Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv prokrastinace (odkládání učiva) u studentů JČU

Vliv prokrastinace (odkládání učiva) u studentů JČU

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jan Kára
Šetření:22. 12. 2013 - 29. 12. 2013
Počet respondentů:133
Počet otázek (max/průměr):12 / 11.97
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:61,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:53
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vliv prokrastinace (odkládání učiva) u studentů JČU

Odpovědi respondentů

Milá studentko, milý studente,

Jsme studenti pedagogické fakulty. Tento dotazník je vytvořen v rámci předmětu MPPZ, abychom zjistili jaký má vliv prokrastinace* na prospěch studentů JČU.

  Dotazník je anonymní, proto se nikam nepodepisujte. Prosím Vás o co největší upřímnost při jeho vyplňování. Dotazník není určen studentům prvních ročníků. Časová náročnost dotazníku je max. 5 minut.

  Zaškrtněte vždy jen jednu odpověď, se kterou se ztotožňujete, popřípadě vyplňte na určené místo krátkou slovní odpověď. Budeme Vám velice vděční za vyplnění.

*Prokrastinace= výrazná a chronická tendence odkládat plnění povinností a úkolů (zejména těch nepříjemných) na pozdější dobu.

1. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena11384,96 %84,96 %  
muž2015,04 %15,04 %  

Graf

2. Můj věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
22 - 256246,62 %46,62 %  
18 - 215742,86 %42,86 %  
25 -2896,77 %6,77 %  
nad 2853,76 %3,76 %  

Graf

3. Fakulta:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
PF4030,08 %30,08 %  
EF2015,04 %15,04 %  
FF1813,53 %13,53 %  
PřF1813,53 %13,53 %  
ZF1712,78 %12,78 %  
ZSF1712,78 %12,78 %  
TF21,5 %1,5 %  
FROV10,75 %0,75 %  

Graf

4. Studium:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
bakalářské10578,95 %78,95 %  
magisterské2821,05 %21,05 %  

Graf

5. Ročník

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
35239,1 %39,1 %  
24533,83 %33,83 %  
12115,79 %15,79 %  
486,02 %6,02 %  
575,26 %5,26 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.46
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:0.68
Směrodatná odchylka:0.83
Medián:3
Modus:3

Graf

6. 1. Jaký je Váš průměr za akademický rok 2012/2013 ? (zjistíte ve STAGu)

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
22015,04 %15,04 %  
086,02 %6,02 %  
2.143,01 %3,01 %  
343,01 %3,01 %  
1.943,01 %3,01 %  
2.232,26 %2,26 %  
2.1432,26 %2,26 %  
121,5 %1,5 %  
2.4621,5 %1,5 %  
2.621,5 %1,5 %  
ostatní odpovědi 2.4
2.7
1.74
1.2
1.32
2.5
2.11
2.47
1.14
3.14
2.66
2.26
4
1.1
1.7
1.61
2.15
1.63
3.06
1.81
2.52
1.89
1.33
1.00
2.49
2.21
1.3
2.3
2.16
2.44
1.65
1.6
2.13
1.53
1.0
1.96
3.23
1.8
1.43
1.38
2.56
2.34
1.72
2.83
1.67
235
1.52
2.91
2.17
2.72
2.78
3.33
1.93
2.07
1.48
2.53
3.41
1.15
1.85
1.68
2.35
3.13
1.47
000
2.61
1.82
1.64
2.03
1.78
2.70
2.77
1.5
8160,9 %60,9 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:1.98
Minimum:0
Maximum:3.13
Variační rozpětí:3.13
Rozptyl:0.35
Směrodatná odchylka:0.59
Medián:2
Modus:2

Graf

7. Posunujete termíny zkoušky, na které jste se zapsali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jdu na termín, na který jsem se zapsal/a10276,69 %76,69 %  
2 – 3 dny před zkouškou139,77 %9,77 %  
Přepíšu se den před zkouškou43,01 %3,01 %  
Jiné21,5 %1,5 %  
Záleží na zkoušce10,75 %0,75 %  
obvykle jdu rovnou, popřípadě se 2-3 dny přepíšu10,75 %0,75 %  
Přepsala jsem se pouze jednou z důvodu povodní, nedostala jsem se od nás z města.10,75 %0,75 %  
přepisuju se více dní předem10,75 %0,75 %  
jak kdy.většinou ne10,75 %0,75 %  
ve výjimečných případech10,75 %0,75 %  
v případě, že nestíhám se naučit, tak 2 dny před10,75 %0,75 %  
Pokud zjistím, že opravdu nestíhám, posunu si termín.10,75 %0,75 %  
jak kdy10,75 %0,75 %  
jednu dvě zkoušky přesunu10,75 %0,75 %  
obvykle jdu na termín, na který jsem zapsaná, jen pokud se opravdu nezvládám učit, odepisuju se den předem10,75 %0,75 %  
ještě sem na žádné nebyla10,75 %0,75 %  

