Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv reklam

Vliv reklam

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Markéta Pecenová
Šetření:31. 01. 2014 - 07. 02. 2014
Počet respondentů:129
Počet otázek (max/průměr):9 / 9
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:86 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.00:58
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Píšu seminární práci z psychologie na téma postoje a změna postojů. Pro praktickou část své práce jsem se rozhodla zjistit, jak reklamy ovlivňují naše rozhodování ohledně nakupování věcí. Vyplněním tohoto dotazníku mi moc pomůžete.

Odpovědi respondentů

1. Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena9875,97 %75,97 %  
Muž3124,03 %24,03 %  

Graf

2. Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-267155,04 %55,04 %  
27+3829,46 %29,46 %  
15-192015,5 %15,5 %  

Graf

3. Koupili jste si někdy výrobek poté, co jste na něj viděli/četli/slyšeli reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9271,32 %71,32 %  
Nevím2015,5 %15,5 %  
Ne1713,18 %13,18 %  

Graf

4. Koupili byste si/změnili byste svůj postoj na určitý výrobek po zhlédnutí/přečtení/poslechnutí reklamy, která ho propaguje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne4131,78 %31,78 %  
Nevím2922,48 %22,48 %  
Spíše ano2821,71 %21,71 %  
Ne1914,73 %14,73 %  
Ano129,3 %9,3 %  

Graf

5. Koupili jste si někdy nějakou „blbost“ na základě reklamy, kterou jste předtím na něj zhlédli/vyslechli/přečetli si?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5945,74 %45,74 %  
Ano4534,88 %34,88 %  
Nevím2519,38 %19,38 %  

Graf

6. Nakupujete často výrobky ve slevách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano7054,26 %54,26 %  
Ano3023,26 %23,26 %  
Spíše ne2519,38 %19,38 %  
Nevím32,33 %2,33 %  
Ne10,78 %0,78 %  

Graf

7. Koupili byste si určitý výrobek pouze ve slevě? (tzn. nikdy ne za jeho plnou cenu)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4736,43 %36,43 %  
Spíše ano3527,13 %27,13 %  
Spíše ne1914,73 %14,73 %  
Nevím1511,63 %11,63 %  
Ne1310,08 %10,08 %  

Graf

8. V případě, že se na trhu objeví nějaká novinka, koupíte si jí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne5038,76 %38,76 %  
Nevím4434,11 %34,11 %  
Spíše ano2015,5 %15,5 %  
Ne118,53 %8,53 %  
Ano43,1 %3,1 %  

Graf

9. Myslíte si, že reklamy ovlivňují vaše nakupovací rozhodování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano4333,33 %33,33 %  
Spíše ne3930,23 %30,23 %  
Ano2116,28 %16,28 %  
Ne1713,18 %13,18 %  
Nevím96,98 %6,98 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Koupili jste si někdy nějakou „blbost“ na základě reklamy, kterou jste předtím na něj zhlédli/vyslechli/přečetli si?

  • odpověď Ano:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 4. Koupili byste si/změnili byste svůj postoj na určitý výrobek po zhlédnutí/přečtení/poslechnutí reklamy, která ho propaguje?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vaše pohlaví?

2. Váš věk?

3. Koupili jste si někdy výrobek poté, co jste na něj viděli/četli/slyšeli reklamu?

4. Koupili byste si/změnili byste svůj postoj na určitý výrobek po zhlédnutí/přečtení/poslechnutí reklamy, která ho propaguje?

5. Koupili jste si někdy nějakou „blbost“ na základě reklamy, kterou jste předtím na něj zhlédli/vyslechli/přečetli si?

6. Nakupujete často výrobky ve slevách?

7. Koupili byste si určitý výrobek pouze ve slevě? (tzn. nikdy ne za jeho plnou cenu)

8. V případě, že se na trhu objeví nějaká novinka, koupíte si jí?

9. Myslíte si, že reklamy ovlivňují vaše nakupovací rozhodování?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vaše pohlaví?

2. Váš věk?

3. Koupili jste si někdy výrobek poté, co jste na něj viděli/četli/slyšeli reklamu?

4. Koupili byste si/změnili byste svůj postoj na určitý výrobek po zhlédnutí/přečtení/poslechnutí reklamy, která ho propaguje?

5. Koupili jste si někdy nějakou „blbost“ na základě reklamy, kterou jste předtím na něj zhlédli/vyslechli/přečetli si?

6. Nakupujete často výrobky ve slevách?

7. Koupili byste si určitý výrobek pouze ve slevě? (tzn. nikdy ne za jeho plnou cenu)

8. V případě, že se na trhu objeví nějaká novinka, koupíte si jí?

9. Myslíte si, že reklamy ovlivňují vaše nakupovací rozhodování?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Pecenová, M.Vliv reklam (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://vliv-reklam.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.