Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > vliv slevových akcí na nákup

vliv slevových akcí na nákup

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Alžběta Aubrechtová
Šetření:10. 03. 2012 - 15. 03. 2012
Počet respondentů:123
Počet otázek (max/průměr):15 / 14.32
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:82,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:01
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Odpovědi respondentů

1. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-258468,29 %68,29 %  
15-201814,63 %14,63 %  
26-3097,32 %7,32 %  
36-4054,07 %4,07 %  
47 a více43,25 %3,25 %  
31-3521,63 %1,63 %  
41-4610,81 %0,81 %  

Graf

2. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7258,54 %58,54 %  
Muž5141,46 %41,46 %  

Graf

3. Nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou8065,04 %65,04 %  
Vysokoškolské3125,2 %25,2 %  
Základní75,69 %5,69 %  
Vyučen54,07 %4,07 %  

Graf

4. Ekonomický status:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student7762,6 %62,6 %  
Zaměstnanec3024,39 %24,39 %  
Podnikatel, živnostník75,69 %5,69 %  
Nezaměstnaný54,07 %4,07 %  
Na mateřské dovolené43,25 %3,25 %  

Graf

5. Věnujete pozornost akcím a cenovým zvýhodněním?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano5645,53 %45,53 %  
Ano3226,02 %26,02 %  
Spíše ne2923,58 %23,58 %  
Ne64,88 %4,88 %  

Graf

6. Vyhledáváte zlevněné zboží nebo služby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas nakupuji ve slevách, ale pouze to, co chci (např. oblečení, cestování atd.)6855,28 %55,28 %  
Nevyhledávám, ale pokud objevím něco zlevněného, jsem rád/a4334,96 %34,96 %  
Ne, nezajímá mě to86,5 %6,5 %  
Ano, nakupuji pouze podle slev43,25 %3,25 %  

Graf

7. Na jaké zboží/služby nejčastěji využíváte cenová zvýhodnění?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Oblečení4133,33 %33,33 %  
Slevy využívám pouze, když chci danou věc koupit3226,02 %26,02 %  
Potraviny2419,51 %19,51 %  
Elektronika97,32 %7,32 %  
Cokoli, co jev akci86,5 %6,5 %  
Sportovní potřeby54,07 %4,07 %  
Kosmetika21,63 %1,63 %  
Cestování21,63 %1,63 %  

Graf

8. Co se týče potravin, ovlivňuje Vás zvyk při nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, často si koupím radši něco dražšího ale ověřeného8468,29 %68,29 %  
Ne, ovlivňují mě především jiná kritéria3931,71 %31,71 %  

Graf

9. Hledíte při nákupu potravin na cenu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, na ceně mi záleží10282,93 %82,93 %  
Ne, je mi jedno, jak je to drahé2117,07 %17,07 %  

Graf

10. Zkoumáte kvalitu a vlastnosti produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, zajímá mě výživové a zdravotní tvrzení na výrobku8065,04 %65,04 %  
Ne tato tvrzení nečtu4334,96 %34,96 %  

Graf

11. Je pro Vás důležitá země původu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, je mi jedno, odkud výrobek pochází6754,47 %54,47 %  
Ano, údaj o výrobci je důležitý5645,53 %45,53 %  

Graf

12. Zaznamenali jste v poslední době klamání spotřebitelů prostřednictvím slevových akcí v potravinových řetězcích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5040,65 %40,65 %  
Nevím4939,84 %39,84 %  
Ne2419,51 %19,51 %  

