Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv product placementu na rozhodování spotřebitele
Vliv product placementu na rozhodování spotřebitele
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Petra Košaříková |
---|---|
Šetření: | 14. 04. 2009 - 21. 04. 2009 |
Počet respondentů: | 46 |
Počet otázek (max/průměr): | 31 / 27.22 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 33,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:34 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Tento dotazník by měl posloužit k potvrzení nebo vyvrácení hypotéz nastíněných v diplomové práci na téma Vliv product placementu ve filmech a počítačových hrách na rozhodování spotřebitele. Dotazník je sice trošku delší, ale snad o to zajímavější.
Product placement = Použití reálného výrobku nebo služby přímo „na scéně“ – ve filmu, v seriálu nebo v živém vysílání, s přiznanou značkou, obvykle za úplatu. Na rozdíl od skryté reklamy za jasných, zpravidla smluvně podložených podmínek.
Všem předem děkuji za vyplnění.
Odpovědi respondentů
1. Jak často sledujete televizi?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
několik hodin denně | 19 | 40,43 % | 41,3 % |
1-2x týdně | 10 | 21,28 % | 21,74 % |
zhruba každý druhý den | 9 | 19,15 % | 19,57 % |
méně často | 5 | 10,64 % | 10,87 % |
několik hodin týdně | 4 | 8,51 % | 8,7 % |
2. Vadí Vám, když reklamní spoty přerušují film, který sledujete v televizi?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ano | 18 | 38,3 % | 39,13 % |
ano | 17 | 36,17 % | 36,96 % |
spíše ne | 7 | 14,89 % | 15,22 % |
ne | 5 | 10,64 % | 10,87 % |
3. Jak často chodíte do kina (v průměru)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
méně než 3x za měsíc | 46 | 97,87 % | 100 % |
3-6x za měsíc | 1 | 2,13 % | 2,17 % |
4. Kolik filmů zhlédnete během měsíce (v průměru dohromady v televizi, kině, jinde)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
5-10 | 18 | 38,3 % | 39,13 % |
méně než 5 | 17 | 36,17 % | 36,96 % |
10-15 | 8 | 17,02 % | 17,39 % |
15-20 | 2 | 4,26 % | 4,35 % |
více než 20 | 2 | 4,26 % | 4,35 % |
5. Všímáte si umísťování značek nebo značkových výrobků ve filmech?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ano | 19 | 40,43 % | 41,3 % |
spíše ne | 15 | 31,91 % | 32,61 % |
ano | 11 | 23,4 % | 23,91 % |
ne | 2 | 4,26 % | 4,35 % |
6. Vadí Vám umísťování značek nebo značkových výrobků ve filmech?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne, pokud je vhodně umístěn, nenarušuje děj a nerozptyluje mě | 29 | 61,7 % | 63,04 % |
ne | 9 | 19,15 % | 19,57 % |
spíše ne | 5 | 10,64 % | 10,87 % |
spíše ano | 2 | 4,26 % | 4,35 % |
ano | 1 | 2,13 % | 2,17 % |
přijde mi to vtipné | 1 | 2,13 % | 2,17 % |
7. Hrajete počítačové hry nebo videohry?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 8, ne → otázka č. 12].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 27 | 57,45 % | 58,7 % |
ano | 20 | 42,55 % | 43,48 % |
8. Jaký žánr nejčastěji hrajete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
logické | 11 | 55 % | 23,91 % |
fantasy | 3 | 15 % | 6,52 % |
jiné | 3 | 15 % | 6,52 % |
závodní | 1 | 5 % | 2,17 % |
sportovní | 1 | 5 % | 2,17 % |
akční | 1 | 5 % | 2,17 % |
9. Kolik času strávíte hraním počítačových her nebo videoher během měsíce (v průměru)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
méně než 5 hodin | 8 | 40 % | 17,39 % |
5-10 hodin | 4 | 20 % | 8,7 % |
10-15 hodin | 4 | 20 % | 8,7 % |
více než 20 hodin | 3 | 15 % | 6,52 % |
15-20 hodin | 1 | 5 % | 2,17 % |
10. Všímáte si umísťování značek nebo značkových výrobků v počítačových hrách nebo videohrách?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ne | 9 | 45 % | 19,57 % |
ne | 6 | 30 % | 13,04 % |
spíše ano | 4 | 20 % | 8,7 % |
ano | 1 | 5 % | 2,17 % |
11. Vadí Vám umísťování značek nebo značkových výrobků v počítačových hrách nebo videohrách?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 10 | 50 % | 21,74 % |
ne, pokud je vhodně umístěn, nenarušuje děj a nerozptyluje mě | 8 | 40 % | 17,39 % |
spíše ano | 1 | 5 % | 2,17 % |
nic takového jsem nezaznamenala | 1 | 5 % | 2,17 % |
