Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv reklamy na nákupní chování spotřebitele

Vliv reklamy na nákupní chování spotřebitele

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michaela Marešová
Šetření:09. 02. 2013 - 16. 02. 2013
Počet respondentů:148
Počet otázek (max/průměr):19 / 19
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:85 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:56
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

jmenuji se Michaela Marešová a jsem studentkou druhého ročníku navazujícího magisterského studia na Provozně ekonomické fakultě České zemědělské univerzity v Praze a chtěla bych Vás tímto požádat o vypnění dotazníku do mé diplomové práce na téma "Vliv reklamy na nákupní chování spotřebitele".

Cílem je zjistit, jak reklama ovlivňuje psychiku člověka při nakupování.

Dotazník je anonymní.

Vypnění Vám zabere tak 3 až 4 minuty

Odpovědi respondentů

1. Jaký je obecně Váš názor na reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše kladný - můžeme se rozhodnout, zda budeme na reklamu reagovat či nikoliv7248,65 %48,65 %  
záporný - jelikož je to mediálně vyvíjený tlak na zákazníky6543,92 %43,92 %  
spíše záporný - nechám se leckdy reklamou napálit a pak bývám zklamaný74,73 %4,73 %  
Kladný - mohu si totiž prostřednictvím reklamy vybrat výrobek, který mi bude vyhovovat42,7 %2,7 %  

Graf

2. V jakých médiích se setkáváte s reklamou nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
TV9765,54 %65,54 %  
internet9765,54 %65,54 %  
všude4731,76 %31,76 %  
billboardy4530,41 %30,41 %  
letáky3725 %25 %  
plakáty3020,27 %20,27 %  
denní tisk, magazíny, časopisy2818,92 %18,92 %  
rozhlas2013,51 %13,51 %  

Graf

3. Jaký upřednostňujete druh reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
slevy5537,16 %37,16 %  
žádný4027,03 %27,03 %  
letáky a plakáty3322,3 %22,3 %  
reklamu na internetu3322,3 %22,3 %  
reklamu v televizi3020,27 %20,27 %  
reklamu v tisku2416,22 %16,22 %  
billboardy1711,49 %11,49 %  
reklamu v rozhlase42,7 %2,7 %  

Graf

4. Myslíte si, že se necháváte ovlivňovat reklamou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
někdy10268,92 %68,92 %  
ne2617,57 %17,57 %  
ano117,43 %7,43 %  
nevím96,08 %6,08 %  

Graf

5. Kupujete raději výrobky, které znáte z reklam?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, vybírám si vždy na základě svého uvážení7248,65 %48,65 %  
někdy5939,86 %39,86 %  
různě138,78 %8,78 %  
ano, téměř vždy si koupím raději výrobek, který znám z reklamy42,7 %2,7 %  

Graf

6. Co Vás na reklamě nejčastěji zaujme?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nápaditost obecně8054,05 %54,05 %  
její nápadité provedení4933,11 %33,11 %  
hudba128,11 %8,11 %  
slogan74,73 %4,73 %  

Graf

7. Jak hluboce věříte reklamním sdělením?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
je mi to jedno, na jejich řeči nedám a výrobek si sám raději vyzkouším9463,51 %63,51 %  
nevěřím jim5033,78 %33,78 %  
věřím jim42,7 %2,7 %  

Graf

8. Co u Vás rozhoduje při nákupu nějakého výrobku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
předchozí zkušenost10872,97 %72,97 %  
cena10470,27 %70,27 %  
doporučení od někoho známého9161,49 %61,49 %  
značka4228,38 %28,38 %  
design výrobku2214,86 %14,86 %  
nic21,35 %1,35 %  

Graf

9. Sledujete televizní reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas9765,54 %65,54 %  
ne, pokaždé to ihned přepínám jinam5134,46 %34,46 %  

Graf

10. Jak moc Vás reklama ovlivňuje při nakupování potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
záleží na tom, co chci kupovat7248,65 %48,65 %  
neovlivňuje mě vůbec4530,41 %30,41 %  
ovlivňuje, ale ne tak, že bych musel/la jít a hned to koupit a vyzkoušet3120,95 %20,95 %  

Graf

11. Jak moc Vás reklama ovlivňuje při nakupování spotřebního zboží do domácnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
záleží na tom, co chci kupovat7852,7 %52,7 %  
neovlivňuje mě vůbec4127,7 %27,7 %  
ovlivňuje, ale ne tak, že bych musel/la jít a hned to koupit a vyzkoušet2718,24 %18,24 %  
velice moc, pokaždé když vidím něco nového v reklamě, tak to musím koupit21,35 %1,35 %  

Graf

12. Působí na Vás přesvědčivě reklamy, ve kterých vystupují děti, senioři a známé osobnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, nepůsobí na mě nijak, je mi jedno kdo v té reklamě vystupuje11779,05 %79,05 %  
vůbec na mě nepůsobí, a naopak mě to velmi vadí a takový výrobek bych nikdy nekoupil/la2416,22 %16,22 %  
ano, působí na mě velice moc74,73 %4,73 %  

Graf

13. Studujete letáky a katalogy s různými cenovými nabídkami supermarketů a hypermarketů, které Vám chodí do poštovní schránky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas se do nich podívám8658,11 %58,11 %  
ne, nestuduji je2818,92 %18,92 %  
ano, studuji je pečlivě a nakupuji podle nich2315,54 %15,54 %  
vůbec ne, nenechávám si je totiž ani do poštovní schránky házet, mám tam nalepený lísteček, aby se tam jakékoliv letáky neházely117,43 %7,43 %  

