Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv reklam na váš život.

Vliv reklam na váš život.

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lukáš Kalina
Šetření:25. 04. 2011 - 01. 05. 2011
Počet respondentů:35
Počet otázek (max/průměr):30 / 28.83
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:53,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:39
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Chtěl bych Vás poprosit o vyplnění následujícího dotazníku, za účelem tvorby školního projektu. Jedná se o jednoduché otázky a nezabere Vám to mnoho času.

Předem děkuji za vyplnění.

Odpovědi respondentů

1. Kde všude přicházíte do kontaktu s reklamou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televize3291,43 %91,43 %  
Internet3188,57 %88,57 %  
Tisk (noviny, letáky, časopisy...)3188,57 %88,57 %  
Billboardy3188,57 %88,57 %  
Rádio2571,43 %71,43 %  
všude12,86 %2,86 %  
vsade12,86 %2,86 %  
mobilní telefon - sms, mms12,86 %2,86 %  

Graf

2. Kde nejčastěji přicházíte do kontaktu s reklamou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televize1748,57 %48,57 %  
Internet1234,29 %34,29 %  
Billboardy25,71 %5,71 %  
Rádio25,71 %5,71 %  
Tisk (noviny, letáky, časopisy...)12,86 %2,86 %  
všude12,86 %2,86 %  

Graf

3. Myslíte si o sobě, že se necháte snadno ovlivnit reklamou?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2880 %80 %  
ano720 %20 %  

Graf

4. Jak je to dlouho, kdy jste naposledy něco cíleně koupil/a díky reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Déle jak měsíc2571,43 %71,43 %  
Do čtyř týdnů38,57 %8,57 %  
Do tří týdnů38,57 %8,57 %  
Do jednoho týdne25,71 %5,71 %  
Do dvou týdnů25,71 %5,71 %  

Graf

5. Obtěžují Vás nevyžádané reklamy? (reklamní letáky, reklamy na internetu, atd...)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2982,86 %82,86 %  
ne617,14 %17,14 %  

Graf

6. Čím Vás dokáže reklama zaujmout?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Grafickým zpracováním1851,43 %51,43 %  
Slevou na nějaký produkt nebo službu1748,57 %48,57 %  
Nabízeným produktem nebo službou925,71 %25,71 %  
Tím, že reklamu dělá nějaká slavná osobnost617,14 %17,14 %  
kreativností, nápadem a zpracováním12,86 %2,86 %  
zvířetem,zejména koněm. 12,86 %2,86 %  
Jo a sexy zadečky ;)12,86 %2,86 %  
dobrým nápadem, vtipem12,86 %2,86 %  
nezajímá mě, mám vlastní hlavu12,86 %2,86 %  

Graf

7. Co je podle Vás nejpoužívanější prostředek k zaujetí potencionálního zákazníka?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Oznamování obrovských slev1645,71 %45,71 %  
Někdy až nereálné vyobrazení produktu (produkt ve skutečnosti vypadá úplně jinak)925,71 %25,71 %  
Zvířata a děti vystupující v reklamě617,14 %17,14 %  
Účinkování slavné osobnosti v reklamě25,71 %5,71 %  
překvapivé provedení12,86 %2,86 %  
dobrý nápad na reklamu12,86 %2,86 %  

Graf

8. Mělo by se podle Vás něco dělat s množstvím reklam?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, mělo by se snížit množství reklamotázka č. 9, Ano, mělo by se zvýšit množství reklamotázka č. 9, Neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, mělo by se snížit množství reklam2674,29 %74,29 %  
Ne925,71 %25,71 %  

Graf

9. Kde by se mělo změnit množství reklam?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televize1869,23 %51,43 %  
Všude934,62 %25,71 %  
Internet830,77 %22,86 %  
Rádio726,92 %20 %  
Tisk (noviny, letáky, časopisy...)415,38 %11,43 %  
Billborady311,54 %8,57 %  
vsade13,85 %2,86 %  

Graf

10. Seřaďte následující zdroje reklam, vzestupně, podle toho, jak často se s nimi setkáváte.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Internet2.5142.364
Tisk (noviny, letáky, časopisy...)3.1141.13
Rádio3.3431.94
Televize2.61.84
Billboardy3.4292.016

Graf

11. Souhlasíte s názorem, že billboardy zvětšují počty dopravních nehod?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1542,86 %42,86 %  
nevím1440 %40 %  
ne617,14 %17,14 %  

Graf

12. Pokud sledujete nějaký pořad v televizi a začnou reklamy, co uděláte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přepnu program1440 %40 %  
Nepřepínám, neodcházím, ale ani reklamám nevěnuji žádnou pozornost822,86 %22,86 %  
Odejdu od televize (na čas reklam720 %20 %  
Dívám se na reklamy38,57 %8,57 %  
Odejdu od televize (úplně)25,71 %5,71 %  
nahrávám si pořady na pevný disk, reklamy přetáčím12,86 %2,86 %  

Graf

13. Souhlasil/a byste s nápadem, že by se reklamy zrušily na všech televizních programech, a udělal by se jeden program pouze na reklamy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1851,43 %51,43 %  
ne1337,14 %37,14 %  
nevím411,43 %11,43 %  

Graf

14. Setkal/a jste se někdy s reklamou, kterou jste označil/a jako nevhodnou, až ošklivou?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2880 %80 %  
nevím411,43 %11,43 %  
ne38,57 %8,57 %  

Graf

15. Utkvěla Vám někdy nějaká reklama v paměti delší dobu (cca. 14 dní a více)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3085,71 %85,71 %  
ne38,57 %8,57 %  
nevím25,71 %5,71 %  

