Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv reklamní kampaně Nemyslíš, zaplatíš na chování řidičů

Vliv reklamní kampaně Nemyslíš, zaplatíš na chování řidičů

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Zuzana Matěnová
Šetření:08. 12. 2009 - 12. 12. 2009
Počet respondentů:121
Počet otázek (max/průměr):22 / 16.15
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:68,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:03
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den.
Ráda bych Vás požádala o vyplnění tohoto dotazníku, který je součástí mé bakalářské práce na téma Sociální reklama. Jeho cílem je zjistit povědomí veřejnosti o reklamní kampani Nemyslíš, zaplatíš, a vlivy této kampaně na chování řidičů.

Dotazník by Vám neměl zabrat více než pár minut, proto Vás žádám o jeho vyplnění.
Děkuji.

Zuzana Matěnová

Odpovědi respondentů

1. Řidičský průkaz:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [nevlastním → konec dotazníku, vlastnímotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vlastním10183,47 %83,47 %  
nevlastním2016,53 %16,53 %  

Graf

2. Kolik let jste držitelem řidičského průkazu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3 - 4 roky4544,55 %37,19 %  
5 - 10 let2827,72 %23,14 %  
1 - 2 roky2221,78 %18,18 %  
10 a více let65,94 %4,96 %  

Graf

3. Auto řídíte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [denněotázka č. 4, spíše častootázka č. 4, spiše zřídkaotázka č. 4, vůbec → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše často3837,62 %31,4 %  
spiše zřídka2827,72 %23,14 %  
denně2827,72 %23,14 %  
vůbec76,93 %5,79 %  

Graf

4. V obci, kde je rychlost 50 km/hod:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jezdím 51 - 55 km/hod4042,55 %33,06 %  
jezdím 56 - 60 km/hod3031,91 %24,79 %  
striktně dodržuji tuto předepsanou rychlost1617,02 %13,22 %  
jezdím 60 - 70 km/hod44,26 %3,31 %  
jezdím pomaleji33,19 %2,48 %  
jezdím více než 70 km/hod11,06 %0,83 %  

Graf

5. Bezpečnostní pásy:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
používám pokaždé na předních i zadních sedadlech6164,89 %50,41 %  
používám pokaždé jen na předních sedadlech3132,98 %25,62 %  
používám jen při jízdě na delší vzdálenosti11,06 %0,83 %  
nepoužívám11,06 %0,83 %  

Graf

6. Pod vlivem alkoholu jste řídil:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nikdy5861,7 %47,93 %  
jednou, s nízkou hladinou alkoholu v krvi2425,53 %19,83 %  
vícekrát, s nízkou hladinou alkoholu v krvi1010,64 %8,26 %  
jednou, s vysší hladinou alkoholu v krvi11,06 %0,83 %  
vícekrát, s vyšší hladinou alkoholu v krvi11,06 %0,83 %  

Graf

7. Pod vlivem omamných látek jste řídil:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nikdy8085,11 %66,12 %  
jednou77,45 %5,79 %  
vícekrát77,45 %5,79 %  

Graf

8. Telefonní hovory při řízení:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vyřizuji výjimečně (když někdo volá), s telefonem u ucha4446,81 %36,36 %  
nikdy nevyřizuji3234,04 %26,45 %  
vyřizuji prostřednictvím handsfree1010,64 %8,26 %  
vyřizuji vždy, s telefonem u ucha88,51 %6,61 %  

Graf

9. SMS zprávy při řízení:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevyřizuji5558,51 %45,45 %  
pouze čtu2526,6 %20,66 %  
čtu i posílám1414,89 %11,57 %  

Graf

10. Jak byste sebe ohodnotili jako řidiče?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zodpovědný5457,45 %44,63 %  
opatrný5255,32 %42,98 %  
slušný4952,13 %40,5 %  
zkušený1920,21 %15,7 %  
nezkušený1617,02 %13,22 %  
zbrklý66,38 %4,96 %  
soutěživý55,32 %4,13 %  
jinak (v další otázce uveďte prosím jak)33,19 %2,48 %  
agresivní22,13 %1,65 %  

