Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv služeb Internetu na chování spotřebitele cestovního ruchu

Vliv služeb Internetu na chování spotřebitele cestovního ruchu

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Adela Porkertova
Šetření:18. 11. 2011 - 27. 11. 2011
Počet respondentů:113
Počet otázek (max/průměr):37 / 37
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:73,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.09:52
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den/ Ahoj vážení respondenti,

touto cestou bych Vás chtěla poprosit o pomoc při vyplňování dotazníku, který bude mít za úkol zjistit jaký vliv mají služby Internetu na konečného spotřebitele- účastníka cestovního ruchu. Výsledky dotazníku budou použity pro účel diplomové práce. Zároveň budu vděčna za všechny Vaše připomínky nebo komentáře.

Děkuji moc za každých 5 minut Vašeho času!!!

 

Adela Porkertová

Odpovědi respondentů

1. Internet používám spíše:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doma8575,22 %75,22 %  
v práci2320,35 %20,35 %  
ve škole54,42 %4,42 %  

Graf

2. Na Internet se připájím nejčastěji prostřednictvím:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
notebooku7364,6 %64,6 %  
osobního počítače3833,63 %33,63 %  
v práci os.počítač, doma notebook10,88 %0,88 %  
vsetko uvedene asi narovnako10,88 %0,88 %  

Graf

3. Jaký typ připojení na Internet používáte nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
bezdrátové přopojení5346,9 %46,9 %  
širokopásmové ( DSL, káblový modem)3833,63 %33,63 %  
telefonické1210,62 %10,62 %  
optické108,85 %8,85 %  

Graf

4. Internet jsem za poslední měsíc použil/ a:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pravidelne každý den9987,61 %87,61 %  
často, ale nepravidelně1210,62 %10,62 %  
jednou až dvakrát10,88 %0,88 %  
několikrát10,88 %0,88 %  

Graf

5. Internet, v spojení s cestovním ruchem (dále jen CR), používám :

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
k vyhledání informací potřebných při plánování dovolené nebo jiné aktiivity spojené s CR8272,57 %72,57 %  
k objednávání služeb CR97,96 %7,96 %  
k realizaci plateb za služby CR21,77 %1,77 %  
všechny možnosti10,88 %0,88 %  
studium10,88 %0,88 %  
vsetky tri odpovede su spravne10,88 %0,88 %  
všeho10,88 %0,88 %  
využívám všechny 3 možnosti10,88 %0,88 %  
vše výše zmíněné10,88 %0,88 %  
k vyhledávání informaci,objednání a často i platbě10,88 %0,88 %  
ke všem výše uvedeným10,88 %0,88 %  
vyhledávání informací ke studiu10,88 %0,88 %  
vsetko uvedene10,88 %0,88 %  
všetky uvedené10,88 %0,88 %  
Jsem profesionál, takže ke každodenní práci10,88 %0,88 %  
vsetky vyssie spomenute odpovede10,88 %0,88 %  
nepoužívam10,88 %0,88 %  
cestovne pripoistenie10,88 %0,88 %  
všechny tři předchozí10,88 %0,88 %  
při práci na BP10,88 %0,88 %  
všechny10,88 %0,88 %  
Materiály do školy10,88 %0,88 %  
získávání veškerých informací10,88 %0,88 %  

Graf

6. Za mojí dovolenou většinou zaplatím:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méne než 10 000 Kč4640,71 %40,71 %  
10 001- 20 000 Kč4438,94 %38,94 %  
20 001- 30 000 Kč1513,27 %13,27 %  
více než 30 001 Kč87,08 %7,08 %  

Graf

7. Při plánovaní dovolené se spoléhám:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sám na sebe6860,18 %60,18 %  
na cestovní kancelář (dále jen CK) nebo cestovní agenturu (dále jen CA)3026,55 %26,55 %  
kombinace obojího21,77 %1,77 %  
nejezdím10,88 %0,88 %  
zname10,88 %0,88 %  
nic10,88 %0,88 %  
na někoho jiného (rodina, přátelé)10,88 %0,88 %  
zálěží, zda jde o cestu do zahraničí nebo ne10,88 %0,88 %  
kombinace předchozích10,88 %0,88 %  
jak kdy10,88 %0,88 %  
na rady a referencie od znamych10,88 %0,88 %  
referencie10,88 %0,88 %  
v ČR sama, v zahraničí CK10,88 %0,88 %  
Jak kdy, záleží na lokalitě10,88 %0,88 %  
jak kdy, záleží na dovolené10,88 %0,88 %  
na obojí - jak kdy10,88 %0,88 %  

