Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Dotazníkové šetření k bakalářské práci na téma „Vliv médií na veřejnou správu"
Vážení respondenti,
prosím Vás o vyplnění dotazníku k závěrečné bakalářské práci mého studia. Dotazník je zaměřený na vliv médií na veřejné mínění, skrze které zprostředkovaně ovlivňuje veřejnou správu.
Dotazník Vám nezabere déle, než pár minut a je naprosto anonymní.
Předem děkuji za Váš čas.
Andrea Savaryová
Odpovědi respondentů
1. Myslíte si, že je vliv médií na veřejné mínění a veřejnou správu veliký?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Určitě ano
201
60 %
60 %
Spíše ano
121
36,12 %
36,12 %
Spíše ne
11
3,28 %
3,28 %
Určitě ne
2
0,6 %
0,6 %
2. Pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
210
62,69 %
62,69 %
Muž
125
37,31 %
37,31 %
3. Věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
18-26 let
108
32,24 %
32,24 %
45-53 let
58
17,31 %
17,31 %
27-35 let
54
16,12 %
16,12 %
54-62 let
46
13,73 %
13,73 %
36-44 let
45
13,43 %
13,43 %
63 a více let
24
7,16 %
7,16 %
4. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Středoškolské s maturitou
197
58,81 %
58,81 %
Vysokoškolské
101
30,15 %
30,15 %
vyšší odborné
22
6,57 %
6,57 %
Základní
15
4,48 %
4,48 %
5. Místo bydliště:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Hl. m. Praha
187
55,82 %
55,82 %
Obec s více než 3 000 obyvateli
93
27,76 %
27,76 %
Obec s méně než 3 000 obyvateli
55
16,42 %
16,42 %
6. Účastnili jste se v minulosti nebo se budete účastnit voleb do zastupitelstev?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
232
69,25 %
69,25 %
Ne
103
30,75 %
30,75 %
7. Účastnili jste se prvních přímých prezidentských voleb v roce 2013?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
290
86,57 %
86,57 %
Ne
43
12,84 %
12,84 %
Ne, v roce 2013 mi nebylo 18 let
2
0,6 %
0,6 %
8. Která média nejčastěji používáte k získávání obecných informací?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Internet
276
82,39 %
82,39 %
Televize
205
61,19 %
61,19 %
Tisk
122
36,42 %
36,42 %
Rozhlas
53
15,82 %
15,82 %
Jiné
7
2,09 %
2,09 %
Venkovní reklama ( např. billboardy)
6
1,79 %
1,79 %
9. Která média považujete za nejdůvěryhodnější zdroj obecných informací?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Veřejná televize (ČT)
205
61,19 %
61,19 %
Internet
135
40,3 %
40,3 %
Tisk
74
22,09 %
22,09 %
Rozhlas
35
10,45 %
10,45 %
Jiné
24
7,16 %
7,16 %
Soukromoprávní televize (Nova, prima atd.)
21
6,27 %
6,27 %
10. Ovlivňují média Vaše rozhodování v každodenním životě (nakupování, služby, rozhovory s přáteli, sport atd.) ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ne
153
45,67 %
45,67 %
Spíše ano
114
34,03 %
34,03 %
Určitě ne
35
10,45 %
10,45 %
Určitě ano
33
9,85 %
9,85 %
11. Která média sledujete v období prezidentských voleb nejvíce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Televizní předvolební debaty
206
61,49 %
61,49 %
Internetové zprávy
170
50,75 %
50,75 %
Tisk
75
22,39 %
22,39 %
Sociální sítě (facebook a jiné)
54
16,12 %
16,12 %
Nesleduji média
35
10,45 %
10,45 %
Rozhlasové předvolební debaty
31
9,25 %
9,25 %
Osobní setkání s kandidáty
10
2,99 %
2,99 %
Billboardy a jiné venkovní reklamy ve městech a obcích
9
2,69 %
2,69 %
Billboardy a jiné venkovní reklamy na velkých dopravních komunikacích (Dálnice)
5
1,49 %
1,49 %
Jiné
5
1,49 %
1,49 %
12. Představte si období předvolebních kampaní prezidentských voleb (přímá volba prezidenta). Ovlivní média Váš názor na kandidáty?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ne, ale v případě, že mě kampaň velmi zaujme, může se tak stát
124
37,01 %
37,01 %
Ano, ale jen částečně
100
29,85 %
29,85 %
Určitě ne
75
22,39 %
22,39 %
Určitě ano
36
10,75 %
10,75 %
13. Seřaďte média od 1 do 8 podle toho, jak dokážou ovlivnit Váš názor a rozhodnutí při přímé volbě prezidenta. (1-ovlivňuje nejvíce, 8-ovlivňuje nejméně)
Nepovinná otázka, respondent mohl u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
Internetové zprávy
2.796
4.497
Televizní předvolební debaty
1.909
3.29
Sociální sítě (facebook a jiné)
4.607
6.871
Osobní setkání (se stranami, kandidáty)
4.004
6.615
Billboardy a jiné venkovní reklamy na velkých dopravních komunikacích (Dálnice)
5.036
9.177
Billboardy a jiné venkovní reklamy ve městech a obcích
5.516
5.879
Rozhlasové předvolební debaty
3.989
4.818
Tisk
3.822
3.616
14. Která média sledujete v období voleb do zastupitelstev nejvíce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Internetové zprávy