Graf

11. Jak byste sebe ohodnotili jako řidiče?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chtělo by to více řídit - získání jistoty14,55 %0,83 %  
dobrý řidič14,55 %0,83 %  
Klidný řidič, který nemá kam spěchat14,55 %0,83 %  
rozvážný14,55 %0,83 %  
už zodpovědný14,55 %0,83 %  
Dobrý.14,55 %0,83 %  
přiměřený situaci :o)14,55 %0,83 %  
zbrklí14,55 %0,83 %  
opatrná kdyz vezu jiné a v okolí jsou ostatní auta14,55 %0,83 %  
soustredeny, udrzuji si prehled o deni kolem auta14,55 %0,83 %  
ostatní odpovědi dopravní značky beru jako doporučení ....
jižanský typ
moc jsem toho nenajezdil
rodeo driver
opatrná horší řidič špatná reakce na stres. situac
jsem dobrá řidička
Obezřetný
člověk se má vždy co učit;)
chybí mi zkušenosti, ale neriskuji
příležitostný a opatrný
Doufám, že jezdím bezpečně.
vcelku dobry ridic
1254,55 %9,92 % 

Graf

12. Znáte reklamní kampaň Nemyslíš, zaplatíš?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 13, neotázka č. 21].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9196,81 %75,21 %  
ne33,19 %2,48 %  

Graf

13. Kde jste se s touto kampaní setkali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
televize8189,01 %66,94 %  
internet5661,54 %46,28 %  
billboardy a plakáty2325,27 %19,01 %  
tisk1213,19 %9,92 %  
rádio1010,99 %8,26 %  
z doslechu88,79 %6,61 %  

Graf

14. Vybavíte si některé konkrétní reklamní spoty této kampaně? (Pokud ano, uveďte prosím jaké.)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne77,69 %5,79 %  
svatba, manažer, hecování11,1 %0,83 %  
nevěsta, maminka v blázinci11,1 %0,83 %  
nevybavím si11,1 %0,83 %  
dite rozprskle na skle, marihuana po svatbe ...11,1 %0,83 %  
nehoda pri huleni travy, rozmasakrovany diteNaSkle11,1 %0,83 %  
svatba, rodiče s dítětem, "machr", mladí -alkohol11,1 %0,83 %  
nevěsta, dět. dom., dítě na zadním s., srážka 2aut11,1 %0,83 %  
mladí lidé co jedou z dikotéky...11,1 %0,83 %  
mladí manželé s malým dítětem,svatba11,1 %0,83 %  
ostatní odpovědi mrtvé dítě, nepřipoutané v autosedačce
Jakou mas sanci, ze se dozijes Vanoc?
nevěsta, návrat z party
dítě na skle
Agresivní jízda, Na tento sraz se tvoji kamarádi t
svatba, hecování
dítě, discojízda
novorozeně
holka po sms bourá a zabíjí své kamarády
matka nedá dítě do sedačky, svatebčané pod vlivem
nehoda v těhotenství
rizeni bez pasu, pod vlivem omamne latky
dítě bez sedačky, mrtvá nevěsta, jízda po party
při nehodě umře malé dítě v autě
ano
svatební cesta autem s marihuanou
matka drží dítě jen v ruce na zadních sedačkach
Předvádění se před kamarády, nepoužívání pásů, ..
ano, 50 v obci
a pokud ne?
Žena nedala své dítě do autosedačky či alkohol.
matka má na klíně dítě místo, aby bylo v sedačce
agresivní řidič; nepřipoutané dítě; opilý mladík
výlet party mladých lidí, rodiče s dítětem
Dítě proletí předním sklem.
Spot, kde řidič kouřil marihuanu.
Dieta v rukách
všechny
nevěsta, volající řidič, soutěživí chlapci...
hecování, nepřipoutané miminko, marihuana,.....
Novorozenec, mlaďáci, podnikatel
Mrtvé dítě kvůli tomu, že nebylo v sedačce
nepřipoutsné dítě, alkohol za volantem
ne nevybírám
žena s kočárkem, jízda po diskotéce
Nepřipotané miminko, drogy za volantem, spěch, hec
dítě v náruči, mladík při předjíždění
nevybavím
nepřipoutané dítě vyletí předním oknem
svatba, kamarádi
Hecování, svatba, divadlo s dítětem
dítě na skle,svatba-marihuana,závodník,auto-stro
spot s dítětem
je to jenom kousek
svatba, na to máš, dítě na skle
Jak byl kluk s holkou u silnice u nejake zdi.
burcovaní řidiče,malý dítě do předního skla..
miminko s rozbitou hlavou.Mlada parta-z diskoteky
mladá rodina v autě s miminem, novomanželé
Dítě vyletí skrze přední sklo.
žena na zadním sedadle, kluci - jen 1 sklenička
svatba, mobil volání, něco s dítětem
chlápek má nepříjemný telefonv autě a srazí kočáre
smskování za volantem
svatba, party
zabití rodiny
mimino na předním skle
opilá parta
spot, při kterém matka nedá své dítě do sedačky
telefonování, omamné látky, dítě bez autosedačky
matka s nepripoutanym ditetem
miminko bez autosedačky,nepřipoutaná žena,
Ano, nejspíš asi 5 různých, ale není zde místo.
podnikatel, svatba, náraz do stromu, párty-alkohol
Zhulená partička ze svatby, nepřipásaná rodina, ..
Nemyslíš, zaplatíš
ano,všechny
dítě bez sedačky, jízda svatebčenů, pod vlivem alk
mrtvé nepřipoutané dítě,řízení s alkoholem v krvi
spot s miminkem,s holkou v lese,svatba,predjizdeni
Dítě bez autosedačky; náraz do stromu
telefonující podnikatel, svatba
miminko nedané do sedačky, nevěsta a ženich kouří
dítě bez sedačky, řidič pod vlivem drog, ...
nepripitana matka s ditetem, telefonujici ridic
7582,42 %61,98 % 

