Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv slev na výběr zboží a služeb

Vliv slev na výběr zboží a služeb

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tereza Vokounová
Šetření:24. 04. 2012 - 01. 05. 2012
Počet respondentů:238
Počet otázek (max/průměr):16 / 13.45
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:86,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:17
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsem studentkou Vysoké školy ekonomické v Praze. Tento průzkum má pomoci zmapovat vliv slev na rozhodování při nákupech. Dotazník bude použit jako podklad pro mou semestrální práci. Proto bych Vás tímto ráda požádala o přečtení několika otázek a jejich následné zodpovězení. Dotazník je anonymní.
Předem děkuji za Vámi věnovaný čas.

Odpovědi respondentů

1. Jakou formou Vás slevy oslovují? (vyberte min. 1 možnost, max. 6 možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sleva v kamenných obchodech11849,58 %49,58 %  
Povánoční slevy11447,9 %47,9 %  
Sleva v letáčcích11146,64 %46,64 %  
Sleva na internetu10042,02 %42,02 %  
Množstevní sleva (např. při nákupu 2 kusů, 3. kus zdarma)9539,92 %39,92 %  
žádné mě neoslovují.10,42 %0,42 %  
na slovo sleva už jsem alergická, většinou je to trik na zákazníky, který většinou funguje. 10,42 %0,42 %  
nijak10,42 %0,42 %  
zákaznické slevy10,42 %0,42 %  
slevové servery10,42 %0,42 %  

Graf

2. Jaké druhy slev využíváte nejčastěji? (vyberte min. 1 možnost, max. 7 možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Slevy na jídlo16167,65 %67,65 %  
Slevy na elektro a jiné spotřební zboží10242,86 %42,86 %  
Slevy na služby (kadeřnice, kosmetika, …) a kulturu (divadlo, výstavy, koncerty,…)6527,31 %27,31 %  
Slevy na cestování4418,49 %18,49 %  
Slevy na wellness & relaxační služby3414,29 %14,29 %  
Slevy na zážitky3012,61 %12,61 %  
oblečení114,62 %4,62 %  
na oblečení41,68 %1,68 %  
slevy na oblečení31,26 %1,26 %  
Kino10,42 %0,42 %  
Oblečení a obuv10,42 %0,42 %  
sex shop10,42 %0,42 %  
slevy na oděvy10,42 %0,42 %  
textilní zboží10,42 %0,42 %  
na slovo sleva jsem již alergická, většinou je to trik na zákazníky, který funguje10,42 %0,42 %  
kosmetiku10,42 %0,42 %  
nevyuzivam10,42 %0,42 %  
oděvy10,42 %0,42 %  
Nevyužívám10,42 %0,42 %  
na kosmetiku10,42 %0,42 %  

Graf

3. Obtěžují Vás letáčky nebo e-maily s nabídkami slev?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO13155,04 %55,04 %  
NE10744,96 %44,96 %  

Graf

4. Koupili jste si někdy něco, co nepotřebujete, jen proto, že daná věc byla zlevněná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO12150,84 %50,84 %  
NE11749,16 %49,16 %  

Graf

5. Vyhledáváte slevy cíleně? (např. v supermarketech kupujete radši zlevněné zboží)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO12753,36 %53,36 %  
NE11146,64 %46,64 %  

Graf

6. Koupili byste si potraviny s prošlým datem spotřeby (i třeba jen 1 den), kdyby byly zlevněné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE17372,69 %72,69 %  
ANO6527,31 %27,31 %  

Graf

7. Znáte slevové portály (např. Slevomat, Vykupto, Zapakatel, Skrz, Pepa, Slevmeto, Nakupvakci, atd…)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 8, NEotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO20786,97 %86,97 %  
NE3113,03 %13,03 %  

Graf

8. Využíváte tyto portály?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 9, NEotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE11254,9 %47,06 %  
ANO9245,1 %38,66 %  

