Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
21-25
84
68,29 %
68,29 %
15-20
18
14,63 %
14,63 %
26-30
9
7,32 %
7,32 %
36-40
5
4,07 %
4,07 %
47 a více
4
3,25 %
3,25 %
31-35
2
1,63 %
1,63 %
41-46
1
0,81 %
0,81 %
2. Pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
72
58,54 %
58,54 %
Muž
51
41,46 %
41,46 %
3. Nejvyšší dosažené vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Středoškolské s maturitou
80
65,04 %
65,04 %
Vysokoškolské
31
25,2 %
25,2 %
Základní
7
5,69 %
5,69 %
Vyučen
5
4,07 %
4,07 %
4. Ekonomický status:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Student
77
62,6 %
62,6 %
Zaměstnanec
30
24,39 %
24,39 %
Podnikatel, živnostník
7
5,69 %
5,69 %
Nezaměstnaný
5
4,07 %
4,07 %
Na mateřské dovolené
4
3,25 %
3,25 %
5. Věnujete pozornost akcím a cenovým zvýhodněním?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ano
56
45,53 %
45,53 %
Ano
32
26,02 %
26,02 %
Spíše ne
29
23,58 %
23,58 %
Ne
6
4,88 %
4,88 %
6. Vyhledáváte zlevněné zboží nebo služby?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Občas nakupuji ve slevách, ale pouze to, co chci (např. oblečení, cestování atd.)
68
55,28 %
55,28 %
Nevyhledávám, ale pokud objevím něco zlevněného, jsem rád/a
43
34,96 %
34,96 %
Ne, nezajímá mě to
8
6,5 %
6,5 %
Ano, nakupuji pouze podle slev
4
3,25 %
3,25 %
7. Na jaké zboží/služby nejčastěji využíváte cenová zvýhodnění?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Oblečení
41
33,33 %
33,33 %
Slevy využívám pouze, když chci danou věc koupit
32
26,02 %
26,02 %
Potraviny
24
19,51 %
19,51 %
Elektronika
9
7,32 %
7,32 %
Cokoli, co jev akci
8
6,5 %
6,5 %
Sportovní potřeby
5
4,07 %
4,07 %
Kosmetika
2
1,63 %
1,63 %
Cestování
2
1,63 %
1,63 %
8. Co se týče potravin, ovlivňuje Vás zvyk při nákupu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, často si koupím radši něco dražšího ale ověřeného
84
68,29 %
68,29 %
Ne, ovlivňují mě především jiná kritéria
39
31,71 %
31,71 %
9. Hledíte při nákupu potravin na cenu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, na ceně mi záleží
102
82,93 %
82,93 %
Ne, je mi jedno, jak je to drahé
21
17,07 %
17,07 %
10. Zkoumáte kvalitu a vlastnosti produktu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, zajímá mě výživové a zdravotní tvrzení na výrobku
80
65,04 %
65,04 %
Ne tato tvrzení nečtu
43
34,96 %
34,96 %
11. Je pro Vás důležitá země původu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne, je mi jedno, odkud výrobek pochází
67
54,47 %
54,47 %
Ano, údaj o výrobci je důležitý
56
45,53 %
45,53 %
12. Zaznamenali jste v poslední době klamání spotřebitelů prostřednictvím slevových akcí v potravinových řetězcích?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
50
40,65 %
40,65 %
Nevím
49
39,84 %
39,84 %
Ne
24
19,51 %
19,51 %
13. Pokud ano, o jaké případy se jedná?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím
6
14,63 %
4,88 %
.
2
4,88 %
1,63 %
tvrzení, že se jedná o české výrobky, které přitom byly ze zahraničí
1
2,44 %
0,81 %
lidl, albert
1
2,44 %
0,81 %
Výrobky nejsou tak dobré jak se tvrdí.
1
2,44 %
0,81 %
ne
1
2,44 %
0,81 %
liedl, kaufland..cizí výrobky vydávají za naše apod.
1
2,44 %
0,81 %
napr.albert
1
2,44 %
0,81 %
nezaznamenal
1
2,44 %
0,81 %
V letácích uvedená sleva. Ve skutečnosti na skladu jen pět kusů.
