Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv médií na důvěryhodnost reklamy

Vliv médií na důvěryhodnost reklamy

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Robert Vůjtek
Šetření:05. 10. 2012 - 13. 10. 2012
Počet respondentů:93
Počet otázek (max/průměr):17 / 17
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:86,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:29
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Odpovědi respondentů

1. Prostřednictvím kterých médií získáváte nejvíce informací?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televize4649,46 %49,46 %  
Internet3133,33 %33,33 %  
Tisk99,68 %9,68 %  
Rádia77,53 %7,53 %  

Graf

2. Z jakého typu média je pro Vás informace nejvíce důvěryhodná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přednášky odborníku3739,78 %39,78 %  
Televize3234,41 %34,41 %  
odborná literatura2830,11 %30,11 %  
Tisk2021,51 %21,51 %  
Internet1819,35 %19,35 %  
Rádia33,23 %3,23 %  

Graf

3. Co Vás nejvíce ovlivní při rozhodování o nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 2).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Odborný pořad v televizi7984,95 %84,95 %  
Doporučení přátel4447,31 %47,31 %  
Internetová reklama2324,73 %24,73 %  
Product placement2122,58 %22,58 %  
Klasické reklamní spoty1920,43 %20,43 %  

Graf

4. Ovlivňuje Vás při nákupu znalost výrobku z reklamního sdělení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas3335,48 %35,48 %  
Ne3234,41 %34,41 %  
Ano2223,66 %23,66 %  
Nevím66,45 %6,45 %  

Graf

5. Jaký máte postoj k reklamnímu sdělení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nedůvěřuji4851,61 %51,61 %  
Důvěřuji, ale zjistím si další informace3638,71 %38,71 %  
Důvěřuji99,68 %9,68 %  

Graf

6. Které televizní stanice sledujete nejčastěji

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Česká televize2.4841.992
Nova2.1831.612
Prima2.5481.172
Barrandov3.861.002
Kabelové stanice4.4731.905
Jiné regionální stanice5.4521.258

Graf

7. Jaké je Vaše chování v průběhu televizní reklamy

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Odejdu3537,63 %37,63 %  
Přepínám2729,03 %29,03 %  
Nepřepínám, ale nevěnuji ji pozornost2021,51 %21,51 %  
Sleduji se zájmem1111,83 %11,83 %  

Graf

8. Která periodika nejvíce čtete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Celostátní deníky (MF Dnes, HN, Lidové noviny, Právo, aj.)2223,66 %23,66 %  
Tiskoviny zdarma (Metro, E15 aj.)2021,51 %21,51 %  
Odborné časopisy1920,43 %20,43 %  
Bulvární tisk (Blesk, AHA, aj.)1516,13 %16,13 %  
Lifestylove časopisy ( Cosmopolitan, Elle, aj.)1010,75 %10,75 %  
Tiskoviny nečtu77,53 %7,53 %  

Graf

9. Které tisky jsou pro Vás nejdůvěryhodnější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Odborné časopisy3335,48 %35,48 %  
Tiskoviny zdarma2627,96 %27,96 %  
Noviny (bez bulváru)1516,13 %16,13 %  
Bulvární tiskoviny1415,05 %15,05 %  
Reklamní brožury55,38 %5,38 %  

Graf

10. Která z internetových médií jsou pro Vás nejdůvěryhodnější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Odborné weby4447,31 %47,31 %  
Seznam.cz; idnes.cz3739,78 %39,78 %  
super.cz88,6 %8,6 %  
Britské listy11,08 %1,08 %  
nezávislé weby neovládané medialními magnáty11,08 %1,08 %  
aktualne.cz11,08 %1,08 %  
reformy.cz11,08 %1,08 %  

Graf

11. Jaká typ rádia nejvíce posoucháte

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Main stream stanice (hudební)4346,24 %46,24 %  
Úzce profilovaná (country, vážná hudba, aj.)2122,58 %22,58 %  
Zpravodajské stanice2021,51 %21,51 %  
Rádio neposlouchám99,68 %9,68 %  