146
43,58 %
43,58 %
Televizní předvolební debaty
143
42,69 %
42,69 %
Tisk
78
23,28 %
23,28 %
Nesleduji média
62
18,51 %
18,51 %
Sociální sítě (facebook a jiné)
42
12,54 %
12,54 %
Osobní setkání s kandidáty
26
7,76 %
7,76 %
Rozhlasové předvolební debaty
21
6,27 %
6,27 %
Billboardy a jiné venkovní reklamy ve městech a obcích
15
4,48 %
4,48 %
Jiné
13
3,88 %
3,88 %
Billboardy a jiné venkovní reklamy na velkých dopravních komunikacích (Dálnice)
10
2,99 %
2,99 %
15. Představte si období předvolebních kampaní voleb do zastupitelstev. Ovlivní média Váš názor na kandidáty?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Určitě ne
122
36,42 %
36,42 %
Spíše ne, ale v případě, že mě kampaň velmi zaujme, může se tak stát
112
33,43 %
33,43 %
Ano, ale jen částečně
74
22,09 %
22,09 %
Určitě ano
27
8,06 %
8,06 %
16. Seřaďte média od 1 do 8 podle toho, jak dokážou ovlivnit Váš názor a rozhodnutí při volbách do zastupitelstev. (1-ovlivňuje nejvíce, 8-ovlivňuje nejméně)
Nepovinná otázka, respondent mohl u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
Internetové zprávy
2.685
4.92
Televizní předvolební debaty
2.305
4.569
Sociální sítě (facebook a jiné)
4.319
8.114
Osobní setkání (se stranami, kandidáty)
3.798
6.321
Billboardy a jiné venkovní reklamy na velkých dopravních komunikacích (Dálnice)
4.948
8.828
Billboardy a jiné venkovní reklamy ve městech a obcích
5.197
6.534
Rozhlasové předvolební debaty
4.042
5.205
Tisk
3.854
4.359
17. V dnešní moderní době jsou volební kampaně spíše o házení špíny na druhé neboli o negativních kampaních, ve kterých nejde o kvality daného kandidáta, ale o nedostatky jeho soupeře/soupeřů. Jaké emoce ve Vás tento fakt vyvolává?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Velmi negativní
153
45,67 %
45,67 %
Spíše negativní
129
38,51 %
38,51 %
Neutrální
53
15,82 %
15,82 %
18. Představte si situaci, kdy máte vybraného svého kandidáta v prezidentských volbách a jeho protivník ve své volební kampani použije negativní událost (z minulosti), která bude "očerňovat" Vašeho kandidáta (např. historická korupce spojená s jeho jménem, atd.). Tato informace je pravdivá a bude rozebírána ve všech velkých médiích. Vy jste o této události až dosud nevěděli. Ovlivní tato negativní mediální kampaň Váš názor na Vámi vybraného kandidáta?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše Ne
165
49,25 %
49,25 %
Spíše Ano
118
35,22 %
35,22 %
Určitě Ne
28
8,36 %
8,36 %
Určitě Ano
24
7,16 %
7,16 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
8. Která média nejčastěji používáte k získávání obecných informací?
odpověď Televize:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Billboardy a jiné venkovní reklamy ve městech a obcích=4 na otázku 13. Seřaďte média od 1 do 8 podle toho, jak dokážou ovlivnit Váš názor a rozhodnutí při přímé volbě prezidenta. (1-ovlivňuje nejvíce, 8-ovlivňuje nejméně)
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Billboardy a jiné venkovní reklamy ve městech a obcích na otázku 14. Která média sledujete v období voleb do zastupitelstev nejvíce?
9. Která média považujete za nejdůvěryhodnější zdroj obecných informací?
odpověď Veřejná televize (ČT):
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní na otázku 4. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Billboardy a jiné venkovní reklamy ve městech a obcích na otázku 14. Která média sledujete v období voleb do zastupitelstev nejvíce?
11. Která média sledujete v období prezidentských voleb nejvíce?
odpověď Televizní předvolební debaty:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Billboardy a jiné venkovní reklamy ve městech a obcích=4 na otázku 13. Seřaďte média od 1 do 8 podle toho, jak dokážou ovlivnit Váš názor a rozhodnutí při přímé volbě prezidenta. (1-ovlivňuje nejvíce, 8-ovlivňuje nejméně)
13. Seřaďte média od 1 do 8 podle toho, jak dokážou ovlivnit Váš názor a rozhodnutí při přímé volbě prezidenta. (1-ovlivňuje nejvíce, 8-ovlivňuje nejméně)
odpověď Billboardy a jiné venkovní reklamy ve městech a obcích=7:
3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Billboardy a jiné venkovní reklamy na velkých dopravních komunikacích (Dálnice)=8 na otázku 13. Seřaďte média od 1 do 8 podle toho, jak dokážou ovlivnit Váš názor a rozhodnutí při přímé volbě prezidenta. (1-ovlivňuje nejvíce, 8-ovlivňuje nejméně)
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Myslíte si, že je vliv médií na veřejné mínění a veřejnou správu veliký?