12. Promítáte si nelegální kopie filmů nebo hrajete nelegální kopie počítačových her (např. si je stahujete z internetu, půjčujete si je od kamaráda nebo si zkopírujete film z videopůjčovny)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 30 | 63,83 % | 65,22 % |
ne | 17 | 36,17 % | 36,96 % |
13. Ovlivnil Vás pozitivně (nebo si myslíte, že by v budoucnu mohl) při nákupu nějakého produktu fakt, že ho ve filmu, seriálu nebo hře používal Váš oblíbený herec, fiktivní hrdina nebo herní postava?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 19 | 40,43 % | 41,3 % |
spíše ne | 19 | 40,43 % | 41,3 % |
spíše ano | 5 | 10,64 % | 10,87 % |
ano | 4 | 8,51 % | 8,7 % |
14. Odradil Vás někdy (nebo si myslíte, že by v budoucnu mohl) od nákupu nějakého produktu fakt, že ho ve filmu, seriálu nebo hře používal nějaký herec, fikivní hrdina nebo herní postava?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 22 | 46,81 % | 47,83 % |
spíše ne | 15 | 31,91 % | 32,61 % |
spíše ano | 6 | 12,77 % | 13,04 % |
ano | 4 | 8,51 % | 8,7 % |
15. Pokud se ve filmu objevuje placené umístění značek, měly by být tyto značky uvedeny v titulcích na začátku filmu.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nesouhlasím | 18 | 38,3 % | 39,13 % |
spíše nesouhlasím | 11 | 23,4 % | 23,91 % |
spíše souhlasím | 10 | 21,28 % | 21,74 % |
souhlasím | 8 | 17,02 % | 17,39 % |
16. Upřednostňuji ve filmech umísťování reálných značek před fiktivními.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 20 | 42,55 % | 43,48 % |
souhlasím | 11 | 23,4 % | 23,91 % |
spíše nesouhlasím | 10 | 21,28 % | 21,74 % |
nesouhlasím | 6 | 12,77 % | 13,04 % |
17. Přítomnost reálných značkových výrobků dělá film realističtějším.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 16 | 34,04 % | 34,78 % |
spíše nesouhlasím | 14 | 29,79 % | 30,43 % |
souhlasím | 11 | 23,4 % | 23,91 % |
nesouhlasím | 6 | 12,77 % | 13,04 % |
18. Když sleduji televizní program, často přepínám kanály, abych unikl(a) sledování reklamních spotů.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 17 | 36,17 % | 36,96 % |
souhlasím | 17 | 36,17 % | 36,96 % |
spíše nesouhlasím | 7 | 14,89 % | 15,22 % |
nesouhlasím | 6 | 12,77 % | 13,04 % |
19. Filmy by neměly příliš zdůrazňovat jednu značku (např. zobrazovat stejnou značku opakovaně).
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 18 | 38,3 % | 39,13 % |
spíše souhlasím | 14 | 29,79 % | 30,43 % |
spíše nesouhlasím | 9 | 19,15 % | 19,57 % |
nesouhlasím | 6 | 12,77 % | 13,04 % |
20. Filmy by měly zobrazovat jen značkové výrobky, které jsou nezbytné pro realističnost příběhu.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 14 | 29,79 % | 30,43 % |
souhlasím | 13 | 27,66 % | 28,26 % |
spíše nesouhlasím | 11 | 23,4 % | 23,91 % |
nesouhlasím | 9 | 19,15 % | 19,57 % |
21. Nevadí mi umísťování značkových výrobků ve filmech, pokud nejsou ukázány nerealisticky.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 23 | 48,94 % | 50 % |
souhlasím | 13 | 27,66 % | 28,26 % |
spíše nesouhlasím | 7 | 14,89 % | 15,22 % |
nesouhlasím | 4 | 8,51 % | 8,7 % |
22. Product placement považuji za "reklamu v přestrojení".
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 29 | 61,7 % | 63,04 % |
spíše souhlasím | 13 | 27,66 % | 28,26 % |
spíše nesouhlasím | 4 | 8,51 % | 8,7 % |
nesouhlasím | 1 | 2,13 % | 2,17 % |
23. Kupuji značky, které filmové hvězdy používají ve filmech.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nesouhlasím | 32 | 68,09 % | 69,57 % |
Spíše nesouhlasím | 14 | 29,79 % | 30,43 % |
Spíše souhlasím | 1 | 2,13 % | 2,17 % |
24. Upřednostňujete klasické reklamní spoty nebo product placement?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše reklamní spoty | 18 | 38,3 % | 39,13 % |
spíše product placement | 16 | 34,04 % | 34,78 % |
jednoznačně reklamní spoty | 9 | 19,15 % | 19,57 % |
jednoznačně product placement | 4 | 8,51 % | 8,7 % |
25. Napište Vaše další názory na product placement ve filmech a počítačových hrách (týkající se např. výrobců umísťujících své značky ve filmech nebo hrách, etiky product placementu nebo jeho vlivu na Vás).