1
2,44 %
0,81 %
ostatní odpovědi
nezaznamenala ... Dala jsem odpověd nevím chybně uvedené nebo špatně umístěné ceny u pekárenských výrobků v albertu. dám příklad: celou dobu tam prodávaj jeden produkt za 19 kč a o pár týdnů později je zasvícen v letáku a u pultu, že je ve slevě a stojí pořád stejně, ne-li víc prelepovani datumu spotreby maslo "Kunin" ktere ve skutecnosti neni vyrabeno nasi mlekarnou ale jakousi zahranicni spolecnosti Falešná reklama Albert, Penny, Tesco nákup uzenin v akci s telecím masem, kterého tam bylo pouze 3% viz 15 Nedodržení podmínek slev Tesco prošlé zboží, které bylo zlevněné, cena původní je jiná, než ta, co je uvedená, odstřihávání, nebo přelepování údajů o ceně v eurech (pokud se to přepočítá, tak je cena někde jinde, v 99 % je cena v eurech nižší tesco jiné ceny na cedulkách Datum spotřeby, Česká vejce-ale původem z Polska! Jde především o řetězce ,Tesco, Albert a Penny které u slevového zboží přelepovaly datum záruční doby. zboží, které je označené, jako akční, není ve skutečnosti vůbec zlevněné nebo bylo těsně před akcí zdraženo a pak "slevou" vráceno na původní cenu Pouze jsem o tom slyšel v TV, špatné označení cen, mě se to nestalo, jelikož ceny na účtence nekontroluji. Lidl - označení zahraničních výrobků za české; téměř ve všech supermarketech - klamavé umístění slevových cenovek (nacházejí se často před podobným zbožím, které ale není v akci) trvanlivost mnoho slevových portálů Lučina země původu ČR a země dovozu Polsko vydávání zahraničních výrobků za české albert, penny market
25
60,98 %
20,33 %
14. Preferujete české výrobky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
56
45,53 %
45,53 %
ne
34
27,64 %
27,64 %
nevím
33
26,83 %
26,83 %
15. Jaké triky podle Vás obchodníci využívají při slevových akcích?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím
9
7,44 %
7,32 %
...
2
1,65 %
1,63 %
netuším
2
1,65 %
1,63 %
přelepování původní ceny
1
0,83 %
0,81 %
Zvxšují kvalitu výrobku i když to tak není.
1
0,83 %
0,81 %
slevové nálepky zároveň s puvodní cenou
1
0,83 %
0,81 %
napíšou vyšší cenu původní cenu než skutečně byla
1
0,83 %
0,81 %
%, nizka cena /kvalita
1
0,83 %
0,81 %
U pokladen už sleva neni
1
0,83 %
0,81 %
To nevím...
1
0,83 %
0,81 %
ostatní odpovědi
nadsazení původní ceny a prodej za běžnou cenu, prodej více kusů za zvýhodněnou cenu ??? uvádějí slevu, která vlastně slevou není anebo nejdříve zboží předražují a pak "zlevňují" Zvýší cenu výrobku a pak dají slevu. Po slevě stojí výrobek stejně jako před slevou. -- pod heslem sleva nabízejí výrobky které se mnohdy dají v jiných obchodech koupit levněji za běžnou cenu bez slevy; množstevní slevy také nejsou vždy výhodné, pokud se cena rozpočítá na kus - je lepší koupit je zvlášť Výrobek předtím než ho sleví podraží, aby měl tu stejnou cenu, jako měl předtím a člověk si myslí, že je levnější, když vidí štítek sleva.. umístění zboží v regálu, předešlé zdražení a následná akce na produkt --- sleva, která ve skutečnosti slevou není krátkodobé zdražení, před slevněním záměrné zdražení před slevovou akcí bližiaci sa koniec spotrebnej doby, uvedenie ceny pre klubovych zakaznikov vacsim pismom na regaloch nabizi napr. 2 za cenu 1 a pritom zvednou cenu "1" Dumping, snížení hmotnosti uvádějí falešné slevy - věc nejdříve zdraží a pak ji zlevní třeba o 70% Přelepování cenovek za účelem zvýšení atraktivity pro spořtebitele. .. člověk si koupí více, než potřebuje. neplnohodnotné zboží, zkrácená