Graf

15. Víte, kdo je zadavatelem této kampaně?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2628,57 %21,49 %  
ministerstvo dopravy2527,47 %20,66 %  
nevím44,4 %3,31 %  
BESIP44,4 %3,31 %  
ministerstvo dopravy ČR33,3 %2,48 %  
asi Ministerstvo dopravy33,3 %2,48 %  
ministerstvo dopravy?33,3 %2,48 %  
ministerstvo dopravy, nebo jeho organizace11,1 %0,83 %  
Ministerstvo vnitra11,1 %0,83 %  
jméno mi ted vypadlo11,1 %0,83 %  
ostatní odpovědi Ne.
stát?
BESIP?????
Že by MDČR + Besip?
žeby BESIP?
BESIP?
že by ministerstvo dopravy
ne, hádám ministerstvo vnitra
miniserstvo dopravy
Pravděpodobně besip nebo ministerstvo dopravy.
ministerstvo
úamk nebo ministerstvo dopravy (teď nevim)
asi stát
Myslím, že Ministerstvo dopravy ČR
MVCR
BESIP a ministerstvo dopracy
Besip, MDČR
ano,ministerstvo dopravy
asi bych si vzpomnela
MDČR
2021,98 %16,53 % 

Graf

16. Jaký je Váš názor na tuto kampaň?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

až odstrašující

bez názoru

celkem zbytecna, penize mohli lepe vyuzit napriklad na boj proti notorickym piratum silnic a hulvatum a na prokazatelnost vaznych prestupku. Nikdy jsem nikoho neohrozil a ani neboural, ale stejne platim za drobne prekroceni rychlosti a neskodne prestupky nemale penize. Domnivam se, ze myslim, pokud mluvime o rizeni aut v dopravnim provozu, ale stejne platim.

dobrá, mohla by se v plne verzi vysílat i před desátou hodinou

Dobry napad, plne s ni souhlasim, mozna by mohla byt jeste agresivnejsi

dobře provedené, zbytečně zcenzurované, přínos však spíše nižší

Doufám, že kampaň dosáhne svého cíle a její poselství dolehne hlavně na ty řidiče, kteří dopravní předpisy porušují atd.. Zároveň ale určitě nějak poznamená citlivé povahy, což nevím, jestli je dobře..

drastické a asi účinné

drsná

drsná, ale donutí zamyslet se

Drsné ale účinné

Drsné, ale trefné

chtělo by více

Je dobrá. Snad učinná.

Je dobře, že vznikla a v TV, i přes její krutost, by ji měli vysílat častěji. Je podložena, bohužel, pravdivými nehodami

Je opravdu povedená, účinná, silná a ovlivní některé z velkých chyb většiny lidí

je potřeba - spousta řidičů za volantem opravdu nemyslí na následky

je sugestivní :)

je to dobré, nekdy drastické

je to dobré. ale spíš pro slušné řidiče. ty neslušné to stejně nezmění

Je to drný, někdy až morbidní, ale jak jinak si lidé mají uvědomit, že někdy jejich chování má hrůzný dopad.

