí činnost(blog, vlog atd.)10,67 %0,67 %  
MASTURBACE10,67 %0,67 %  

Graf

4. Využíváte internet během přednášky nebo cvičení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas5738 %38 %  
Často4328,67 %28,67 %  
Málo3120,67 %20,67 %  
Vůbec1912,67 %12,67 %  

Graf

5. Využíváte internet během přednášky nebo cvičení spíše k rozptýlení (sociální sítě, novinky, videa, hry, atd.) nebo ke studiu (doplňující informace, doporučené stránky, materiály poskytnuté vyučujícím, atd.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše k rozptýlení6845,33 %45,33 %  
Ve stejné míře k obojímu4328,67 %28,67 %  
Ke studiu1510 %10 %  
Spíše ke studiu149,33 %9,33 %  
Pouze k rozptýlení106,67 %6,67 %  

Graf

6. Využíváte ke studiu spíše elektronické nebo tištěné zdroje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše elektronické5637,33 %37,33 %  
Zhruba 50:505033,33 %33,33 %  
Spíše tištěné3120,67 %20,67 %  
Pouze elektronické117,33 %7,33 %  
Pouze tištění21,33 %1,33 %  

Graf

7. Ověřujete si informace a používáte pouze ověřené zdroje při psaní školní práce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ale pouze když je to důležité8053,33 %53,33 %  
Ano, ověřuji si informace z více zdrojů5939,33 %39,33 %  
Většinou používám pouze jeden zdroj74,67 %4,67 %  
Informace si neověřuji42,67 %2,67 %  

Graf

8. Používáte při řešení týmových úkolů sociální sítě a sdílení souborů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, téměř vždy11576,67 %76,67 %  
Občas3020 %20 %  
Téměř nikdy42,67 %2,67 %  
Preferuji pouze osobní kontakt10,67 %0,67 %  

Graf

9. Použili jste někdy online systém pro podporu výuky? (e-learning, moodle apod.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, občas5536,67 %36,67 %  
Pouze před zkouškou nebo testem a pouze pokud je to nezbytně nutné4026,67 %26,67 %  
Ano, často2919,33 %19,33 %  
Nevím co to je138,67 %8,67 %  
Ne138,67 %8,67 %  

Graf

10. Využíváte při přípravě na zkoušku vypracované materiály od jiných studentů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ale zkontroluji si obsah s doporučenou literaturou6644 %44 %  
Ano. Informacím věřím a nemám potřebu si opatřovat jiné materiály4932,67 %32,67 %  
Využívám je spíše okrajově k doplnění doporučené literatury3221,33 %21,33 %  
Nevyužívám. Informacím nevěřím a raději se budu učit jen z ověřených a doporučených zdrojů32 %2 %  

Graf

11. Myslíte si, že by pro Vás bylo studium na vysoké škole bez možnosti využívat internet těžší?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano, ale myslím, že bych to zvládl10469,33 %69,33 %  
Ano, určitě bych to nezvládl3825,33 %25,33 %  
Myslím, že by se nic nezměnilo64 %4 %  
Studium by bylo lehčí21,33 %1,33 %  

Graf

12. Jaké jsou podle Vás VÝHODY internetu při vzdělávání? (označ max 3)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Snadné vyhledání informací14395,33 %95,33 %  
Rychlá komunikace (se studenty i profesory)13489,33 %89,33 %  
Využívání materiálů od jiných studentů9966 %66 %  
Sdílení svých prací a poznatků4026,67 %26,67 %  
Odreagování138,67 %8,67 %  
Výdělečná činnost32 %2 %  
Sdílení10,67 %0,67 %  

Graf

13. Jaké jsou podle Vás NEVÝHODY internetu při vzdělávání? (označ max 3)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Prokrastinace12482,67 %82,67 %  
Neschopnost udržet pozornost9160,67 %60,67 %  
Zahlcení informacemi6442,67 %42,67 %  
Pouze vyhledání informace bez hlubšího pochopení4630,67 %30,67 %  
Ztráta zájmu o doporučenou literaturu k výuce3624 %24 %  
Žádné nevýhody nepozoruji32 %2 %  
Pokud je přednáška na tabuli, student dává pozor a pilně si zapisuje, je-li na dostupných slidech, není nucen dávat pozor, takže se snadno zatoulá se myšlenkami/ věnuje jinému a unikne mu ta omáčka, co na slidech není a dodává jim smysl10,67 %0,67 %  
Ne všechny informace jsou přesné10,67 %0,67 %  

