Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv reklam na váš život.
Vliv reklam na váš život.
→ Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ ←
(cca 15 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Lukáš Kalina |
---|---|
Šetření: | 25. 04. 2011 - 01. 05. 2011 |
Počet respondentů: | 35 |
Počet otázek (max/průměr): | 30 / 28.83 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 53,7 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.07:39 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Chtěl bych Vás poprosit o vyplnění následujícího dotazníku, za účelem tvorby školního projektu. Jedná se o jednoduché otázky a nezabere Vám to mnoho času.
Předem děkuji za vyplnění.
Odpovědi respondentů
1. Kde všude přicházíte do kontaktu s reklamou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Televize | 32 | 91,43 % | 91,43 % |
Internet | 31 | 88,57 % | 88,57 % |
Tisk (noviny, letáky, časopisy...) | 31 | 88,57 % | 88,57 % |
Billboardy | 31 | 88,57 % | 88,57 % |
Rádio | 25 | 71,43 % | 71,43 % |
všude | 1 | 2,86 % | 2,86 % |
vsade | 1 | 2,86 % | 2,86 % |
mobilní telefon - sms, mms | 1 | 2,86 % | 2,86 % |
2. Kde nejčastěji přicházíte do kontaktu s reklamou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Televize | 17 | 48,57 % | 48,57 % |
Internet | 12 | 34,29 % | 34,29 % |
Billboardy | 2 | 5,71 % | 5,71 % |
Rádio | 2 | 5,71 % | 5,71 % |
Tisk (noviny, letáky, časopisy...) | 1 | 2,86 % | 2,86 % |
všude | 1 | 2,86 % | 2,86 % |
3. Myslíte si o sobě, že se necháte snadno ovlivnit reklamou?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 28 | 80 % | 80 % |
ano | 7 | 20 % | 20 % |
4. Jak je to dlouho, kdy jste naposledy něco cíleně koupil/a díky reklamě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Déle jak měsíc | 25 | 71,43 % | 71,43 % |
Do čtyř týdnů | 3 | 8,57 % | 8,57 % |
Do tří týdnů | 3 | 8,57 % | 8,57 % |
Do jednoho týdne | 2 | 5,71 % | 5,71 % |
Do dvou týdnů | 2 | 5,71 % | 5,71 % |
5. Obtěžují Vás nevyžádané reklamy? (reklamní letáky, reklamy na internetu, atd...)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 29 | 82,86 % | 82,86 % |
ne | 6 | 17,14 % | 17,14 % |
6. Čím Vás dokáže reklama zaujmout?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Grafickým zpracováním | 18 | 51,43 % | 51,43 % |
Slevou na nějaký produkt nebo službu | 17 | 48,57 % | 48,57 % |
Nabízeným produktem nebo službou | 9 | 25,71 % | 25,71 % |
Tím, že reklamu dělá nějaká slavná osobnost | 6 | 17,14 % | 17,14 % |
kreativností, nápadem a zpracováním | 1 | 2,86 % | 2,86 % |
zvířetem,zejména koněm. | 1 | 2,86 % | 2,86 % |
Jo a sexy zadečky ;) | 1 | 2,86 % | 2,86 % |
dobrým nápadem, vtipem | 1 | 2,86 % | 2,86 % |
nezajímá mě, mám vlastní hlavu | 1 | 2,86 % | 2,86 % |
7. Co je podle Vás nejpoužívanější prostředek k zaujetí potencionálního zákazníka?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Oznamování obrovských slev | 16 | 45,71 % | 45,71 % |
Někdy až nereálné vyobrazení produktu (produkt ve skutečnosti vypadá úplně jinak) | 9 | 25,71 % | 25,71 % |
Zvířata a děti vystupující v reklamě | 6 | 17,14 % | 17,14 % |
Účinkování slavné osobnosti v reklamě | 2 | 5,71 % | 5,71 % |
překvapivé provedení | 1 | 2,86 % | 2,86 % |
dobrý nápad na reklamu | 1 | 2,86 % | 2,86 % |
8. Mělo by se podle Vás něco dělat s množstvím reklam?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, mělo by se snížit množství reklam → otázka č. 9, Ano, mělo by se zvýšit množství reklam → otázka č. 9, Ne → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, mělo by se snížit množství reklam | 26 | 74,29 % | 74,29 % |
Ne | 9 | 25,71 % | 25,71 % |
9. Kde by se mělo změnit množství reklam?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Televize | 18 | 69,23 % | 51,43 % |