Je to inspirativní a poučující.

je to velmi dobrá a užitečná reklama

je výborná, hlavně ty reklamy, je potřeba vystrašit bezohledné řidiče, protože to jak dneska jezdí, nedávají přednost apod. je strašné

Jsem rada, ze tu je.

kampan me mnohdy KRATKODOBE ovlivnila...nicmene skoda cetne cenzury, klidne bych i pritvrdil...

kampaň se mi líbí, myslím si že by mohla být účinná, zásluhou ztvárnění, které poměrně drsně zobrazuje následky daných situací

kladný

Konečně krok správným směrem, bohužel ještě stále příliš mírná. Jako plus bych hodnotil reálnost situací s důrazem na vysokou nehodovost konkrétních situací. Jako mínus je kampaň stále ještě o krok za kampaněmi v jiných zemích. Konkrétně bych se pak více zaměřil na detaily po nehodě a udělal aleaspon část klipů skutečně naturalistických i za cenu, že se budou moci vysílat pouze po 10 hodině večerní.

Kvalitně vymyšlená a prezentovaná kampaň využívající strach jako silný motivátor. Klidně přitvrdit.

lidi jsou blbi, takze jsem pro, aby kampan byla takto drsna.

málo účinná, pouze slabší povahy asi ovlivní jejich shlédnutí, více účinná se mi zdála welshská (aspoň myslim-určitě z UK) verze této kampaně (mladé dívky v autě, řidička píše sms, nabourá a způsobí řetězovou nehodu)

měla by být drsnější,v jiných státech byla je málo prezentována v televizi,v novinách i internetu

měli by ji dávat častějš a v plném znění, je velmi působivá

mohla by být i tvrdší

Mohla by být více realistická, a mohlo by se v rámci kampaně dělat více PR akcí, eventu atd

Možná je to účinné, nevím. V Polsku mají o dost drsnější.

myslim si ze kampan je smysluplna, kvalitne natocena a urcite ma vliv na chovani lidi na silnici

myslím si, že názorné video a fotky dokážou i ty horší řidiče nějak popostrčit k lepšímu chování, ale ty nejhorší, kterým je vše ukardené, to stejně nic řekne

myslím že je hvodné upozornovat na tento problem

myslim že je to dobry

myslím, že jde o vhodnou kampaň, která reálně zobrazuje co se může stát, když řidiči nedodržují pravidla

Myslím, že je správné upozorňovat na tuto problematiku.Zajímavé jsou také reálně natočené příspěvky, kde opravdu můžeme vidět, jak tyto nehody dopadají.

myslím, že je to celkem dobré, mohlo by to nějaké řidiče alespoň trochu ovlivnit

myslím,že to je dobrý nápad,který by mohl na řidiče zapůsobit

na to, že její zbudování určitě stálo hromadu peněz, tak podle mě o ní není moc slyšet, respektive spoty jsou v televizi míň, než by bylo možná potřebné..

Naprosto skvela-libi se mi zpracovani a hlavne realne zabery,jak to vse muze dopadnout.

nebude mít požadovaný efekt

něco takového bylo už dlouho potřeba, jen tak dál

Nelíbí se mi - je nechutná. Dle mého názoru to chování řidičů nezmění, jsou to tudíž vyhozené peníze, které by se daly zužitkovat tak, aby více pomohly.

Nelíbí se mi, jak jsou televizní reklamy natočeny. Působí to na mě jako Ordinace v růžové zahradě, nebo jiná telenovela. Přesto věřím, že taková kampaň může mít smysl a jsem rád, že existuje.

nemám názor

není to špatný nápad, ale jde hlavně o jednotlivé řidiče, zda-li si z této kampaně vezmou nějaké ponaučení

nevím o co přesně v kampani jde, nemám tedy konkrétní názor

Nevím, jaký to bude mít vliv, ale rozhodně myslím, že to není špatně. Lidi by si měli uvědomit určitá rizika. Češi prostě jezdí obecně docela špatně a nebezpečně. Klidně mohla být drsnější, ale nevím.

nevím, jestli má nějaký vliv

nijak zvlášť pusobící

no asi to moc velký význam mít nebudu, ale jako pokus dobrý. ale možná by mohla být lepší zpracování.

peníze by se dali použít lépe, i když třeba to opravdu někoho od agresivní a nezodpovědné jízdy odradí....

Podporuji,když to zachrání více životu tak proti tomu nic nemám...

poměrně drsná, agresivní, nicméně si myslím, že v tomto případě je to správně

pozitivní

pro některé lidi by mohla být užitečná...jelikož některé záběry vypadají opravdu skutečně... na druhou stranu znám mnohem více lidí, kteří si v prvním okamžiku řeknou : " to je dobrý z toho si vezmu ponaučení" ...ale přesto to nedodrží..

Renč udělal kvalitní práci, myslím, že by to mohlo mít pozitivní vliv na řidiče.

Rozhodně ovlivňuje v dobrém.

sama nevím, asi že třeba pomůže předejít tragediim

Schvaluji to. Na mě to určitě má vliv. A vzhledem k tomu, jak se chováme na našich komunikacích, je toto úměrná reakce.