2. Pohlaví:
3. Věk:
4. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:
5. Místo bydliště:
6. Účastnili jste se v minulosti nebo se budete účastnit voleb do zastupitelstev?
7. Účastnili jste se prvních přímých prezidentských voleb v roce 2013?
8. Která média nejčastěji používáte k získávání obecných informací?
9. Která média považujete za nejdůvěryhodnější zdroj obecných informací?
10. Ovlivňují média Vaše rozhodování v každodenním životě (nakupování, služby, rozhovory s přáteli, sport atd.) ?
11. Která média sledujete v období prezidentských voleb nejvíce?
12. Představte si období předvolebních kampaní prezidentských voleb (přímá volba prezidenta). Ovlivní média Váš názor na kandidáty?
13. Seřaďte média od 1 do 8 podle toho, jak dokážou ovlivnit Váš názor a rozhodnutí při přímé volbě prezidenta. (1-ovlivňuje nejvíce, 8-ovlivňuje nejméně)
14. Která média sledujete v období voleb do zastupitelstev nejvíce?
15. Představte si období předvolebních kampaní voleb do zastupitelstev. Ovlivní média Váš názor na kandidáty?
16. Seřaďte média od 1 do 8 podle toho, jak dokážou ovlivnit Váš názor a rozhodnutí při volbách do zastupitelstev. (1-ovlivňuje nejvíce, 8-ovlivňuje nejméně)
17. V dnešní moderní době jsou volební kampaně spíše o házení špíny na druhé neboli o negativních kampaních, ve kterých nejde o kvality daného kandidáta, ale o nedostatky jeho soupeře/soupeřů. Jaké emoce ve Vás tento fakt vyvolává?
18. Představte si situaci, kdy máte vybraného svého kandidáta v prezidentských volbách a jeho protivník ve své volební kampani použije negativní událost (z minulosti), která bude "očerňovat" Vašeho kandidáta (např. historická korupce spojená s jeho jménem, atd.). Tato informace je pravdivá a bude rozebírána ve všech velkých médiích. Vy jste o této události až dosud nevěděli. Ovlivní tato negativní mediální kampaň Váš názor na Vámi vybraného kandidáta?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Myslíte si, že je vliv médií na veřejné mínění a veřejnou správu veliký?
2. Pohlaví:
3. Věk:
4. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:
5. Místo bydliště:
6. Účastnili jste se v minulosti nebo se budete účastnit voleb do zastupitelstev?
7. Účastnili jste se prvních přímých prezidentských voleb v roce 2013?
8. Která média nejčastěji používáte k získávání obecných informací?
9. Která média považujete za nejdůvěryhodnější zdroj obecných informací?
10. Ovlivňují média Vaše rozhodování v každodenním životě (nakupování, služby, rozhovory s přáteli, sport atd.) ?
11. Která média sledujete v období prezidentských voleb nejvíce?
12. Představte si období předvolebních kampaní prezidentských voleb (přímá volba prezidenta). Ovlivní média Váš názor na kandidáty?
13. Seřaďte média od 1 do 8 podle toho, jak dokážou ovlivnit Váš názor a rozhodnutí při přímé volbě prezidenta. (1-ovlivňuje nejvíce, 8-ovlivňuje nejméně)
14. Která média sledujete v období voleb do zastupitelstev nejvíce?
15. Představte si období předvolebních kampaní voleb do zastupitelstev. Ovlivní média Váš názor na kandidáty?
16. Seřaďte média od 1 do 8 podle toho, jak dokážou ovlivnit Váš názor a rozhodnutí při volbách do zastupitelstev. (1-ovlivňuje nejvíce, 8-ovlivňuje nejméně)
17. V dnešní moderní době jsou volební kampaně spíše o házení špíny na druhé neboli o negativních kampaních, ve kterých nejde o kvality daného kandidáta, ale o nedostatky jeho soupeře/soupeřů. Jaké emoce ve Vás tento fakt vyvolává?
18. Představte si situaci, kdy máte vybraného svého kandidáta v prezidentských volbách a jeho protivník ve své volební kampani použije negativní událost (z minulosti), která bude "očerňovat" Vašeho kandidáta (např. historická korupce spojená s jeho jménem, atd.). Tato informace je pravdivá a bude rozebírána ve všech velkých médiích. Vy jste o této události až dosud nevěděli. Ovlivní tato negativní mediální kampaň Váš názor na Vámi vybraného kandidáta?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.