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
je to neetické
Myslím si že product placement ve filmech a PC hrách není zas až tak špatná věc. konkrétně třeba při sedování televize nesnáším troje reklamy za necelou půlhodinu a pokud by v budoucnu existovalo pouze umístění ůbrandů výrobků a reklama na ně pouze ve filmech bez toho aby narušovaly děj, přirozenost apod. jsem pro všema deseti.-)
Nenásilné použití reálných značek je spíše k dobru věci, neodvádí pozornost od děje. Pokud je v detailním záběru neexistující značka výrobku, všimnu si jí spíš, než když je tam značka skutečná. Na druhou stranu mi opravdu hodně vadí skrytá reklama sponzorů, podobně jako byla např. ve filmu "Účastníci zájezdu", který jednoznačně poškodila (viz. detail mobilu konkrétní značky v několika záběrech, ale zcela bezdůvodně, neustálé zmínky o preparátu na potenci konkrétní značky, které vyznívaly zcela násilně ...) Co se týká etiky, nemám s tím žádný problém, neboť ve chvíli, kdy by se takové užití značkového výrobku stalo z mého pohledu mediální masáží, zkazilo by mi požitek z filmu a stalo by se reklamou negativní a žádné ze zájmových skupin by neprospělo.
nezajímá mě to a na otázky č.16-21 bych odpověděla nevím
nijak ma to neovplyvnuje, skor sa nad tym pouzmejem. Pride mi to ako lacna (v zmysle trapna) forma reklamy
Nijak mi nevadí.
product placement je pro divaka jednoznacne pohodlnejsim, protoze nechce-li, nemusi reklamu vubec vnimat (pokud na ni neni odkazovanou napr vtipem;) )
Příšerná ukázka pp byl film snowboarďáci,na první shlédnutí možná až tak nezarazí,ale s dalším a dalším shlédnutím je to stále trapnější a trapnější a film to shazuje. (Dominator,pes Vyhledávač,Sprite,...)
26. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18-25 | 37 | 78,72 % | 80,43 % |
26-34 | 6 | 12,77 % | 13,04 % |
43-50 | 2 | 4,26 % | 4,35 % |
35-42 | 2 | 4,26 % | 4,35 % |
27. Jakého jste pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 32 | 68,09 % | 69,57 % |
muž | 15 | 31,91 % | 32,61 % |
28. Nejvyšší dosažený stupeň vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [základní → konec dotazníku, střední - všeobecný → otázka č. 30, střední - odborný → otázka č. 30, vysokoškolský - bakalářský → otázka č. 29, vysokoškolský - magisterský (inženýrský) → otázka č. 29, vysokoškolský - doktorský → otázka č. 29].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysokoškolský - bakalářský | 16 | 34,04 % | 34,78 % |
střední - všeobecný | 12 | 25,53 % | 26,09 % |
vysokoškolský - magisterský (inženýrský) | 11 | 23,4 % | 23,91 % |
střední - odborný | 6 | 12,77 % | 13,04 % |
základní | 2 | 4,26 % | 4,35 % |
29. Jaké je nebo bylo zaměření Vašeho VŠ studia?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
humanitní (architektura, ekonomie, filozofie, pedagogika, právo, historie) | 21 | 77,78 % | 45,65 % |
přírodní (fyzika, chemie, biologie, matematika, informatika) | 6 | 22,22 % | 13,04 % |
30. Jste?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [student → konec dotazníku, zaměstnanec → otázka č. 31, podnikatel → otázka č. 31, nezaměstnaný → konec dotazníku, na mateřské dovolené → otázka č. 31].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
student | 33 | 73,33 % | 71,74 % |
zaměstnanec | 7 | 15,56 % | 15,22 % |
na mateřské dovolené | 3 | 6,67 % | 6,52 % |
podnikatel | 1 | 2,22 % | 2,17 % |
nezaměstnaný | 1 | 2,22 % | 2,17 % |
31. Jaké ja Vaše pracovní zaměření?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
helpdesk pre uzivatelov internetoveho portalu | 1 | 9,09 % | 2,17 % |
Veřejnosprávní činnost | 1 | 9,09 % | 2,17 % |
vyučující | 1 | 9,09 % | 2,17 % |
dobré | 1 | 9,09 % | 2,17 % |
finance | 1 | 9,09 % | 2,17 % |
produkční | 1 | 9,09 % | 2,17 % |
:-) viz. ot.30 | 1 | 9,09 % | 2,17 % |
technika | 1 | 9,09 % | 2,17 % |
administratrivní služby | 1 | 9,09 % | 2,17 % |
specialista OZE a energetických úspor | 1 | 9,09 % | 2,17 % |
ostatní odpovědi | 1 | 9,09 % | 2,17 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.