Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv reklamy a značky na spotřebitele čokolády

Vliv reklamy a značky na spotřebitele čokolády

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Nejedlová
Šetření:12. 04. 2011 - 18. 04. 2011
Počet respondentů:72
Počet otázek (max/průměr):20 / 18.28
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:73,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:49
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Vážení respondenti,
jmenuji se Jana Nejedlová a studuji 3. ročník na Univerzitě v Huddersfieldu. Ráda bych Vás požádala o vyplnění dotazníku, který se týká vlivu reklamy a značky na spotřebitele čokolády. Dotazník je určen POUZE pro STUDENTY a získaná data budou využita pro zpracování mé bakalářské práce. Anonymita zaručena.

 

Předem mockrát děkuji za vyplnění!

Odpovědi respondentů

1. Do jaké míry věříte reklamám?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Vůbec vs. Zcela1-2-3-4-52.3190.717

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

2. Koupil/a jste si někdy něco kvůli reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jídlo3650 %50 %  
Kosmetika3650 %50 %  
Oblečení1419,44 %19,44 %  
Nic, reklama mě neovlivňuje912,5 %12,5 %  
Jiná odpověď45,56 %5,56 %  

Graf

3. Líbí se Vám reklamy na čokoládu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Vůbec vs. Zcela1-2-3-4-53.3060.99

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

4. Vybavíte si nějakou reklamu na čokoládu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6286,11 %86,11 %  
ne1013,89 %13,89 %  

Graf

5. Pokud ano, na kterou čokoládu to bylo?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Milka2540,98 %34,72 %  
orion58,2 %6,94 %  
Milka, Studentská pečeť34,92 %4,17 %  
Lindt23,28 %2,78 %  
figaro23,28 %2,78 %  
Orion, Milka23,28 %2,78 %  
Milka, Figaro23,28 %2,78 %  
Orion - čokoládové město11,64 %1,39 %  
Milka (?)11,64 %1,39 %  
Studentská pečeť, Orion čokolády, Milka...11,64 %1,39 %  
ostatní odpovědi milka,orion (no ještě kinder bueno - nončoko)
Milka, Orion, Figaro, Lindt
Milka :o)
kinder čokoláda
kinder bueno
Merci
kinder bueno, studentska pecet
Kinder
Milka,Figaro
Kinder Bueno, Milka, Orion, Studentská Pečeť
kinder bueno, milka
Milku
Nevím, nesleduju, líbily se mi animace s čokládou
Lind, Milka
orion, figaro
Milka, Orion
orion,milka,kinder,lindth
1727,87 %23,61 % 

Graf

6. Jak často jíte čokoládu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Denněotázka č. 7, 2-3 týdněotázka č. 7, Jednou za týdenotázka č. 7, Jednou za měsícotázka č. 7, Méně než jednou za měsícotázka č. 7, Nejím čokoláduotázka č. 17].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednou za týden2534,72 %34,72 %  
2-3 týdně1926,39 %26,39 %  
Jednou za měsíc1115,28 %15,28 %  
Denně912,5 %12,5 %  
Méně než jednou za měsíc68,33 %8,33 %  
Nejím čokoládu22,78 %2,78 %  

Graf

7. Jste věrný/á (loajální) určité čokoládové značce?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Ne, neustále je střídám vs. Ano, stále si kupuji tu samou značku1-2-3-4-53.2431.384

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

8. Který druh čokolády je Váš nejoblíbenější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mléčná2231,43 %30,56 %  
Hořká1622,86 %22,22 %  
Oříšková1014,29 %13,89 %  
S náplní811,43 %11,11 %  
Nepreferuji žádný druh710 %9,72 %  
Bílá57,14 %6,94 %  
jak kdy, vše krom hodně hořké a oříškové11,43 %1,39 %  
S příchutí11,43 %1,39 %  

Graf

9. Máte rád/ráda mléčnou čokoládu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5984,29 %81,94 %  
ne1115,71 %15,28 %  

