Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv product placementu na rozhodování spotřebitele

Vliv product placementu na rozhodování spotřebitele

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petra Košaříková
Šetření:14. 04. 2009 - 21. 04. 2009
Počet respondentů:46
Počet otázek (max/průměr):31 / 27.22
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:33,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:34
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník by měl posloužit k potvrzení nebo vyvrácení hypotéz nastíněných v diplomové práci na téma Vliv product placementu ve filmech a počítačových hrách na rozhodování spotřebitele. Dotazník je sice trošku delší, ale snad o to zajímavější.

 

Product placement = Použití reálného výrobku nebo služby přímo „na scéně“ – ve filmu, v seriálu nebo v živém vysílání, s přiznanou značkou, obvykle za úplatu. Na rozdíl od skryté reklamy za jasných, zpravidla smluvně podložených podmínek.

 

Všem předem děkuji za vyplnění.

 

 

Odpovědi respondentů

1. Jak často sledujete televizi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
několik hodin denně1940,43 %41,3 %  
1-2x týdně1021,28 %21,74 %  
zhruba každý druhý den919,15 %19,57 %  
méně často510,64 %10,87 %  
několik hodin týdně48,51 %8,7 %  

Graf

2. Vadí Vám, když reklamní spoty přerušují film, který sledujete v televizi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano1838,3 %39,13 %  
ano1736,17 %36,96 %  
spíše ne714,89 %15,22 %  
ne510,64 %10,87 %  

Graf

3. Jak často chodíte do kina (v průměru)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně než 3x za měsíc4697,87 %100 %  
3-6x za měsíc12,13 %2,17 %  

Graf

4. Kolik filmů zhlédnete během měsíce (v průměru dohromady v televizi, kině, jinde)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5-101838,3 %39,13 %  
méně než 51736,17 %36,96 %  
10-15817,02 %17,39 %  
15-2024,26 %4,35 %  
více než 2024,26 %4,35 %  

Graf

5. Všímáte si umísťování značek nebo značkových výrobků ve filmech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano1940,43 %41,3 %  
spíše ne1531,91 %32,61 %  
ano1123,4 %23,91 %  
ne24,26 %4,35 %  

Graf

6. Vadí Vám umísťování značek nebo značkových výrobků ve filmech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, pokud je vhodně umístěn, nenarušuje děj a nerozptyluje mě2961,7 %63,04 %  
ne919,15 %19,57 %  
spíše ne510,64 %10,87 %  
spíše ano24,26 %4,35 %  
ano12,13 %2,17 %  
přijde mi to vtipné12,13 %2,17 %  

Graf

7. Hrajete počítačové hry nebo videohry?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 8, neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2757,45 %58,7 %  
ano2042,55 %43,48 %  

Graf

8. Jaký žánr nejčastěji hrajete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
logické1155 %23,91 %  
fantasy315 %6,52 %  
jiné315 %6,52 %  
závodní15 %2,17 %  
sportovní15 %2,17 %  
akční15 %2,17 %  

Graf

9. Kolik času strávíte hraním počítačových her nebo videoher během měsíce (v průměru)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně než 5 hodin840 %17,39 %  
5-10 hodin420 %8,7 %  
10-15 hodin420 %8,7 %  
více než 20 hodin315 %6,52 %  
15-20 hodin15 %2,17 %  

Graf

10. Všímáte si umísťování značek nebo značkových výrobků v počítačových hrách nebo videohrách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne945 %19,57 %  
ne630 %13,04 %  
spíše ano420 %8,7 %  
ano15 %2,17 %  

Graf

11. Vadí Vám umísťování značek nebo značkových výrobků v počítačových hrách nebo videohrách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1050 %21,74 %  
ne, pokud je vhodně umístěn, nenarušuje děj a nerozptyluje mě840 %17,39 %  
spíše ano15 %2,17 %  
nic takového jsem nezaznamenala15 %2,17 %  

Graf

12. Promítáte si nelegální kopie filmů nebo hrajete nelegální kopie počítačových her (např. si je stahujete z internetu, půjčujete si je od kamaráda nebo si zkopírujete film z videopůjčovny)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3063,83 %65,22 %  
ne1736,17 %36,96 %  