Graf

13. Pokud ano, o jaké případy se jedná?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím614,63 %4,88 %  
.24,88 %1,63 %  
tvrzení, že se jedná o české výrobky, které přitom byly ze zahraničí12,44 %0,81 %  
lidl, albert12,44 %0,81 %  
Výrobky nejsou tak dobré jak se tvrdí.12,44 %0,81 %  
ne12,44 %0,81 %  
liedl, kaufland..cizí výrobky vydávají za naše apod.12,44 %0,81 %  
napr.albert12,44 %0,81 %  
nezaznamenal12,44 %0,81 %  
V letácích uvedená sleva. Ve skutečnosti na skladu jen pět kusů.12,44 %0,81 %  
ostatní odpovědi nezaznamenala
...
Dala jsem odpověd nevím
chybně uvedené nebo špatně umístěné ceny u pekárenských výrobků
v albertu. dám příklad: celou dobu tam prodávaj jeden produkt za 19 kč a o pár týdnů později je zasvícen v letáku a u pultu, že je ve slevě a stojí pořád stejně, ne-li víc
prelepovani datumu spotreby
maslo "Kunin" ktere ve skutecnosti neni vyrabeno nasi mlekarnou ale jakousi zahranicni spolecnosti
Falešná reklama
Albert, Penny, Tesco
nákup uzenin v akci s telecím masem, kterého tam bylo pouze 3%
viz 15
Nedodržení podmínek slev
Tesco
prošlé zboží, které bylo zlevněné, cena původní je jiná, než ta, co je uvedená, odstřihávání, nebo přelepování údajů o ceně v eurech (pokud se to přepočítá, tak je cena někde jinde, v 99 % je cena v eurech nižší
tesco jiné ceny na cedulkách
Datum spotřeby, Česká vejce-ale původem z Polska!
Jde především o řetězce ,Tesco, Albert a Penny které u slevového zboží přelepovaly datum záruční doby.
zboží, které je označené, jako akční, není ve skutečnosti vůbec zlevněné nebo bylo těsně před akcí zdraženo a pak "slevou" vráceno na původní cenu
Pouze jsem o tom slyšel v TV, špatné označení cen, mě se to nestalo, jelikož ceny na účtence nekontroluji.
Lidl - označení zahraničních výrobků za české; téměř ve všech supermarketech - klamavé umístění slevových cenovek (nacházejí se často před podobným zbožím, které ale není v akci)
trvanlivost
mnoho slevových portálů
Lučina země původu ČR a země dovozu Polsko
vydávání zahraničních výrobků za české
albert, penny market
2560,98 %20,33 % 

Graf

14. Preferujete české výrobky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5645,53 %45,53 %  
ne3427,64 %27,64 %  
nevím3326,83 %26,83 %  