Graf

8. Jaké zdroje informací preferujete nejčastěji při výběru dovolené či jiné aktivity spojené s CR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
elektronické ( Internet a jeho služby v rámci CR)5952,21 %52,21 %  
klasické ( doporučení od rodiny, přátel, prodejci CK/CA, a pod.)4943,36 %43,36 %  
nic není lepší než vlastní skušenost54,42 %4,42 %  

Graf

9. Při plánování dovolené na Internetě nejčastěji vyhledávám:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
informace o krajine, regióne, městě8575,22 %75,22 %  
nabídku ubytovacích služeb7465,49 %65,49 %  
nabídku letecké dopravy ( letenky)5750,44 %50,44 %  
mapy5145,13 %45,13 %  
recenze o službách a zařízeních spojených s CR4943,36 %43,36 %  
nabídku autobusové nebo železniční dopravy3329,2 %29,2 %  
zvýhodněné nabídky, slevy ( kupony)2925,66 %25,66 %  
informace o kulturních akcích2723,89 %23,89 %  
nabídku stravovacích služeb2219,47 %19,47 %  
informace o sportovních akcích65,31 %5,31 %  

Graf

10. Myslíte si, že Vámi vyhledané informace při plánování dovolené či jiných aktivit spojených s CR, jsou kvalitní?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím7566,37 %66,37 %  
souhlasím1715,04 %15,04 %  
nevím1311,5 %11,5 %  
spíše nesouhlasím87,08 %7,08 %  

Graf

11. V případe, že nepovažujete informace získané na Internete při plánování dovolené či jiné aktivity CR za kvalitní, uveďte důvod:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jsou subjektivním názorem jiných lidí4136,28 %36,28 %  
jsou často neaktuální3430,09 %30,09 %  
jsou často nedostatečné3127,43 %27,43 %  
jsou často nepřesné a zavádějící2118,58 %18,58 %  
jsou nepřehledné při jejich velkém množství1311,5 %11,5 %  
nedůvěřuji zveřejněným informacím65,31 %5,31 %  
považuji je za kvalitní32,65 %2,65 %  
...proto je řeba s nimi zacházet velmi opatrně10,88 %0,88 %  
zahranicne stranky su vacsinou kvalitnejsie ako sk10,88 %0,88 %  
považuji za kvalitní10,88 %0,88 %  
Používám internet10,88 %0,88 %  
jsou kvalitní. tečka :-)10,88 %0,88 %  
su kvalitne10,88 %0,88 %  
povazuji za kvalitni10,88 %0,88 %  
n/a10,88 %0,88 %  
lepší je osobní doporučení10,88 %0,88 %  
vsetko trochu + 10,88 %0,88 %  
o odlahlych oblastiach je tazke nieco zistit10,88 %0,88 %  
povařuji za kvalitní10,88 %0,88 %  
je důležité určit, co lze považovat za kvalitní...10,88 %0,88 %  

Graf

12. Přehlednost, srozumitelnost a vzhled webových stránek, týkajících se CR je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
podněcující k výběru konkrétní webové stránky6456,64 %56,64 %  
rozhodující3127,43 %27,43 %  
zanedbatelná1210,62 %10,62 %  
nepodstatná43,54 %3,54 %  
zalezi na krajine/regione10,88 %0,88 %  
netuším10,88 %0,88 %  

Graf

13. Jaké webové stránky spojené se službami CR navštěvujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
regionální turistické portály5145,13 %45,13 %  
rezervační portály4640,71 %40,71 %  
letenkové portály4539,82 %39,82 %  
recenzní webové stránky3732,74 %32,74 %  
webové stránky konkrétních CK/CA3631,86 %31,86 %  
webové portály profesních organizací CR2017,7 %17,7 %  
stránky sociálních sítí108,85 %8,85 %  
soukromé blogy76,19 %6,19 %  