Graf

10. Pokud ano, vyjmenujte 5 Vašich nejoblíbenějších značek mléčné čokolády.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Kinder, Orion, Figaro, Tofiffee, Schogetten

lindt, milka

Milka Figaro Nestle Orion Lind

Milka Orion Figaro Kinder Toblerone

Milka Orion Figaro

Milka Studentská pečeť nějaká německá oříšková

Milka

milka

milka

milka, figaro, orion, kinder, nestlé

Milka, Geisha, Orion

Milka, Kinder, Ferrero, Orion, Trumpf

milka, kinder, orion,

MILKA, KINDER,Milena, víc jich nemám

Milka, Lind,

Milka, Lindt, IKEA, Orion

Milka, Lindt, Kinder, Orion, Geisha

Milka, Milka, Milka, Milka, Figaro :)

milka, milka, milka, milka, milka

Milka, Nestle, Orion, Forte, Merci

Milka, Nestlee, Orion, Kinder, Figaro

Milka, Orion

Milka, Orion studentská pečeť, Gejsha, Figaro Tatiana

Milka, Orion, Cart D´Or, Lindt,

Milka, Orion, Figaro..dál nevím

Milka, Orion, Lind, Sladká Vášeň

milka, orion, lindt

Milka, Orion, Merci, Ferrero, Kinder

Milka, Orion, Rittersport

Milka, Orion.... nevím, co se mi líbí, to si vezmu

Milka, Schogotten, Figaro, Orion

Milka, Studentská peče´t....

Milka, Studentská pečeť

Milka, Studentská pečeť, Lindt, Toblerone, Orion

milka,figaro

Milka,Kinder,Orion,schogetten

Milka,Orion,Figaro,

milka!!! orion

orion, figaro, kinder

orion, milka, lindt

Orion, Milka, Studentská pečeť

Orion, Milka, Zora, Figaro, Nestlé

pouze milka a schocogetten

Studentská pečeť, Milka, Orion, Schoegetten

Toblerone, Milka, Orion

11. Vyberte, jak souhlasíte s tímto výrokem: Vždy rozpoznám svojí oblíbenou čokoládu, dokonce i kdyby nebyla v obale nebo kdyby neměla vyrytou značku.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím2332,86 %31,94 %  
spíše souhlasím1927,14 %26,39 %  
spíše nesouhlasím1318,57 %18,06 %  
souhlasím912,86 %12,5 %  
nesouhlasím68,57 %8,33 %  

Graf

12. Vyberte, jak souhlasíte s tímto výrokem: Vyšší cena znamená vždy lepší čokoládu.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím3651,43 %50 %  
spíše nesouhlasím2028,57 %27,78 %  
nesouhlasím68,57 %8,33 %  
souhlasím45,71 %5,56 %  
nevím45,71 %5,56 %  

Graf

13. Vyberte, jak souhlasíte s tímto výrokem: Když vidím reklamu na čokoládu, tak si ji musím hned koupit.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím3752,86 %51,39 %  
spíše nesouhlasím2637,14 %36,11 %  
spíše souhlasím68,57 %8,33 %  
nevím11,43 %1,39 %  

Graf

14. Vyberte, jak souhlasíte s tímto výrokem: Když vidím reklamu na čokoládu, tak si vždy pamatuji, s kterou značkou souvisí.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím2738,57 %37,5 %  
spíše souhlasím2332,86 %31,94 %  
nesouhlasím1115,71 %15,28 %  
souhlasím68,57 %8,33 %  
nevím34,29 %4,17 %  

Graf

15. Proč si kupujete čokoládu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Chuť na něco dobrého5984,29 %81,94 %  
Pro lepší náladu2332,86 %31,94 %  
Dárek2130 %29,17 %  
Prostě se nedá odolat1927,14 %26,39 %  
Svačina45,71 %5,56 %  
Hlad34,29 %4,17 %  
Jiná odpověď22,86 %2,78 %  

Graf

16. Co je pro Vás důležité při nákupu čokolády?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Typ (hořká, mléčná, bílá, oříšková...)5781,43 %79,17 %  
Zkušenost4767,14 %65,28 %  
Kvalita3955,71 %54,17 %  
Cena3752,86 %51,39 %  
Značka2637,14 %36,11 %  
Hezké balení1217,14 %16,67 %  
Doporučení1115,71 %15,28 %  
Tradiční receptura45,71 %5,56 %  
Reklama22,86 %2,78 %  
Nic, nemám žádné preference11,43 %1,39 %  

