Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv on-line reklamy před volbami

Vliv on-line reklamy před volbami

Průzkum vnímání Shiatsu širokou veřejností
Vhodné i pro ty, kteří vůbec neví, co "shiatsu" znamená

(průzkum Jany Řezníčkové, cca 3 min)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Nehasil
Šetření:06. 03. 2020 - 17. 05. 2020
Počet respondentů:252
Počet otázek (max/průměr):16 / 15.42
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:57,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:56
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, vítejte u dotazníku na vliv on-line reklamy v předvolebních kampaních. Tento dotazník je zaměřen na on-line reklamu jednotlivých politických stran. Tento dotazník je určen pro lidi 18+, jelikož je zaměřen na aktivní voliče. Děkuji Vám předem za vyplnění.

Odpovědi respondentů

1. Chodíte k volbám?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano23994,84 %94,84 %  
Ne135,16 %5,16 %  

Graf

2. K jakým?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Prezidentské23794,05 %94,05 %  
Parlamentní21585,32 %85,32 %  
Krajské18171,83 %71,83 %  
Senátní15159,92 %59,92 %  
Europarlamentní12850,79 %50,79 %  

Graf

3. Odkud čerpáte informace, na základě, kterých pak jdete volit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
On-line (Internet)23392,46 %92,46 %  
Televize13051,59 %51,59 %  
Tisk9336,9 %36,9 %  
Rádio4216,67 %16,67 %  

Graf

4. (Pokud on-line) Kde přesně?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Informační portály (iDnes, Aktuálně, atd.)20489,47 %80,95 %  
Sociální sítě (Facebook, Instagram atd.)13559,21 %53,57 %  
Videa9139,91 %36,11 %  
Podcasty5925,88 %23,41 %  

Graf

5. Jaké sociální sítě máte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook23593,25 %93,25 %  
Instagram18874,6 %74,6 %  
Twitter11746,43 %46,43 %  
Snapchat5622,22 %22,22 %  

Graf

6. Sledujete na sociálních sítích nějaké politiky/politické strany?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano14758,33 %58,33 %  
Ne10541,67 %41,67 %  

Graf

7. Všímáte si, že by na vás politické strany cílili jejich reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano13453,17 %53,17 %  
Ne11846,83 %46,83 %  

Graf

8. Pokud ano, jaké?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8867,18 %34,92 %  
Piráti7557,25 %29,76 %  
ODS7154,2 %28,17 %  
Top096952,67 %27,38 %  
SPD2821,37 %11,11 %  
ČSSD2720,61 %10,71 %  
KDU-ČSL2418,32 %9,52 %  
KSČM2015,27 %7,94 %  

