Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv reklamy při volbě produktu cestovního ruchu zákazníkem

Vliv reklamy při volbě produktu cestovního ruchu zákazníkem

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lukáš Vykoukal
Šetření:28. 03. 2010 - 08. 04. 2010
Počet respondentů:122
Počet otázek (max/průměr):17 / 17
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:84,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:58
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený respondente,
tento dotazník se zabývá vlivem reklamy na výběr destinace, kulturní akce, dovolené a cestovního ruchu všeobecně. Touto cestou bych Vás rád požádal o vyjádření Vašeho názoru na danou tématiku prostřednictvím tohoto dotazníku, za jehož vyplnění Vám předem děkuji.

Odpovědi respondentů

1. Jak často si myslíte, že se setkáváte s reklamou jakéhokoli druhu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Často10182,79 %82,79 %  
Poměrně často2016,39 %16,39 %  
Téměř se nesetkávám10,82 %0,82 %  

Graf

2. Jak často se setkáváte s reklamou na produkty cestovního ruchu? (Cestovní kanceláře a agentury, hotely, restaurace, památky, destinace, přepravci, letecké společnosti atd.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Poměrně často8166,39 %66,39 %  
Často2520,49 %20,49 %  
Téměř se nesetkávám1613,11 %13,11 %  

Graf

3. Vybíráte si dovolenou, výlet nebo akci na základě doporučení od svých známých?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Doporučení beru jen jako jednu z možností8468,85 %68,85 %  
Ano, doporučení je pro mne důležité2419,67 %19,67 %  
Dovolenou si vybírám sám/sama1411,48 %11,48 %  

Graf

4. Přijdete si dostatečně informován/a o kultuře, památkách a dění ve Vašem okolí? (výstavy, festivaly, aqvaparky, památky atd.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Poměrně informován/a6956,56 %56,56 %  
Téměř neinformován/a4032,79 %32,79 %  
Informován/a1310,66 %10,66 %  

Graf

5. Z jakého zdroje získáváte informace o dění ve Vašem okolí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet9981,15 %81,15 %  
Plakáty / Billboardy7662,3 %62,3 %  
Ústní doporučení6049,18 %49,18 %  
Letáky4839,34 %39,34 %  
Rádio4133,61 %33,61 %  
Televize2722,13 %22,13 %  
Katalogy1310,66 %10,66 %  
noviny21,64 %1,64 %  
pratele10,82 %0,82 %  
pracuji pro informační centrum, tudíž informace10,82 %0,82 %  
získávám odtud10,82 %0,82 %  

Graf

6. Jak často navštěvujete kulturní akce, památky a další volnočasové aktivity ve Vašem okolí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Alespoň 1 měsíčně5645,9 %45,9 %  
Pouze několikrát za rok4335,25 %35,25 %  
Alespoň 1 týdně1915,57 %15,57 %  
Nenavštěvuji32,46 %2,46 %  
AlespoŠˆ 1 měsíčně10,82 %0,82 %  

Graf

7. Při výběru cestovní kanceláře – ovlivňuje Vaše rozhodnutí aktuální dění v médiích? (kauzy s krachy CK, nehody leteckých společností atd.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9376,23 %76,23 %  
Ne2923,77 %23,77 %  

Graf

8. Při výběru destinace – ovlivňuje Vaše rozhodnutí aktuální dění v médiích? (přírodní katastrofy, teroristické útoky, politická nestabilita atd.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9981,15 %81,15 %  
Ne2318,85 %18,85 %  

Graf

9. Jaký druh reklamy na Vás má největší vliv při volbě produktu cestovního ruchu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet5040,98 %40,98 %  
Ústní doporučení4536,89 %36,89 %  
Katalogy1915,57 %15,57 %  
Televize43,28 %3,28 %  
nic21,64 %1,64 %  
Plakáty / Billboardy21,64 %1,64 %  

Graf

10. Zjišťujete si informace o plánované dovolené/události/výletu z více zdrojů? (katalog, internet, doporučení známých atd.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, pokaždé8368,03 %68,03 %  
Ano, občas3730,33 %30,33 %  
Ano, pokaŠ¾dé10,82 %0,82 %  
Ne, čerpám pouze z jednoho zdroje10,82 %0,82 %  

Graf

11. Ovlivňují Vaši volbu dovolené slevové kupony, akce a speciální nabídky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas je využiji6855,74 %55,74 %  
Ano3125,41 %25,41 %  
Ne2318,85 %18,85 %  

Graf

12. Co Vás v reklamě na produkt cestovního ruchu spíše zaujme?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zobrazená scenérie, příroda4637,7 %37,7 %  
Věcné argumenty, fakta2722,13 %22,13 %  
Cena2621,31 %21,31 %  
Památky, kultura, historie2318,85 %18,85 %  

