Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv médií na veřejnou správu

Vliv médií na veřejnou správu

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Andrea Savaryová
Šetření:28. 04. 2015 - 05. 05. 2015
Počet respondentů:335
Počet otázek (max/průměr):18 / 17.46
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:76,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:49
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dotazníkové šetření k bakalářské práci na téma „Vliv médií na veřejnou správu"

Vážení respondenti,

prosím Vás o vyplnění dotazníku k závěrečné bakalářské práci mého studia. Dotazník je zaměřený na vliv médií na veřejné mínění, skrze které zprostředkovaně ovlivňuje veřejnou správu.

Dotazník Vám nezabere déle, než pár minut a je naprosto anonymní.

Předem děkuji za Váš čas.

Andrea Savaryová

Odpovědi respondentů

1. Myslíte si, že je vliv médií na veřejné mínění a veřejnou správu veliký?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Určitě ano20160 %60 %  
Spíše ano12136,12 %36,12 %  
Spíše ne113,28 %3,28 %  
Určitě ne20,6 %0,6 %  

Graf

2. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena21062,69 %62,69 %  
Muž12537,31 %37,31 %  

Graf

3. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-26 let10832,24 %32,24 %  
45-53 let5817,31 %17,31 %  
27-35 let5416,12 %16,12 %  
54-62 let4613,73 %13,73 %  
36-44 let4513,43 %13,43 %  
63 a více let247,16 %7,16 %  

Graf

4. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou19758,81 %58,81 %  
Vysokoškolské 10130,15 %30,15 %  
vyšší odborné226,57 %6,57 %  
Základní154,48 %4,48 %  

Graf

5. Místo bydliště:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hl. m. Praha18755,82 %55,82 %  
Obec s více než 3 000 obyvateli9327,76 %27,76 %  
Obec s méně než 3 000 obyvateli5516,42 %16,42 %  

Graf

6. Účastnili jste se v minulosti nebo se budete účastnit voleb do zastupitelstev?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano23269,25 %69,25 %  
Ne10330,75 %30,75 %  

Graf

7. Účastnili jste se prvních přímých prezidentských voleb v roce 2013?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano29086,57 %86,57 %  
Ne4312,84 %12,84 %  
Ne, v roce 2013 mi nebylo 18 let20,6 %0,6 %  

Graf

8. Která média nejčastěji používáte k získávání obecných informací?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet27682,39 %82,39 %  
Televize20561,19 %61,19 %  
Tisk12236,42 %36,42 %  
Rozhlas5315,82 %15,82 %  
Jiné72,09 %2,09 %  
Venkovní reklama ( např. billboardy)61,79 %1,79 %  

Graf

9. Která média považujete za nejdůvěryhodnější zdroj obecných informací?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Veřejná televize (ČT)20561,19 %61,19 %  
Internet13540,3 %40,3 %  
Tisk7422,09 %22,09 %  
Rozhlas3510,45 %10,45 %  
Jiné247,16 %7,16 %  
Soukromoprávní televize (Nova, prima atd.)216,27 %6,27 %  

Graf

10. Ovlivňují média Vaše rozhodování v každodenním životě (nakupování, služby, rozhovory s přáteli, sport atd.) ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne15345,67 %45,67 %  
Spíše ano11434,03 %34,03 %  
Určitě ne3510,45 %10,45 %  
Určitě ano339,85 %9,85 %  

Graf

11. Která média sledujete v období prezidentských voleb nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televizní předvolební debaty20661,49 %61,49 %  
Internetové zprávy17050,75 %50,75 %  
Tisk7522,39 %22,39 %  
Sociální sítě (facebook a jiné)5416,12 %16,12 %  
Nesleduji média3510,45 %10,45 %  
Rozhlasové předvolební debaty319,25 %9,25 %  
Osobní setkání s kandidáty102,99 %2,99 %  
Billboardy a jiné venkovní reklamy ve městech a obcích92,69 %2,69 %  
Billboardy a jiné venkovní reklamy na velkých dopravních komunikacích (Dálnice)51,49 %1,49 %  
Jiné51,49 %1,49 %  

Graf

12. Představte si období předvolebních kampaní prezidentských voleb (přímá volba prezidenta). Ovlivní média Váš názor na kandidáty?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne, ale v případě, že mě kampaň velmi zaujme, může se tak stát12437,01 %37,01 %  
Ano, ale jen částečně10029,85 %29,85 %  
Určitě ne7522,39 %22,39 %  
Určitě ano3610,75 %10,75 %  

Graf

13. Seřaďte média od 1 do 8 podle toho, jak dokážou ovlivnit Váš názor a rozhodnutí při přímé volbě prezidenta. (1-ovlivňuje nejvíce, 8-ovlivňuje nejméně)

