Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv reklamy na spotřebitele

Vliv reklamy na spotřebitele

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:John Doe
Šetření:30. 11. 2010 - 30. 12. 2010
Počet respondentů:126
Počet otázek (max/průměr):19 / 18.42
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:67,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:16
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den.

Jmenuji se Vlastimil Marek,. 
 

Vytvořil jsem dotazník, jehož námětem je vliv reklamy na chování spotřebitelů. Potřebuji získat dostatek informací k analýze reprezentativního výběru, protože mě tato problematika velice zajímá. 


 

 

Děkuji za pomoc.

Odpovědi respondentů

1. 1. Jaký máte názor na reklamu obecně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše pozitivní – je na nás, zda na reklamu budeme reagovat či nikoli.6652,38 %52,38 %  
Negativní – je to vyvíjený tlak na zákazníky3628,57 %28,57 %  
Spíše negativní – leckdy se nechám napálit reklamou a jsem zklamaný1612,7 %12,7 %  
Pozitivní – prostřednictvím reklamy si mohu vybrat výrobek, který mi bude vyhovovat86,35 %6,35 %  

Graf

2. Kde se s reklamou setkáváte nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
TV10784,92 %84,92 %  
Internet8164,29 %64,29 %  
Letáky5039,68 %39,68 %  
Billboardy4233,33 %33,33 %  
Tisk4233,33 %33,33 %  
Rozhlas3124,6 %24,6 %  
VŠUDE21,59 %1,59 %  
téměř všude10,79 %0,79 %  
od známých10,79 %0,79 %  
je to mor. reklama je vsude10,79 %0,79 %  
je všude kam se podívám10,79 %0,79 %  
SMS, telefonní kontakt10,79 %0,79 %  

Graf

3. Preferujete raději výrobky, které znáte z reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Různě6148,41 %48,41 %  
Ne, vybírám si pouze podle svého uvážení5846,03 %46,03 %  
Ano, téměř vždy si koupím produkt, který znám z reklamy75,56 %5,56 %  

Graf

4. Jak moc věříte sdělení v reklamách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Záleží, o jakou reklamu se jedná8164,29 %64,29 %  
Nevěřím jim ani slovo2116,67 %16,67 %  
Je mi to jedno1612,7 %12,7 %  
Nemám důvod jim nevěřit86,35 %6,35 %  

Graf

5. Ohodnoťte od 1 do 5 váš vztah k určitému druhu reklamy. (1 vítám jí; 5 vadí mi/ruší)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Reklama na internetu3.6031.255
Reklama v tiskovinách3.0791.01
Reklama v rozhlase4.0081.055
Reklama v TV (spot)3.9841.333
Reklamní letáky2.8331.647
Billboardy3.1591.388
Ochutnávky v obchodech2.0321.412
Věrnostní program (kupony, slevy)1.8171.181

Graf

6. Používáte internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 7, Neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano12599,21 %99,21 %  
Ne10,79 %0,79 %  

Graf

7. Obtěuje vás reklama na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ze stránek s vysokým počtem reklam odcházím nebo je vůbec nenavštěvuji5745,6 %45,24 %  
Ne, reklamy na internetu ignoruji3830,4 %30,16 %  
Ne, reklamy mi nevadí, rád se na nějakou podívám, co mi nabízí1814,4 %14,29 %  
Ano, velice - leckdy nenajdu to, co jsem hledal1612,8 %12,7 %  

Graf

8. Jak často vědomě kliknete na internetovou reklamu (např. banner)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x za měsíc6955,2 %54,76 %  
Neklikám vůbec, obávám se počítačových virů4838,4 %38,1 %  
denně75,6 %5,56 %  
3x - 4x denně10,8 %0,79 %  

Graf

9. Reagovali jste někdy na internetovou reklamu daného zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nevěřím, že je to výhodné5947,2 %46,83 %  
Ano, jednou4132,8 %32,54 %  
Ano, často se nechám inspirovat reklamou1612,8 %12,7 %  
Ne, bojím se toho97,2 %7,14 %  

Graf

10. Vadí vám reklamní spoty

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8365,87 %65,87 %  
ne4334,13 %34,13 %  

