Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv reklamy na rozhodování v oblasti cestovního ruchu

Vliv reklamy na rozhodování v oblasti cestovního ruchu

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martin Kotas
Šetření:15. 12. 2011 - 31. 12. 2011
Počet respondentů:81
Počet otázek (max/průměr):17 / 17
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:79,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:21
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

 

rád bych Vás požádal o vyplnění následujícího dotazníku, který je součástí mé diplomové práce na téma Psychologie reklamy v cestovním ruchu.

 

Informace získané v rámci tohoto dotazníkové šetření budou vyhodnoceny a použity pro analyzování vlivu reklamy na rozhodování jedince v oblasti cestovního ruchu.

 

Předem Vám děkuji za spolupráci.
 

Odpovědi respondentů

1. Jaký je Váš postoj k reklamě ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše pozitivně. Díky prezentaci produktů si mohu vybrat ten, co mi bude nejvíce vyhovovat.2834,57 %34,57 %  
Reklamu vnímám pozitivně. Prostřednictvím reklamy lze komunikovat se spotřebiteli. Je jen na nás zda budeme na nabídku reagovat.2632,1 %32,1 %  
Reklamu vnímám negativně. Je to jen součást konzumního tlaku působícího na lidi.2530,86 %30,86 %  
Spíše negativně. Díky reklamě se nechám zlákat a později si to vyčítám22,47 %2,47 %  

Graf

2. Domníváte se, že reklama dokáže manipulovat lidmi ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5162,96 %62,96 %  
Spíše ano2834,57 %34,57 %  
Spíše ne11,23 %1,23 %  
Ne11,23 %1,23 %  

Graf

3. Pomáhá Vám reklama v oblasti cestovního ruchu k lepší orientace v nabídce služeb, produktů, destinací ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše souhlasím2530,86 %30,86 %  
Ne, nesouhlasím2429,63 %29,63 %  
Spíše nesouhlasím2024,69 %24,69 %  
Ano, souhlasím1214,81 %14,81 %  

Graf

4. Co dle Vašeho názoru činí reklamu zapamatovatelnou ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Originalita5871,6 %71,6 %  
Provedení1214,81 %14,81 %  
Kvalitní propagovaný produkt89,88 %9,88 %  
Doprovodná hudba, slogan11,23 %1,23 %  
Vtipná pointa11,23 %1,23 %  
neustálé bombardování medii11,23 %1,23 %  

Graf

5. Myslíte si, že je reklama důležitá pro fungování a rozvoj cestovních kanceláří, agentur, hotelů a destinací ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, souhlasím4150,62 %50,62 %  
Spíše souhlasím3037,04 %37,04 %  
Ne, nesouhlasím56,17 %6,17 %  
Spíše nesouhlasím56,17 %6,17 %  

Graf

6. Co je pro Vás rozhodujícím faktorem při výběru cestovní kanceláře ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reference příbuzných a známých3239,51 %39,51 %  
Předchozí zkušenost2632,1 %32,1 %  
Propagace a značka1214,81 %14,81 %  
Cena1113,58 %13,58 %  

Graf

7. Destinaci vybíráte na základě

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Referencí příbuzných a známých4353,09 %53,09 %  
Předchozích zkušeností1518,52 %18,52 %  
nic33,7 %3,7 %  
Reklamy22,47 %2,47 %  
podle vlastních snů11,23 %1,23 %  
Ceny11,23 %1,23 %  
na základě vlastního zájmu11,23 %1,23 %  
nespecifikováno, asi různá kritéria11,23 %1,23 %  
aktuální situace, ve kterém se nacházím11,23 %1,23 %  
nálady a ceny11,23 %1,23 %  
b) + c)11,23 %1,23 %  
Kombinace 2. a 3. možnosti11,23 %1,23 %  
svého vlastního Iuvážení11,23 %1,23 %  
toho kam chci11,23 %1,23 %  
Vlastních zkušeností11,23 %1,23 %  
výběr z katalogu, internetových stránek ck11,23 %1,23 %  
svého výběru 11,23 %1,23 %  
na základě místních aktraktivit11,23 %1,23 %  
nabídky11,23 %1,23 %  
finančních možností11,23 %1,23 %  
primární a sekundární nabídce11,23 %1,23 %  
na základě toho, po čem toužím11,23 %1,23 %  