Graf

8. V době studia bydlíte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na koleji7153,38 %53,38 %  
U rodičů3022,56 %22,56 %  
Na privátě2418,05 %18,05 %  
Jiné43,01 %3,01 %  
doma, dojíždím10,75 %0,75 %  
uz vlastni byt10,75 %0,75 %  
střídavě - kolej, rodiče10,75 %0,75 %  
Při studiu pracuji, bydlím ve svém (pronajatém) bytě.10,75 %0,75 %  

Graf

9. Kde se nejčastěji učíte? (lze zaškrtnout více možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Doma10478,2 %78,2 %  
Kolej6951,88 %51,88 %  
Knihovna3627,07 %27,07 %  
Dopravní prostředky3526,32 %26,32 %  
Škola2115,79 %15,79 %  
V práci10,75 %0,75 %  
neučím se:-)10,75 %0,75 %  
doma v pokoji10,75 %0,75 %  
záchod10,75 %0,75 %  
Jiné10,75 %0,75 %  
u přítele10,75 %0,75 %  
moc se neucim :)10,75 %0,75 %  

Graf

10. Učíte se na předměty, které jsou pro Vás těžší na přípravu, déle?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9470,68 %70,68 %  
Ne, odkládám je3828,57 %28,57 %  
neučím se:-)10,75 %0,75 %  

Graf

11. Proč je odkládáte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

???

.

Asi lenost

čím více mi připadají těžší, tím více je oddaluji.

chci mít alespoň něco hotové

j

jsem líná

jsem líná

Jsem líná a mám spoustu jiných (v době učení) zajímavějších věcí na práci

jsem prostě lenoch

Kdybych to tak věděl... Nechce se mi učit? Nedostatek vůle? Neschopnost si uvědomit, že se to stejně budu muset učit pod větším tlakem?

Když jsou těžké, zaberou víc času v kuse, abych se ponořila do dané látky. Ale především když jsou těžší, tak se mi do nich prostě nechce - vnitřní odpor

když to časově nezvládám a jsou ještě volné další termíny

lenost

lenost

lenost

Lenost

lenost či nedostatek času

lenost, jiné věci na práci

Maximálně kvůli jiné zkoušce.

na poslední chvíli toho do hlavy naleze nejvíce

ne

nebaví mě

nebaví mě

nebaví mě to, mám na práci jiné věci

Nedokopu se

nedostatek času

Nedostatek času

Nedostatek materiálů, pocit, že mám stále času dost

nechávám si na ně víc času. jednodušší věci se snažím plnit co nejdřív

nechce se mi

Nechce se mi do toho

Nechce se mi do toho, myslím si že to zvládnu i když začnu později.

nechce se mi do učení

Nechce se mi pouštět první do složitých věcí, protože mě zbytečně rozhodí na zbytek zkoušek.

nechce se mi se učit, pořád mám dost času

nechce se mi učit

Nechce se mi učit a jsem líná

Nechce se mi učivo rozdělovat do více dnů, a tak si to nechávám na poslední chvíli,kdy se to naučím najednou. Pokud se tedy nepřipravuji průbežně.

Nechci na ně myslet, dostávají mě do stresu.

Nechuť

nechuť se pouštět do těžkýho předmětu

Nejlíp se mi učí na poslední chvíli. Dřív se nedonutím

nemám čas

Nemám na ně náladu.

nemám náladu

Nemohu se soustředit na učení, hledám zábavnější činnosti místo toho

není čas

není čas se učit

Neodkládám

neodkladam

neodkládám

neodkládám

neodkládám

Neodkládám

neodkládám

neodkládám

neodkládám

neodkládám

neodkládám

neodkládám

neodkládám

neodkládám

neodkládám

neodkládám

neodkládám

Neodkládám

Neodkládám

neodkládám

neodkládám

neodkládám

neodkládám

Neodkladam

neodkládám

Neodkládám

neodkládám

neodkládám

neodkládám

Neodkládám ;)

neodkládám :-)

neodkládám je

neodkládám je

Neodkládám je, jak jsem uvedla v předešlé odpovědi.

