Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv reklamy na okolí

Vliv reklamy na okolí

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martin Čížek
Šetření:15. 12. 2011 - 30. 12. 2011
Počet respondentů:159
Počet otázek (max/průměr):11 / 11
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:72,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:53
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Jmenuji se Martin Čížek, bylo mi školou zadáno vytvořit průzkum v oblasti marketingu. Cílem průzkumu bude predikce dalšího vývoje reklamní komunikace se zákazníky a návrh na optimální reklamní komunikaci se zákazníkem.

Děkuji za vyplnění a Váš čas.
 

Odpovědi respondentů

1. Jaké druhy reklamy znáte nejlépe ? (Lze vybrat i více druhů)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televizní14792,45 %92,45 %  
Tisková9459,12 %59,12 %  
Internetová - Kontextová (odkazy na stránky)6742,14 %42,14 %  
Venkovní6037,74 %37,74 %  
Doporučení známých5836,48 %36,48 %  
Rozhlasová5635,22 %35,22 %  
Internetová - Bannery5635,22 %35,22 %  
Internetová - E-mailová5333,33 %33,33 %  
Osobní doporučení prodejce138,18 %8,18 %  
Telefonní127,55 %7,55 %  
Žádná31,89 %1,89 %  
youtube reklamy10,63 %0,63 %  
Všechny10,63 %0,63 %  

Graf

2. Jaký druh reklamy Vás před nákupem nejvíce ovlivňuje ? (1=Nejméně, 5=Nejvíce)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Tisková (Letáky..)2.9871.899
Televizní2.8551.658
Rozhlasová1.6480.845
Venkovní (Billboardy, plakáty..)2.1381.126
Telefonní1.2830.782
Osobní doporučení prodejce2.441.454
Internetová – Kontextová (odkazy na stránky)2.5531.656
Internetová – Bannery1.9431.135
Internetová – Emailová1.8741.217
Doporučení známých3.8931.504
Žádné2.052.06

Graf

3. Jak Vás ovlivnují při nákupu výrobku tyto faktory: (1= Ovlivnuje nejméně, 5= Ovlivnuje nejvíce)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Drobné odměny, dárky2.8811.338
Akční cena3.7671.562
Vzorky produktů zdarma2.8361.684
Výstavy, veletrhy2.4031.285
Soutěžní akce o výrobek2.0821.484

Graf

4. Ovlivnuje Vás před nákupem dobrá značka produktu a jméno firmy ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13685,53 %85,53 %  
nevím127,55 %7,55 %  
ne116,92 %6,92 %  

Graf

5. Jaké druhy nákupu preferujete nejčastěji ? (Kromě každodenních potřeb) 1= Nikdy, 2= Ojediněle, 3 =Občas, 4= Častěji 5= Stále

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Osobní prodej s prezentací výrobku2.5792.055
Internetový obchod3.4531.179
Přes katalog20.956
Teleshoping1.2140.445
Adresované akční nabídky1.560.85

Graf

6. Jaký typ reklamy je pro Vás nejpřijatelnější a nejmín Vás obtěžuje? (Lze vybrat jednu možnost)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tisková4628,93 %28,93 %  
Internetová4628,93 %28,93 %  
Venkovní (Billboardy, plakáty, cedule..)4628,93 %28,93 %  
Televizní138,18 %8,18 %  
Rozhlasová42,52 %2,52 %  
nemám ráda reklamy10,63 %0,63 %  
Telefonní nabídky10,63 %0,63 %  
nic10,63 %0,63 %  
všechny mě obtěžují10,63 %0,63 %  

Graf

7. Který typ reklamy podle Vás nejvíce v budoucnu ovlivní zákazníka ? (Lze vybrat jedna možnost)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internetová10062,89 %62,89 %  
Televizní4327,04 %27,04 %  
Tisková63,77 %3,77 %  
Nevím53,14 %3,14 %  
Venkovní (Billboardy, plakáty, cedule..)21,26 %1,26 %  
nic10,63 %0,63 %  
doporučení od známých10,63 %0,63 %  
internetová - e-mailová přesně na míru potřebám 10,63 %0,63 %  

Graf

8. Kde si na internetu nejvíce všímáte reklamy ? (Lze vybrat jedna odpověd)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sociální sítě (Facebook..)5132,08 %32,08 %  
Vyhledavače (Seznam.cz, Cenrum.cz..)4930,82 %30,82 %  
Internetové obchody3220,13 %20,13 %  
Youtube116,92 %6,92 %  
nic42,52 %2,52 %  
Blogy31,89 %1,89 %  
Mám ji zablokovanou10,63 %0,63 %  
mám ji vypnutou10,63 %0,63 %  
zpravodajské servery10,63 %0,63 %  
Úplně všude10,63 %0,63 %  
Nikde10,63 %0,63 %  
nikde, AdBlock + filtry :-)10,63 %0,63 %  
nikde, vadí mi, mám většinu zakázanou10,63 %0,63 %  
ignoruju jí10,63 %0,63 %  
Různé internetové stránky (csfd.cz, idnes.cz)10,63 %0,63 %  

