Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv sociálních sítí na podporu podnikání

Vliv sociálních sítí na podporu podnikání

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kateřina Prikrylová
Šetření:27. 10. 2014 - 03. 11. 2014
Počet respondentů:71
Počet otázek (max/průměr):14 / 13.99
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:70 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:33
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

Ráda bych Vás požádala o vyplnění mého dotazníku, který má za cíl prozkoumat pozitivní i negativní vlivy sociálních sítí pro podporu podnikání.

Pokud se Vaše názory nebudou shodovat s nabízenými odpověďmi, vyberte prosím možnost, která je Vám nejbližší.

Velice děkuji za Váš čas i ochotu.

 

Odpovědi respondentů

1. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž3752,11 %52,11 %  
žena3447,89 %47,89 %  

Graf

2. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
23-28 let4056,34 %56,34 %  
18-22 let1521,13 %21,13 %  
29-34 let1014,08 %14,08 %  
35-40 let45,63 %5,63 %  
41-46 let22,82 %2,82 %  

Graf

3. Jste zaregistrováni na sociální síti, konkrétně Facebook?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano a vlastním účet na Facebooku6591,55 %91,55 %  
Ne45,63 %5,63 %  
Ano, ale jsem zaregistrován na jiné22,82 %2,82 %  

Graf

4. Jak vnímáte reklamní oznámení na sociální síti?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím2433,8 %33,8 %  
spíše nesouhlasím2129,58 %29,58 %  
nesouhlasím1014,08 %14,08 %  
nevím1014,08 %14,08 %  
souhlasím68,45 %8,45 %  

Graf

5. Zaujala Vás někdy reklama na Facebooku natolik, že jste o ni zajímali?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4360,56 %60,56 %  
ne2839,44 %39,44 %  

Graf

6. Přiměla Vás někdy reklama na sociální síti ke koupi produktu či služby?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5171,83 %71,83 %  
ano2028,17 %28,17 %  

Graf

7. Myslíte si, že sociální síť může podporovat obchodní zájem firmy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím3245,07 %45,07 %  
spíše souhlasím2839,44 %39,44 %  
nesouhlasím57,04 %7,04 %  
spíše nesouhlasím45,63 %5,63 %  
nevím22,82 %2,82 %  

Graf

8. Je dle Vašeho názoru naopak typ služby, který nemá šanci na Facebooku v reklamě uspět?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 2).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
parkovací služby4259,15 %59,15 %  
sociální služby3954,93 %54,93 %  
finanční služby3245,07 %45,07 %  
jídlo a pití1216,9 %16,9 %  
dárkové služby1014,08 %14,08 %  
Krása, zdraví79,86 %9,86 %  
móda & styl79,86 %9,86 %  
vzdělávací kurzy79,86 %9,86 %  
aktivity volného času79,86 %9,86 %  
cestování34,23 %4,23 %  

Graf

9. Myslíte si, že má možnost se firma, zabývající se parkováním na bázi mobilní aplikace pomocí smartphonů , dostat do podvědomí potencionálním uživatelům pomocí sociální sítě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4461,97 %61,97 %  
Ne2332,39 %32,39 %  
Protoze parkovani je nutnost, neni to neco za cim bych sel na socialni sit...11,41 %1,41 %  
v jakém smyslu?11,41 %1,41 %  
nevím, spíše ne - sociální sítě využívají spíše nižší sociální třídy a lidé mladšího věku, kteří nemají automobil11,41 %1,41 %  
11,41 %1,41 %  

Graf

10. Je pro Vás důležité, jakým stylem je vedena stránka, které jste fanouškem?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6185,92 %85,92 %  
ne1014,08 %14,08 %  

Graf

11. Očekáváte časté reakce a aktivitu správce stránky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím3245,07 %45,07 %  
spíše souhlasím2839,44 %39,44 %  
nevím57,04 %7,04 %  
nesouhlasím45,63 %5,63 %  
spíše nesouhlasím22,82 %2,82 %  

Graf

12. Dozvěděl(a) jste o nějaké službě pomocí Facebooku, aniž byste o ní předtím věděl(a)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5070,42 %70,42 %  
ne2129,58 %29,58 %  

Graf

13. CO je pro Vás důležité u služby-firmy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kvalita služeb6490,14 %90,14 %  
cena4563,38 %63,38 %  
reference od známých, přátel, rodiny3954,93 %54,93 %  
zajímavost produktu-služeb3752,11 %52,11 %  
nabídka produktu-služeb2535,21 %35,21 %  
známost jména1419,72 %19,72 %  

Graf

14. Myslíte si, že reklama na sociální sítí má velký vliv na ostatní uživatele?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

......

Ano P. S. V otázce 8. bych nejradši nezaškrtl nic. Možnosti, které jsem tedy zaškrtl nejsou relevantní. Otázka je špatně položena.

Ano

Ano

Ano

ano

Ano

ANO

Ano

Ano

ano

Ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

Ano

ano

ano

ano

ano

ano

áno

ano, ale jistě záleží na dané nabízené službě

ano, má

Ano, nebude-li formulována tak divně jako otázka/odpovědi 3.

Ano, pokud budou ostatní uživatele dostávat reklamy služeb, které je nezajímají, zablokují si reklamy pomocí programu v prohlížeči. MILUJU TĚ MILÁČKU :-*

ANO, protože je prostě furt vidět a nejde se jí zbavit. Může pomoct i odradit - když to moc otravuje.

Ano.

asi ano

Asi ano,zalezi na kazdem uzivateli,kolik casu travi na socialni siti a kolik pozornosti venuje reklame.

