Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv reklamy při volbě produktu cestovního ruchu zákazníkem
Vliv reklamy při volbě produktu cestovního ruchu zákazníkem
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Lukáš Vykoukal |
---|---|
Šetření: | 28. 03. 2010 - 08. 04. 2010 |
Počet respondentů: | 122 |
Počet otázek (max/průměr): | 17 / 17 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 84,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:58 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážený respondente,
tento dotazník se zabývá vlivem reklamy na výběr destinace, kulturní akce, dovolené a cestovního ruchu všeobecně. Touto cestou bych Vás rád požádal o vyjádření Vašeho názoru na danou tématiku prostřednictvím tohoto dotazníku, za jehož vyplnění Vám předem děkuji.
Odpovědi respondentů
1. Jak často si myslíte, že se setkáváte s reklamou jakéhokoli druhu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Často | 101 | 82,79 % | 82,79 % |
Poměrně často | 20 | 16,39 % | 16,39 % |
Téměř se nesetkávám | 1 | 0,82 % | 0,82 % |
2. Jak často se setkáváte s reklamou na produkty cestovního ruchu? (Cestovní kanceláře a agentury, hotely, restaurace, památky, destinace, přepravci, letecké společnosti atd.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Poměrně často | 81 | 66,39 % | 66,39 % |
Často | 25 | 20,49 % | 20,49 % |
Téměř se nesetkávám | 16 | 13,11 % | 13,11 % |
3. Vybíráte si dovolenou, výlet nebo akci na základě doporučení od svých známých?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Doporučení beru jen jako jednu z možností | 84 | 68,85 % | 68,85 % |
Ano, doporučení je pro mne důležité | 24 | 19,67 % | 19,67 % |
Dovolenou si vybírám sám/sama | 14 | 11,48 % | 11,48 % |
4. Přijdete si dostatečně informován/a o kultuře, památkách a dění ve Vašem okolí? (výstavy, festivaly, aqvaparky, památky atd.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Poměrně informován/a | 69 | 56,56 % | 56,56 % |
Téměř neinformován/a | 40 | 32,79 % | 32,79 % |
Informován/a | 13 | 10,66 % | 10,66 % |
5. Z jakého zdroje získáváte informace o dění ve Vašem okolí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Internet | 99 | 81,15 % | 81,15 % |
Plakáty / Billboardy | 76 | 62,3 % | 62,3 % |
Ústní doporučení | 60 | 49,18 % | 49,18 % |
Letáky | 48 | 39,34 % | 39,34 % |
Rádio | 41 | 33,61 % | 33,61 % |
Televize | 27 | 22,13 % | 22,13 % |
Katalogy | 13 | 10,66 % | 10,66 % |
noviny | 2 | 1,64 % | 1,64 % |
pratele | 1 | 0,82 % | 0,82 % |
pracuji pro informační centrum, tudíž informace | 1 | 0,82 % | 0,82 % |
získávám odtud | 1 | 0,82 % | 0,82 % |
6. Jak často navštěvujete kulturní akce, památky a další volnočasové aktivity ve Vašem okolí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Alespoň 1 měsíčně | 56 | 45,9 % | 45,9 % |
Pouze několikrát za rok | 43 | 35,25 % | 35,25 % |
Alespoň 1 týdně | 19 | 15,57 % | 15,57 % |
Nenavštěvuji | 3 | 2,46 % | 2,46 % |
AlespoŠˆ 1 měsíčně | 1 | 0,82 % | 0,82 % |
7. Při výběru cestovní kanceláře – ovlivňuje Vaše rozhodnutí aktuální dění v médiích? (kauzy s krachy CK, nehody leteckých společností atd.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 93 | 76,23 % | 76,23 % |
Ne | 29 | 23,77 % | 23,77 % |
8. Při výběru destinace – ovlivňuje Vaše rozhodnutí aktuální dění v médiích? (přírodní katastrofy, teroristické útoky, politická nestabilita atd.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 99 | 81,15 % | 81,15 % |
Ne | 23 | 18,85 % | 18,85 % |
9. Jaký druh reklamy na Vás má největší vliv při volbě produktu cestovního ruchu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Internet | 50 | 40,98 % | 40,98 % |
Ústní doporučení | 45 | 36,89 % | 36,89 % |
Katalogy | 19 | 15,57 % | 15,57 % |
Televize | 4 | 3,28 % | 3,28 % |
nic | 2 | 1,64 % | 1,64 % |
Plakáty / Billboardy | 2 | 1,64 % | 1,64 % |
10. Zjišťujete si informace o plánované dovolené/události/výletu z více zdrojů? (katalog, internet, doporučení známých atd.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, pokaždé | 83 | 68,03 % | 68,03 % |
Ano, občas | 37 | 30,33 % | 30,33 % |
Ano, pokaоdé | 1 | 0,82 % | 0,82 % |
Ne, čerpám pouze z jednoho zdroje | 1 | 0,82 % | 0,82 % |
11. Ovlivňují Vaši volbu dovolené slevové kupony, akce a speciální nabídky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Občas je využiji | 68 | 55,74 % | 55,74 % |
Ano | 31 | 25,41 % | 25,41 % |
Ne | 23 | 18,85 % | 18,85 % |
12. Co Vás v reklamě na produkt cestovního ruchu spíše zaujme?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zobrazená scenérie, příroda | 46 | 37,7 % | 37,7 % |
Věcné argumenty, fakta | 27 | 22,13 % | 22,13 % |
Cena | 26 | 21,31 % | 21,31 % |
Památky, kultura, historie | 23 | 18,85 % | 18,85 % |
13. Co Vás v reklamě na produkt cestovního ruchu odradí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nepravdivé informace a údaje | 78 | 63,93 % | 63,93 % |
Často opakovaná reklama | 20 | 16,39 % | 16,39 % |
Známá osobnost, která je Vám nesympatická | 20 | 16,39 % | 16,39 % |
nic | 4 | 3,28 % | 3,28 % |
14. Jak vnímáte reklamu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevadí mi | 103 | 84,43 % | 84,43 % |
Je mi nepříjemná | 17 | 13,93 % | 13,93 % |
Vyhledávám ji | 2 | 1,64 % | 1,64 % |
15. Pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 85 | 69,67 % | 69,67 % |
Muž | 36 | 29,51 % | 29,51 % |
Muо | 1 | 0,82 % | 0,82 % |
16. Vaše věková kategorie:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
16 - 25 let | 94 | 77,05 % | 77,05 % |
26 - 50 let | 25 | 20,49 % | 20,49 % |
51 let a starší | 2 | 1,64 % | 1,64 % |
Mladší 15 let | 1 | 0,82 % | 0,82 % |
17. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Středoškolské s maturitou | 75 | 61,48 % | 61,48 % |
Vysokoškolské | 33 | 27,05 % | 27,05 % |
Výuční list | 5 | 4,1 % | 4,1 % |
Vyšší odborné | 5 | 4,1 % | 4,1 % |
Základní | 3 | 2,46 % | 2,46 % |
StŠ™edoŠ¡kolské s maturitou | 1 | 0,82 % | 0,82 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.