Neodkladam si žiadny predmet, nakolko mi to dobre nepáli, musím sa pripravovať permanentne.

neodkládám, nauč se dělat anketu

Neodkládám, pouze se učím déle.

neodkladam, snazim se vse udelat co nejrychleji, abych mela volno

Neodkládám, spíše si přepisuji na ty termíny, na které se někdo odepsal a jsou dříve

neodkládám, zkouším to co nejdřív, abych to měla z krku

Neodkládám. Učím se postupně a průběžně. Vzhledem k tomu, že při studiu pracuji, učení bych kvůli odkládání nestíhala a tím pádem bych mohla rovnou upustit od studia.

neodkládám...

neokládám

nesouhlasí s předchozí odpovědí

neučím se:-)

Neuvedla jsem odkládání.

nevím

nic neodkládám, učím se dopředu.

Odkládám předměty, které mě nebaví a nezajímají.

proc ne??

proto

protoze se mi enchce... :-D

Protože chci

Protože mě to nebaví...

protože nemám čas

protože neudržím pozornost při dlouhodobém učení

Protože se mi do nich nechce

Protože se mi do nich nechce.

Protože se mi do toho nechce

protože se mi do učení nechce

Protože se mi nechce učit něco, co je pro mně těžké .., radši uklídím celý byt a ještě něco dalšího ...

protože sem líná se je učit a mám strach

protože si myslím, že jsem se nestačila dostatečně naučit

protože si říkám, že je to tak těžké, že se to nemá cenu ani učit, nebo se mi jednoduše nechce, jelikož vím, jak se mi to špatně učí

Protože si vždy myslím, že toho není tolik.

raději si odbydu na začátku lehčí předměty, abych měla na ty těžší více času na přípravu

Snažím se neodkládat

Snažím se neodkládat. Ale někdy je posunu jako poslední zkoušku, abych se mohla soustředit pouze na tento předmět.

Splním nejprve lehčí předměty a těžší si nechávám na konec

Strach. Načež pak se to najednou navalí a člověk je nucen všechno uhánět na poslední chvíli :).

Takový předmět se učím delší dobu, ale i tak to odkládám. Hlavně proto, že vím, že to bude boj.

Ťažšie predmety sa učím nakoniec, lebo mi to tak vyhovuje. Aspoň mám pocit, že už veľa predmetov viem, keď sa naučím skôr tie ľahšie.

vim já

vyžadují více času

vždy se najde něco "důležitějšího"

z důvodů objemu učiva

Z důvodu, že se na zkoušku nestíhám připravit tak, jak si představuji.

Zjistila jsem, že je předmět těřžší než jsem si myslela a nemám šanci ho dát,nejde mi to, nechce se mi, je zrovna hezké počasí, musím na oběd, musím si nutně uklidit pokoj, jedu na víkend domů, ve vlaku se to nedá..., už jsem totálně vyčerpaná

12. Předměty, které jsou dle vašeho uvážení těžší, si necháváte na konec vašeho zkouškového?

Děkujeme za Váš čas a ochotu.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas5138,35 %38,35 %  
Ano4332,33 %32,33 %  
Ne3929,32 %29,32 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

8. V době studia bydlíte:

  • odpověď Na koleji:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kolej na otázku 9. Kde se nejčastěji učíte? (lze zaškrtnout více možností)

9. Kde se nejčastěji učíte? (lze zaškrtnout více možností)

  • odpověď Kolej:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Na koleji na otázku 8. V době studia bydlíte:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste:

2. Můj věk:

3. Fakulta:

4. Studium:

5. Ročník

6. 1. Jaký je Váš průměr za akademický rok 2012/2013 ? (zjistíte ve STAGu)

7. Posunujete termíny zkoušky, na které jste se zapsali?

8. V době studia bydlíte:

9. Kde se nejčastěji učíte? (lze zaškrtnout více možností)

10. Učíte se na předměty, které jsou pro Vás těžší na přípravu, déle?

11. Proč je odkládáte?

12. Předměty, které jsou dle vašeho uvážení těžší, si necháváte na konec vašeho zkouškového?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste:

2. Můj věk:

3. Fakulta:

4. Studium:

5. Ročník

6. 1. Jaký je Váš průměr za akademický rok 2012/2013 ? (zjistíte ve STAGu)

7. Posunujete termíny zkoušky, na které jste se zapsali?

8. V době studia bydlíte:

9. Kde se nejčastěji učíte? (lze zaškrtnout více možností)

10. Učíte se na předměty, které jsou pro Vás těžší na přípravu, déle?

11. Proč je odkládáte?

12. Předměty, které jsou dle vašeho uvážení těžší, si necháváte na konec vašeho zkouškového?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kára, J.Vliv prokrastinace (odkládání učiva) u studentů JČU (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://vliv-prokrastinace-odkladani.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.