Graf

15. Jaké triky podle Vás obchodníci využívají při slevových akcích?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím97,44 %7,32 %  
...21,65 %1,63 %  
netuším21,65 %1,63 %  
přelepování původní ceny10,83 %0,81 %  
Zvxšují kvalitu výrobku i když to tak není.10,83 %0,81 %  
slevové nálepky zároveň s puvodní cenou10,83 %0,81 %  
napíšou vyšší cenu původní cenu než skutečně byla10,83 %0,81 %  
%, nizka cena /kvalita10,83 %0,81 %  
U pokladen už sleva neni10,83 %0,81 %  
To nevím...10,83 %0,81 %  
ostatní odpovědi nadsazení původní ceny a prodej za běžnou cenu, prodej více kusů za zvýhodněnou cenu
???
uvádějí slevu, která vlastně slevou není anebo nejdříve zboží předražují a pak "zlevňují"
Zvýší cenu výrobku a pak dají slevu. Po slevě stojí výrobek stejně jako před slevou.
--
pod heslem sleva nabízejí výrobky které se mnohdy dají v jiných obchodech koupit levněji za běžnou cenu bez slevy; množstevní slevy také nejsou vždy výhodné, pokud se cena rozpočítá na kus - je lepší koupit je zvlášť
Výrobek předtím než ho sleví podraží, aby měl tu stejnou cenu, jako měl předtím a člověk si myslí, že je levnější, když vidí štítek sleva..
umístění zboží v regálu, předešlé zdražení a následná akce na produkt
---
sleva, která ve skutečnosti slevou není
krátkodobé zdražení, před slevněním
záměrné zdražení před slevovou akcí
bližiaci sa koniec spotrebnej doby, uvedenie ceny pre klubovych zakaznikov vacsim pismom na regaloch
nabizi napr. 2 za cenu 1 a pritom zvednou cenu "1"
Dumping, snížení hmotnosti
uvádějí falešné slevy - věc nejdříve zdraží a pak ji zlevní třeba o 70%
Přelepování cenovek za účelem zvýšení atraktivity pro spořtebitele.
..
člověk si koupí více, než potřebuje.
neplnohodnotné zboží, zkrácená doba spotřeby, zboží s "kosmetickou" vadou
navýšní ceny u zlevněného výrobku
Klamná reklama na cenovém štítku, a u pokladnny jiná cena. Nebo klamné reklamy na internetu..
vsechny
zlevněná cena, pritom je stejná jako před slevou
nápadité reklamy
Někdy to ani není tak výhodné, např. o 10% navíc, ale nikdo si nevšimne, že množství je menší než původní :)
nekalé obchodní praktiky
Nízká cena
Tohle po ránu rozhodně vymýšlet nebudu :)
že rozdíl slevy neodpovídá
reklamu, úsměv, krátký časový úsek kdy je možno slevu využít
SLEVA NENÍ SKUTEČNÁ (NESOUHLASÍ PŮVODNÍ CENA)
naprosto jednoduchá odpověď. Vem si leták z nákého obchodu a skoukni ceny a když máš něco v "akci" tak tam máš původní cenu, ale tak se liší s cenou před "akcí" většinou ušetříš opravdu jen pakatel, ale čeští lidé jsou na slevy a jsou pitomí.Je to ověřené
Nevědomost lidí o předchozí ceně
V mnoha případech zlevňují zboží,kterého se chtějí zbavit (např.krátká doba trvanlivosti) nebo zlevňují zboží,kterého mají malé množství!
upoutání pozornosti na vlastnosti výrobku, které nakonec daný výrobek nemá např. u Bio potravin
klamavá sleva, u jednoho výrobku cenu sníží ale u druhého zvýší
před slevou je výrobek dražší/je zdražen/ než by byla jeho normální cena
zlevní to, co vypadá že je zlevněné, při tom ve skutečnosti tomu tak není
zvýší cenu, kterou pak slevní o několik procent takže cena je pořád stejná, nebo k té ceně dají rovnou cedulku akce :)
podvod
uvádění vyšší slevy, než ve skutečnosti je
základní nátlaková psychologie - zlevněné zboží vystavené (ve výšce očí), akce pouze dnes! a další
Mírné snížení ceny s tím, že uvedou škrtlou předešlou cenu, která je o hodně navýšena
reklamují slevu, i když není sleva - dají ceduli akce ale skutečná cena po slevě bývá původní
přelepování data spotřeby
slevové
krátká doba spotřeby, nabízí omezené množství akčního zboží, omezení kusů zboží na zákazníka, extrémně vysoké původní ceny
Že se nejedná o slevu - klamavá sleva
Navýšení "původní" ceny, aby získali větší % slevy
vyšší původní ceny
cena původní je napsaná jako větší a výsledná sleva je standartní cena výrobku
jiné ceny uváději
neúplné informace
Udávají odlišnou hodnotu původní ceny, aby cena po slevě působila "lépe".
vyhlasuji, ze produkt ma cenu v akci, ale pri tom stoji stejne
všechny možné od přelepování etiket, po klamání obsahem výrobku až po cenové politice výrobku
Nadhodnotí a poté sleví na standartní cenu s cedulkou 30% sleva! Často inzerují, ale na prodejně už po pár hodinách zboží není (Kaufland je na to expert) Kolikrát udělají akci která má platit jen v určitý datum budoucí, ale cedulky s akční cenou už jsou u
Je jen určité množství zboží ve slevě. Jak obchodníci píšou do vyprodání zásob. COž je sice zcela obvyklé a pochopitelné. Zároveň to však nutí nakupující co nejdříve tento zlevněné zboží koupit díky tomu pak ale pořídí i další věci jež by nekoupili
viz otázka 13
Tvrdí, že je slevněné něco, co není.
sleva u procházejících výrobků, často i zlevněná cena je dost vysoko, akorát označením sleva se lidé chytí. Nebo je sleva opravdu mizivá, ale stejně to vypadá jako, že je to zlevněné
špatné označení cen, žádné slevy, zvýšení cen těsně před akcí, aby bylo možné na výrobku zvyřejnit cenové zvýhodnění
zla cenotvorba
média, otravné písničky, které proniknou člověku do hlavy, design např. na obalu atp.
u potravin - přelepování data spotřeby
cenu uvedenenou v halerich, zbozi oznacene listecky ,,AKCE,,
prodej méně kvalitních věcí
zvýší cenu a pak slevní
velké slevové poutače, barevně zvýrazněné ceny (automaticky evokuje slevu, i když není explicitně uvedena), sleva pouze při koupi více kusů (poznámka malými písmeny)
Klamavá reklama, nedostatečná informovanost - navrhnout x % slevu ale pak tam bude vždy nějaká podmínka, že se na něco stahuje nebo, že to platí při tolika a množství. Pak když je něco zlevněné o moc velký procento je podezření na závadný výrobek
sleva jen o několik korun či dokonce haléřů
pokud je to výhodná akční cena za kvalitní zboží,většinou už najdu prázdné regály ale když už jsem tam,tak tam nakoupím abych nemusela jít do jiného obchodu,týká se to samozřejmě hlavně potravinového zboží.......
Slevu bez slevy
atraktivnost obalu...
výšší původní cena, psychologie
zlevněné zboží ve skutečnosti není zlevněné, ale je pouze označené značkou "sleva"
jednu věc zlevní a druhou zdraží
Akce ,slevy nachytani zakaznika.
krátké zvýšení ceny a pak akce
xxx
fe
přelepování cenovek
1)označení výrobku cedulkou "SLEVA", i když je minimální v řádech jednotek procent 2)Zdražení základní ceny výrobku a následně aplikace slevy
přibalí nějaké produkt ke slevové akci zdarma :)
všechny
Prachsprostou lež
cena před slevou je zvýšena tzn. cena po slevě se dostala na cenu původní
ve slevě produkty s nízou trvanlivostí
Číslovky končící 9
klamavá reklama a reklama
Zdánlivě velké zlevnění jinak drahého produktu.
cena v akci je původní cena, a cena podle nich původní je několikrát navýšená aby to vypadalo že se jedná o akci
sleva je většinou pouze cedulka, nikoli skutečné slevnění výrobku; zdánlivě slevněné zboží je nejdříve zdražené, poté "slevněné" na původní cenu a poté teprve opravdu slevněné
reklama, čím menší cena, tím větší zájem, možnost koupě jen určitého množství za den na osobu
věc slevní o 70% ale ve finále to je jen o 10%
štítky ''sleva'' na nezlevněné zboží
balení 2+1
mezi zlevněné produkty zařadí i nezlevněné, vymyšlené slevy, falešné hodnocení produktu
Většinou jsou to výrobky s krátkou dobou trvanlivosti, doprodej.. občas mají jen špatně vyměněné cedulky, a u pokladny žádá sleva není.
nápis sleva - ale zboží není vůbec zlevněno
10183,47 %82,11 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Věk:

