Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv reklamy na člověka

Vliv reklamy na člověka

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Malíková
Šetření:30. 11. 2009 - 06. 12. 2009
Počet respondentů:77
Počet otázek (max/průměr):14 / 13.1
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:44,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:02
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, chtěla bych Vás požádat o účast v průzkumu ‘‘Vliv reklamy na člověka“.
Dotazník bude sloužit jako podklad pro vypracování praktické časti mé seminární práce. Průzkum má za cíl zjistit do jaké míry, které věkové skupiny a jaký způsobem nás reklama dokáže ovlivnit.
Ujišťuji Vás, že dotazník je anonymní, jeho vyplnění je velmi rychlé!
Předem děkuji za spolupráci.
Lucie Malíková
 

Odpovědi respondentů

1. Prostřednictvím jakých médií Vás reklama nejvíce ovlivňuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
TV4456,41 %57,14 %  
internet2430,77 %31,17 %  
tisk67,69 %7,79 %  
rádio45,13 %5,19 %  

Graf

2. Obtěžují Vás reklamní letáky ve Vašich poštovních schránkách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4152,56 %53,25 %  
ne3747,44 %48,05 %  

Graf

3. Čtete je?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pouze pokud mě na první pohled nějak zaujmou.5367,95 %68,83 %  
ano1823,08 %23,38 %  
Ne, nikdy.78,97 %9,09 %  

Graf

4. Když v televizi běží reklamní spoty...

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přepínám kanály, dokud nenarazím na nějaký zajímavý pořad.4658,97 %59,74 %  
Bezmyšlenkovitě reklamy sleduji a počkám až začne nějaký pořad.2633,33 %33,77 %  
Se zájmem reklamy sleduji.67,69 %7,79 %  

Graf

5. Jak moc věříte sdělení v reklamách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Záleží o jakou reklamu se jedná.5165,38 %66,23 %  
Vůbec jim nedůvěřuji2633,33 %33,77 %  
Těmto sdělením důvěřuji.11,28 %1,3 %  

Graf

6. Ovlivňuje reklama výběr značky při Vašich nákupech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
někdy5671,79 %72,73 %  
Ne, reklamou se ovlivnit nenechám1721,79 %22,08 %  
ano56,41 %6,49 %  

Graf

7. Už se Vám někdy stalo, že produkt zakoupený na základě shlédnutí reklamy nesplnil Vaše očekávání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ale jen zřídka narazím na výrobek v horší kvalitě, než jaká je prezentovaná v reklamě.4152,56 %53,25 %  
Ano, často bývám z produktu nakonec zklamaný/á.2734,62 %35,06 %  
Ne, moje očekávání se vždy splnila.1012,82 %12,99 %  

Graf

8. Považujete reklamu za více přesvědčivou, pokud ji prezentuje nějaká známá osobnost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne. Je mi jasné, že za to dotyčná známá osobnost dostala zaplaceno a prezentuje výrobek podle scénáře, ne podle vlastní spokojenosti.5165,38 %66,23 %  
Nemá to na mě vliv. Rozhoduji se podle jiných kritérií.2532,05 %32,47 %  
Ano. Vypovídá to o kvalitě výrobku. Když je s ním spokojena mediálně známá osobnost, bude mi jistě vyhovovat také.22,56 %2,6 %  

Graf

9. Zakázali byste reklamu na cigarety, alkohol a podobné návykové látky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4051,28 %51,95 %  
ne3848,72 %49,35 %  

Graf

10. Jaký máte názor na reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklamu vnímám rozhodně negativně. Je to jen součást konzumního tlaku působícího na lidi.2937,18 %37,66 %  
Rozhodně pozitivně. Prostřednictvím reklamy může komunikovat dodavatel se spotřebitelem. Je jen na nás zda budeme na nabídku reagovat,nebo ne.2329,49 %29,87 %  
Spíše pozitivně. Díky prezentaci výrobků si můžu vybrat ten, co mi bude nejvíce vyhovovat.1924,36 %24,68 %  
Spíše negativně. Díky reklamě se nechám často zlákat a později si to vyčítám.78,97 %9,09 %  

Graf

11. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena5064,1 %64,94 %  
muž2835,9 %36,36 %  

Graf

12. Do jaké věkové skupiny patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-395773,08 %74,03 %  
0-181316,67 %16,88 %  
40 a více810,26 %10,39 %  