Nepovinná otázka, respondent mohl u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Internetové zprávy2.7964.497
Televizní předvolební debaty1.9093.29
Sociální sítě (facebook a jiné)4.6076.871
Osobní setkání (se stranami, kandidáty)4.0046.615
Billboardy a jiné venkovní reklamy na velkých dopravních komunikacích (Dálnice)5.0369.177
Billboardy a jiné venkovní reklamy ve městech a obcích5.5165.879
Rozhlasové předvolební debaty3.9894.818
Tisk3.8223.616

Graf

14. Která média sledujete v období voleb do zastupitelstev nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internetové zprávy14643,58 %43,58 %  
Televizní předvolební debaty14342,69 %42,69 %  
Tisk7823,28 %23,28 %  
Nesleduji média6218,51 %18,51 %  
Sociální sítě (facebook a jiné)4212,54 %12,54 %  
Osobní setkání s kandidáty267,76 %7,76 %  
Rozhlasové předvolební debaty216,27 %6,27 %  
Billboardy a jiné venkovní reklamy ve městech a obcích154,48 %4,48 %  
Jiné133,88 %3,88 %  
Billboardy a jiné venkovní reklamy na velkých dopravních komunikacích (Dálnice)102,99 %2,99 %  

Graf

15. Představte si období předvolebních kampaní voleb do zastupitelstev. Ovlivní média Váš názor na kandidáty?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Určitě ne12236,42 %36,42 %  
Spíše ne, ale v případě, že mě kampaň velmi zaujme, může se tak stát11233,43 %33,43 %  
Ano, ale jen částečně7422,09 %22,09 %  
Určitě ano278,06 %8,06 %  

Graf

16. Seřaďte média od 1 do 8 podle toho, jak dokážou ovlivnit Váš názor a rozhodnutí při volbách do zastupitelstev. (1-ovlivňuje nejvíce, 8-ovlivňuje nejméně)

Nepovinná otázka, respondent mohl u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Internetové zprávy2.6854.92
Televizní předvolební debaty2.3054.569
Sociální sítě (facebook a jiné)4.3198.114
Osobní setkání (se stranami, kandidáty)3.7986.321
Billboardy a jiné venkovní reklamy na velkých dopravních komunikacích (Dálnice)4.9488.828
Billboardy a jiné venkovní reklamy ve městech a obcích5.1976.534
Rozhlasové předvolební debaty4.0425.205
Tisk3.8544.359

Graf

17. V dnešní moderní době jsou volební kampaně spíše o házení špíny na druhé neboli o negativních kampaních, ve kterých nejde o kvality daného kandidáta, ale o nedostatky jeho soupeře/soupeřů. Jaké emoce ve Vás tento fakt vyvolává?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velmi negativní15345,67 %45,67 %  
Spíše negativní12938,51 %38,51 %  
Neutrální5315,82 %15,82 %  

Graf

18. Představte si situaci, kdy máte vybraného svého kandidáta v prezidentských volbách a jeho protivník ve své volební kampani použije negativní událost (z minulosti), která bude "očerňovat" Vašeho kandidáta (např. historická korupce spojená s jeho jménem, atd.). Tato informace je pravdivá a bude rozebírána ve všech velkých médiích. Vy jste o této události až dosud nevěděli. Ovlivní tato negativní mediální kampaň Váš názor na Vámi vybraného kandidáta?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše Ne16549,25 %49,25 %  
Spíše Ano11835,22 %35,22 %  
Určitě Ne288,36 %8,36 %  
Určitě Ano247,16 %7,16 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

8. Která média nejčastěji používáte k získávání obecných informací?

  • odpověď Televize:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Billboardy a jiné venkovní reklamy ve městech a obcích=4 na otázku 13. Seřaďte média od 1 do 8 podle toho, jak dokážou ovlivnit Váš názor a rozhodnutí při přímé volbě prezidenta. (1-ovlivňuje nejvíce, 8-ovlivňuje nejméně)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Billboardy a jiné venkovní reklamy ve městech a obcích na otázku 14. Která média sledujete v období voleb do zastupitelstev nejvíce?

9. Která média považujete za nejdůvěryhodnější zdroj obecných informací?

  • odpověď Veřejná televize (ČT):
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní na otázku 4. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Billboardy a jiné venkovní reklamy ve městech a obcích na otázku 14. Která média sledujete v období voleb do zastupitelstev nejvíce?

11. Která média sledujete v období prezidentských voleb nejvíce?

  • odpověď Televizní předvolební debaty:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Billboardy a jiné venkovní reklamy ve městech a obcích=4 na otázku 13. Seřaďte média od 1 do 8 podle toho, jak dokážou ovlivnit Váš názor a rozhodnutí při přímé volbě prezidenta. (1-ovlivňuje nejvíce, 8-ovlivňuje nejméně)

13. Seřaďte média od 1 do 8 podle toho, jak dokážou ovlivnit Váš názor a rozhodnutí při přímé volbě prezidenta. (1-ovlivňuje nejvíce, 8-ovlivňuje nejméně)

  • odpověď Billboardy a jiné venkovní reklamy ve městech a obcích=7:
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Billboardy a jiné venkovní reklamy na velkých dopravních komunikacích (Dálnice)=8 na otázku 13. Seřaďte média od 1 do 8 podle toho, jak dokážou ovlivnit Váš názor a rozhodnutí při přímé volbě prezidenta. (1-ovlivňuje nejvíce, 8-ovlivňuje nejméně)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Myslíte si, že je vliv médií na veřejné mínění a veřejnou správu veliký?

