Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv sociálních sítí na podporu podnikání
Vliv sociálních sítí na podporu podnikání
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Kateřina Prikrylová |
---|---|
Šetření: | 27. 10. 2014 - 03. 11. 2014 |
Počet respondentů: | 71 |
Počet otázek (max/průměr): | 14 / 13.99 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 70 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:33 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
Ráda bych Vás požádala o vyplnění mého dotazníku, který má za cíl prozkoumat pozitivní i negativní vlivy sociálních sítí pro podporu podnikání.
Pokud se Vaše názory nebudou shodovat s nabízenými odpověďmi, vyberte prosím možnost, která je Vám nejbližší.
Velice děkuji za Váš čas i ochotu.
Odpovědi respondentů
1. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
muž | 37 | 52,11 % | 52,11 % |
žena | 34 | 47,89 % | 47,89 % |
2. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
23-28 let | 40 | 56,34 % | 56,34 % |
18-22 let | 15 | 21,13 % | 21,13 % |
29-34 let | 10 | 14,08 % | 14,08 % |
35-40 let | 4 | 5,63 % | 5,63 % |
41-46 let | 2 | 2,82 % | 2,82 % |
3. Jste zaregistrováni na sociální síti, konkrétně Facebook?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano a vlastním účet na Facebooku | 65 | 91,55 % | 91,55 % |
Ne | 4 | 5,63 % | 5,63 % |
Ano, ale jsem zaregistrován na jiné | 2 | 2,82 % | 2,82 % |
4. Jak vnímáte reklamní oznámení na sociální síti?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 24 | 33,8 % | 33,8 % |
spíše nesouhlasím | 21 | 29,58 % | 29,58 % |
nesouhlasím | 10 | 14,08 % | 14,08 % |
nevím | 10 | 14,08 % | 14,08 % |
souhlasím | 6 | 8,45 % | 8,45 % |
5. Zaujala Vás někdy reklama na Facebooku natolik, že jste o ni zajímali?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 43 | 60,56 % | 60,56 % |
ne | 28 | 39,44 % | 39,44 % |
6. Přiměla Vás někdy reklama na sociální síti ke koupi produktu či služby?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 51 | 71,83 % | 71,83 % |
ano | 20 | 28,17 % | 28,17 % |
7. Myslíte si, že sociální síť může podporovat obchodní zájem firmy?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 32 | 45,07 % | 45,07 % |
spíše souhlasím | 28 | 39,44 % | 39,44 % |
nesouhlasím | 5 | 7,04 % | 7,04 % |
spíše nesouhlasím | 4 | 5,63 % | 5,63 % |
nevím | 2 | 2,82 % | 2,82 % |
8. Je dle Vašeho názoru naopak typ služby, který nemá šanci na Facebooku v reklamě uspět?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 2).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
parkovací služby | 42 | 59,15 % | 59,15 % |
sociální služby | 39 | 54,93 % | 54,93 % |
finanční služby | 32 | 45,07 % | 45,07 % |
jídlo a pití | 12 | 16,9 % | 16,9 % |
dárkové služby | 10 | 14,08 % | 14,08 % |
Krása, zdraví | 7 | 9,86 % | 9,86 % |
móda & styl | 7 | 9,86 % | 9,86 % |
vzdělávací kurzy | 7 | 9,86 % | 9,86 % |
aktivity volného času | 7 | 9,86 % | 9,86 % |
cestování | 3 | 4,23 % | 4,23 % |
9. Myslíte si, že má možnost se firma, zabývající se parkováním na bázi mobilní aplikace pomocí smartphonů , dostat do podvědomí potencionálním uživatelům pomocí sociální sítě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 44 | 61,97 % | 61,97 % |
Ne | 23 | 32,39 % | 32,39 % |
Protoze parkovani je nutnost, neni to neco za cim bych sel na socialni sit... | 1 | 1,41 % | 1,41 % |
v jakém smyslu? | 1 | 1,41 % | 1,41 % |
nevím, spíše ne - sociální sítě využívají spíše nižší sociální třídy a lidé mladšího věku, kteří nemají automobil | 1 | 1,41 % | 1,41 % |
př | 1 | 1,41 % | 1,41 % |
10. Je pro Vás důležité, jakým stylem je vedena stránka, které jste fanouškem?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 61 | 85,92 % | 85,92 % |
ne | 10 | 14,08 % | 14,08 % |
11. Očekáváte časté reakce a aktivitu správce stránky?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 32 | 45,07 % | 45,07 % |
spíše souhlasím | 28 | 39,44 % | 39,44 % |
nevím | 5 | 7,04 % | 7,04 % |
nesouhlasím | 4 | 5,63 % | 5,63 % |
spíše nesouhlasím | 2 | 2,82 % | 2,82 % |
12. Dozvěděl(a) jste o nějaké službě pomocí Facebooku, aniž byste o ní předtím věděl(a)?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 50 | 70,42 % | 70,42 % |
ne | 21 | 29,58 % | 29,58 % |
13. CO je pro Vás důležité u služby-firmy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
kvalita služeb | 64 | 90,14 % | 90,14 % |
cena | 45 | 63,38 % | 63,38 % |
reference od známých, přátel, rodiny | 39 | 54,93 % | 54,93 % |
zajímavost produktu-služeb | 37 | 52,11 % | 52,11 % |
nabídka produktu-služeb | 25 | 35,21 % | 35,21 % |
známost jména | 14 | 19,72 % | 19,72 % |
14. Myslíte si, že reklama na sociální sítí má velký vliv na ostatní uživatele?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
......