Sice je trochu drsnější, ale myslím si že je učinná

Skvělá, dokud to člověk nevidí, tak si to neuvědomí.

skvely napad

Souhlasím s ní a doufám, že se z ní poučí co nejvíc řidičů.

souhlasím s ní a klidně by mohla být častěji a možná i drsnější (třeba jako v Anglii)

Stoprocentně kladný - je nutné realisticky ukázat, co vše se děje a co se může stát. Spotů by mělo být ještě víc a měly by být častější.

Super, to co se deje na CZ silnicich, to snad jinde neni.

tak pro zacinajici ridice je to dobra vec, jinak me osobne nijak zvlast nevadi, kdyz je v televizi reklamni spot tak se na nej povidam

Ukazuje jenom co je špatně a né co dobře. Podle mě hlavní myšlenka neni špatná jenom bych se zaměřil na prevenci chování řidičů a ukázat jak by měla být situace správně zvládnuta a jak špatně ! Jak reaguji někteří řidiči třeba na sanitku to je hazard pro řidiče za ním předním i sanitku (hasiče, policisty) Co natočit instruktáže typu jak by jsme se správně měli chovat ve mestě a jaká nebezpečí hrozí ? Křižovatky, kruhové objezdy parkoviště u obchodních domů ?

určitě má pozitivní vliv na zlepšení chování řidičů, možná právě díky záběrům, které obsahuje...aniž by bylo k tomuto tématu cokoli řečeno - je pouze ukázáno, co může "xy" jízda způsobit a pak stačí říct jen "nemyslíš-zaplatíš"

určitě pozitivní

Vcelku dobrý

Ve srovnání např. s anglickou kampaní je ta naše docela čajíček. Na místních silnicích jsou už zdáli rudě zářící cedule "5 smrtelných nehod během 2 let - chcete být další?", ale třeba i mnohem působivější a opravdovější rozhlasové spoty.

velice kladný

Velmi dobrá kampaň.

velmi trefná

Velmi zdařilá, dobře zpracovaná, plní svůj účel - a to varovat a i zastrašit

Vnímám ji velmi pozitivně.

výborná, určitě skvělá hlavně pro motorkáře a agresivní lidi, at vidí, jak dopadá hazard s alkoholem atd.

Výborný nápad, skvělé zpracování

Vzhledem k tomu, jakým způsobem jsou spoty ztvárněny, by to mohla být a snad i je ... první aspoň trochu účinná kampaň. Mluvit se může pořád dokola, ale když to člověk opravdu vidí, má to zajisté dopad větší. Dál s emi libí to, o jak rozsáhlou kampaň jde.

Zajimavy a vcelku přesvedcivy zpusob, jak poukazat na dodrzovani bezpecnosti na silnicich. Obzvlaste co se tyce nehod v souvislosti s alkoholem.

Zaujme, ale nepomůže

žádný

17. Vzbuzuje ve Vás tato kampaň nějaké emoce? (Pokud ano, uveďte prosím jaké.)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1112,09 %9,09 %  
strach77,69 %5,79 %  
úzkost22,2 %1,65 %  
odpor, znechucení, strach11,1 %0,83 %  
strach z jízdy autem11,1 %0,83 %  
mám větší stach při řízení11,1 %0,83 %  
strach, 11,1 %0,83 %  
beznadej, ze nejde vratit cas11,1 %0,83 %  
zlost na řidiče, kteří riskují životy ostatních11,1 %0,83 %  
až mrazí :)11,1 %0,83 %  
ostatní odpovědi reálnost...takže strach - může se to stát i mně
hrůza z toho, co se může stát
Zadne.
respekt z dodržování předpisů
Ano, člověk si uvědomí, co se může v provozu stát
Ano, větší strach z riskantní jízdy
spíše ne
negativní emoce
dlouho jsem reklamu neviděla takže si nevybavuji
předsta spousty idiotů, pro které je to realita
ukazuje že lidské neštěstí je blízko nás
ano
je to smutné
strach a opatrnost
poučení
ano, strach o sve blizke ktere vozim v aute
nevzbuzuje, viděl jsem horší věci
Strach z jiných řidiců
je to drsné, ale jen at to vidí
nepříjemné
nezodpovědnost lidí
Příliš ne. Kvůli tomu, jak je to natočené.
Ne.
ani ne
ano jezdim opatrněji
Lítost, odpor.
ano, ale přesně nepopíšu jaké. viz odpověď č.16
Ani moc ne - nejsou dost burcující ani šokující
ne žádné
minimálně (šok)
u nepřipotaného dítěte jsem plakala
znechucení, zamyšlení, smutek
znechucen, urazen, mirne pobaven
hluboký souhlas
strach z ostatních řidičů a jejich chování
"kurva to bych nechtěl aby se mi stalo"
ano, husí kůži
Uvedomuji si, co vse nam hrozi
hrůza,když je tolik aut
hnus
vic se bojim tech ostatnich nezodpovednych ridicu
spíše negativní
respekt z jízdy v autě
U mě ne, neboť jsem chladnokrevný.
ano, úlek, lítost,
česká kampaň ne, ale zahraniční ano (i strach)
uvědomění si reálnosti nebezpečí, soucit
soucit s lidmi co se jim přihodilo neco podobného
ano, úzkost
respekt z aut
Polská zabrala víc.
výčitky, že některé "skutečnosti" porušuji
uvjedomuji si ze ridit auto je zodpovednost
Ano,strach,lítost.
Je to pro silné žaludky, dívat se na tyto spoty
Zamyšlení nad sebou samým.
ztráta dítěte - lítost
úžas i zděšení
zamyšlení sama nad sebou
Vetsi zodpovednost a byt vice opatrny.
pocit zodpovědnosti
ano ohrožení cestujících i osatních lidí
Bezmoc, strach, smutek
musim byt zodpovednejsi
6470,33 %52,89 % 