Graf

8. Dokážete si v tento moment vybavit konkrétní reklamu v oblasti cestovního ruchu ? Pokud ano, jakou značku (cestovní kancelář, agentura, hotel) či destinaci propagovala ?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

absolutně netuším,nic mě nenapadá

blue style

Bohužel si nevybavuji žádnou reklamu tohoto typu.

bohužel si žádnou konkrétní reklamu na cestovní kancelář nevybavui. Ale možná, protože necestuji, ani nezapadám do cílové skupiny, a raklamy mě prostě míjí. Co mě ale vždy "hluboce" zasáhne, jsou reklamy na turistické události, které ale neprodukují cestovní kanceláře, ale samy destinace. Příklady: Olympiáda Akce Žijeme Londýnem http://www.zijemelondynem.cz/ Expo mistrovství světa .. jedno v čem Koncert .. někoho někde Festival .. Evropské město kultury a další .. .... ... ... všechyn tyhlety akce dělají dané destinaci obrovskou reklamu, a myslím, že několikanásobně větší, než všechny roztříštěné snahy všech cestovních kanceláří dohromady.

Bohužel.

CK Blue Style - DĚTI ZDARMA

CK Blue Style - reklama v rozhlasu, v novinách, zímní dovolená Egypt, Turecko

CK Exim Tours - Exotika

CK Fisher

CK Fisher,destinaci nevím

CK Fischer, CK Čedok, CK Pradog...

CzechTourism- v tv propagující krásy České republiky.

Čedok

Čedok - Řecko

Čedok, Fisher

ČR jako destinace

děti zdarma

dovolená v Česko, to letí od Czech tourismu - interent, TV eso exotika - bilboardy

Dovolená v Česku - to letí

Dovolena.cz (tlučou nám to při každé jízdě Plzeň-Praha A ZPĚT :) na promítacích monitorech STUDENT AGENCY Express busu :))) )

Eso travel, Keňa , Dominikánská republika

Fisher

fisher

Fischer

fischer

Fischer - pobyt s dětmi

Fischer, Alexandria, Čedok

Fischer, Eximtours

Hotel Tri Zlaté Studničky

Chorvatsko

Invia

Jediné co mě napadne je reklama na celou ČR - cestování po česku - to letí.

kancelář čedok, různé destinace

klub Funtazie

kudy z nudy - českou republiku eximtour - sama sebe

na korean air, perfektní reklama, která ukazuje luxus a komfort

NE

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

NE

ne

ne

ne

ne

Ne

Nedokáži

Nedokáži

nedokážu si vybavit

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevybavuji si

nic konkrétního

promo video propagující Ukrajinu jako turistickou destinaci

Rakousko - Alpy

Reklama Exim tours, na Slovenskou republiku, na Anglii, lyžování v Rakousku

reklama lákající na návštěvu ČR rezidenty - bilboardy a televizní reklamy se sloganem Dovolená v Česku - to letí, byla všude, byla hodně vidět. také si vybavuju upoutávky na romantické ostrůvky v karibiku, obrovské kýčovité hotely v Egyptu. přímo na hotel nebo lázeňství či turistiku si moc nevybavuju.

Reklama na Čedok, Eximtours, Blue Style, Livingstone Destinace: Egypt, Exotika

Reklama na Izrael, v níž jsou chlapci na pláži v Izraeli a pokaždé když projde dívka, tak říkají: Holy Cow!.....Holy Mother of Jesus!....Holy crap!....a slogan je: No wonder they call it a Holy Land:D Zdroj: YouTube

reklama na tropical islands, nevím, co přesně propagovala

Řecko

Řeklama Čedoku či Fischera. V reklamách se též často objevuje propagace Chorvatska.

Teď si nevybavuji.

Televizni reklama CK Exim tours

V zahraničí nikoliv na území ČR. Návštěvu kyperské destinace Limassol.