Ano P. S. V otázce 8. bych nejradši nezaškrtl nic. Možnosti, které jsem tedy zaškrtl nejsou relevantní. Otázka je špatně položena.
Ano
Ano
Ano
ano
Ano
ANO
Ano
Ano
ano
Ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
Ano
ano
ano
ano
ano
ano
áno
ano, ale jistě záleží na dané nabízené službě
ano, má
Ano, nebude-li formulována tak divně jako otázka/odpovědi 3.
Ano, pokud budou ostatní uživatele dostávat reklamy služeb, které je nezajímají, zablokují si reklamy pomocí programu v prohlížeči. MILUJU TĚ MILÁČKU :-*
ANO, protože je prostě furt vidět a nejde se jí zbavit. Může pomoct i odradit - když to moc otravuje.
Ano.
asi ano
Asi ano,zalezi na kazdem uzivateli,kolik casu travi na socialni siti a kolik pozornosti venuje reklame.
Jak která, jak na koho :-)
Ježiš kdo dal povinnou otázku č.8? Všecko se dá propagovat, tak zaškrtávám dvě náhodný, ale není to tak.
Jop
Když neni zbytečně agresivní tak ano. Možná by stálo za zvážení, aby se určitému uživateli zobrazovala reklama v závislosti na jeho "koníčkách" které má vyplněné na profilu na sociální síti. Například mně, sportovce, nějak reklama na kuchyňský mixér nenadchne.
Lidé v ČR reklamu přímo hltají. ;)
maximálně přivede pár lidí na web
Možná.
myslím si, že je spousta lidí, kteří se nechají snadno ovlivnit. Takže na tuhle vrstvu lidí má reklama, která se může bez ověření šířit, velký vliv
Myslím si,že se tak hodně dostává do povědomí,jelikož dnes tráví lidé na facebooku spoustu času. Takže ano.
myslím, že ano. Dle vlastní zkušenosti vím, že pokud někdo z mých přátel dá like nějaké stránce, kouknu na ní taky.
Myslím, že i když si to spousta lidí třeba ani neuvědomuje, reklama na ně vliv má, pokud je dobře zamířena.
Myslím, že ne. Človek si maximálně něco rozklikne a seznámí se s tím, ale že by vyloženě něco si vyloženě něco objednal jen na základě reklamy na Fb, to si nemyslím.
na ovce snad
Ne
Ne
Ne
ne
Ne
ne
ne
ne
Ne
Ne, lidi jsou spise skepticti, sance uspet je pouze pokud jim stranka nabizi mimo produktu napriklad kvalitni podklady jako fotografie, clanky atd.
ne, reklamy na sociálních sítích lidé spíše ignorují, lepší je sociální sítě využívat pro Buzzmarketing
Ne.
ne...
Nedokáži odhadnout
Netusim
přiměřený
Reklama na sociální síti je v dnešní době velmi důležitá,vzhledem k tomu,že dnes ma každý facebook a nebo jinou socialní síť. Čím zajímavější a lákavější reklama tím lépe.
rozhodně ano
Spise ano
Spíše ano
Určitě.
Záleží na cílové věkové kategorii, Pro dospívající generaci určitě může.
záleží na produktu a cílové skupině, pokud je daná cílové skupina oslovena tak, aby byla schopna pochopit reklamu, či dostatečně zajímavým způsobem. reklama má možnost uspět. Facebook reaguje na aktivitu účastníka, a tak je častěji možné, že bude možné účastníka zaujmout produktem, o který by měl zájem. Pokud daný člověk často hledá taxi služby a Facebook nabídne další, které by byly zajímavé, proč ne.. :) Soudím, že podobná reakce bude nejběžnější.
Záleží, jakým způsobem je reklama dělaná, vedená, zda je mířena na cílovou skupinu, nebo na všechny bez rozdílu atd. Občas si firma reklamou uživatele spíše odradí. Ale jinak myslím, že dobrá reklama na sociální síti má veliký vliv na ostatní uživatele (v tom dobrém = zaujme, přiměje využít služeb, nebo koupi produktů...)
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.