Graf

14. Při vyhledávání informací spojených s CR používám najčastěji v rámci Internetu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Google8575,22 %75,22 %  
oficiální národní stránky státu1311,5 %11,5 %  
globální vyhledavače1210,62 %10,62 %  
kombinsci všech možností10,88 %0,88 %  
vsetko uvedene10,88 %0,88 %  
jak kdy10,88 %0,88 %  

Graf

15. Jaké konkrétní recenzní portály využíváte nejčastěji pro získání informací při plánování Vaší dovolené?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
booking.com4136,28 %36,28 %  
tripadvisor.com2522,12 %22,12 %  
nic87,08 %7,08 %  
expedia.com87,08 %7,08 %  
holidaycheck.com76,19 %6,19 %  
google21,77 %1,77 %  
žádné21,77 %1,77 %  
booking.com a tripadvisor.com - oboji stejne10,88 %0,88 %  
ani jeden10,88 %0,88 %  
globalhotelreview.com10,88 %0,88 %  
booking, kayak, lonelyplanet, tripadvisror, blogy,10,88 %0,88 %  
žiadne z uvedených10,88 %0,88 %  
booking.com v europe, expedia.com v USA, tripadvis10,88 %0,88 %  
nevyužívám10,88 %0,88 %  
žiadne10,88 %0,88 %  
zoover.com10,88 %0,88 %  
aky google najde10,88 %0,88 %  
booking tripadvisor10,88 %0,88 %  
žádný10,88 %0,88 %  
ČESKÉ PORTÁLY10,88 %0,88 %  
nepoužívám10,88 %0,88 %  
více portálů, nespoléhám na jeden10,88 %0,88 %  
neuvědomuji si ani jeden v webů10,88 %0,88 %  
trivago.com10,88 %0,88 %  
hotel.cz10,88 %0,88 %  
kombinace výše uvedeného10,88 %0,88 %  
zatím jsem nevyužila žádnou z nich10,88 %0,88 %  

Graf

16. Jaké informace Vás nejčastěji zajímají, při plánování dovolené, v rámci recenzních portálů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kde se ubytovat7566,37 %66,37 %  
co dělat v dané destinaci7263,72 %63,72 %  
informace o krajině/ destinaci5851,33 %51,33 %  
vizuální stránka destinací ( fotografie, videa)3732,74 %32,74 %  
kde se dobře najíst2320,35 %20,35 %  
období vhodné k vycestování2219,47 %19,47 %  
kam zajít za kulturou2017,7 %17,7 %  
neplánuji dovolenou10,88 %0,88 %  
nikdy jsem je nesledovala10,88 %0,88 %  
nevyužívám recenzní portály10,88 %0,88 %  
dopravne spojenia v ramci navstivenej oblasti10,88 %0,88 %  

Graf

17. Považujete informace na recenzních portálech za dostatečně důvěryhodné?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím6456,64 %56,64 %  
nevím3127,43 %27,43 %  
souhlasím108,85 %8,85 %  
spíše nesouhlasím76,19 %6,19 %  
nesouhlasím10,88 %0,88 %  

Graf

18. Jsou takhe získané informace, pro Vás relevantní a použitelné?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9886,73 %86,73 %  
ne1513,27 %13,27 %  

Graf

19. Jaký vliv mají na Vás získané informace z recenzních portálů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
získám více informací o místě/ hotelu/ destinaci6355,75 %55,75 %  
dokážu lépe zhodnotit varianty5346,9 %46,9 %  
cítím je jistější při rozhodování2824,78 %24,78 %  
lepší vizuální představa o místě2723,89 %23,89 %  
napomáhají vyhnout se riziku2118,58 %18,58 %  
šetří mi čas1614,16 %14,16 %  

Graf

20. Při návštěvě recenzních stránek se aktívne účastníte přispíváním vlastních skušeností?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8575,22 %75,22 %  
ano2824,78 %24,78 %  

Graf

21. Jaký nejčastější spůsob volíte při objednávání / rezervaci Vaší dovolené či jiné aktivity spojené s CR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
online přes globální rezervační portály4136,28 %36,28 %  
nevyužívám dané služby2522,12 %22,12 %  
osobně pře agenta CK/CA2320,35 %20,35 %  
online přes agenta CK/CA1916,81 %16,81 %  
telefonicky přes agenta CK/CA54,42 %4,42 %  