Vybavují se mi především reklamy, kde se prezentují státy či konkrétní destinace v zahraničí, např. Maroko, Trentino apod.

xc

Zrovna dnes viděl jednu takovou reklamu v televizi, na zahraničním kanálu. Jednalo se o reklamní spot propagující Ukrajinu jako destinaci cestovního ruchu.

9. Pokládáte reklamu v oblasti cestovního ruchu za důvěryhodnou ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano4656,79 %56,79 %  
Spíše ne2024,69 %24,69 %  
Ne89,88 %9,88 %  
Ano78,64 %8,64 %  

Graf

10. Věříte reklamnímu sdělení více, když v něm vystupuje známá osobnost ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nesouhlasím4049,38 %49,38 %  
Spíše nesouhlasím2530,86 %30,86 %  
Spíše souhlasím1518,52 %18,52 %  
Ano, souhlasím11,23 %1,23 %  

Graf

11. Na jaký produkt Vás reklama nejvíce zaujme ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklama mobilních operátorů1720,99 %20,99 %  
Reklama na potraviny1518,52 %18,52 %  
Reklama na cestování1417,28 %17,28 %  
Reklama na automobily1214,81 %14,81 %  
Reklama v oblasti informačních technologií1012,35 %12,35 %  
nic22,47 %2,47 %  
nezajímám se o reklamu11,23 %1,23 %  
na kosmetiku11,23 %1,23 %  
vůně11,23 %1,23 %  
It, a cestování11,23 %1,23 %  
kosmetika 11,23 %1,23 %  
Vždy jde o tu reklamu, ať je třeba na plíny11,23 %1,23 %  
na produktu nezáleží, ale na provedení té rekl11,23 %1,23 %  
to, to zrovna sháním, nebo se rozhoduji11,23 %1,23 %  
Reklamě se snažím vyhýbat11,23 %1,23 %  
jakýkoliv produkt, když je reklama vtipná 11,23 %1,23 %  
reklama mne nezajímá11,23 %1,23 %  

Graf

12. Spojíte si reklamu na produkty cestovního ruchu s nějakými barvami ? Pokud ano, uveďte s kterými.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

ani ne

asi modrá a béžová, obviously moře a písek

cv

Čedok - modrá

červená

červená, modrá

Dovolená u moře- modrá, zelená, žlutá, dovolená na horách- bílá, červená

exim tours oranžová fisher modrá

Fialová, žlutá, růžová

modrá

modrá

MODRÁ

modrá

modrá

Modrá

modrá

modrá

modrá

modrá

modrá

modrá

modrá

Modrá - moře.

modrá, bílá, žlutá

modrá, zelená

modrá, zelená

modrá, zelená

modrá, zelená

modrá, zelená

modrá, zelená, červená

modrá, zelená, žlutá

modrá, žlutá

modrá, žlutá

modrá, žlutá

modrá, žlutá

modrá, žlutá

modrá, žlutá, bílá

modrá, žlutá, červená

Modrá, žlutá, oranžová, bílá

modrá, žlutá, zelená, červená

NE

ne

ne

NE

ne

Ne

ne

ne

ne

Ne

Ne

ne

Ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne, nespojuji

nespojím

oranžová, modrá

Oranžová, žlutá

spíše barvy přírodního typu - modrá (moře), zelená (příroda), žlutá (slunce) ...

Taková spojitost mě nenapadá, ale zřejmě půjde o pozitivní barvy působící správně na potenciální spotřebitele.

teplé barvy

tyrkysová

tyrkysová, žlutá, limetková

většinou pískově žlutá, modrá a zelená

většinou s modrou barvou, protože mi připomíná moře a nebe, což jsou věci, které často figurují na fotkách

zelená modrá

zelená, modrá

zelená, modrá

žlutá

žlutá, bílá, modrá, červená

žlutá, červená

žlutá, modrá

Žlutá, Modrá, Oranžová

žlutá, modrá, zelená

žlutá, modrá, zelená. Zelená především

žlutá, oranžová, modrá

13. Oslovila Vás nějaká reklama na cestování natolik, že vyvolala Vaše nákupní chování ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7390,12 %90,12 %  
ano89,88 %9,88 %  