Graf

13. Ovlivnil Vás pozitivně (nebo si myslíte, že by v budoucnu mohl) při nákupu nějakého produktu fakt, že ho ve filmu, seriálu nebo hře používal Váš oblíbený herec, fiktivní hrdina nebo herní postava?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1940,43 %41,3 %  
spíše ne1940,43 %41,3 %  
spíše ano510,64 %10,87 %  
ano48,51 %8,7 %  

Graf

14. Odradil Vás někdy (nebo si myslíte, že by v budoucnu mohl) od nákupu nějakého produktu fakt, že ho ve filmu, seriálu nebo hře používal nějaký herec, fikivní hrdina nebo herní postava?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2246,81 %47,83 %  
spíše ne1531,91 %32,61 %  
spíše ano612,77 %13,04 %  
ano48,51 %8,7 %  

Graf

15. Pokud se ve filmu objevuje placené umístění značek, měly by být tyto značky uvedeny v titulcích na začátku filmu.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím1838,3 %39,13 %  
spíše nesouhlasím1123,4 %23,91 %  
spíše souhlasím1021,28 %21,74 %  
souhlasím817,02 %17,39 %  

Graf

16. Upřednostňuji ve filmech umísťování reálných značek před fiktivními.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím2042,55 %43,48 %  
souhlasím1123,4 %23,91 %  
spíše nesouhlasím1021,28 %21,74 %  
nesouhlasím612,77 %13,04 %  

Graf

17. Přítomnost reálných značkových výrobků dělá film realističtějším.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím1634,04 %34,78 %  
spíše nesouhlasím1429,79 %30,43 %  
souhlasím1123,4 %23,91 %  
nesouhlasím612,77 %13,04 %  

Graf

18. Když sleduji televizní program, často přepínám kanály, abych unikl(a) sledování reklamních spotů.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím1736,17 %36,96 %  
souhlasím1736,17 %36,96 %  
spíše nesouhlasím714,89 %15,22 %  
nesouhlasím612,77 %13,04 %  

Graf

19. Filmy by neměly příliš zdůrazňovat jednu značku (např. zobrazovat stejnou značku opakovaně).

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím1838,3 %39,13 %  
spíše souhlasím1429,79 %30,43 %  
spíše nesouhlasím919,15 %19,57 %  
nesouhlasím612,77 %13,04 %  

Graf

20. Filmy by měly zobrazovat jen značkové výrobky, které jsou nezbytné pro realističnost příběhu.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím1429,79 %30,43 %  
souhlasím1327,66 %28,26 %  
spíše nesouhlasím1123,4 %23,91 %  
nesouhlasím919,15 %19,57 %  

Graf

21. Nevadí mi umísťování značkových výrobků ve filmech, pokud nejsou ukázány nerealisticky.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím2348,94 %50 %  
souhlasím1327,66 %28,26 %  
spíše nesouhlasím714,89 %15,22 %  
nesouhlasím48,51 %8,7 %  

Graf

22. Product placement považuji za "reklamu v přestrojení".

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím2961,7 %63,04 %  
spíše souhlasím1327,66 %28,26 %  
spíše nesouhlasím48,51 %8,7 %  
nesouhlasím12,13 %2,17 %  

Graf

23. Kupuji značky, které filmové hvězdy používají ve filmech.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nesouhlasím3268,09 %69,57 %  
Spíše nesouhlasím1429,79 %30,43 %  
Spíše souhlasím12,13 %2,17 %  

Graf

24. Upřednostňujete klasické reklamní spoty nebo product placement?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše reklamní spoty1838,3 %39,13 %  
spíše product placement1634,04 %34,78 %  
jednoznačně reklamní spoty919,15 %19,57 %  
jednoznačně product placement48,51 %8,7 %  

Graf

25. Napište Vaše další názory na product placement ve filmech a počítačových hrách (týkající se např. výrobců umísťujících své značky ve filmech nebo hrách, etiky product placementu nebo jeho vlivu na Vás).