Graf

9. Pokud využíváte služeb slevových portálů, tak jaké navštěvujete? (vypište)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
slevomat2526,32 %10,5 %  
slevin.cz44,21 %1,68 %  
slevomat.cz33,16 %1,26 %  
slevomat, zapakatel22,11 %0,84 %  
skrz.cz22,11 %0,84 %  
skrz22,11 %0,84 %  
zapakatel, vykupto, slevomat11,05 %0,42 %  
nevyužívám11,05 %0,42 %  
slevomat, slevin, dejsito, slever,...11,05 %0,42 %  
Slevoma, vykupto, slevín11,05 %0,42 %  
ostatní odpovědi sleviště, modré slevy
slevomat, vykupto
vykupto.cz
Slevomat, Skrz
slevuska hyperslevy sportmart
Slevomat, Zapakatel, Vykupto
Vykupto, Slevomat, Zapakatel
nahodne
amplión, slevomat
Vykupto, Hyperslevy, Modré slevy, Slevomat
Navštěvuji agregátor nabídek skrz.cz.
modreslevy.cz
slevomat, slevin
slevomat,vyberslev
Slevomat, Nebeslev, SLeviste
.
skr.cz
zapakatel, slevomat
Slevomat, Slevopolis, ModreSlevy
slevomat, slevadnes
skrz.cz; slevin.cz
slevomat, pozorslevy
skrz.cz, slevomat.cz
Skrz,Slevomat,Stilago,Fashion Days,Big Brands
modreslevy, slevomat
Vykupto, Slevomat
Slevmeto, Slevomat, Amplion
slevomat.cz, kuponplus.cz
slevomat, vykupto, deal,
bersevu, slevomat
vykupto a ještě jeden..:D
Slevomat, Sleviště,
jen Slevomat
slevomat, slevoman, hory slev, sleviste
Vybereme.cz
slevín . vše pohromadě
heureka
slevomat, slevotéka
skrz.cz - různě vybírám, co mě zaujme
slevomat, zapakatel, mydeals, hyperslevy
slevici.cz, slevomat, prasatko
Slevomat, BonyBony
Slevín a Slevomat
slevomat, pepa
slevomat, slevydnes
slevomat, vykupto, vykupon, slevax
zhztuztu
BonyBony, Slevomat, Vykupto, Zapakatel
Vykupto, Hyperslevy, Slevomat, Mydeals, ..
sleviste.cz
skrz.cz, hyperslevy.cz, pepa.cz, nebeslev.cz, slevomat.cz....
slevomat.cz, slevy.cz, zamalopenez.cz
ukazslevy.cz
5355,79 %22,27 % 

Graf

10. Necháváte si pravidelně zasílat e-mailem aktuální slevy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE4951,58 %20,59 %  
ANO4648,42 %19,33 %  

Graf

11. Přibližně jak často na těchto portálech nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednou za měsíc3132,63 %13,03 %  
Jednou za půl roku2829,47 %11,76 %  
Víckrát za rok, ale rozhodně ne každý měsíc2021,05 %8,4 %  
Jednou za rok1313,68 %5,46 %  
Několikrát do měsíce33,16 %1,26 %  

Graf

12. Stává se Vám občas, že na zakoupený voucher zapomenete a tudíž propadne jeho platnost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE6265,26 %26,05 %  
ANO3334,74 %13,87 %  

Graf

13. Uveďte Vaše pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena14560,92 %60,92 %  
Muž9339,08 %39,08 %  

Graf

14. Uveďte Váš věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 3019581,93 %81,93 %  
31 - 40156,3 %6,3 %  
41 - 60145,88 %5,88 %  
0 - 1893,78 %3,78 %  
60+52,1 %2,1 %  

Graf

15. Uveďte Vaše zaměstnání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student14761,76 %61,76 %  
Zaměstnaný7129,83 %29,83 %  
Na mateřské dovolené72,94 %2,94 %  
Nezaměstnaný72,94 %2,94 %  
Důchodce62,52 %2,52 %  

Graf

16. Jaký je Váš měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pod 500010343,28 %43,28 %  
5000 – 10 0004719,75 %19,75 %  
11 000 – 20 0004418,49 %18,49 %  
21 000 – 30 0002510,5 %10,5 %  
Nad 30 000197,98 %7,98 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