Graf

14. Kde si nejčastěji všimnete reklamy na produkty a služby cestovního ruchu ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet2935,8 %35,8 %  
Tištěná reklama (katalogy, letáky, brožury)2328,4 %28,4 %  
Televize1518,52 %18,52 %  
Venkovní reklama1214,81 %14,81 %  
Reklama v rádiu22,47 %2,47 %  

Graf

15. Věková kategorie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-29 let6883,95 %83,95 %  
do 19 let78,64 %8,64 %  
30-39 let33,7 %3,7 %  
40-49 let22,47 %2,47 %  
50 let a více11,23 %1,23 %  

Graf

16. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena6681,48 %81,48 %  
Muž1518,52 %18,52 %  

Graf

17. Nejčastěji cestujete

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
S partnerem/kou3138,27 %38,27 %  
S přáteli2429,63 %29,63 %  
S rodinou2328,4 %28,4 %  
Sám/a33,7 %3,7 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký je Váš postoj k reklamě ?

2. Domníváte se, že reklama dokáže manipulovat lidmi ?

3. Pomáhá Vám reklama v oblasti cestovního ruchu k lepší orientace v nabídce služeb, produktů, destinací ?

4. Co dle Vašeho názoru činí reklamu zapamatovatelnou ?

5. Myslíte si, že je reklama důležitá pro fungování a rozvoj cestovních kanceláří, agentur, hotelů a destinací ?

6. Co je pro Vás rozhodujícím faktorem při výběru cestovní kanceláře ?

7. Destinaci vybíráte na základě

8. Dokážete si v tento moment vybavit konkrétní reklamu v oblasti cestovního ruchu ? Pokud ano, jakou značku (cestovní kancelář, agentura, hotel) či destinaci propagovala ?

9. Pokládáte reklamu v oblasti cestovního ruchu za důvěryhodnou ?

10. Věříte reklamnímu sdělení více, když v něm vystupuje známá osobnost ?

11. Na jaký produkt Vás reklama nejvíce zaujme ?

12. Spojíte si reklamu na produkty cestovního ruchu s nějakými barvami ? Pokud ano, uveďte s kterými.

13. Oslovila Vás nějaká reklama na cestování natolik, že vyvolala Vaše nákupní chování ?

14. Kde si nejčastěji všimnete reklamy na produkty a služby cestovního ruchu ?

15. Věková kategorie

16. Pohlaví

17. Nejčastěji cestujete

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký je Váš postoj k reklamě ?

2. Domníváte se, že reklama dokáže manipulovat lidmi ?

3. Pomáhá Vám reklama v oblasti cestovního ruchu k lepší orientace v nabídce služeb, produktů, destinací ?

4. Co dle Vašeho názoru činí reklamu zapamatovatelnou ?

5. Myslíte si, že je reklama důležitá pro fungování a rozvoj cestovních kanceláří, agentur, hotelů a destinací ?

6. Co je pro Vás rozhodujícím faktorem při výběru cestovní kanceláře ?

7. Destinaci vybíráte na základě

8. Dokážete si v tento moment vybavit konkrétní reklamu v oblasti cestovního ruchu ? Pokud ano, jakou značku (cestovní kancelář, agentura, hotel) či destinaci propagovala ?

9. Pokládáte reklamu v oblasti cestovního ruchu za důvěryhodnou ?

10. Věříte reklamnímu sdělení více, když v něm vystupuje známá osobnost ?

11. Na jaký produkt Vás reklama nejvíce zaujme ?

12. Spojíte si reklamu na produkty cestovního ruchu s nějakými barvami ? Pokud ano, uveďte s kterými.

13. Oslovila Vás nějaká reklama na cestování natolik, že vyvolala Vaše nákupní chování ?

14. Kde si nejčastěji všimnete reklamy na produkty a služby cestovního ruchu ?

15. Věková kategorie

16. Pohlaví

17. Nejčastěji cestujete

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kotas, M.Vliv reklamy na rozhodování v oblasti cestovního ruchu (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://vliv-reklamy-na-rozhodovani.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.