Graf

18. Co si myslíte o způsobu ztvárnění jednotlivých reklamních spotů?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

..jsou velmi naturální, reálné a kokrétní...snadno zapamatovatelné

aby zaujaly lidi a měly na ně vliv je potřeba ukázat reálný pohled na nehody

Bez výhrad. Tím, že je drsnější, aspoň otevře lidem oči.

cajk

celkem dobré, občas ale trochu vtipné

Celkově dobrý, možná bych klidně i přitvrdil. Reklama je rychle rozpoznatelná od ostatních (barevné schéma i styl)

co oko nevidí, to srdce nebolí.. takže je jedině dobře, že jsou takto naturalistické.

co si tak vybavuju, tak jde nejdřív varování, že jsou to drastické záběry? a tak se na to člověk připraví...a je dobře, že je to natočeno zrovna tak. ztvárnění se mi líbí

čím realističtější, tím lepší. jedině takové varování je dost důrazné

Dá se to udělat i realističtěji.

dle mě celkem kvalitní zpracování

dobra, kvalitni a efektivni prace filipa rence

dobre

dobré

dobré

dobré

dobré

dostatocne zaujme ich brutalnost

Drastické

dynamické a upoutá

hodně realistické, drsné

i když to není zrovna hezké, tak je to vhodné!!!

Jak už jsem zmínil, nelíbí se mi, jak je to natočený. Nepůsobí to na mě reálně.

Je dobře, že se snaží zaujmout i ne moc pěknými záběry.

je drsné, ale doufám že účinné

Je to dobre ztvarnene

je to dobrý

je to v rámci etických mezí

Je v nich zobrazena realita.

jsou dobré - jak už jsme uvedl, největší předností jsou opravdu reálné záběry..

jsou docela krute a s ceskymi řidiči to nejde jinak

jsou dost drsné ale poučné

jsou kvalitni a ukazuji zavazne problemy na silnicich

Jsou naprosto reálné, bohužel takové špatné věci se na silnicích běžně stávají. Je to pro nás ponaučné.

jsou povedené, ale naivně zpracované

jsou přehnaně drsné, mají stejné vyústění, takže ty další už nepřekvapí

Jsou přesné a vystihující.

jsou v +/- OK

Jsou v pořádku. Kdyby nebyly drsné, nikdo by si toho nevšiml.

Jsou velmi realistické,emotivní,pravdivé.

Kvalitní zpracování, u vizuálů pro tištěná media dobrá grafika

lépe bych to nevymysel

Libi se mi a stojim za tim..

