Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv sdělovacíchprostředů

Vliv sdělovacíchprostředů

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Aneta Václavková
Šetření:07. 12. 2008 - 08. 12. 2008
Počet respondentů:55
Počet otázek (max/průměr):11 / 11
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:47,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:01
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento průzkum má za úkol zjistit všeobecný názor občanů České republiky na přínosy a negativita rostoucího vlivu sdělovacích prostředů. Jedná se o průzkum studentů druhého ročníku gymnázia - předmět sociologie. V dotazníku se Vás mimojiné tázáme na věk, protože potřebujeme rozlišit názory různých věkových skupin.. Dotazník je krátký, zato jsme se snažili, aby byl výstižný.

 

Odpovědi respondentů

1. Kde nejvíce sledujete zprávy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet2545,45 %45,45 %  
Televize2341,82 %41,82 %  
Rádio47,27 %7,27 %  
Tisk35,45 %5,45 %  

Graf

2. Jaký druh zpráv Vás nejvíce zajímá?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Aktuální dění ve světě a u nás3360 %60 %  
Kultura916,36 %16,36 %  
Jiné610,91 %10,91 %  
Hobby59,09 %9,09 %  
Ekonomika11,82 %1,82 %  
Politika11,82 %1,82 %  

Graf

3. Vádí Vám v televizi reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano 2952,73 %52,73 %  
Ne2647,27 %47,27 %  

Graf

4. Ovliňuje Vás reklama při nakupování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jak kdy2850,91 %50,91 %  
Ne2036,36 %36,36 %  
Ano712,73 %12,73 %  

Graf

5. Myslíte si,že je zpravodajství objektivní?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3054,55 %54,55 %  
Ne2240 %40 %  
Nesleduji zprávy35,45 %5,45 %  

Graf

6. Ovlivňuje televize Vaše názory?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2850,91 %50,91 %  
Ne2749,09 %49,09 %  

Graf

7. Působí na Vás násilí v televizi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3767,27 %67,27 %  
Ano 1832,73 %32,73 %  

Graf

8. Myslíte si,že televize má spíše kladný nebo spíše záporný vliv?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pozitivní3360 %60 %  
Negatovní2240 %40 %  

Graf

9. Jak často sledujete přibližně zpravodajství?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Každý 2.den2240 %40 %  
Jednou týdně1629,09 %29,09 %  
Každý den1527,27 %27,27 %  
Jednou měsíčně23,64 %3,64 %  

Graf

10. Jaký je přiblžně Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně než 183970,91 %70,91 %  
19 - 301120 %20 %  
31 - 4059,09 %9,09 %  

Graf

11. Jakého jste pohlaví?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena3461,82 %61,82 %  
Muž2138,18 %38,18 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

  • nezjištěno (85,8 %)

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Václavková, A.Vliv sdělovacíchprostředů (výsledky průzkumu), 2008. Dostupné online na https://vliv-sdelovacichprostredu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.