Graf

11. Co Vám na nich vadí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Příliš dlouhé4132,54 %32,54 %  
Jsou nadsazené, proto nedůvěryhodné3124,6 %24,6 %  
nic97,14 %7,14 %  
Bez nápadu97,14 %7,14 %  
Jsou nudné75,56 %5,56 %  
nevadí mi32,38 %2,38 %  
reklama v TV mě irituje, je dlouhá10,79 %0,79 %  
zdržují10,79 %0,79 %  
vesměs mi nevadí, ale některé jsou až kýčovité10,79 %0,79 %  
obtěžují10,79 %0,79 %  
Někdy vtipné, ale jindy až vlezlé 10,79 %0,79 %  
mas tu malo mista pro vlastni odpoved10,79 %0,79 %  
Žerou mi čas. Když něco chci, najdu si to sama.10,79 %0,79 %  
spoty mi nevadí10,79 %0,79 %  
Jsou až moc časté10,79 %0,79 %  
Nevadí mi.10,79 %0,79 %  
nic mi nevadi10,79 %0,79 %  
jsou příliš často a pořád dokola10,79 %0,79 %  
jsou různé, nelze je házet všechny do jedné škatul10,79 %0,79 %  
někdy jsou tak velké že to PC trvá dlouho otevřít10,79 %0,79 %  
příliš časté10,79 %0,79 %  
navadí, člověk se je naučí ignorovat...10,79 %0,79 %  
prostě otravují, nechci jim věnovat čas10,79 %0,79 %  
Klikla jsem, že mi nevadí...10,79 %0,79 %  
je jich tolik, že zapomenu, co se dělo ve filmu10,79 %0,79 %  
Jejich samotná existence10,79 %0,79 %  
agresivni,spis pro lidi z nizkym IQ10,79 %0,79 %  
oddalují mě od toho, co chci (pořad apod.)10,79 %0,79 %  
ruší10,79 %0,79 %  
Jak kde, někde mi ani nevadí, v TV ve filmu hodně10,79 %0,79 %  
jsou nudne, bez napadu, prilis dlouhe a neduveryho10,79 %0,79 %  
jsou. Kvůli nim TV nezapínám.10,79 %0,79 %  

Graf

12. Pamatujete si nějaký reklamí spot, leták.....?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7057,85 %55,56 %  
ne5142,15 %40,48 %  

Graf

13. Pokud ano, který?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
coca cola23,28 %1,59 %  
Kofola: "A bude mít taky takové zuby zahnuté nahor11,64 %0,79 %  
www.kytary.cz (v radiu, firmu ignoruju)11,64 %0,79 %  
Blondýna a reklama na jogurt11,64 %0,79 %  
slovenská reklama na produkty společnosti Orange 11,64 %0,79 %  
v soucasne dobe me zaujala vanocni kampan vodafone11,64 %0,79 %  
Je jich víc. Třeba televizní reklama na čokoládu.11,64 %0,79 %  
Kofola s divočákem,Bobika, Vodafone - smrček11,64 %0,79 %  
A bude mít i zuby.... :)11,64 %0,79 %  
Vodafone - stromečky11,64 %0,79 %  
ostatní odpovědi haló tady impulsovi
reklama na Vodafone s vánočními stromky
Vyskakujici reklama na Vodafone
Já nemusím, já už ho vidím
Kofola - zuby nahoru, Čtvrtníček-Vodafone
Reklama na Old Spice (jsem muž, a také mužně voním
Prasátko od Kofola
Na T-mobile s Chuckem Norisem
Kofola, když ji miluješ není co řešit.
Bonduelle
EURONICS
dolce gusto
RC cola
Já nemusím, já ho již vidím
vánoční stromečky od vodafone
vánoční reklamu na kofolu, reklamy od vodafonu
Vodafone
vánoční Coca-Cola
Lutz tatatata
nevzpomenu si přesně, ale na nějaké léky na kašel
reklama na kofolu (téměř všechny)
vodafone- smrček, t-mobile- chuck norris, ...
Vodafone - Vánoce
Hera, pečení je radost.
Reklamy s Chuck Norisem - reklama na produkty MT
Jrc - Gran Turismo 5 PS3
...když nevíte co by, najdete to v OBI
Toyota nic není nemožné, Partners fin.porad. jinak
fernet stock, s manželkou na plaži a vyfoukne ji
Na ty okna jak je tam ta holčička
t-mobile s norisem, kofola s prasátkem...
nyní všudypřítomný (a otravný) Vodafone stromečky
Je toho víc,např Zott,prací prášky,Kofola, Fidorka
na kofolu ,Cocacolu, Prostenal, Euronics
fidorka, peugeot 206,
na prací prášky, jogurty..
Seznam, najdu tam, co neznám. ;-)
na Kofolu, Vodafone
spousty
aktuálně-Chuck Norris a T-mobile
XXXLutz tatatata, někdo by měl zastřelit tvůrce
např. Když musíš, tak musíš.
XXXLutz TA TA TA TA :-)
nepamatuji
ty pro mě vtipné např. jak Ch.Norris omdlívá...
spoustu, nevejde se sem
hodne
je toho mnoho
billa
na indulonu a deli se vratila
5081,97 %39,68 % 

Graf

14. Jaký máte názor na reklamní letáky, které nalézáte ve své poštovní schránce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevadí, občas si je prohlédnu5241,27 %41,27 %  
Příliš je nečtu3023,81 %23,81 %  
Vítám je ,rád se podívám2318,25 %18,25 %  
Vadí mi, soustavně mi přeplňují poštovní schránku1310,32 %10,32 %  
ráda si je přečtu, ale nelíbí se mi v mojí schránc10,79 %0,79 %  
přečtu si je na internetu10,79 %0,79 %  
vadí, ale některé si občas prohlédnu10,79 %0,79 %  
vadí mi, že se na ně plýtvá tolik papíru10,79 %0,79 %  
dobre na balenie supiek od zemiakov :D10,79 %0,79 %  
Vadí, schránku nepřeplňují, mám "nechci reklamy"10,79 %0,79 %  
zatápím s nimi10,79 %0,79 %  
sám je roznáším :-)10,79 %0,79 %  