Málo drastické, aby měli účinek

málo účinné (možná málo realistické či naturalistické)

moderni, vystizne, podle me podarene

mohlo by to být mnohem více realistické, ale pro běžné vysílání to asi postačí

myslím si, že jsou ztvárněny velmi dobře a reálně

myslím, že je to dobře udělané

Nebal bych se zajit dale

nektere jsou lepsi,jine horsi, celkove je to dobre.

některé jsou moc drsný, třeba ten s tím dítětem rozmasakrovaným na předním skle

některe se stali,stanou

nektere svou docela povedene

nevím

nezajímá mě to

odstrašující příklady až běda

pěkné vkusné drsné účinné

Pěkné.

poněkud drsný, možná proto nejsou tolik k vidění a jsou centurovány, ale je to vcelku reálně ztvárněný, což je dobře a možná by to mohlo ty řidiče, kteří se v tom snad vidí, ovlivnit

Povedené jsou všechny

provedení spotů se mi líbí viděla jsem podobný spot z Anglie a tam bylo vidět i to co se stane po srážce - příjezd záchranářů, záběry mrtvých lidí, uvědomnění si viny viníka... Přidala bych to i u nás...

příliš autentické, drsné zobrazení

přiměřeně brutální na to, co se děje na silnicích

pusobive, autenticke

realistické

realistické a super natočené ... čim víckrát to vidim tim víc je mi z nich úzko. Je to ale postavený jenom na emocích , doplnil bych kampaně o to jak by se měli řidiči chovat když se k takovej nehodě dostanou a nebo jak usnadnit práci záchranářům.

slušný,ale mohly by být lepší

Spoty samy o sobě nepůsobí opravdově, spíš jako pohádka (to tam radši nepiš, Zuzu, nebo se děti budou bát koukat na Marazíka :o). Navíc mi přijdou trapné cenzury před desátou - když oslovit, tak natvrdo a všechny.

sugestivní

Tyto krátké filmy jsou servírovány hodně bez obalu, což je podle mě moc dobře. A právě v tom je podle mě jejich síla.

Velice dobré.

velmi dobré, vypovídající, poučné, úderné

velmi dobrý

velmi pekne

Velmi realistické, místy až naturalistické, což je jedině dobře.

velmi vystihují skutečné situace

viz otázka č.16

viz výš

Výborné

výborně ztvárněné

Výborné, dají se pustit i starším dětem jako upozornění dopředu

vyhovují mi

výstižné

výstižný

zajímavé

způsob drsnější, leč poutavý

Způsob ztvárnění se mi zdá býti vhodný.

ztvárnění je zajímavé, ale ne až tak, aby nějka hodně řidičů zaujala. spíš se akorát kouknout na spoty, kvůli krvi, která je tam ztvárněna.

ztvarnení neni důležitý, podstata je duležitá a ta tam je

Ztvárnění situací se mi líbí, nepříjde mi přehnaně kruté.

19. Jakým způsobem ovlivnila tato kampaň Vaše chování na silnicích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nijak4043,96 %33,06 %  
předjíždím pouze bezpečně2527,47 %20,66 %  
nenechám se během jízdy vyhecovat2426,37 %19,83 %  
poutám se1920,88 %15,7 %  
nepiji alkohol před jízdou1718,68 %14,05 %  
jinak (v další otázce uveďte prosím jak)1415,38 %11,57 %  
dodržuji předepsané rychlosti1415,38 %11,57 %  
neužívám omamné látky před jízdou1213,19 %9,92 %  

Graf

20. Jakým způsobem ovlivnila tato kampaň Vaše chování na silnicích?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nijak412,5 %3,31 %  
snažím se řídit soustředěně a bezpečně13,13 %0,83 %  
vsechno nicmene nejspis kratkodobe13,13 %0,83 %  
předpisy jsou mi vlastní - nijak13,13 %0,83 %  
budu opatrnější13,13 %0,83 %  
ostatní pravidla jsem dodržovala i předtím13,13 %0,83 %  
potvrzeni toho, ze se vyplaci u rizeni premyslet13,13 %0,83 %  
netelefonuji13,13 %0,83 %  
ne13,13 %0,83 %  
dávám větší pozor a jsem důsledná v poutaní se13,13 %0,83 %  
ostatní odpovědi žádným
nijak, dodržovala jsem to i bez kampaně
nijak.
nebylo třeba,aby mě kampaň ovlivnila,dodržuji č19
cýše uvedené
obecně jsem opatrný řidič,kampaň mě téměř neovlivn
nijak proto, že jsem zodpovědný řidič
víc u řízení přemýšlim co by se mohlo stát
jen tak zlehka
dítě bych dala vždy do sedačky
nijak,jezdím stále stejně dobře
vysvetleni- jezdila jsem bezpecne i predtim
nijak, chovám se na sil. slušně vždy
nijak, už předtím jsem dodržovala pravidla
jsem opatrnější
Nijak, myslím, že jsem zodpovědný řidič i bez ní.
vzdy jsem byl zodpoveny ridic
Nijak- už jsem se snažil předtím být dobrý řidič.
snažím se víc předvídat
1959,38 %15,7 % 