Graf

9. Dokázali byste vyjmenovat nějakou on-line kampaň za poslední roky?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne 11947,22 %47,22 %  
Nevzpomínám si 72,78 %2,78 %  
nevím72,78 %2,78 %  
.41,59 %1,59 %  
ANO31,19 %1,19 %  
asi ne31,19 %1,19 %  
Nedokázala31,19 %1,19 %  
Piráti20,79 %0,79 %  
..20,79 %0,79 %  
-20,79 %0,79 %  
ostatní odpovědi Netuším
Nepamatuji si
Ano, bude líp
Čau lidi
Pirátský autobus a "Pusťte nás na ně!"
Můj hlas je zelenej
ANO - Babiš pod stromem
Nedokázal - až teda na kampaň Máry Prchala pro Andrejka.. ❤️
Ano,bude líp
Politickou nebo jakoukoli? Politická - Jaroslav Zahrádka - senátní volby
About You, Zalando...
Trapnej Okamura a jeho facebookové monology.
Pirati před volbami do PSP
Už si nepamatuji
Babiš červená kšiltovka
Ty všudypřítomné a neuvěřitelně blbé "Babišovy" statuty, které pronikají i mimo jeho facebook
Do evropskeho parlamentu
Zjednodusmeto.cz
Silnejsi cesko
Babis je curak
ne, snažím se to co nejrychleji vytěsnit
Normalni ano, online kampan ne. Mam za to, ze vetsinou se stejne nelisi
koblihu
vtipná videa na podporu Karla Schwarzenberga prezidentem
snaha odzbrojit slušné lidi
Ne, trpím tzv. bannerovou slepotou. :)
volím Karla
lidovci - klip od Renče
Akorát otravnej Babiš se mi furt ukazuje na facebooku.
Posvítíme si na euronesmysly
Prezidentské volby , a příšerný Drahoš
Přemluv bábu
Ano bude lip
Bohuzel, vetsinoi to preskakuju...
nedokázal
Lithium, blablabla Babiše
Jsem v Topu
ne, poznámka k otázce č.5 chybí možnost, že sociální sítě nemám, což se hodí pro mne. takže ten Facebook nepočítejte, jinou možnot, než něco alespoň označit není
Vzhledem k tomu, že kampaně všech stran probíhají permanentně (ač se kampaněmi nemusí nazývat), tak nemohu a nepovažuji za relevantní je vyjmenovat
Milion chvilek pro demokracii
Asi ne, registruju je, ale nezkoumám.
ODS - rozumná řešení
bohužel ne konkrétně. Ale čas od času si všimnu, že jde o volební kampaň. Ale nevybavím si žádnou konkrétní.
Taková ta odporně sprostá proti Drahošovi, pak hloupé kecy SPD apod.
bohužel, nevzpomínám si.
babiš
Nevybavuje se mi
Lepsi cesko
On line kecy v kleci
Ano, bude líp.
ODS - Sebevědomá země s vlastním názorem
Ne.
Nezaspěte volby(?) Od pirátů
Asi ne, moc většinou nezaujmou
Teď si nevybavuji
ODS kampaň a jejich YouTube videa
Přemluv bábu, Přemluv dědka ( ta je ale asi 10 let stará) jinak třeba kampaň Pavla Fischera během kandidatury na prezidenta - po vedením pana Hussara
Bohužel si nevzpomenu
Asi ne.
ne konkrétně
Hashtag #volimpravici
Mladí občanští demokraté
Žádnou výraznou politickou kampaň si nevybavuji.
Neuhneme
Za poslední roky ne
Silné Česko (ANO), promo Jiřího Pospíšila na soc. sítích influencerů (volby EP)
#neuhneme
Silné Česko
Volební spot STAN a TOP 09 s Evou Holubovou
Spoty piratu a bqbis nacpanej vsude
nike: just do it
Pirati s jejích písní a autobusem
Předvolební reklamy na internetu
Top09 do Evropského parlamentu
Teď si nedokážu na nic vzpomenout, jen na kampaň "přemluv bábu"
Vybaví se mi od TOP09 a Pirátské strany
Vybavuji si kampaň ANO, ale nepamatuju si jak se jmenovala. Jejich slogany však říkali něco vy smyslu “my to zařídíme”
Nedokážu si takhle konkrétně vzpomenout.
Proste to zaridime
N
Top09 a jejich cileni na mlade, aby sli volit
Ano - bude líp
např. od Ano
Video reklama na YouTube od ANO
Lepší Česko
Přirovnávání politických stran k houbám (Pirátská strana)
Od Pirátů
Vůbec si nepamatuju
Budeme usilovat o to, aby Evropa zachovala svobodný pohyb osob a zboží !!!
Bohůžel ne
...
ANO my to zvládneme;
Ne, reklamu ignoruji.
Nezaspěte volby
Lepší podmínky pro drobné podnikatele 2015
Pošli babu k volbám, pirati brexit, nekašleme na vás top09, hromada bizaru ANO,...
10039,68 %39,68 % 

Graf

10. Myslíte si, že vám online reklamy pomáhají s vaším rozhodnutím?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne14457,14 %57,14 %  
Nejsem si jistý7730,56 %30,56 %  
Ano3112,3 %12,3 %  