Graf

22. Důvodem využití Internetu při plánování, přip. objednání nebo úhradě dovolenky (příp.jíné služby CR), je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rychlost7061,95 %61,95 %  
možnost porovnání informací soustředěných na jednom místě5750,44 %50,44 %  
úspora času5145,13 %45,13 %  
pohodlí domova5145,13 %45,13 %  
přehlednost2824,78 %24,78 %  
cenová výhodnost spojená se slevou2824,78 %24,78 %  
neplánuji dovolenou !!!!10,88 %0,88 %  
nepoužívam10,88 %0,88 %  
internet toho vie viac ako CK10,88 %0,88 %  
Nemluvím s neochotnými lidmi10,88 %0,88 %  

Graf

23. Využíváte možnost platby online ( e- payment) při objednání Vaší dovolené nebo jiné aktivity spojené s CR?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8070,8 %70,8 %  
ne3329,2 %29,2 %  

Graf

24. Bezpečnost plateb na rezervačních portálech v rámci CR hodnotím jako:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chvalitebný5548,67 %48,67 %  
výborný2320,35 %20,35 %  
dobrý2320,35 %20,35 %  
dostatečný97,96 %7,96 %  
nedostatečný32,65 %2,65 %  

Graf

25. Dovolenou přes Internet nebo jinou službu CR jsem si objednal/a za posledních 5 let:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vícekrát6254,87 %54,87 %  
pravidelne1916,81 %16,81 %  
nikdy1715,04 %15,04 %  
jedenkrát1513,27 %13,27 %  

Graf

26. Jaké konkrétní služby CR objednáváte/ rezervujete nejčastěji v rámci Internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ubytování 8171,68 %71,68 %  
letenky6860,18 %60,18 %  
jízdenky autobusové nebo železniční dopravy4539,82 %39,82 %  
kulturní akce2522,12 %22,12 %  
stravovací služby119,73 %9,73 %  
sportovní akce87,08 %7,08 %  
pronájem automobilu76,19 %6,19 %  
žiadne10,88 %0,88 %  
nedělám10,88 %0,88 %  
irelevantní otázka na zákl. mé předešlé odpovědi10,88 %0,88 %  

Graf

27. Jste užívatelem sociálních sítí?Uveďte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook9382,3 %82,3 %  
nic54,42 %4,42 %  
Twitter32,65 %2,65 %  
ne21,77 %1,77 %  
nie21,77 %1,77 %  
multiple10,88 %0,88 %  
Tagged10,88 %0,88 %  
FB i MS10,88 %0,88 %  
LinkedIn10,88 %0,88 %  
nejsem10,88 %0,88 %  
MySpace10,88 %0,88 %  
Badoo10,88 %0,88 %  
ne mam vubec10,88 %0,88 %  

Graf

28. Co si myslíte o propagaci společností zabývajících sa CR na sociálních sítích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
šance jak se dostat do povědomí a zviditelnit se3329,2 %29,2 %  
dobrý spůsob "levné" reklamy3127,43 %27,43 %  
líbí se mi myšlenka, ale neovlivní to moje rozhodnutí při cestování2320,35 %20,35 %  
nikdy jsem se se žádnou konkrétní propagací nesetkal1311,5 %11,5 %  
líbí se mi myšlenka, sám jsem fanouškem ( " fan") alespoň jedné z nich87,08 %7,08 %  
je to zbytečné a neefektivní54,42 %4,42 %  

Graf

29. Při rezervaci letenek používáte i letenkové portály?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8474,34 %74,34 %  
ne2925,66 %25,66 %  

Graf

30. Využili jste již někdy možnosti "check-in" přes Internet?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6254,87 %54,87 %  
ne5145,13 %45,13 %  

Graf

31. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena8776,99 %76,99 %  
muž2623,01 %23,01 %  

Graf

32. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18- 254842,48 %42,48 %  
26- 354640,71 %40,71 %  
56-76,19 %6,19 %  
36- 4565,31 %5,31 %  
46- 5565,31 %5,31 %  

