Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv médií

Vliv médií

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Ladislav Ruszo
Šetření:24. 03. 2010 - 04. 04. 2010
Počet respondentů:105
Počet otázek (max/průměr):16 / 15.14
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:70,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:49
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jmenuji se Ladislav Ruszo. Jsem studentem 3. ročníku Vyšší odborné školy ve Varnsdorfu, obor Veřejnosprávní činnost. V tomto školním roce ukončuji studium absolutoriem. Součástí absolutoria je vypracování absolventské práce.
Téma mojí práce jsou masová média a jejich vliv na společnost. Součástí mojí práce je sociologický výzkum, který vychází z dotazníku. Prostřednictvím dotazníku se snažím zjistit, jak lidé věří médiím, jaký druh média nejvíce sledují, kde čerpají informace a jakému druhu média nejvíce věří či nevěří.
 

Odpovědi respondentů

1. Vaše pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena7066,04 %66,67 %  
muž3633,96 %34,29 %  

Graf

2. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 256864,15 %64,76 %  
31 - 401716,04 %16,19 %  
26 - 301110,38 %10,48 %  
51 - více54,72 %4,76 %  
41 - 5054,72 %4,76 %  

Graf

3. Jaké máte vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské6460,38 %60,95 %  
vysokoškolské2725,47 %25,71 %  
základní65,66 %5,71 %  
vyšší odborné65,66 %5,71 %  
odborné32,83 %2,86 %  

Graf

4. Jaký čtete denní tisk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jiné4845,28 %45,71 %  
MF Dnes3835,85 %36,19 %  
Blesk109,43 %9,52 %  
Lidové noviny54,72 %4,76 %  
Právo54,72 %4,76 %  

Graf

5. Jakou televizní stanici sledujete nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jiné3633,96 %34,29 %  
TV Nova3432,08 %32,38 %  
ČT 11615,09 %15,24 %  
TV Prima1413,21 %13,33 %  
ČT 265,66 %5,71 %  

Graf

6. Jakou rozhlasovou stanici nejčastěji posloucháte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jine6359,43 %60 %  
Český rozhlas1514,15 %14,29 %  
Frekvence 11211,32 %11,43 %  
Hitrádio FM98,49 %8,57 %  
Impuls76,6 %6,67 %  

Graf

7. Jaký z uvedených zdrojů je podle Vás nejdůležitější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet7772,64 %73,33 %  
televize1413,21 %13,33 %  
tisk1312,26 %12,38 %  
rozhlas21,89 %1,9 %  

Graf

8. Které z médií považujete za nejsrozumitelnější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet4542,45 %42,86 %  
tisk2927,36 %27,62 %  
televize2523,58 %23,81 %  
rozhlas76,6 %6,67 %  

Graf

9. Které z médií považujete za nejaktuálnější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet9791,51 %92,38 %  
televize76,6 %6,67 %  
rozhlas21,89 %1,9 %  

Graf

10. Které z médií považujete za nejobjektivnější a nejnezávislejší?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet6965,09 %65,71 %  
tisk1716,04 %16,19 %  
rozhlas1413,21 %13,33 %  
televize65,66 %5,71 %  

Graf

11. Myslíte, že média jsou využívána k manipulaci veřejného mínění?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10296,23 %97,14 %  
nevím32,83 %2,86 %  
ne10,94 %0,95 %  

Graf

12. Které z médií považujete za nejodolnější proti pokusům manipulace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet5450,94 %51,43 %  
rozhlas2624,53 %24,76 %  
tisk1716,04 %16,19 %  
televize98,49 %8,57 %  

Graf

13. Které z médií považujete za nejméně odolné proti pokusům manipulace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
televize5753,77 %54,29 %  
tisk2422,64 %22,86 %  
internet2119,81 %20 %  
rozhlas43,77 %3,81 %  

Graf

14. Ověřujete si informace získané vjednom médií ještě někde jinde?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 15, neotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7570,75 %71,43 %  
ne3129,25 %29,52 %  

Graf

15. Jestliže ano, kde?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet5269,33 %49,52 %  
přátelé1216 %11,43 %  
tisk79,33 %6,67 %  
televize45,33 %3,81 %  

Graf

16. Jestliže ne, proč?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nemám čas si informace ověřovat1445,16 %13,33 %  
nemám o danou věc zájem1341,94 %12,38 %  
zdroji důvěřuji412,9 %3,81 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Kolik je Vám let?

  • odpověď 18 - 25:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Blesk na otázku 4. Jaký čtete denní tisk?

3. Jaké máte vzdělání?

  • odpověď středoškolské:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Blesk na otázku 4. Jaký čtete denní tisk?

14. Ověřujete si informace získané vjednom médií ještě někde jinde?

  • odpověď ne:
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nemám čas si informace ověřovat na otázku 16. Jestliže ne, proč?
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nemám o danou věc zájem na otázku 16. Jestliže ne, proč?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vaše pohlaví

2. Kolik je Vám let?

3. Jaké máte vzdělání?

4. Jaký čtete denní tisk?

5. Jakou televizní stanici sledujete nejčastěji?

6. Jakou rozhlasovou stanici nejčastěji posloucháte?

7. Jaký z uvedených zdrojů je podle Vás nejdůležitější?

8. Které z médií považujete za nejsrozumitelnější?

9. Které z médií považujete za nejaktuálnější?

10. Které z médií považujete za nejobjektivnější a nejnezávislejší?

11. Myslíte, že média jsou využívána k manipulaci veřejného mínění?

12. Které z médií považujete za nejodolnější proti pokusům manipulace?

13. Které z médií považujete za nejméně odolné proti pokusům manipulace?

14. Ověřujete si informace získané vjednom médií ještě někde jinde?

15. Jestliže ano, kde?

16. Jestliže ne, proč?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vaše pohlaví

2. Kolik je Vám let?

3. Jaké máte vzdělání?

4. Jaký čtete denní tisk?

5. Jakou televizní stanici sledujete nejčastěji?

6. Jakou rozhlasovou stanici nejčastěji posloucháte?

7. Jaký z uvedených zdrojů je podle Vás nejdůležitější?

8. Které z médií považujete za nejsrozumitelnější?

9. Které z médií považujete za nejaktuálnější?

10. Které z médií považujete za nejobjektivnější a nejnezávislejší?

11. Myslíte, že média jsou využívána k manipulaci veřejného mínění?

12. Které z médií považujete za nejodolnější proti pokusům manipulace?

13. Které z médií považujete za nejméně odolné proti pokusům manipulace?

14. Ověřujete si informace získané vjednom médií ještě někde jinde?

15. Jestliže ano, kde?

16. Jestliže ne, proč?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Ruszo, L.Vliv médií (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://vliv-medii.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.