Graf

9. Kde žijete ? (Lze vybrat jedna odpověd)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vesnice ležící blíž u města (do 10 Km)6440,25 %40,25 %  
Město5031,45 %31,45 %  
Velkoměsto2616,35 %16,35 %  
Vesnice ležící dál od města (víc než 10 Km)1911,95 %11,95 %  

Graf

10. Kolik Vám je let ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-307446,54 %46,54 %  
15-205534,59 %34,59 %  
30-452012,58 %12,58 %  
45-6053,14 %3,14 %  
Méně než 1531,89 %1,89 %  
Více než 6021,26 %1,26 %  

Graf

11. Jste ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena10566,04 %66,04 %  
Muž 5433,96 %33,96 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Jaké druhy reklamy znáte nejlépe ? (Lze vybrat i více druhů)

  • odpověď Internetová - E-mailová:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Drobné odměny, dárky =5 na otázku 3. Jak Vás ovlivnují při nákupu výrobku tyto faktory: (1= Ovlivnuje nejméně, 5= Ovlivnuje nejvíce)
  • odpověď Tisková:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Internetová – Bannery =4 na otázku 2. Jaký druh reklamy Vás před nákupem nejvíce ovlivňuje ? (1=Nejméně, 5=Nejvíce)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Osobní doporučení prodejce na otázku 1. Jaké druhy reklamy znáte nejlépe ? (Lze vybrat i více druhů)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 4. Ovlivnuje Vás před nákupem dobrá značka produktu a jméno firmy ?

2. Jaký druh reklamy Vás před nákupem nejvíce ovlivňuje ? (1=Nejméně, 5=Nejvíce)

  • odpověď Rozhlasová=1:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 4. Ovlivnuje Vás před nákupem dobrá značka produktu a jméno firmy ?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké druhy reklamy znáte nejlépe ? (Lze vybrat i více druhů)

2. Jaký druh reklamy Vás před nákupem nejvíce ovlivňuje ? (1=Nejméně, 5=Nejvíce)

3. Jak Vás ovlivnují při nákupu výrobku tyto faktory: (1= Ovlivnuje nejméně, 5= Ovlivnuje nejvíce)

4. Ovlivnuje Vás před nákupem dobrá značka produktu a jméno firmy ?

5. Jaké druhy nákupu preferujete nejčastěji ? (Kromě každodenních potřeb) 1= Nikdy, 2= Ojediněle, 3 =Občas, 4= Častěji 5= Stále

6. Jaký typ reklamy je pro Vás nejpřijatelnější a nejmín Vás obtěžuje? (Lze vybrat jednu možnost)

7. Který typ reklamy podle Vás nejvíce v budoucnu ovlivní zákazníka ? (Lze vybrat jedna možnost)

8. Kde si na internetu nejvíce všímáte reklamy ? (Lze vybrat jedna odpověd)

9. Kde žijete ? (Lze vybrat jedna odpověd)

10. Kolik Vám je let ?

11. Jste ?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké druhy reklamy znáte nejlépe ? (Lze vybrat i více druhů)

2. Jaký druh reklamy Vás před nákupem nejvíce ovlivňuje ? (1=Nejméně, 5=Nejvíce)

3. Jak Vás ovlivnují při nákupu výrobku tyto faktory: (1= Ovlivnuje nejméně, 5= Ovlivnuje nejvíce)

4. Ovlivnuje Vás před nákupem dobrá značka produktu a jméno firmy ?

5. Jaké druhy nákupu preferujete nejčastěji ? (Kromě každodenních potřeb) 1= Nikdy, 2= Ojediněle, 3 =Občas, 4= Častěji 5= Stále

6. Jaký typ reklamy je pro Vás nejpřijatelnější a nejmín Vás obtěžuje? (Lze vybrat jednu možnost)

7. Který typ reklamy podle Vás nejvíce v budoucnu ovlivní zákazníka ? (Lze vybrat jedna možnost)

8. Kde si na internetu nejvíce všímáte reklamy ? (Lze vybrat jedna odpověd)

9. Kde žijete ? (Lze vybrat jedna odpověd)

10. Kolik Vám je let ?

11. Jste ?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Čížek, M.Vliv reklamy na okolí (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://vliv-reklamy-na-okoli.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.