doba spotřeby, zboží s "kosmetickou" vadou navýšní ceny u zlevněného výrobku Klamná reklama na cenovém štítku, a u pokladnny jiná cena. Nebo klamné reklamy na internetu.. vsechny zlevněná cena, pritom je stejná jako před slevou nápadité reklamy Někdy to ani není tak výhodné, např. o 10% navíc, ale nikdo si nevšimne, že množství je menší než původní :) nekalé obchodní praktiky Nízká cena Tohle po ránu rozhodně vymýšlet nebudu :) že rozdíl slevy neodpovídá reklamu, úsměv, krátký časový úsek kdy je možno slevu využít SLEVA NENÍ SKUTEČNÁ (NESOUHLASÍ PŮVODNÍ CENA) naprosto jednoduchá odpověď. Vem si leták z nákého obchodu a skoukni ceny a když máš něco v "akci" tak tam máš původní cenu, ale tak se liší s cenou před "akcí" většinou ušetříš opravdu jen pakatel, ale čeští lidé jsou na slevy a jsou pitomí.Je to ověřené Nevědomost lidí o předchozí ceně V mnoha případech zlevňují zboží,kterého se chtějí zbavit (např.krátká doba trvanlivosti) nebo zlevňují zboží,kterého mají malé množství! upoutání pozornosti na vlastnosti výrobku, které nakonec daný výrobek nemá např. u Bio potravin klamavá sleva, u jednoho výrobku cenu sníží ale u druhého zvýší před slevou je výrobek dražší/je zdražen/ než by byla jeho normální cena zlevní to, co vypadá že je zlevněné, při tom ve skutečnosti tomu tak není zvýší cenu, kterou pak slevní o několik procent takže cena je pořád stejná, nebo k té ceně dají rovnou cedulku akce :) podvod uvádění vyšší slevy, než ve skutečnosti je základní nátlaková psychologie - zlevněné zboží vystavené (ve výšce očí), akce pouze dnes! a další Mírné snížení ceny s tím, že uvedou škrtlou předešlou cenu, která je o hodně navýšena reklamují slevu, i když není sleva - dají ceduli akce ale skutečná cena po slevě bývá původní přelepování data spotřeby slevové krátká doba spotřeby, nabízí omezené množství akčního zboží, omezení kusů zboží na zákazníka, extrémně vysoké původní ceny Že se nejedná o slevu - klamavá sleva Navýšení "původní" ceny, aby získali větší % slevy vyšší původní ceny cena původní je napsaná jako větší a výsledná sleva je standartní cena výrobku jiné ceny uváději neúplné informace Udávají odlišnou hodnotu původní ceny, aby cena po slevě působila "lépe". vyhlasuji, ze produkt ma cenu v akci, ale pri tom stoji stejne všechny možné od přelepování etiket, po klamání obsahem výrobku až po cenové politice výrobku Nadhodnotí a poté sleví na standartní cenu s cedulkou 30% sleva! Často inzerují, ale na prodejně už po pár hodinách zboží není (Kaufland je na to expert) Kolikrát udělají akci která má platit jen v určitý datum budoucí, ale cedulky s akční cenou už jsou u Je jen určité množství zboží ve slevě. Jak obchodníci píšou do vyprodání zásob. COž je sice zcela obvyklé a pochopitelné. Zároveň to však nutí nakupující co nejdříve tento zlevněné zboží koupit díky tomu pak ale pořídí i další věci jež by nekoupili viz otázka 13 Tvrdí, že je slevněné něco, co není. sleva u procházejících výrobků, často i zlevněná cena je dost vysoko, akorát označením sleva se lidé chytí. Nebo je sleva opravdu mizivá, ale stejně to vypadá jako, že je to zlevněné špatné označení cen, žádné slevy, zvýšení cen těsně před akcí, aby bylo možné na výrobku zvyřejnit cenové zvýhodnění zla cenotvorba média, otravné písničky, které proniknou člověku do hlavy, design např. na obalu atp. u potravin - přelepování data spotřeby cenu uvedenenou v halerich, zbozi oznacene listecky ,,AKCE,, prodej méně