Graf

17. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena5677,78 %77,78 %  
Muž1622,22 %22,22 %  

Graf

18. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze nezáporná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
221520,83 %20,83 %  
231216,67 %16,67 %  
201216,67 %16,67 %  
211115,28 %15,28 %  
2456,94 %6,94 %  
1956,94 %6,94 %  
1745,56 %5,56 %  
1822,78 %2,78 %  
2522,78 %2,78 %  
2611,39 %1,39 %  
ostatní odpovědi 33
60
27
34,17 %4,17 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:21.53
Minimum:17
Maximum:26
Variační rozpětí:9
Rozptyl:3.27
Směrodatná odchylka:1.81
Medián:22
Modus:22

Graf

19. Kde v současné době žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Česká republika7097,22 %97,22 %  
Jinde22,78 %2,78 %  

Graf

20. Pokud máte nějaký komentář, napište ho zde:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

.

čiči !!!

po tomhle dotazníku mám chuť na čokoládu

Zbožňju čokoládu! :)


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

13. Vyberte, jak souhlasíte s tímto výrokem: Když vidím reklamu na čokoládu, tak si ji musím hned koupit.

  • odpověď nesouhlasím:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 14. Vyberte, jak souhlasíte s tímto výrokem: Když vidím reklamu na čokoládu, tak si vždy pamatuji, s kterou značkou souvisí.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Do jaké míry věříte reklamám?

2. Koupil/a jste si někdy něco kvůli reklamě?

3. Líbí se Vám reklamy na čokoládu?

4. Vybavíte si nějakou reklamu na čokoládu?

5. Pokud ano, na kterou čokoládu to bylo?

6. Jak často jíte čokoládu?

7. Jste věrný/á (loajální) určité čokoládové značce?

8. Který druh čokolády je Váš nejoblíbenější?

9. Máte rád/ráda mléčnou čokoládu?

11. Vyberte, jak souhlasíte s tímto výrokem: Vždy rozpoznám svojí oblíbenou čokoládu, dokonce i kdyby nebyla v obale nebo kdyby neměla vyrytou značku.

12. Vyberte, jak souhlasíte s tímto výrokem: Vyšší cena znamená vždy lepší čokoládu.

13. Vyberte, jak souhlasíte s tímto výrokem: Když vidím reklamu na čokoládu, tak si ji musím hned koupit.

14. Vyberte, jak souhlasíte s tímto výrokem: Když vidím reklamu na čokoládu, tak si vždy pamatuji, s kterou značkou souvisí.

15. Proč si kupujete čokoládu?

16. Co je pro Vás důležité při nákupu čokolády?

17. Jaké je Vaše pohlaví?

18. Jaký je Váš věk?

19. Kde v současné době žijete?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Do jaké míry věříte reklamám?

2. Koupil/a jste si někdy něco kvůli reklamě?

3. Líbí se Vám reklamy na čokoládu?

4. Vybavíte si nějakou reklamu na čokoládu?

5. Pokud ano, na kterou čokoládu to bylo?

6. Jak často jíte čokoládu?

7. Jste věrný/á (loajální) určité čokoládové značce?

8. Který druh čokolády je Váš nejoblíbenější?

9. Máte rád/ráda mléčnou čokoládu?

11. Vyberte, jak souhlasíte s tímto výrokem: Vždy rozpoznám svojí oblíbenou čokoládu, dokonce i kdyby nebyla v obale nebo kdyby neměla vyrytou značku.

12. Vyberte, jak souhlasíte s tímto výrokem: Vyšší cena znamená vždy lepší čokoládu.

13. Vyberte, jak souhlasíte s tímto výrokem: Když vidím reklamu na čokoládu, tak si ji musím hned koupit.

14. Vyberte, jak souhlasíte s tímto výrokem: Když vidím reklamu na čokoládu, tak si vždy pamatuji, s kterou značkou souvisí.

15. Proč si kupujete čokoládu?

16. Co je pro Vás důležité při nákupu čokolády?

17. Jaké je Vaše pohlaví?

18. Jaký je Váš věk?

19. Kde v současné době žijete?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Nejedlová, J.Vliv reklamy a značky na spotřebitele čokolády (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://vliv-reklamy-a-znacky-na-spo.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.