Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Volby do Poslanecké sněmovny 2013

Volby do Poslanecké sněmovny 2013

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:David Horváth
Šetření:04. 12. 2013 - 10. 12. 2013
Počet respondentů:104
Počet otázek (max/průměr):15 / 12.79
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:64,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:43
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem toho dotazníku je analýza vlivu politického marketingu na voliče a na výsledek voleb do Poslanecké sněmovny letošního roku 2013. Dotazník je určen jen pro občany České republiky, kteří se těchto voleb zúčastnili a tedy odevzdali hlas některému z kandidátů.

Vyplnění tohoto dotazníku je zcela anonymní a jeho výsledky budou použity pro povolební analýzu do bakalářské práce. 

Odpovědi respondentů

1. Jste dlouhodobě příznivcem jedné politické strany?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nejsem.3129,81 %29,81 %  
Ano, jsem.2725,96 %25,96 %  
Spíše jsem.2725,96 %25,96 %  
Spíše nejsem.1918,27 %18,27 %  

Graf

2. Je pro vás důležité jak se strany prezentují a jak vystupují ve svých kampaních?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano.3735,58 %35,58 %  
Ano.3129,81 %29,81 %  
Spíše ne.2120,19 %20,19 %  
Ne.1514,42 %14,42 %  

Graf

3. Která média mají podle vás největší vliv na rozhodování voliče?

Seřaďte prosím dle vlivu, 1. místo = největší vliv, poslední místo = nejmenší vliv.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Televize1.5481.305
Internet a sociální sítě2.2790.99
Rádio4.2691.081
Billboardy4.0581.304
Telefon (volání voličům)5.4131.512
Tisk3.4331.438

Graf

4. Vybavujete si některou z antikampaní letošních voleb do PS?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano.otázka č. 5, Ne.otázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne.6865,38 %65,38 %  
Ano.3432,69 %32,69 %  
Ano,21,92 %1,92 %  

Graf

5. Kterou z antikampaní si vybavujete?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zastavili jsme Kalouska25,88 %1,92 %  
zbavení se Kalouska25,88 %1,92 %  
Babiš - leták12,94 %0,96 %  
Antikampan proti ČSSD12,94 %0,96 %  
bilboardy upozorňující na možné nekalé praktiky, minulost atd. Např. Sobotka a prodej bytů Bakalovi nebo Babiš objímající se s Bakalou a heslem ve smyslu zbohatnutí na úkor občanů12,94 %0,96 %  
Tu, na které strašil i nás bývalý prezident ve snaze zachránit Bobošíkovou ...12,94 %0,96 %  
Letáky ve schránce proti některým politikům z ODS (Němcová, Svoboda), jiné obviňující Jiřího Dienstbiera ze spolupráce s TOP09, plakáty v Liberci se článkem Martina Komárka oslavujícím Klementa Gottwalda.12,94 %0,96 %  
zemanovci proti Kalouskovi12,94 %0,96 %  
Myslim tim,že na poslední chvilku se tahá špína př.ČSSD.ODS12,94 %0,96 %  
Proti Babišovi.12,94 %0,96 %  
ostatní odpovědi vecny poslanec
Kalousek
(Ano) NE
Babiš s Bakalou na billboardu, pokuřují doutníky
Přesně si nepamatuji
Babiš - StB
ANO - my makáme
Např. ze strany SPOZ- bilboardy "Zastavili jsme Kalouska!"
Babiš agentem stb, Bureš a antikomunismus
guerilla kampaň SZ, kampaň SPOZ (Zastavili jsme Kalouska)
Proti Ano
SPOZ
Proti Babišovi, že chce okrádat občany atd..
STOP Babišovu ANO!
Spoz proti Kalouskovi, ODS proti všem
Poctivou prací k miliardám
ODS - Proti Hnutí Ano
proti Okamurovi
Trapňáci proti ČSSD
Vím jak na to, od mládí makám v parlamentu (ČSSD)
proti Andreji Babišovi a Hnutí ANO
Top 09
2264,71 %21,15 % 

Graf

6. Vybavujete si některou z antikampaní v minulosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano.otázka č. 7, Ne.otázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne.8177,88 %77,88 %  
Ano.2322,12 %22,12 %  