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

je to neetické

Myslím si že product placement ve filmech a PC hrách není zas až tak špatná věc. konkrétně třeba při sedování televize nesnáším troje reklamy za necelou půlhodinu a pokud by v budoucnu existovalo pouze umístění ůbrandů výrobků a reklama na ně pouze ve filmech bez toho aby narušovaly děj, přirozenost apod. jsem pro všema deseti.-)

Nenásilné použití reálných značek je spíše k dobru věci, neodvádí pozornost od děje. Pokud je v detailním záběru neexistující značka výrobku, všimnu si jí spíš, než když je tam značka skutečná. Na druhou stranu mi opravdu hodně vadí skrytá reklama sponzorů, podobně jako byla např. ve filmu "Účastníci zájezdu", který jednoznačně poškodila (viz. detail mobilu konkrétní značky v několika záběrech, ale zcela bezdůvodně, neustálé zmínky o preparátu na potenci konkrétní značky, které vyznívaly zcela násilně ...) Co se týká etiky, nemám s tím žádný problém, neboť ve chvíli, kdy by se takové užití značkového výrobku stalo z mého pohledu mediální masáží, zkazilo by mi požitek z filmu a stalo by se reklamou negativní a žádné ze zájmových skupin by neprospělo.

nezajímá mě to a na otázky č.16-21 bych odpověděla nevím

nijak ma to neovplyvnuje, skor sa nad tym pouzmejem. Pride mi to ako lacna (v zmysle trapna) forma reklamy

Nijak mi nevadí.

product placement je pro divaka jednoznacne pohodlnejsim, protoze nechce-li, nemusi reklamu vubec vnimat (pokud na ni neni odkazovanou napr vtipem;) )

Příšerná ukázka pp byl film snowboarďáci,na první shlédnutí možná až tak nezarazí,ale s dalším a dalším shlédnutím je to stále trapnější a trapnější a film to shazuje. (Dominator,pes Vyhledávač,Sprite,...)

26. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-253778,72 %80,43 %  
26-34612,77 %13,04 %  
43-5024,26 %4,35 %  
35-4224,26 %4,35 %  

Graf

27. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena3268,09 %69,57 %  
muž1531,91 %32,61 %  

Graf

28. Nejvyšší dosažený stupeň vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [základní → konec dotazníku, střední - všeobecnýotázka č. 30, střední - odbornýotázka č. 30, vysokoškolský - bakalářskýotázka č. 29, vysokoškolský - magisterský (inženýrský)otázka č. 29, vysokoškolský - doktorskýotázka č. 29].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolský - bakalářský1634,04 %34,78 %  
střední - všeobecný1225,53 %26,09 %  
vysokoškolský - magisterský (inženýrský)1123,4 %23,91 %  
střední - odborný612,77 %13,04 %  
základní24,26 %4,35 %  

Graf

29. Jaké je nebo bylo zaměření Vašeho VŠ studia?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
humanitní (architektura, ekonomie, filozofie, pedagogika, právo, historie)2177,78 %45,65 %  
přírodní (fyzika, chemie, biologie, matematika, informatika)622,22 %13,04 %  

Graf

30. Jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [student → konec dotazníku, zaměstnanecotázka č. 31, podnikatelotázka č. 31, nezaměstnaný → konec dotazníku, na mateřské dovolenéotázka č. 31].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student3373,33 %71,74 %  
zaměstnanec715,56 %15,22 %  
na mateřské dovolené36,67 %6,52 %  
podnikatel12,22 %2,17 %  
nezaměstnaný12,22 %2,17 %  

Graf

31. Jaké ja Vaše pracovní zaměření?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
helpdesk pre uzivatelov internetoveho portalu19,09 %2,17 %  
Veřejnosprávní činnost19,09 %2,17 %  
vyučující19,09 %2,17 %  
dobré19,09 %2,17 %  
finance19,09 %2,17 %  
produkční19,09 %2,17 %  
:-) viz. ot.3019,09 %2,17 %  
technika19,09 %2,17 %  
administratrivní služby19,09 %2,17 %  
specialista OZE a energetických úspor19,09 %2,17 %  
ostatní odpovědi technik 19,09 %2,17 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Košaříková, P.Vliv product placementu na rozhodování spotřebitele (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://vliv-product-placementu-na-rozhodovani-spotrebitele.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.