Graf

12. Jaké množství času Vám zabere příjmání nových informací skrze média

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
30 min - 60 min deně3537,63 %37,63 %  
Do 30 min deně3436,56 %36,56 %  
60 min -2 hod deně2021,51 %21,51 %  
více než 2 hodiny deně44,3 %4,3 %  

Graf

13. Jak často informace, které jste získali v médiích si ověřujete prostřednictvím jiných médií

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Téměř nikdy3436,56 %36,56 %  
Jen když mi přijde informace nedůvěryhodna3032,26 %32,26 %  
Vždy, pokud se mě informace zaujala2931,18 %31,18 %  

Graf

14. Vaše pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Muž4750,54 %50,54 %  
Žena4649,46 %49,46 %  

Graf

15. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-304952,69 %52,69 %  
30-652931,18 %31,18 %  
0-181010,75 %10,75 %  
Více než 6555,38 %5,38 %  

Graf

16. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání ( včetně současného studia)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské, Vyšší odborné školy3840,86 %40,86 %  
Vyučen, nebo střední odborné bez maturity2627,96 %27,96 %  
Vysokoškolské1920,43 %20,43 %  
Základní1010,75 %10,75 %  

Graf

17. Vaše pracovní náplň

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnanec3638,71 %38,71 %  
Student2627,96 %27,96 %  
Podnikatel1617,2 %17,2 %  
V důchodu99,68 %9,68 %  
Bez zaměstnání66,45 %6,45 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Které televizní stanice sledujete nejčastěji

  • odpověď Jiné regionální stanice=5:
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kabelové stanice=6 na otázku 6. Které televizní stanice sledujete nejčastěji

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Prostřednictvím kterých médií získáváte nejvíce informací?

2. Z jakého typu média je pro Vás informace nejvíce důvěryhodná?

3. Co Vás nejvíce ovlivní při rozhodování o nákupu?

4. Ovlivňuje Vás při nákupu znalost výrobku z reklamního sdělení?

5. Jaký máte postoj k reklamnímu sdělení?

6. Které televizní stanice sledujete nejčastěji

7. Jaké je Vaše chování v průběhu televizní reklamy

8. Která periodika nejvíce čtete?

9. Které tisky jsou pro Vás nejdůvěryhodnější?

10. Která z internetových médií jsou pro Vás nejdůvěryhodnější?

11. Jaká typ rádia nejvíce posoucháte

12. Jaké množství času Vám zabere příjmání nových informací skrze média

13. Jak často informace, které jste získali v médiích si ověřujete prostřednictvím jiných médií

14. Vaše pohlaví

15. Jaký je Váš věk?

16. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání ( včetně současného studia)

17. Vaše pracovní náplň

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Prostřednictvím kterých médií získáváte nejvíce informací?

2. Z jakého typu média je pro Vás informace nejvíce důvěryhodná?

3. Co Vás nejvíce ovlivní při rozhodování o nákupu?

4. Ovlivňuje Vás při nákupu znalost výrobku z reklamního sdělení?

5. Jaký máte postoj k reklamnímu sdělení?

6. Které televizní stanice sledujete nejčastěji

7. Jaké je Vaše chování v průběhu televizní reklamy

8. Která periodika nejvíce čtete?

9. Které tisky jsou pro Vás nejdůvěryhodnější?

10. Která z internetových médií jsou pro Vás nejdůvěryhodnější?

11. Jaká typ rádia nejvíce posoucháte

12. Jaké množství času Vám zabere příjmání nových informací skrze média

13. Jak často informace, které jste získali v médiích si ověřujete prostřednictvím jiných médií

14. Vaše pohlaví

15. Jaký je Váš věk?

16. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání ( včetně současného studia)

17. Vaše pracovní náplň

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Vůjtek, R.Vliv médií na důvěryhodnost reklamy (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://vliv-medii-na-duveryhodnost.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.