2. Pohlaví:

3. Nejvyšší dosažené vzdělání:

4. Ekonomický status:

5. Věnujete pozornost akcím a cenovým zvýhodněním?

6. Vyhledáváte zlevněné zboží nebo služby?

7. Na jaké zboží/služby nejčastěji využíváte cenová zvýhodnění?

8. Co se týče potravin, ovlivňuje Vás zvyk při nákupu?

9. Hledíte při nákupu potravin na cenu?

10. Zkoumáte kvalitu a vlastnosti produktu?

11. Je pro Vás důležitá země původu?

12. Zaznamenali jste v poslední době klamání spotřebitelů prostřednictvím slevových akcí v potravinových řetězcích?

14. Preferujete české výrobky?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Věk:

2. Pohlaví:

3. Nejvyšší dosažené vzdělání:

4. Ekonomický status:

5. Věnujete pozornost akcím a cenovým zvýhodněním?

6. Vyhledáváte zlevněné zboží nebo služby?

7. Na jaké zboží/služby nejčastěji využíváte cenová zvýhodnění?

8. Co se týče potravin, ovlivňuje Vás zvyk při nákupu?

9. Hledíte při nákupu potravin na cenu?

10. Zkoumáte kvalitu a vlastnosti produktu?

11. Je pro Vás důležitá země původu?

12. Zaznamenali jste v poslední době klamání spotřebitelů prostřednictvím slevových akcí v potravinových řetězcích?

14. Preferujete české výrobky?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Aubrechtová, A.vliv slevových akcí na nákup (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://vliv-slevovych-akci-na-nakup.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.