Graf

14. Myslíte si, že je správné zařazovat informační technologie a internet do výuky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ale pouze v některých případech7147,33 %47,33 %  
Ano, rozhodně je to správné a v tomto trendu bych pokračoval6845,33 %45,33 %  
Myslím, že někdy to má spíše negativní vliv64 %4 %  
Je mi to jedno53,33 %3,33 %  

Graf

15. Myslíte si, že dříve bylo vysokoškolské studium na vyšší úrovni než dnes?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím, nedokážu posoudit7852 %52 %  
Ano, úroveň vzdělání klesá4127,33 %27,33 %  
Myslím, že vzdělání je na stejné úrovni2214,67 %14,67 %  
Dnes má vzdělání vyšší úroveň než dříve96 %6 %  

Graf

16. Jste muž nebo žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena9462,67 %62,67 %  
Muž5637,33 %37,33 %  

Graf

17. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 – 23 let8456 %56 %  
24 – 30 let5838,67 %38,67 %  
Méně než 20 let53,33 %3,33 %  
30 a více32 %2 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste student nebo absolvent vysoké školy?

2. Jak často využíváte internet?

3. K jakému účelu využíváte internet? (Vyberte 3 nejčastější využití)

4. Využíváte internet během přednášky nebo cvičení?

5. Využíváte internet během přednášky nebo cvičení spíše k rozptýlení (sociální sítě, novinky, videa, hry, atd.) nebo ke studiu (doplňující informace, doporučené stránky, materiály poskytnuté vyučujícím, atd.)?

6. Využíváte ke studiu spíše elektronické nebo tištěné zdroje?

7. Ověřujete si informace a používáte pouze ověřené zdroje při psaní školní práce?

8. Používáte při řešení týmových úkolů sociální sítě a sdílení souborů?

9. Použili jste někdy online systém pro podporu výuky? (e-learning, moodle apod.)

10. Využíváte při přípravě na zkoušku vypracované materiály od jiných studentů?

11. Myslíte si, že by pro Vás bylo studium na vysoké škole bez možnosti využívat internet těžší?

12. Jaké jsou podle Vás VÝHODY internetu při vzdělávání? (označ max 3)

13. Jaké jsou podle Vás NEVÝHODY internetu při vzdělávání? (označ max 3)

14. Myslíte si, že je správné zařazovat informační technologie a internet do výuky?

15. Myslíte si, že dříve bylo vysokoškolské studium na vyšší úrovni než dnes?

16. Jste muž nebo žena?

17. Kolik je Vám let?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste student nebo absolvent vysoké školy?

2. Jak často využíváte internet?

3. K jakému účelu využíváte internet? (Vyberte 3 nejčastější využití)

4. Využíváte internet během přednášky nebo cvičení?

5. Využíváte internet během přednášky nebo cvičení spíše k rozptýlení (sociální sítě, novinky, videa, hry, atd.) nebo ke studiu (doplňující informace, doporučené stránky, materiály poskytnuté vyučujícím, atd.)?

6. Využíváte ke studiu spíše elektronické nebo tištěné zdroje?

7. Ověřujete si informace a používáte pouze ověřené zdroje při psaní školní práce?

8. Používáte při řešení týmových úkolů sociální sítě a sdílení souborů?

9. Použili jste někdy online systém pro podporu výuky? (e-learning, moodle apod.)

10. Využíváte při přípravě na zkoušku vypracované materiály od jiných studentů?

11. Myslíte si, že by pro Vás bylo studium na vysoké škole bez možnosti využívat internet těžší?

12. Jaké jsou podle Vás VÝHODY internetu při vzdělávání? (označ max 3)

13. Jaké jsou podle Vás NEVÝHODY internetu při vzdělávání? (označ max 3)

14. Myslíte si, že je správné zařazovat informační technologie a internet do výuky?

15. Myslíte si, že dříve bylo vysokoškolské studium na vyšší úrovni než dnes?

16. Jste muž nebo žena?

17. Kolik je Vám let?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Skála, J.Vliv internetu na vysokoškolské vzdělávání (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://vliv-internetu-na-vysokoskol.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.