Graf

7. Kterou z antikampaní v minulosti si vybavujete?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
KSČSSD29,09 %1,92 %  
Prezidenstký kampaň. Upozorňování na Fisherovu minulost a sympatie s komunisty14,55 %0,96 %  
Falešné bilbordy ČSSD a ODS.14,55 %0,96 %  
Opět stejná odpověď14,55 %0,96 %  
Kalouskova složenka14,55 %0,96 %  
Pomalované billboardy14,55 %0,96 %  
Proti Schwarzenbergovi při prezidentské volbě14,55 %0,96 %  
anti Paroubek14,55 %0,96 %  
vejce na paroubka14,55 %0,96 %  
kampaně vůči Karlu Schwarzenbergerovy14,55 %0,96 %  
ostatní odpovědi lživý inzerát v 1. den prezidentských voleb
čssd proti ods, a naopak,kritizování opoziční strany
Proti Zemanovi
SPOZ
STOP KSČ!
ODSmínus
Paroubek - zruším ranní vstávání, kocovinu, vrátím vám Elvise. Ubožák Zeman a jeho protikampaň proti Karlu Schwarzenbergovi.
Zesměšňující billboardy nebo obrázky s Paroubkem :)
proti Topolánkovi
Proti Fischerovi při prezidentských volbách
Kscm
1150 %10,58 % 

Graf

8. Ovlivnila některá z těchto antikampaní vaši volbu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne.2076,92 %19,23 %  
Spíše ne.415,38 %3,85 %  
Ano.27,69 %1,92 %  

Graf

9. Jaký je váš pohled na antikampaně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Negativní.3836,54 %36,54 %  
Spíše negativní.3634,62 %34,62 %  
Spíše pozitivní.2322,12 %22,12 %  
Pozitivíní.76,73 %6,73 %  

Graf

10. Která z kandidujících stran měla dle vás nejvydařenější předvolební kampaň?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO 20115048,08 %48,08 %  
jiná strana3230,77 %30,77 %  
TOP 0976,73 %6,73 %  
ČSSD65,77 %5,77 %  
KSČM32,88 %2,88 %  
KDU-ČSL21,92 %1,92 %  
ODS21,92 %1,92 %  
Úsvit21,92 %1,92 %  

Graf

11. Kterou ze stran jste volil/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jinou stranu4543,27 %43,27 %  
ANO 20112019,23 %19,23 %  
TOP 0998,65 %8,65 %  
KSČM76,73 %6,73 %  
ČSSD76,73 %6,73 %  
KDU-ČSL65,77 %5,77 %  
ODS54,81 %4,81 %  
Úsvit54,81 %4,81 %  

Graf

12. Jaké je vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena.5552,88 %52,88 %  
Muž.4947,12 %47,12 %  

Graf

13. Jaký je váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-254745,19 %45,19 %  
25-353230,77 %30,77 %  
35-451110,58 %10,58 %  
45-55109,62 %9,62 %  
55-6521,92 %1,92 %  
65 a více21,92 %1,92 %  

Graf

14. Jak velké je město/obec ve které/m žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
100 000 a více obyvatel4644,23 %44,23 %  
1000-10 000 obyvatel2725,96 %25,96 %  
50 000-100 000 obyvatel1110,58 %10,58 %  
10 000-25000 obyvatel1110,58 %10,58 %  
méně než 1000 obyvatel65,77 %5,77 %  
25 000-50 000 obyvatel32,88 %2,88 %  

Graf

15. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské4947,12 %47,12 %  
vysokoškolské4139,42 %39,42 %  
vyšší odborné98,65 %8,65 %  
základní54,81 %4,81 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Vybavujete si některou z antikampaní letošních voleb do PS?

  • odpověď Ne.:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 50 000-100 000 obyvatel na otázku 14. Jak velké je město/obec ve které/m žijete?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste dlouhodobě příznivcem jedné politické strany?

2. Je pro vás důležité jak se strany prezentují a jak vystupují ve svých kampaních?

3. Která média mají podle vás největší vliv na rozhodování voliče?

4. Vybavujete si některou z antikampaní letošních voleb do PS?

6. Vybavujete si některou z antikampaní v minulosti?

8. Ovlivnila některá z těchto antikampaní vaši volbu?

9. Jaký je váš pohled na antikampaně?

10. Která z kandidujících stran měla dle vás nejvydařenější předvolební kampaň?

11. Kterou ze stran jste volil/a?

12. Jaké je vaše pohlaví?

13. Jaký je váš věk?

14. Jak velké je město/obec ve které/m žijete?

15. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste dlouhodobě příznivcem jedné politické strany?

2. Je pro vás důležité jak se strany prezentují a jak vystupují ve svých kampaních?

3. Která média mají podle vás největší vliv na rozhodování voliče?

4. Vybavujete si některou z antikampaní letošních voleb do PS?

6. Vybavujete si některou z antikampaní v minulosti?

8. Ovlivnila některá z těchto antikampaní vaši volbu?

9. Jaký je váš pohled na antikampaně?

10. Která z kandidujících stran měla dle vás nejvydařenější předvolební kampaň?

11. Kterou ze stran jste volil/a?

12. Jaké je vaše pohlaví?

13. Jaký je váš věk?

14. Jak velké je město/obec ve které/m žijete?

15. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Horváth, D.Volby do Poslanecké sněmovny 2013 (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://vliv-politickeho-marketingu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.