Všude | 9 | 34,62 % | 25,71 % |
Internet | 8 | 30,77 % | 22,86 % |
Rádio | 7 | 26,92 % | 20 % |
Tisk (noviny, letáky, časopisy...) | 4 | 15,38 % | 11,43 % |
Billborady | 3 | 11,54 % | 8,57 % |
vsade | 1 | 3,85 % | 2,86 % |
10. Seřaďte následující zdroje reklam, vzestupně, podle toho, jak často se s nimi setkáváte.
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
Internet | 2.514 | 2.364 |
Tisk (noviny, letáky, časopisy...) | 3.114 | 1.13 |
Rádio | 3.343 | 1.94 |
Televize | 2.6 | 1.84 |
Billboardy | 3.429 | 2.016 |
11. Souhlasíte s názorem, že billboardy zvětšují počty dopravních nehod?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 15 | 42,86 % | 42,86 % |
nevím | 14 | 40 % | 40 % |
ne | 6 | 17,14 % | 17,14 % |
12. Pokud sledujete nějaký pořad v televizi a začnou reklamy, co uděláte?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Přepnu program | 14 | 40 % | 40 % |
Nepřepínám, neodcházím, ale ani reklamám nevěnuji žádnou pozornost | 8 | 22,86 % | 22,86 % |
Odejdu od televize (na čas reklam | 7 | 20 % | 20 % |
Dívám se na reklamy | 3 | 8,57 % | 8,57 % |
Odejdu od televize (úplně) | 2 | 5,71 % | 5,71 % |
nahrávám si pořady na pevný disk, reklamy přetáčím | 1 | 2,86 % | 2,86 % |
13. Souhlasil/a byste s nápadem, že by se reklamy zrušily na všech televizních programech, a udělal by se jeden program pouze na reklamy?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 18 | 51,43 % | 51,43 % |
ne | 13 | 37,14 % | 37,14 % |
nevím | 4 | 11,43 % | 11,43 % |
14. Setkal/a jste se někdy s reklamou, kterou jste označil/a jako nevhodnou, až ošklivou?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 28 | 80 % | 80 % |
nevím | 4 | 11,43 % | 11,43 % |
ne | 3 | 8,57 % | 8,57 % |
15. Utkvěla Vám někdy nějaká reklama v paměti delší dobu (cca. 14 dní a více)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 30 | 85,71 % | 85,71 % |
ne | 3 | 8,57 % | 8,57 % |
nevím | 2 | 5,71 % | 5,71 % |
16. Souhlasíte s názorem, že se čím dál více využívají v reklamách děti a zvířata?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 17, Ne → otázka č. 18, Nevím → otázka č. 18].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 26 | 74,29 % | 74,29 % |
Ne | 5 | 14,29 % | 14,29 % |
Nevím | 4 | 11,43 % | 11,43 % |
17. Je to podle Vás správné?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 13 | 52 % | 37,14 % |
nevím | 10 | 40 % | 28,57 % |
ano | 2 | 8 % | 5,71 % |
18. Jakým reklamám byste dal/a přednost?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Hezkým, s nápadem a vtipem, třeba i trošku delší | 20 | 57,14 % | 57,14 % |
Krátkým, stručným a výstižným | 8 | 22,86 % | 22,86 % |
Žádným reklamám (nechci žádné reklamy) | 7 | 20 % | 20 % |
19. Seřaďte vzestupně důležitost reklam na jednotlivé produkty a služby podle Vás.
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
Reklama na kosmetiku | 2.371 | 1.719 |
Reklama na slevu potravin | 3.057 | 2.282 |
Reklama na hudební koncert | 3.371 | 1.719 |
Reklama na nový automobil | 3.371 | 2.176 |
Reklama na oblečení | 2.829 | 1.399 |
20. Myslíte si, že většina reklam je jen způsob jak z lidí tahat co nejvíce peněz?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 29 | 82,86 % | 82,86 % |
ne | 5 | 14,29 % | 14,29 % |
nevím | 1 | 2,86 % | 2,86 % |
21. Schováváte si někdy reklamní letáky za účelem nákupu podle těchto letáků?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 24 | 68,57 % | 68,57 % |
ano | 11 | 31,43 % | 31,43 % |
22. Kdybyste měli tu možnost, vypnuli byste si zobrazování všech reklam v internetovém prohlížeči?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 23 | 65,71 % | 65,71 % |