Graf

13. Co Vás v reklamě na produkt cestovního ruchu odradí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nepravdivé informace a údaje7863,93 %63,93 %  
Často opakovaná reklama2016,39 %16,39 %  
Známá osobnost, která je Vám nesympatická2016,39 %16,39 %  
nic43,28 %3,28 %  

Graf

14. Jak vnímáte reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevadí mi10384,43 %84,43 %  
Je mi nepříjemná1713,93 %13,93 %  
Vyhledávám ji21,64 %1,64 %  

Graf

15. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena8569,67 %69,67 %  
Muž3629,51 %29,51 %  
MuŠ¾10,82 %0,82 %  

Graf

16. Vaše věková kategorie:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16 - 25 let9477,05 %77,05 %  
26 - 50 let2520,49 %20,49 %  
51 let a starší21,64 %1,64 %  
Mladší 15 let10,82 %0,82 %  

Graf

17. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou7561,48 %61,48 %  
Vysokoškolské3327,05 %27,05 %  
Výuční list54,1 %4,1 %  
Vyšší odborné54,1 %4,1 %  
Základní32,46 %2,46 %  
StŠ™edoŠ¡kolské s maturitou10,82 %0,82 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často si myslíte, že se setkáváte s reklamou jakéhokoli druhu?

2. Jak často se setkáváte s reklamou na produkty cestovního ruchu? (Cestovní kanceláře a agentury, hotely, restaurace, památky, destinace, přepravci, letecké společnosti atd.)

3. Vybíráte si dovolenou, výlet nebo akci na základě doporučení od svých známých?

4. Přijdete si dostatečně informován/a o kultuře, památkách a dění ve Vašem okolí? (výstavy, festivaly, aqvaparky, památky atd.)

5. Z jakého zdroje získáváte informace o dění ve Vašem okolí?

6. Jak často navštěvujete kulturní akce, památky a další volnočasové aktivity ve Vašem okolí?

7. Při výběru cestovní kanceláře – ovlivňuje Vaše rozhodnutí aktuální dění v médiích? (kauzy s krachy CK, nehody leteckých společností atd.)

8. Při výběru destinace – ovlivňuje Vaše rozhodnutí aktuální dění v médiích? (přírodní katastrofy, teroristické útoky, politická nestabilita atd.)

9. Jaký druh reklamy na Vás má největší vliv při volbě produktu cestovního ruchu?

10. Zjišťujete si informace o plánované dovolené/události/výletu z více zdrojů? (katalog, internet, doporučení známých atd.)

11. Ovlivňují Vaši volbu dovolené slevové kupony, akce a speciální nabídky?

12. Co Vás v reklamě na produkt cestovního ruchu spíše zaujme?

13. Co Vás v reklamě na produkt cestovního ruchu odradí?

14. Jak vnímáte reklamu?

15. Pohlaví:

16. Vaše věková kategorie:

17. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často si myslíte, že se setkáváte s reklamou jakéhokoli druhu?

2. Jak často se setkáváte s reklamou na produkty cestovního ruchu? (Cestovní kanceláře a agentury, hotely, restaurace, památky, destinace, přepravci, letecké společnosti atd.)

3. Vybíráte si dovolenou, výlet nebo akci na základě doporučení od svých známých?

4. Přijdete si dostatečně informován/a o kultuře, památkách a dění ve Vašem okolí? (výstavy, festivaly, aqvaparky, památky atd.)

5. Z jakého zdroje získáváte informace o dění ve Vašem okolí?

6. Jak často navštěvujete kulturní akce, památky a další volnočasové aktivity ve Vašem okolí?

7. Při výběru cestovní kanceláře – ovlivňuje Vaše rozhodnutí aktuální dění v médiích? (kauzy s krachy CK, nehody leteckých společností atd.)

8. Při výběru destinace – ovlivňuje Vaše rozhodnutí aktuální dění v médiích? (přírodní katastrofy, teroristické útoky, politická nestabilita atd.)

9. Jaký druh reklamy na Vás má největší vliv při volbě produktu cestovního ruchu?

10. Zjišťujete si informace o plánované dovolené/události/výletu z více zdrojů? (katalog, internet, doporučení známých atd.)

11. Ovlivňují Vaši volbu dovolené slevové kupony, akce a speciální nabídky?

12. Co Vás v reklamě na produkt cestovního ruchu spíše zaujme?

13. Co Vás v reklamě na produkt cestovního ruchu odradí?

14. Jak vnímáte reklamu?

15. Pohlaví:

16. Vaše věková kategorie:

17. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vykoukal, L.Vliv reklamy při volbě produktu cestovního ruchu zákazníkem (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://vliv-reklamy-pri-volbe-produktu-cestovniho-ruchu-zakaznikem.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.