Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv sociální reklamy na veřejnost

Vliv sociální reklamy na veřejnost

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tereza Dubsky
Šetření:12. 08. 2009 - 19. 08. 2009
Počet respondentů:26
Počet otázek (max/průměr):9 / 7.38
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:13,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:31
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Děkuji, že jste si vybrali vyplnění tohoto dotazníku. Jeho cílem je zjistit povědomí české veřejnosti o sociální reklamě. Sociální reklama se  zabývá aktuálními společenskými problémy - drogová problematika, globální oteplování, pomoc oblastem postižených povodněmi apod.

Dotazník je součástí moji bakalářské práce na stejné téma.

 

Děkuji,

Tereza Dubsky, VSFS, obor marketingová komunikace 

Odpovědi respondentů

1. Víte co znamená pojem sociální reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
myslím, že ano1142,31 %42,31 %  
ano934,62 %34,62 %  
ne623,08 %23,08 %  

Graf

2. Znáte nějakou sociální reklamu (sociální kampaň)? Napište prosím jakou.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemyslíš, zaplatíš215,38 %7,69 %  
politika??17,69 %3,85 %  
pomoc postiženým záplavami17,69 %3,85 %  
neznám17,69 %3,85 %  
Teribear17,69 %3,85 %  
ne17,69 %3,85 %  
? kavárna ve tmě ? (od Světlušky, spojena s Langer17,69 %3,85 %  
help - zivot bez tabaku17,69 %3,85 %  
pomoc dětem v Africe17,69 %3,85 %  
kampaně Člověka v tísni17,69 %3,85 %  
ostatní odpovědi UNICEF
na humanitární sbírky (Člověk v tísni apod.)
215,38 %7,69 % 

Graf

3. Souhlasíte s tvrzením, že sociální reklama je novinkou 21. st

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím934,62 %34,62 %  
nevím726,92 %26,92 %  
spíše nesouhlasím623,08 %23,08 %  
nesouhlasím27,69 %7,69 %  
souhlasím27,69 %7,69 %  

Graf

4. Vybavujete si nějakou sociální reklamu před rokem 1990?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1661,54 %61,54 %  
nevím1038,46 %38,46 %  

Graf

5. Vybavujete si nějakou současnou reklmanu se sociální tématikou?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

.

ano

ano

ano

Ano, dokonce několik.

ano, pomoc dětem v Africe - v reklamě vystupují tuším američtí herci

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

nemyslíš zaplatíš

Nemyslíš, zaplatíš UNICEF

neonácek, Jeden svět,

nevím

nevím, co je soc. reklama; autorka tento pojem na začátku nedefinovala

propisky od dětí ulice

reklamní kampaň Nemyslíš, zaplatíš

Sbírka na Adru nebo Člověka v tísni na pomoc lidem zaplaveným bleskovými povodněmi

Teribear, Opravdoví lidé potřebují opravdovou pomoc

varovné reklamy BESIPu

viz 2

6. Ovlivnila Vás někdy sociální reklama?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1142,31 %42,31 %  
nevím830,77 %30,77 %  
ano726,92 %26,92 %  

Graf

7. Jaká reklama Vás ovlivnila?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Fidorka - negativně, již ji nekupuji pozitivně - Kofola

např.Jeden svět

Reklama na upozornění hladovění dětí.

snažím se, aby mě reklamy neovlivňovaly

vědomě žádná

viz 2

žádná

žádná spíše mě reklamy baví a někdy je ani nesleduju,je to klamání obyvatel

8. Kde jste tuto reklamu viděli?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
televize1066,67 %38,46 %  
internet320 %11,54 %  
tisk16,67 %3,85 %  
rádio16,67 %3,85 %  

Graf

9. Sociální kampaně mají smysl - pozitivně ovlivňují veřejnost.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím1038,46 %38,46 %  
nevím519,23 %19,23 %  
souhlasím519,23 %19,23 %  
spíše nesouhlasím311,54 %11,54 %  
nesouhlasím311,54 %11,54 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Dubsky, T.Vliv sociální reklamy na veřejnost (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://vliv-socialni-reklamy-na-verej.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.