Graf

14. Studujete letáky s nabídkami různého zboží od firem, které Vám chodí do poštovní schránky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas se do nich podívám7953,38 %53,38 %  
ne, nestuduji je5235,14 %35,14 %  
vůbec ne, nenechám si je totiž ani do poštovní schránky házet, mám tam na ni nalepený lísteček, aby se tam jakékoliv letáky neházely128,11 %8,11 %  
ano, studuji je pečlivě a nakupuji podle nich53,38 %3,38 %  

Graf

15. Když jdete do obchodu, sledujete hodně akce s cenovými nabídkami?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas10570,95 %70,95 %  
ano, nakupuji jedině podle nich2214,86 %14,86 %  
ne, nekoukám po nich1510,14 %10,14 %  
ne, nekoukám po nich, protože mi nejde o cenu, ale jde mi o kvalitu64,05 %4,05 %  

Graf

16. Sledujete různé reklamní nabídky na internetových slevových portálech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6443,24 %43,24 %  
občas4731,76 %31,76 %  
ano3725 %25 %  

Graf

17. Jste muž nebo žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena11477,03 %77,03 %  
muž3422,97 %22,97 %  

Graf

18. Věková kategorie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 30 let11175 %75 %  
31 - 45 let2718,24 %18,24 %  
10 - 17 let64,05 %4,05 %  
46 - 60 let21,35 %1,35 %  
60 a více let21,35 %1,35 %  

Graf

19. Místo Vašeho bydliště - napište pouze město

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
praha5134,46 %34,46 %  
Brno96,08 %6,08 %  
Zlín53,38 %3,38 %  
Ostrava42,7 %2,7 %  
Kladno42,7 %2,7 %  
Plzeň32,03 %2,03 %  
České Budějovice32,03 %2,03 %  
Klecany21,35 %1,35 %  
Jihlava21,35 %1,35 %  
Liberec21,35 %1,35 %  
ostatní odpovědi Děčín
Strakonice
Hradec Králové
Most
Roudnice nad Labem
Teplice
Kolín
Pardubice
...
Žebrák
ostrevaa
Sokolov
Zlatníky
Vlašim
Dvůr Králové
Pokud to uvedu, tak to není anonymní leták, takže středočeský kraj maximálně okr. NB
Mladá Boleslav
Vojkovice
mám rád vtipnou reklamu ale stejně si vybírám podle sebe. k 12: letáky studuji ale nenechám se ovlivnit
Břeclav
Kopřivnice
Kryry
Karviná
dka
Trutnov
Otrokovice
Č. Budějovice
Ústí nad Labem
havířov
Tábor
Dvůr Králové nad Labem
Chýnov
Benešov
Opava
Vyškov
Chrudim
Roudnice n.L.
Velké Meziříčí
klatovy
Zastávka u Brna
Rožná
Neratovice
Cheb
Šumperk
jindřichův hradec
Nymburk
Jesenice
Komárov
Žďár nad Sazavou
Kralupy nad Vltavou
Prahav
Trubějov
Nové Strašecí
Mělník
Oslavany
6342,57 %42,57 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký je obecně Váš názor na reklamu?

2. V jakých médiích se setkáváte s reklamou nejčastěji?

3. Jaký upřednostňujete druh reklamy?

4. Myslíte si, že se necháváte ovlivňovat reklamou?

5. Kupujete raději výrobky, které znáte z reklam?

6. Co Vás na reklamě nejčastěji zaujme?

7. Jak hluboce věříte reklamním sdělením?

8. Co u Vás rozhoduje při nákupu nějakého výrobku?

9. Sledujete televizní reklamu?

10. Jak moc Vás reklama ovlivňuje při nakupování potravin?

11. Jak moc Vás reklama ovlivňuje při nakupování spotřebního zboží do domácnosti?

12. Působí na Vás přesvědčivě reklamy, ve kterých vystupují děti, senioři a známé osobnosti?

13. Studujete letáky a katalogy s různými cenovými nabídkami supermarketů a hypermarketů, které Vám chodí do poštovní schránky?

14. Studujete letáky s nabídkami různého zboží od firem, které Vám chodí do poštovní schránky?

15. Když jdete do obchodu, sledujete hodně akce s cenovými nabídkami?

16. Sledujete různé reklamní nabídky na internetových slevových portálech?

17. Jste muž nebo žena?

18. Věková kategorie

19. Místo Vašeho bydliště - napište pouze město

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký je obecně Váš názor na reklamu?

2. V jakých médiích se setkáváte s reklamou nejčastěji?

3. Jaký upřednostňujete druh reklamy?

4. Myslíte si, že se necháváte ovlivňovat reklamou?

5. Kupujete raději výrobky, které znáte z reklam?

6. Co Vás na reklamě nejčastěji zaujme?

7. Jak hluboce věříte reklamním sdělením?

8. Co u Vás rozhoduje při nákupu nějakého výrobku?

9. Sledujete televizní reklamu?

10. Jak moc Vás reklama ovlivňuje při nakupování potravin?

11. Jak moc Vás reklama ovlivňuje při nakupování spotřebního zboží do domácnosti?

12. Působí na Vás přesvědčivě reklamy, ve kterých vystupují děti, senioři a známé osobnosti?

13. Studujete letáky a katalogy s různými cenovými nabídkami supermarketů a hypermarketů, které Vám chodí do poštovní schránky?

14. Studujete letáky s nabídkami různého zboží od firem, které Vám chodí do poštovní schránky?

15. Když jdete do obchodu, sledujete hodně akce s cenovými nabídkami?

16. Sledujete různé reklamní nabídky na internetových slevových portálech?

17. Jste muž nebo žena?

18. Věková kategorie

19. Místo Vašeho bydliště - napište pouze město

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Marešová, M.Vliv reklamy na nákupní chování spotřebitele (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://vliv-reklamy-na-nakupni-chov.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.