Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv médií na vnímání krásy a vliv kultu štíhlosti na ženy

Vliv médií na vnímání krásy a vliv kultu štíhlosti na ženy

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Linda Hodíková
Šetření:22. 11. 2008 - 20. 12. 2008
Počet respondentů:479
Počet otázek (max/průměr):13 / 13
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:42,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:14
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Hellou všichni, jsem ráda, že jste si našli chvilku pro vyplnění tohoto dotazníku. Moc mi to pomůže pro dva předměty ve škole včetně Bakalářské práce, ve které se chci zabývat: Vlivem médií na vnímání krásy, vytvoření kultu štíhlost - vliv na psychiku především žen, jejich sebevědomí, stravovací návyky, honbu za "dokonalým" tělem, které vídají v reklamách a rovněž vliv takových reklam při nakupování kosmetických výrobků. Součástí práce bude Kampaň za skutečnou krásu značky Dove (Unilever). Dotazník je anonymní, prosím, napiště skutečně, jak to všechno vidíte. Tak ještě jednou díky, odpovědi vám nezaberou mnoho času. Linda

Odpovědi respondentů

1. O jaké ženské postavě řeknete, že je krásná:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Štíhlá, ale s ženskými křivkami33569,94 %69,94 %  
Plnější, výraznější ženské křivky 7014,61 %14,61 %  
Velmi štíhlá, preferuji postavu modelek, ale Kate Moss „už je moc“ 428,77 %8,77 %  
Velmi hubená, preferuji typ Kate Moss 275,64 %5,64 %  
Velmi plné ženské křivky, nevadí mi kyprá postava a kila „navíc“40,84 %0,84 %  
Å tíhlá, ale s ženskými křivkami10,21 %0,21 %  

Graf

2. Jste spokojen/a se svojí postavou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mohla by být lepší 24250,52 %50,52 %  
Jsem spokojen/a 9419,62 %19,62 %  
Nejsem moc spokojen/a 8918,58 %18,58 %  
Nemám rád/a svoji postavu5411,27 %11,27 %  

Graf

3. Držíte stále nebo často diety?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Diety nedržím, nepotřebuji, jsem štíhlý/á18438,41 %38,41 %  
Dietu začínám několikrát do roka, ale nikdy ji nevydržím10521,92 %21,92 %  
Rozumně držím dietu stále, abych si udržel/a postavu 7716,08 %16,08 %  
Dietu jsem držel/a jen kvůli zdravotním problémům jednou v životě 5010,44 %10,44 %  
Dokola hubnu a přibírám – jojo efekt 357,31 %7,31 %  
Dieta patří k mému životu, držím soustavně, ale moc mi to nejde 285,85 %5,85 %  

Graf

4. Sportujete – cvičíte pro dobrou postavu, nebo pro svůj dobrý pocit a radost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sportuji pro radost, baví mě to, nemám rád/a lenošení 22747,39 %47,39 %  
Nesportuji15632,57 %32,57 %  
Sportuji pro dobrou postavu, moc mě to nebaví 9620,04 %20,04 %  

Graf

5. Štíhlá postava u partnera je pro vás:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na partnera pohlížím celkově, není to o postavě23448,85 %48,85 %  
Preferuji štíhlou postavu, ale není to podmínka 17336,12 %36,12 %  
Rozhodující, silní lidé mě nepřitahují 7215,03 %15,03 %  

Graf

6. Líbí se mi partner, který se inspiruje v life style magazínech

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne35874,74 %74,74 %  
ano12125,26 %25,26 %  

Graf

7. Když si kupuji kosmetické potřeby, hraje v tom často roli reklama, zda jsou v ní hezké modelky a modelové, kteří měli dokonalou pleť a postavu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne41085,59 %85,59 %  
ano6914,41 %14,41 %  

Graf

8. Chci mít dokonalou postavu a pleť jako modelky a modelové z reklam bez ohledu na to, že vím, jak jsou reklamy graficky upraveny:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne27356,99 %56,99 %  
ano20643,01 %43,01 %  

Graf

9. Reklamy na kosmetiku a účinkující jsou pro mne:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
informativní, rád/a se podívám, ale nakupuji dle svojí potřeby a nikoli reklamy 35373,7 %73,7 %  
trapné a neovlivňují mě8818,37 %18,37 %  
inspirativní387,93 %7,93 %  

Graf

10. Reklama na kosmetiku Dove a „obyčejné“ ženy v ní včetně starších žen bez oblečení pro mne je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
je skvělé, že je někdo v tomto směru průkopníkem, dost bylo dokonalých žena a mužů 32066,81 %66,81 %  
nepřemýšlím o tom 8617,95 %17,95 %  
některé jsou fajn, ale ty staré ženy, to už je moc 285,85 %5,85 %  
raději vidím v reklamě mladé slečny a pány 285,85 %5,85 %  
neestetická 173,55 %3,55 %  

Graf

11. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena40784,97 %84,97 %  
muž7215,03 %15,03 %  

Graf

12. Je vám:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 20 let24951,98 %51,98 %  
21 - 30 let19039,67 %39,67 %  
31 - 40 let265,43 %5,43 %  
41 - 50 let122,51 %2,51 %  
více jak 50 let20,42 %0,42 %  

Graf

13. Pracuji v oboru reklamy či PR:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne45294,36 %94,36 %  
ano275,64 %5,64 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. O jaké ženské postavě řeknete, že je krásná:

2. Jste spokojen/a se svojí postavou?

3. Držíte stále nebo často diety?

4. Sportujete – cvičíte pro dobrou postavu, nebo pro svůj dobrý pocit a radost?

5. Štíhlá postava u partnera je pro vás:

6. Líbí se mi partner, který se inspiruje v life style magazínech

7. Když si kupuji kosmetické potřeby, hraje v tom často roli reklama, zda jsou v ní hezké modelky a modelové, kteří měli dokonalou pleť a postavu:

8. Chci mít dokonalou postavu a pleť jako modelky a modelové z reklam bez ohledu na to, že vím, jak jsou reklamy graficky upraveny:

9. Reklamy na kosmetiku a účinkující jsou pro mne:

10. Reklama na kosmetiku Dove a „obyčejné“ ženy v ní včetně starších žen bez oblečení pro mne je:

11. Jste

12. Je vám:

13. Pracuji v oboru reklamy či PR:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. O jaké ženské postavě řeknete, že je krásná:

2. Jste spokojen/a se svojí postavou?

3. Držíte stále nebo často diety?

4. Sportujete – cvičíte pro dobrou postavu, nebo pro svůj dobrý pocit a radost?

5. Štíhlá postava u partnera je pro vás:

6. Líbí se mi partner, který se inspiruje v life style magazínech

7. Když si kupuji kosmetické potřeby, hraje v tom často roli reklama, zda jsou v ní hezké modelky a modelové, kteří měli dokonalou pleť a postavu:

8. Chci mít dokonalou postavu a pleť jako modelky a modelové z reklam bez ohledu na to, že vím, jak jsou reklamy graficky upraveny:

9. Reklamy na kosmetiku a účinkující jsou pro mne:

10. Reklama na kosmetiku Dove a „obyčejné“ ženy v ní včetně starších žen bez oblečení pro mne je:

11. Jste

12. Je vám:

13. Pracuji v oboru reklamy či PR:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Hodíková, L.Vliv médií na vnímání krásy a vliv kultu štíhlosti na ženy (výsledky průzkumu), 2008. Dostupné online na https://vliv-medii-na-vnimani-krasy-a-vliv-kultu-stihlosti-na-zeny.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.