2. Pohlaví:

3. Věk:

4. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

5. Místo bydliště:

6. Účastnili jste se v minulosti nebo se budete účastnit voleb do zastupitelstev?

7. Účastnili jste se prvních přímých prezidentských voleb v roce 2013?

8. Která média nejčastěji používáte k získávání obecných informací?

9. Která média považujete za nejdůvěryhodnější zdroj obecných informací?

10. Ovlivňují média Vaše rozhodování v každodenním životě (nakupování, služby, rozhovory s přáteli, sport atd.) ?

11. Která média sledujete v období prezidentských voleb nejvíce?

12. Představte si období předvolebních kampaní prezidentských voleb (přímá volba prezidenta). Ovlivní média Váš názor na kandidáty?

13. Seřaďte média od 1 do 8 podle toho, jak dokážou ovlivnit Váš názor a rozhodnutí při přímé volbě prezidenta. (1-ovlivňuje nejvíce, 8-ovlivňuje nejméně)

14. Která média sledujete v období voleb do zastupitelstev nejvíce?

15. Představte si období předvolebních kampaní voleb do zastupitelstev. Ovlivní média Váš názor na kandidáty?

16. Seřaďte média od 1 do 8 podle toho, jak dokážou ovlivnit Váš názor a rozhodnutí při volbách do zastupitelstev. (1-ovlivňuje nejvíce, 8-ovlivňuje nejméně)

17. V dnešní moderní době jsou volební kampaně spíše o házení špíny na druhé neboli o negativních kampaních, ve kterých nejde o kvality daného kandidáta, ale o nedostatky jeho soupeře/soupeřů. Jaké emoce ve Vás tento fakt vyvolává?

18. Představte si situaci, kdy máte vybraného svého kandidáta v prezidentských volbách a jeho protivník ve své volební kampani použije negativní událost (z minulosti), která bude "očerňovat" Vašeho kandidáta (např. historická korupce spojená s jeho jménem, atd.). Tato informace je pravdivá a bude rozebírána ve všech velkých médiích. Vy jste o této události až dosud nevěděli. Ovlivní tato negativní mediální kampaň Váš názor na Vámi vybraného kandidáta?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Myslíte si, že je vliv médií na veřejné mínění a veřejnou správu veliký?

2. Pohlaví:

3. Věk:

4. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

5. Místo bydliště:

6. Účastnili jste se v minulosti nebo se budete účastnit voleb do zastupitelstev?

7. Účastnili jste se prvních přímých prezidentských voleb v roce 2013?

8. Která média nejčastěji používáte k získávání obecných informací?

9. Která média považujete za nejdůvěryhodnější zdroj obecných informací?

10. Ovlivňují média Vaše rozhodování v každodenním životě (nakupování, služby, rozhovory s přáteli, sport atd.) ?

11. Která média sledujete v období prezidentských voleb nejvíce?

12. Představte si období předvolebních kampaní prezidentských voleb (přímá volba prezidenta). Ovlivní média Váš názor na kandidáty?

13. Seřaďte média od 1 do 8 podle toho, jak dokážou ovlivnit Váš názor a rozhodnutí při přímé volbě prezidenta. (1-ovlivňuje nejvíce, 8-ovlivňuje nejméně)

14. Která média sledujete v období voleb do zastupitelstev nejvíce?

15. Představte si období předvolebních kampaní voleb do zastupitelstev. Ovlivní média Váš názor na kandidáty?

16. Seřaďte média od 1 do 8 podle toho, jak dokážou ovlivnit Váš názor a rozhodnutí při volbách do zastupitelstev. (1-ovlivňuje nejvíce, 8-ovlivňuje nejméně)

17. V dnešní moderní době jsou volební kampaně spíše o házení špíny na druhé neboli o negativních kampaních, ve kterých nejde o kvality daného kandidáta, ale o nedostatky jeho soupeře/soupeřů. Jaké emoce ve Vás tento fakt vyvolává?

18. Představte si situaci, kdy máte vybraného svého kandidáta v prezidentských volbách a jeho protivník ve své volební kampani použije negativní událost (z minulosti), která bude "očerňovat" Vašeho kandidáta (např. historická korupce spojená s jeho jménem, atd.). Tato informace je pravdivá a bude rozebírána ve všech velkých médiích. Vy jste o této události až dosud nevěděli. Ovlivní tato negativní mediální kampaň Váš názor na Vámi vybraného kandidáta?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Savaryová, A.Vliv médií na veřejnou správu (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://vliv-medii-na-verejnou-sprav.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.