Graf

11. Na základě čeho věříte tomu, že právě čtete pravdivou informaci a ne lež

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Čekám jestli se daná informace potrvdí časem17469,05 %69,05 %  
Mám své zdroje, kterým věřím15762,3 %62,3 %  
Věřím všemu, co se napíše10,4 %0,4 %  

Graf

12. Z kolika zdrojů si ověřujete informace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
210039,68 %39,68 %  
38433,33 %33,33 %  
Více než 36525,79 %25,79 %  
Neověřuju si239,13 %9,13 %  
1197,54 %7,54 %  

Graf

13. Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-2414356,75 %56,75 %  
25-365923,41 %23,41 %  
46-55228,73 %8,73 %  
37-45155,95 %5,95 %  
55+135,16 %5,16 %  

Graf

14. Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena16665,87 %65,87 %  
Muž8634,13 %34,13 %  

Graf

15. Místo vašeho bydliště?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velkoměsto14657,94 %57,94 %  
Menší město6726,59 %26,59 %  
Vesnice3915,48 %15,48 %  

Graf

16. Váš hrubý měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0 - 10 000 Kč8433,33 %33,33 %  
20 000 - 35 000 Kč6826,98 %26,98 %  
10 000 - 20 000 Kč5120,24 %20,24 %  
35 000 - 50 000 Kč3112,3 %12,3 %  
50 000+ Kč187,14 %7,14 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Všímáte si, že by na vás politické strany cílili jejich reklamu?

  • odpověď Ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 8. Pokud ano, jaké?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ČSSD na otázku 8. Pokud ano, jaké?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi KDU-ČSL na otázku 8. Pokud ano, jaké?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi KSČM na otázku 8. Pokud ano, jaké?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi SPD na otázku 8. Pokud ano, jaké?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Piráti na otázku 8. Pokud ano, jaké?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ODS na otázku 8. Pokud ano, jaké?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Top09 na otázku 8. Pokud ano, jaké?

8. Pokud ano, jaké?

  • odpověď Ano:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi KSČM na otázku 8. Pokud ano, jaké?
  • odpověď ODS:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi KSČM na otázku 8. Pokud ano, jaké?

14. Vaše pohlaví?

  • odpověď Muž:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 50 000+ Kč na otázku 16. Váš hrubý měsíční příjem?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Chodíte k volbám?

2. K jakým?

3. Odkud čerpáte informace, na základě, kterých pak jdete volit?

4. (Pokud on-line) Kde přesně?

5. Jaké sociální sítě máte?

6. Sledujete na sociálních sítích nějaké politiky/politické strany?

7. Všímáte si, že by na vás politické strany cílili jejich reklamu?

8. Pokud ano, jaké?

9. Dokázali byste vyjmenovat nějakou on-line kampaň za poslední roky?

10. Myslíte si, že vám online reklamy pomáhají s vaším rozhodnutím?

11. Na základě čeho věříte tomu, že právě čtete pravdivou informaci a ne lež

12. Z kolika zdrojů si ověřujete informace?

13. Váš věk?

14. Vaše pohlaví?

15. Místo vašeho bydliště?

16. Váš hrubý měsíční příjem?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Chodíte k volbám?

2. K jakým?

3. Odkud čerpáte informace, na základě, kterých pak jdete volit?

4. (Pokud on-line) Kde přesně?

5. Jaké sociální sítě máte?

6. Sledujete na sociálních sítích nějaké politiky/politické strany?

7. Všímáte si, že by na vás politické strany cílili jejich reklamu?

8. Pokud ano, jaké?

9. Dokázali byste vyjmenovat nějakou on-line kampaň za poslední roky?

10. Myslíte si, že vám online reklamy pomáhají s vaším rozhodnutím?

11. Na základě čeho věříte tomu, že právě čtete pravdivou informaci a ne lež

12. Z kolika zdrojů si ověřujete informace?

13. Váš věk?

14. Vaše pohlaví?

15. Místo vašeho bydliště?

16. Váš hrubý měsíční příjem?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Nehasil, T.Vliv on-line reklamy před volbami (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://vliv-on-line-reklamy-pred-vo.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.