8. Využíváte tyto portály?

  • odpověď ANO:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi slevomat na otázku 9. Pokud využíváte služeb slevových portálů, tak jaké navštěvujete? (vypište)
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jednou za půl roku na otázku 11. Přibližně jak často na těchto portálech nakupujete?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Víckrát za rok, ale rozhodně ne každý měsíc na otázku 11. Přibližně jak často na těchto portálech nakupujete?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO na otázku 12. Stává se Vám občas, že na zakoupený voucher zapomenete a tudíž propadne jeho platnost?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO na otázku 10. Necháváte si pravidelně zasílat e-mailem aktuální slevy?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jednou za měsíc na otázku 11. Přibližně jak často na těchto portálech nakupujete?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 10. Necháváte si pravidelně zasílat e-mailem aktuální slevy?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 12. Stává se Vám občas, že na zakoupený voucher zapomenete a tudíž propadne jeho platnost?

15. Uveďte Vaše zaměstnání

  • odpověď Student:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pod 5000 na otázku 16. Jaký je Váš měsíční příjem?
  • odpověď Zaměstnaný:
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi 41 - 60 na otázku 14. Uveďte Váš věk
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi 21 000 – 30 000 na otázku 16. Jaký je Váš měsíční příjem?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jakou formou Vás slevy oslovují? (vyberte min. 1 možnost, max. 6 možností)

2. Jaké druhy slev využíváte nejčastěji? (vyberte min. 1 možnost, max. 7 možností)

3. Obtěžují Vás letáčky nebo e-maily s nabídkami slev?

4. Koupili jste si někdy něco, co nepotřebujete, jen proto, že daná věc byla zlevněná?

5. Vyhledáváte slevy cíleně? (např. v supermarketech kupujete radši zlevněné zboží)

6. Koupili byste si potraviny s prošlým datem spotřeby (i třeba jen 1 den), kdyby byly zlevněné?

7. Znáte slevové portály (např. Slevomat, Vykupto, Zapakatel, Skrz, Pepa, Slevmeto, Nakupvakci, atd…)?

8. Využíváte tyto portály?

9. Pokud využíváte služeb slevových portálů, tak jaké navštěvujete? (vypište)

10. Necháváte si pravidelně zasílat e-mailem aktuální slevy?

11. Přibližně jak často na těchto portálech nakupujete?

12. Stává se Vám občas, že na zakoupený voucher zapomenete a tudíž propadne jeho platnost?

13. Uveďte Vaše pohlaví

14. Uveďte Váš věk

15. Uveďte Vaše zaměstnání

16. Jaký je Váš měsíční příjem?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jakou formou Vás slevy oslovují? (vyberte min. 1 možnost, max. 6 možností)

2. Jaké druhy slev využíváte nejčastěji? (vyberte min. 1 možnost, max. 7 možností)

3. Obtěžují Vás letáčky nebo e-maily s nabídkami slev?

4. Koupili jste si někdy něco, co nepotřebujete, jen proto, že daná věc byla zlevněná?

5. Vyhledáváte slevy cíleně? (např. v supermarketech kupujete radši zlevněné zboží)

6. Koupili byste si potraviny s prošlým datem spotřeby (i třeba jen 1 den), kdyby byly zlevněné?

7. Znáte slevové portály (např. Slevomat, Vykupto, Zapakatel, Skrz, Pepa, Slevmeto, Nakupvakci, atd…)?

8. Využíváte tyto portály?

9. Pokud využíváte služeb slevových portálů, tak jaké navštěvujete? (vypište)

10. Necháváte si pravidelně zasílat e-mailem aktuální slevy?

11. Přibližně jak často na těchto portálech nakupujete?

12. Stává se Vám občas, že na zakoupený voucher zapomenete a tudíž propadne jeho platnost?

13. Uveďte Vaše pohlaví

14. Uveďte Váš věk

15. Uveďte Vaše zaměstnání

16. Jaký je Váš měsíční příjem?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vokounová, T.Vliv slev na výběr zboží a služeb (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://vliv-slev-na-vyber-zbozi.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.