kvalitních věcí zvýší cenu a pak slevní velké slevové poutače, barevně zvýrazněné ceny (automaticky evokuje slevu, i když není explicitně uvedena), sleva pouze při koupi více kusů (poznámka malými písmeny) Klamavá reklama, nedostatečná informovanost - navrhnout x % slevu ale pak tam bude vždy nějaká podmínka, že se na něco stahuje nebo, že to platí při tolika a množství. Pak když je něco zlevněné o moc velký procento je podezření na závadný výrobek sleva jen o několik korun či dokonce haléřů pokud je to výhodná akční cena za kvalitní zboží,většinou už najdu prázdné regály ale když už jsem tam,tak tam nakoupím abych nemusela jít do jiného obchodu,týká se to samozřejmě hlavně potravinového zboží....... Slevu bez slevy atraktivnost obalu... výšší původní cena, psychologie zlevněné zboží ve skutečnosti není zlevněné, ale je pouze označené značkou "sleva" jednu věc zlevní a druhou zdraží Akce ,slevy nachytani zakaznika. krátké zvýšení ceny a pak akce xxx fe přelepování cenovek 1)označení výrobku cedulkou "SLEVA", i když je minimální v řádech jednotek procent 2)Zdražení základní ceny výrobku a následně aplikace slevy přibalí nějaké produkt ke slevové akci zdarma :) všechny Prachsprostou lež cena před slevou je zvýšena tzn. cena po slevě se dostala na cenu původní ve slevě produkty s nízou trvanlivostí Číslovky končící 9 klamavá reklama a reklama Zdánlivě velké zlevnění jinak drahého produktu. cena v akci je původní cena, a cena podle nich původní je několikrát navýšená aby to vypadalo že se jedná o akci sleva je většinou pouze cedulka, nikoli skutečné slevnění výrobku; zdánlivě slevněné zboží je nejdříve zdražené, poté "slevněné" na původní cenu a poté teprve opravdu slevněné reklama, čím menší cena, tím větší zájem, možnost koupě jen určitého množství za den na osobu věc slevní o 70% ale ve finále to je jen o 10% štítky ''sleva'' na nezlevněné zboží balení 2+1 mezi zlevněné produkty zařadí i nezlevněné, vymyšlené slevy, falešné hodnocení produktu Většinou jsou to výrobky s krátkou dobou trvanlivosti, doprodej.. občas mají jen špatně vyměněné cedulky, a u pokladny žádá sleva není. nápis sleva - ale zboží není vůbec zlevněno
101
83,47 %
82,11 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Věk:
2. Pohlaví:
3. Nejvyšší dosažené vzdělání:
4. Ekonomický status:
5. Věnujete pozornost akcím a cenovým zvýhodněním?
6. Vyhledáváte zlevněné zboží nebo služby?
7. Na jaké zboží/služby nejčastěji využíváte cenová zvýhodnění?
8. Co se týče potravin, ovlivňuje Vás zvyk při nákupu?
9. Hledíte při nákupu potravin na cenu?
10. Zkoumáte kvalitu a vlastnosti produktu?
11. Je pro Vás důležitá země původu?
12. Zaznamenali jste v poslední době klamání spotřebitelů prostřednictvím slevových akcí v potravinových řetězcích?
14. Preferujete české výrobky?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Věk:
2. Pohlaví:
3. Nejvyšší dosažené vzdělání:
4. Ekonomický status:
5. Věnujete pozornost akcím a cenovým zvýhodněním?
6. Vyhledáváte zlevněné zboží nebo služby?
7. Na jaké zboží/služby nejčastěji využíváte cenová zvýhodnění?
8. Co se týče potravin, ovlivňuje Vás zvyk při nákupu?
9. Hledíte při nákupu potravin na cenu?
10. Zkoumáte kvalitu a vlastnosti produktu?
11. Je pro Vás důležitá země původu?
12. Zaznamenali jste v poslední době klamání spotřebitelů prostřednictvím slevových akcí v potravinových řetězcích?
14. Preferujete české výrobky?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.