Graf

21. Zaškrtněte prosím, zda jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž4952,13 %40,5 %  
žena4547,87 %37,19 %  

Graf

22. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
222930,85 %23,97 %  
231718,09 %14,05 %  
2488,51 %6,61 %  
1988,51 %6,61 %  
2177,45 %5,79 %  
1866,38 %4,96 %  
2555,32 %4,13 %  
2633,19 %2,48 %  
2033,19 %2,48 %  
2833,19 %2,48 %  
ostatní odpovědi 40
57
30
35
29
55,32 %4,13 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:22.47
Minimum:18
Maximum:29
Variační rozpětí:11
Rozptyl:4.75
Směrodatná odchylka:2.18
Medián:22
Modus:22

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 8 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Kolik let jste držitelem řidičského průkazu?

  • odpověď 3 - 4 roky:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 21 - 22 > na otázku 22. Kolik je Vám let?

5. Bezpečnostní pásy:

  • odpověď používám pokaždé na předních i zadních sedadlech:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi dodržuji předepsané rychlosti na otázku 19. Jakým způsobem ovlivnila tato kampaň Vaše chování na silnicích?

6. Pod vlivem alkoholu jste řídil:

  • odpověď nikdy:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi spiše zřídka na otázku 3. Auto řídíte:

7. Pod vlivem omamných látek jste řídil:

  • odpověď nikdy:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi striktně dodržuji tuto předepsanou rychlost na otázku 4. V obci, kde je rychlost 50 km/hod:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi vyřizuji prostřednictvím handsfree na otázku 8. Telefonní hovory při řízení:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nezkušený na otázku 10. Jak byste sebe ohodnotili jako řidiče?

9. SMS zprávy při řízení:

  • odpověď nevyřizuji:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi nezkušený na otázku 10. Jak byste sebe ohodnotili jako řidiče?

13. Kde jste se s touto kampaní setkali?

  • odpověď internet:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi tisk na otázku 13. Kde jste se s touto kampaní setkali?

19. Jakým způsobem ovlivnila tato kampaň Vaše chování na silnicích?

  • odpověď nepiji alkohol před jízdou:
    • 6.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi neužívám omamné látky před jízdou na otázku 19. Jakým způsobem ovlivnila tato kampaň Vaše chování na silnicích?

22. Kolik je Vám let?

  • odpověď < 18 - 21 >:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevlastním na otázku 1. Řidičský průkaz:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Řidičský průkaz:

2. Kolik let jste držitelem řidičského průkazu?

3. Auto řídíte:

4. V obci, kde je rychlost 50 km/hod:

5. Bezpečnostní pásy:

6. Pod vlivem alkoholu jste řídil:

7. Pod vlivem omamných látek jste řídil:

8. Telefonní hovory při řízení:

9. SMS zprávy při řízení:

10. Jak byste sebe ohodnotili jako řidiče?

12. Znáte reklamní kampaň Nemyslíš, zaplatíš?

13. Kde jste se s touto kampaní setkali?

15. Víte, kdo je zadavatelem této kampaně?

17. Vzbuzuje ve Vás tato kampaň nějaké emoce? (Pokud ano, uveďte prosím jaké.)

19. Jakým způsobem ovlivnila tato kampaň Vaše chování na silnicích?

21. Zaškrtněte prosím, zda jste:

22. Kolik je Vám let?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Řidičský průkaz:

2. Kolik let jste držitelem řidičského průkazu?

3. Auto řídíte:

4. V obci, kde je rychlost 50 km/hod:

5. Bezpečnostní pásy:

6. Pod vlivem alkoholu jste řídil:

7. Pod vlivem omamných látek jste řídil:

8. Telefonní hovory při řízení:

9. SMS zprávy při řízení:

10. Jak byste sebe ohodnotili jako řidiče?

12. Znáte reklamní kampaň Nemyslíš, zaplatíš?

13. Kde jste se s touto kampaní setkali?

15. Víte, kdo je zadavatelem této kampaně?

17. Vzbuzuje ve Vás tato kampaň nějaké emoce? (Pokud ano, uveďte prosím jaké.)

19. Jakým způsobem ovlivnila tato kampaň Vaše chování na silnicích?

21. Zaškrtněte prosím, zda jste:

22. Kolik je Vám let?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Matěnová, Z.Vliv reklamní kampaně Nemyslíš, zaplatíš na chování řidičů (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://vliv-reklamni-kampane-nemyslis-zaplatis-na-chovani-ridicu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.