Graf

33. Stav

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
slobodnáí/ý5952,21 %52,21 %  
S partnerom3127,43 %27,43 %  
vydatá/ ženatý2017,7 %17,7 %  
rozvedená/ý21,77 %1,77 %  
vdova/ vdovec10,88 %0,88 %  

Graf

34. Vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské7566,37 %66,37 %  
Středoškolské3026,55 %26,55 %  
Vyučený s maturitou43,54 %3,54 %  
Vyučený32,65 %2,65 %  
Základní10,88 %0,88 %  

Graf

35. Zaměstnání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student/ka4539,82 %39,82 %  
administrativní pracovník/ čka2320,35 %20,35 %  
manažer/ ka1311,5 %11,5 %  
pracující v službách119,73 %9,73 %  
podnikatel/ ka119,73 %9,73 %  
v domácnosti87,08 %7,08 %  
brigádník/ čka21,77 %1,77 %  

Graf

36. Čistý příjem Vaší domácnosti

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
více než 30 001 Kč4640,71 %40,71 %  
20 001- 30 000 Kč3430,09 %30,09 %  
10 001- 20 000 Kč2623,01 %23,01 %  
méně než 10 000 Kč76,19 %6,19 %  

Graf

37. Počet členů Vaší domácnosti:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
12723,89 %23,89 %  
22723,89 %23,89 %  
31916,81 %16,81 %  
41513,27 %13,27 %  
dva76,19 %6,19 %  
jeden43,54 %3,54 %  
632,65 %2,65 %  
532,65 %2,65 %  
tři - já, máma a pes10,88 %0,88 %  
čtyři10,88 %0,88 %  
ostatní odpovědi štyria
dve
5(bydlím stále s rodici)
dvaja
tři
0
65,31 %5,31 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

9. Při plánování dovolené na Internetě nejčastěji vyhledávám:

  • odpověď nabídku letecké dopravy ( letenky):
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi letenkové portály na otázku 13. Jaké webové stránky spojené se službami CR navštěvujete?

26. Jaké konkrétní služby CR objednáváte/ rezervujete nejčastěji v rámci Internetu?

  • odpověď letenky:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi manažer/ ka na otázku 35. Zaměstnání

30. Využili jste již někdy možnosti "check-in" přes Internet?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi manažer/ ka na otázku 35. Zaměstnání
  • odpověď ne:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 29. Při rezervaci letenek používáte i letenkové portály?

32. Věk

  • odpověď 18- 25:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi student/ka na otázku 35. Zaměstnání
  • odpověď 26- 35:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi pracující v službách na otázku 35. Zaměstnání

34. Vzdělání

  • odpověď Vysokoškolské:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi manažer/ ka na otázku 35. Zaměstnání

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Internet používám spíše:

2. Na Internet se připájím nejčastěji prostřednictvím:

3. Jaký typ připojení na Internet používáte nejčastěji?

4. Internet jsem za poslední měsíc použil/ a:

5. Internet, v spojení s cestovním ruchem (dále jen CR), používám :

6. Za mojí dovolenou většinou zaplatím:

7. Při plánovaní dovolené se spoléhám:

8. Jaké zdroje informací preferujete nejčastěji při výběru dovolené či jiné aktivity spojené s CR?

9. Při plánování dovolené na Internetě nejčastěji vyhledávám:

10. Myslíte si, že Vámi vyhledané informace při plánování dovolené či jiných aktivit spojených s CR, jsou kvalitní?

11. V případe, že nepovažujete informace získané na Internete při plánování dovolené či jiné aktivity CR za kvalitní, uveďte důvod:

12. Přehlednost, srozumitelnost a vzhled webových stránek, týkajících se CR je:

13. Jaké webové stránky spojené se službami CR navštěvujete?

14. Při vyhledávání informací spojených s CR používám najčastěji v rámci Internetu:

15. Jaké konkrétní recenzní portály využíváte nejčastěji pro získání informací při plánování Vaší dovolené?

16. Jaké informace Vás nejčastěji zajímají, při plánování dovolené, v rámci recenzních portálů?

17. Považujete informace na recenzních portálech za dostatečně důvěryhodné?

18. Jsou takhe získané informace, pro Vás relevantní a použitelné?

19. Jaký vliv mají na Vás získané informace z recenzních portálů?

20. Při návštěvě recenzních stránek se aktívne účastníte přispíváním vlastních skušeností?

21. Jaký nejčastější spůsob volíte při objednávání / rezervaci Vaší dovolené či jiné aktivity spojené s CR?

22. Důvodem využití Internetu při plánování, přip. objednání nebo úhradě dovolenky (příp.jíné služby CR), je:

23. Využíváte možnost platby online ( e- payment) při objednání Vaší dovolené nebo jiné aktivity spojené s CR?

24. Bezpečnost plateb na rezervačních portálech v rámci CR hodnotím jako:

25. Dovolenou přes Internet nebo jinou službu CR jsem si objednal/a za posledních 5 let:

26. Jaké konkrétní služby CR objednáváte/ rezervujete nejčastěji v rámci Internetu?

27. Jste užívatelem sociálních sítí?Uveďte:

28. Co si myslíte o propagaci společností zabývajících sa CR na sociálních sítích?

29. Při rezervaci letenek používáte i letenkové portály?

30. Využili jste již někdy možnosti "check-in" přes Internet?

31. Pohlaví

32. Věk

33. Stav

34. Vzdělání

35. Zaměstnání

36. Čistý příjem Vaší domácnosti

37. Počet členů Vaší domácnosti:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Internet používám spíše:

2. Na Internet se připájím nejčastěji prostřednictvím:

3. Jaký typ připojení na Internet používáte nejčastěji?

4. Internet jsem za poslední měsíc použil/ a:

5. Internet, v spojení s cestovním ruchem (dále jen CR), používám :

6. Za mojí dovolenou většinou zaplatím:

7. Při plánovaní dovolené se spoléhám:

8. Jaké zdroje informací preferujete nejčastěji při výběru dovolené či jiné aktivity spojené s CR?

9. Při plánování dovolené na Internetě nejčastěji vyhledávám:

10. Myslíte si, že Vámi vyhledané informace při plánování dovolené či jiných aktivit spojených s CR, jsou kvalitní?

11. V případe, že nepovažujete informace získané na Internete při plánování dovolené či jiné aktivity CR za kvalitní, uveďte důvod:

12. Přehlednost, srozumitelnost a vzhled webových stránek, týkajících se CR je:

13. Jaké webové stránky spojené se službami CR navštěvujete?

14. Při vyhledávání informací spojených s CR používám najčastěji v rámci Internetu:

15. Jaké konkrétní recenzní portály využíváte nejčastěji pro získání informací při plánování Vaší dovolené?

16. Jaké informace Vás nejčastěji zajímají, při plánování dovolené, v rámci recenzních portálů?

17. Považujete informace na recenzních portálech za dostatečně důvěryhodné?

18. Jsou takhe získané informace, pro Vás relevantní a použitelné?

19. Jaký vliv mají na Vás získané informace z recenzních portálů?

20. Při návštěvě recenzních stránek se aktívne účastníte přispíváním vlastních skušeností?

21. Jaký nejčastější spůsob volíte při objednávání / rezervaci Vaší dovolené či jiné aktivity spojené s CR?

22. Důvodem využití Internetu při plánování, přip. objednání nebo úhradě dovolenky (příp.jíné služby CR), je:

23. Využíváte možnost platby online ( e- payment) při objednání Vaší dovolené nebo jiné aktivity spojené s CR?

24. Bezpečnost plateb na rezervačních portálech v rámci CR hodnotím jako:

25. Dovolenou přes Internet nebo jinou službu CR jsem si objednal/a za posledních 5 let:

26. Jaké konkrétní služby CR objednáváte/ rezervujete nejčastěji v rámci Internetu?

27. Jste užívatelem sociálních sítí?Uveďte:

28. Co si myslíte o propagaci společností zabývajících sa CR na sociálních sítích?

29. Při rezervaci letenek používáte i letenkové portály?

30. Využili jste již někdy možnosti "check-in" přes Internet?

31. Pohlaví

32. Věk

33. Stav

34. Vzdělání

35. Zaměstnání

36. Čistý příjem Vaší domácnosti

37. Počet členů Vaší domácnosti:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Porkertova, A.Vliv služeb Internetu na chování spotřebitele cestovního ruchu (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://vliv-sluzeb-internetu-na-cho.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.