Graf

16. Souhlasíte s názorem, že se čím dál více využívají v reklamách děti a zvířata?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 17, Neotázka č. 18, Nevímotázka č. 18].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2674,29 %74,29 %  
Ne514,29 %14,29 %  
Nevím411,43 %11,43 %  

Graf

17. Je to podle Vás správné?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1352 %37,14 %  
nevím1040 %28,57 %  
ano28 %5,71 %  

Graf

18. Jakým reklamám byste dal/a přednost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hezkým, s nápadem a vtipem, třeba i trošku delší2057,14 %57,14 %  
Krátkým, stručným a výstižným822,86 %22,86 %  
Žádným reklamám (nechci žádné reklamy)720 %20 %  

Graf

19. Seřaďte vzestupně důležitost reklam na jednotlivé produkty a služby podle Vás.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Reklama na kosmetiku2.3711.719
Reklama na slevu potravin3.0572.282
Reklama na hudební koncert3.3711.719
Reklama na nový automobil3.3712.176
Reklama na oblečení2.8291.399

Graf

20. Myslíte si, že většina reklam je jen způsob jak z lidí tahat co nejvíce peněz?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2982,86 %82,86 %  
ne514,29 %14,29 %  
nevím12,86 %2,86 %  

Graf

21. Schováváte si někdy reklamní letáky za účelem nákupu podle těchto letáků?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2468,57 %68,57 %  
ano1131,43 %31,43 %  

Graf

22. Kdybyste měli tu možnost, vypnuli byste si zobrazování všech reklam v internetovém prohlížeči?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2365,71 %65,71 %  
ne822,86 %22,86 %  
nevím411,43 %11,43 %  

Graf

23. Seřaďte následující faktory vzestupně, podle toho jak podle Vás závisí na vzniku dobré reklamy.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Grafické zpracování2.4290.816
Vtip a nápad21.143
Nabízený produkt či služba2.3140.616
Vychvalování prodejce či poskytovatele služby3.2571.562

Graf

24. Kolik cca. reklam během pracovního dne zaregistrujete tak, že na ni aspoň chvíli poté stále myslíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0-102982,86 %82,86 %  
10-3038,57 %8,57 %  
30-5025,71 %5,71 %  
50-7012,86 %2,86 %  

Graf

25. Myslíte si, že jste dostatečně informován/a pomocí reklam?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1954,29 %54,29 %  
nevím822,86 %22,86 %  
ne822,86 %22,86 %  

Graf

26. Myslíte si, že by bylo možné v dnešním světě žít bez reklam?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1542,86 %42,86 %  
ne1542,86 %42,86 %  
nevím514,29 %14,29 %  

Graf

27. Jste muž či žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena2571,43 %71,43 %  
Muž1028,57 %28,57 %  

Graf

28. Kolik Vám je let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-301748,57 %48,57 %  
15-201131,43 %31,43 %  
41-5038,57 %8,57 %  
61 a více25,71 %5,71 %  
51-6012,86 %2,86 %  
31-4012,86 %2,86 %  

Graf

29. Jaké máte nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední škola s maturitou1131,43 %31,43 %  
Základní škola925,71 %25,71 %  
Vysoká škola822,86 %22,86 %  
Gymnázium514,29 %14,29 %  
Učiliště12,86 %2,86 %  
Střední škola bez maturity12,86 %2,86 %  

Graf

30. A na závěr bych Vás chtěl vyzvat, abyste do následujícího okénka napsali cokoliv co si o reklamách myslíte. Jak podle Vás fungují, nějaké výtky atd... (prostě cokoliv k reklamám)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

...

je jich až moc, v novinach a casopisech jde prelistovat ale na internetu kde se zobrazuji sami pres cele okno a neustale rusi me to opravdu vytaci

je jich moc

když je reklama udělaná chytře a vtipně, nemám nic proti. Ubohé a hloupé reklamy mě ale dokáží rozčílit.

mám poznámku je o oblíbené reklamě - ta od googlu, kde se doplňují části sousloví je dokonalá, víc takových

Mám rád reklamy na předměty, které mě zajímají

Myslím si, že reklamy lidi spíše obtěžují. Pokud má někdo o něco zájem, vyhledá si to sám. Reklama je pro mě důkazem, že o zboží/službu není dostatečný zájem a proto se snaží přilákat zákazníky. Reklama mě spíše odrazuje od koupě produktu či využití služby.

Některé reklamy mohou být užitečné, ale myslím si že většina lidí je nesleduje, je toho totiž příliš.

Reklama je dobrá věc, pomocí které - pokud je dobře udělaná a namířená - je možné snížit cenu výrobku či služby, protože firma získá úspory z rozsahu. Reklamy mám ráda, ale samozřejmě musí být nápadité, nikoliv hloupé a nedomyšlené. V současné době mě zaujala reklama na Axe - i andělé podlehnou, dále potom Mrož - s láskou k ženám, podle mě přesně zamířené a trefné, reklamu studuji a zajímá mě názor jiných lidí, takže jsem se ptala známých a tyto reklamy hodnotí velmi kladně. Díky za prostor :-)

sledujem reklamy rada, vzdy ma zaujimali, dolezita je kreativita a vtip zvlast ma vzdy zaujimalo celebrity endorsement

vsetko uz bolo povedane...

ztrata casu

ždímání peněz z lidí

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Kalina, L.Vliv reklam na váš život. (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://vliv-reklam-na-vas-zivot.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.