Graf

13. Vzpomenete si na nějaký reklamní slogan?(pokud ano,na jaký?)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
coca cola to je ono xD12,63 %1,3 %  
Vanish skvrn a spiny se zbavis12,63 %1,3 %  
muller mix muller mix muzeme.. oldrichu doleva12,63 %1,3 %  
seznam, najdu tam co neznam12,63 %1,3 %  
Today Tomorow Toyota12,63 %1,3 %  
Skvrn a špíny se zbavíš :-D12,63 %1,3 %  
....krásně voní.....Jihlavanka12,63 %1,3 %  
Mattoni už není12,63 %1,3 %  
bozkov das kofolu das cekolibre mas12,63 %1,3 %  
Bíla, modrá, červená, tje zubní pasta aquafresh12,63 %1,3 %  
ostatní odpovědi Vitana-žíjte s chutí!
Tankuj tankuj vykrúcaj :)
Byrhanzlova mast na lysinu past :-)
např.: škoda, simply clever
Milka, nejjemnější potěšení =)
Když jí miluješ, není co řešit :-)
a kdyz to vydrzis az dovecera, nepapat, tak uvidis
Boty od Rena, ty už nevyzuji.
Když ji miluješ, není co řešit...
drsná země, jemná whiskey
Když musíš, tak musíš
mistr propr čistí čistí, až se sami vidíte! :-)
Když jí miluješ, není co řešit!
Kupte si nase AUTO, dostanete lizatko ZDARMA.
Mistr Proper čistí čistí, že se sami vidíte :D
Beton Zapa. Drží fest.
A bude mit taky takovy ty zahnuty zuby nahoru?
oslav narozeniny svého křečka
helmans,proste to nejlepsi
pečení je radost
Blesk je můj pomalejší brácha
Svoboda pro nosy.
A bude mít taky velký zahrutý zuby nahoru?
Kofola - ...ne ne, já nemusím, já už ho vidím...
kofola:když miluješ není co řešit
Always Coca Cola
Aby bílá byla bíla.
Asi kosmetika. "Vy za to stojite" reklama naRimmel
2873,68 %36,36 % 

Graf

14. Zaujala Vás v poslední době nějaká reklama? (pokud ano, jaká?)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne925,71 %11,69 %  
Kofola25,71 %2,6 %  
brumik12,86 %1,3 %  
axe12,86 %1,3 %  
reklama na slavika s gottem12,86 %1,3 %  
vodafon12,86 %1,3 %  
Reklama od T-mobile12,86 %1,3 %  
Nova MTV :-)12,86 %1,3 %  
vánoční CocaCola, dlouhodobě12,86 %1,3 %  
reklama na Pokerstar12,86 %1,3 %  
ostatní odpovědi na zlateho slavíka
Reklamy na nové automobily:)
Pims
vánoční reklama na Kofolu se "zahnutýma zubama"
Kinder Bueno
v televizi, jak nějaké osobě ve městě přišli zazpí
nejnovější na čoko pims třeba
Nic si nevybavuji
Skákající ryba od Vodafonu.
kitecat
nejlepsi je reklama na kofolu- s prasatkem+holkou
-
Vodafone
Tulamor dew
radio,"jezděte na hory, ne za horami",propagace ČR
hrášek bonduel
1645,71 %20,78 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Prostřednictvím jakých médií Vás reklama nejvíce ovlivňuje?

2. Obtěžují Vás reklamní letáky ve Vašich poštovních schránkách?

3. Čtete je?

4. Když v televizi běží reklamní spoty...

5. Jak moc věříte sdělení v reklamách?

6. Ovlivňuje reklama výběr značky při Vašich nákupech?

7. Už se Vám někdy stalo, že produkt zakoupený na základě shlédnutí reklamy nesplnil Vaše očekávání?

8. Považujete reklamu za více přesvědčivou, pokud ji prezentuje nějaká známá osobnost?

9. Zakázali byste reklamu na cigarety, alkohol a podobné návykové látky?

10. Jaký máte názor na reklamu?

11. Jakého jste pohlaví?

12. Do jaké věkové skupiny patříte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Prostřednictvím jakých médií Vás reklama nejvíce ovlivňuje?

2. Obtěžují Vás reklamní letáky ve Vašich poštovních schránkách?

3. Čtete je?

4. Když v televizi běží reklamní spoty...

5. Jak moc věříte sdělení v reklamách?

6. Ovlivňuje reklama výběr značky při Vašich nákupech?

7. Už se Vám někdy stalo, že produkt zakoupený na základě shlédnutí reklamy nesplnil Vaše očekávání?

8. Považujete reklamu za více přesvědčivou, pokud ji prezentuje nějaká známá osobnost?

9. Zakázali byste reklamu na cigarety, alkohol a podobné návykové látky?

10. Jaký máte názor na reklamu?

11. Jakého jste pohlaví?

12. Do jaké věkové skupiny patříte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Malíková, L.Vliv reklamy na člověka (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://vliv-reklamy-na-cloveka.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.