Jak která, jak na koho :-)

Ježiš kdo dal povinnou otázku č.8? Všecko se dá propagovat, tak zaškrtávám dvě náhodný, ale není to tak.

Jop

Když neni zbytečně agresivní tak ano. Možná by stálo za zvážení, aby se určitému uživateli zobrazovala reklama v závislosti na jeho "koníčkách" které má vyplněné na profilu na sociální síti. Například mně, sportovce, nějak reklama na kuchyňský mixér nenadchne.

Lidé v ČR reklamu přímo hltají. ;)

maximálně přivede pár lidí na web

Možná.

myslím si, že je spousta lidí, kteří se nechají snadno ovlivnit. Takže na tuhle vrstvu lidí má reklama, která se může bez ověření šířit, velký vliv

Myslím si,že se tak hodně dostává do povědomí,jelikož dnes tráví lidé na facebooku spoustu času. Takže ano.

myslím, že ano. Dle vlastní zkušenosti vím, že pokud někdo z mých přátel dá like nějaké stránce, kouknu na ní taky.

Myslím, že i když si to spousta lidí třeba ani neuvědomuje, reklama na ně vliv má, pokud je dobře zamířena.

Myslím, že ne. Človek si maximálně něco rozklikne a seznámí se s tím, ale že by vyloženě něco si vyloženě něco objednal jen na základě reklamy na Fb, to si nemyslím.

na ovce snad

Ne

Ne

Ne

ne

Ne

ne

ne

ne

Ne

Ne, lidi jsou spise skepticti, sance uspet je pouze pokud jim stranka nabizi mimo produktu napriklad kvalitni podklady jako fotografie, clanky atd.

ne, reklamy na sociálních sítích lidé spíše ignorují, lepší je sociální sítě využívat pro Buzzmarketing

Ne.

ne...

Nedokáži odhadnout

Netusim

přiměřený

Reklama na sociální síti je v dnešní době velmi důležitá,vzhledem k tomu,že dnes ma každý facebook a nebo jinou socialní síť. Čím zajímavější a lákavější reklama tím lépe.

rozhodně ano

Spise ano

Spíše ano

Určitě.

Záleží na cílové věkové kategorii, Pro dospívající generaci určitě může.

záleží na produktu a cílové skupině, pokud je daná cílové skupina oslovena tak, aby byla schopna pochopit reklamu, či dostatečně zajímavým způsobem. reklama má možnost uspět. Facebook reaguje na aktivitu účastníka, a tak je častěji možné, že bude možné účastníka zaujmout produktem, o který by měl zájem. Pokud daný člověk často hledá taxi služby a Facebook nabídne další, které by byly zajímavé, proč ne.. :) Soudím, že podobná reakce bude nejběžnější.

Záleží, jakým způsobem je reklama dělaná, vedená, zda je mířena na cílovou skupinu, nebo na všechny bez rozdílu atd. Občas si firma reklamou uživatele spíše odradí. Ale jinak myslím, že dobrá reklama na sociální síti má veliký vliv na ostatní uživatele (v tom dobrém = zaujme, přiměje využít služeb, nebo koupi produktů...)


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Zaujala Vás někdy reklama na Facebooku natolik, že jste o ni zajímali?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 6. Přiměla Vás někdy reklama na sociální síti ke koupi produktu či služby?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Jaký je Váš věk?

3. Jste zaregistrováni na sociální síti, konkrétně Facebook?

4. Jak vnímáte reklamní oznámení na sociální síti?

5. Zaujala Vás někdy reklama na Facebooku natolik, že jste o ni zajímali?

6. Přiměla Vás někdy reklama na sociální síti ke koupi produktu či služby?

7. Myslíte si, že sociální síť může podporovat obchodní zájem firmy?

8. Je dle Vašeho názoru naopak typ služby, který nemá šanci na Facebooku v reklamě uspět?

9. Myslíte si, že má možnost se firma, zabývající se parkováním na bázi mobilní aplikace pomocí smartphonů , dostat do podvědomí potencionálním uživatelům pomocí sociální sítě?

10. Je pro Vás důležité, jakým stylem je vedena stránka, které jste fanouškem?

11. Očekáváte časté reakce a aktivitu správce stránky?

12. Dozvěděl(a) jste o nějaké službě pomocí Facebooku, aniž byste o ní předtím věděl(a)?

13. CO je pro Vás důležité u služby-firmy?

14. Myslíte si, že reklama na sociální sítí má velký vliv na ostatní uživatele?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Jaký je Váš věk?

3. Jste zaregistrováni na sociální síti, konkrétně Facebook?

4. Jak vnímáte reklamní oznámení na sociální síti?

5. Zaujala Vás někdy reklama na Facebooku natolik, že jste o ni zajímali?

6. Přiměla Vás někdy reklama na sociální síti ke koupi produktu či služby?

7. Myslíte si, že sociální síť může podporovat obchodní zájem firmy?

8. Je dle Vašeho názoru naopak typ služby, který nemá šanci na Facebooku v reklamě uspět?

9. Myslíte si, že má možnost se firma, zabývající se parkováním na bázi mobilní aplikace pomocí smartphonů , dostat do podvědomí potencionálním uživatelům pomocí sociální sítě?

10. Je pro Vás důležité, jakým stylem je vedena stránka, které jste fanouškem?

11. Očekáváte časté reakce a aktivitu správce stránky?

12. Dozvěděl(a) jste o nějaké službě pomocí Facebooku, aniž byste o ní předtím věděl(a)?

13. CO je pro Vás důležité u služby-firmy?

14. Myslíte si, že reklama na sociální sítí má velký vliv na ostatní uživatele?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Prikrylová, K.Vliv sociálních sítí na podporu podnikání (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://vliv-socialnich-siti-na-podp.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.