Graf

15. Bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Město11389,68 %89,68 %  
Venkov1310,32 %10,32 %  

Graf

16. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena9172,22 %72,22 %  
Muž3527,78 %27,78 %  

Graf

17. Věková skupina

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-2610180,16 %80,16 %  
27-351411,11 %11,11 %  
36-4586,35 %6,35 %  
46-5432,38 %2,38 %  

Graf

18. Místo bydliště - okres

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha2217,46 %17,46 %  
Ústí nad Labem1713,49 %13,49 %  
Most129,52 %9,52 %  
Litoměřice53,97 %3,97 %  
Teplice43,17 %3,17 %  
Karviná32,38 %2,38 %  
Ostrava32,38 %2,38 %  
Znojmo32,38 %2,38 %  
Děčín32,38 %2,38 %  
Olomouc32,38 %2,38 %  
ostatní odpovědi Praha východ
Mělník
Chomutov
Sokolov
zlín
Náchod
Šumperk
Pardubice
Opava
JM kraj
Dolní Beřkovice - Mělník
Trmice- Ústí nad Labem
Chabařovice
louny
vrchlabí
Žilina
Brno
Ústí nad Labem - Ústí nad Labem
Litvínov - okres Most
bratislava
Benešov
Trmice
Semily
Jihomoravský
Mladá Boleslav
Baltimore, Maryland, USA
Pelhřimov
Nový Jičí
okres Jihlava
Ústecký kraj
Jablonec nad Nisou
FRÝDEK
Zlínský kraj
Praga
Myjava
JH
Na to ti seru.
Písek
Kroměříž
praha-vychod
Brno město
Hradec Králové
banská bystrica
Brno venkov
ths
5140,48 %40,48 % 

Graf

19. Příjmová kategorie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student, bez příjmu6652,38 %52,38 %  
do 10 tisíc2318,25 %18,25 %  
10-15 tisíc1310,32 %10,32 %  
21-35 tisíc107,94 %7,94 %  
16-20 107,94 %7,94 %  
nad 35 tisíc43,17 %3,17 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Kde se s reklamou setkáváte nejčastěji?

  • odpověď Internet:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Praha na otázku 18. Místo bydliště - okres

5. Ohodnoťte od 1 do 5 váš vztah k určitému druhu reklamy. (1 vítám jí; 5 vadí mi/ruší)

  • odpověď Reklama v rozhlase=5:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama v tiskovinách=5 na otázku 5. Ohodnoťte od 1 do 5 váš vztah k určitému druhu reklamy. (1 vítám jí; 5 vadí mi/ruší)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. 1. Jaký máte názor na reklamu obecně?

2. Kde se s reklamou setkáváte nejčastěji?

3. Preferujete raději výrobky, které znáte z reklamy?

4. Jak moc věříte sdělení v reklamách?

5. Ohodnoťte od 1 do 5 váš vztah k určitému druhu reklamy. (1 vítám jí; 5 vadí mi/ruší)

6. Používáte internet?

7. Obtěuje vás reklama na internetu?

8. Jak často vědomě kliknete na internetovou reklamu (např. banner)

9. Reagovali jste někdy na internetovou reklamu daného zboží?

10. Vadí vám reklamní spoty

11. Co Vám na nich vadí?

12. Pamatujete si nějaký reklamí spot, leták.....?

14. Jaký máte názor na reklamní letáky, které nalézáte ve své poštovní schránce?

15. Bydlíte?

16. Pohlaví

17. Věková skupina

18. Místo bydliště - okres

19. Příjmová kategorie

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. 1. Jaký máte názor na reklamu obecně?

2. Kde se s reklamou setkáváte nejčastěji?

3. Preferujete raději výrobky, které znáte z reklamy?

4. Jak moc věříte sdělení v reklamách?

5. Ohodnoťte od 1 do 5 váš vztah k určitému druhu reklamy. (1 vítám jí; 5 vadí mi/ruší)

6. Používáte internet?

7. Obtěuje vás reklama na internetu?

8. Jak často vědomě kliknete na internetovou reklamu (např. banner)

9. Reagovali jste někdy na internetovou reklamu daného zboží?

10. Vadí vám reklamní spoty

11. Co Vám na nich vadí?

12. Pamatujete si nějaký reklamí spot, leták.....?

14. Jaký máte názor na reklamní letáky, které nalézáte ve své poštovní schránce?

15. Bydlíte?

16. Pohlaví

17. Věková skupina

18. Místo bydliště - okres

19. Příjmová kategorie

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Doe, J.Vliv reklamy na spotřebitele (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://vliv-reklamy-na-spot.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.