ne | 8 | 22,86 % | 22,86 % |
nevím | 4 | 11,43 % | 11,43 % |
23. Seřaďte následující faktory vzestupně, podle toho jak podle Vás závisí na vzniku dobré reklamy.
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
Grafické zpracování | 2.429 | 0.816 |
Vtip a nápad | 2 | 1.143 |
Nabízený produkt či služba | 2.314 | 0.616 |
Vychvalování prodejce či poskytovatele služby | 3.257 | 1.562 |
24. Kolik cca. reklam během pracovního dne zaregistrujete tak, že na ni aspoň chvíli poté stále myslíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
0-10 | 29 | 82,86 % | 82,86 % |
10-30 | 3 | 8,57 % | 8,57 % |
30-50 | 2 | 5,71 % | 5,71 % |
50-70 | 1 | 2,86 % | 2,86 % |
25. Myslíte si, že jste dostatečně informován/a pomocí reklam?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 19 | 54,29 % | 54,29 % |
nevím | 8 | 22,86 % | 22,86 % |
ne | 8 | 22,86 % | 22,86 % |
26. Myslíte si, že by bylo možné v dnešním světě žít bez reklam?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 15 | 42,86 % | 42,86 % |
ne | 15 | 42,86 % | 42,86 % |
nevím | 5 | 14,29 % | 14,29 % |
27. Jste muž či žena?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 25 | 71,43 % | 71,43 % |
Muž | 10 | 28,57 % | 28,57 % |
28. Kolik Vám je let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21-30 | 17 | 48,57 % | 48,57 % |
15-20 | 11 | 31,43 % | 31,43 % |
41-50 | 3 | 8,57 % | 8,57 % |
61 a více | 2 | 5,71 % | 5,71 % |
51-60 | 1 | 2,86 % | 2,86 % |
31-40 | 1 | 2,86 % | 2,86 % |
29. Jaké máte nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Střední škola s maturitou | 11 | 31,43 % | 31,43 % |
Základní škola | 9 | 25,71 % | 25,71 % |
Vysoká škola | 8 | 22,86 % | 22,86 % |
Gymnázium | 5 | 14,29 % | 14,29 % |
Učiliště | 1 | 2,86 % | 2,86 % |
Střední škola bez maturity | 1 | 2,86 % | 2,86 % |
30. A na závěr bych Vás chtěl vyzvat, abyste do následujícího okénka napsali cokoliv co si o reklamách myslíte. Jak podle Vás fungují, nějaké výtky atd... (prostě cokoliv k reklamám)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
...
je jich až moc, v novinach a casopisech jde prelistovat ale na internetu kde se zobrazuji sami pres cele okno a neustale rusi me to opravdu vytaci
je jich moc
když je reklama udělaná chytře a vtipně, nemám nic proti. Ubohé a hloupé reklamy mě ale dokáží rozčílit.
mám poznámku je o oblíbené reklamě - ta od googlu, kde se doplňují části sousloví je dokonalá, víc takových
Mám rád reklamy na předměty, které mě zajímají
Myslím si, že reklamy lidi spíše obtěžují. Pokud má někdo o něco zájem, vyhledá si to sám. Reklama je pro mě důkazem, že o zboží/službu není dostatečný zájem a proto se snaží přilákat zákazníky. Reklama mě spíše odrazuje od koupě produktu či využití služby.
Některé reklamy mohou být užitečné, ale myslím si že většina lidí je nesleduje, je toho totiž příliš.
Reklama je dobrá věc, pomocí které - pokud je dobře udělaná a namířená - je možné snížit cenu výrobku či služby, protože firma získá úspory z rozsahu. Reklamy mám ráda, ale samozřejmě musí být nápadité, nikoliv hloupé a nedomyšlené. V současné době mě zaujala reklama na Axe - i andělé podlehnou, dále potom Mrož - s láskou k ženám, podle mě přesně zamířené a trefné, reklamu studuji a zajímá mě názor jiných lidí, takže jsem se ptala známých a tyto reklamy hodnotí velmi kladně. Díky za prostor :-)
sledujem reklamy rada, vzdy ma zaujimali, dolezita je kreativita a vtip zvlast ma vzdy zaujimalo celebrity endorsement
vsetko uz bolo povedane...
ztrata casu
ždímání peněz z lidí
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.