Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv sociálních sítí na studenty

Vliv sociálních sítí na studenty

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Vendula Přenosilová
Šetření:12. 05. 2014 - 13. 05. 2014
Počet respondentů:97
Počet otázek (max/průměr):18 / 17.13
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:79,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:15
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena5051,55 %51,55 %  
muž4748,45 %48,45 %  

Graf

2. Jakou školu momentálně navštěvujete ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
7880,41 %80,41 %  
1313,4 %13,4 %  
VOŠ55,15 %5,15 %  
11,03 %1,03 %  

Graf

3. Nejčastěji používaná sociální síť

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook9496,91 %96,91 %  
AssShake11,03 %1,03 %  
Instagram, Tinder11,03 %1,03 %  
Skype11,03 %1,03 %  

Graf

4. Kolik strávíte průměrně hodin na sociální síti ve všední den?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-2 hodiny3232,99 %32,99 %  
2-4 hodiny3232,99 %32,99 %  
16-59 min.1717,53 %17,53 %  
5 a více1313,4 %13,4 %  
max. 15 min.33,09 %3,09 %  

Graf

5. Využíváte sociální sítě ke studiu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nejen kvůli studiu9092,78 %92,78 %  
nevyužívám44,12 %4,12 %  
ano - pouze ke studiu33,09 %3,09 %  

Graf

6. Myslíte si, že sociální sítě prospívají studiu ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím4849,48 %49,48 %  
spíše nesouhlasím2626,8 %26,8 %  
souhlasím1616,49 %16,49 %  
nevím44,12 %4,12 %  
nesouhlasím33,09 %3,09 %  

Graf

7. Už jste někdy pomocí soc. sítě podváděli ve škole?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5960,82 %60,82 %  
ano3839,18 %39,18 %  

Graf

8. Už jste někdy pomocí soc. sítě řešili testy/domácí úkoly ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9294,85 %94,85 %  
ne55,15 %5,15 %  

Graf

9. Využíváte se spolužáky ke studiu společnou konverzaci/skupiny na sociálních sítích?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8991,75 %91,75 %  
ne88,25 %8,25 %  

Graf

10. Sociální sítě usnadňují studijní život.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím4344,33 %44,33 %  
souhlasím4041,24 %41,24 %  
spíše nesouhlasím99,28 %9,28 %  
nevím55,15 %5,15 %  

Graf

11. Jak soc. sítě usnadňují studijní život/jak mu škodí?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

...

+Můžeme konzultovat výsledky testů, předávat si informace o akcích a důležitých událostech. - Studenti si zvykají řešit úlohy přes FB nikoliv samostatně a u testu tak nejsou schopni pracovat na 100 %.

Dostupnost relevantnich informaci

holky posílaj nahý fotky, to potěší při studiu

Jednoduší komunikace se spolužáky/profesory.

Jsou skvělým důvodem k prokrastinaci, ale i přísunem informací.

Jsou zde studijni materialy, negativni vliv ma, ue odvadeji pozornost od studia.

Komunikace mezi studenty,pomoc,výměna informací/Na facebooku trávíme více času než bychom chtěli,odvádí nás to od učení

Lidé tráví zbytečně moc času na socialnich sítích. Není to tolik potřeba.

Neusnadňují, spíše mu škodí tím, že lidé jsou na sociálních sítích závislejší a závislejší.

Prokrastinace, společná pomoc

snadnější dostupnost a předávání informací mezi lidmi prokrastinace

Spousta informací, i když o relevantnosti lze pochybovat, ale lepší než nic. Rozptylování.

školní skupiny -> lehčí komunikace, řešení problémů, rychlejší zpětná vazba nenapadá mě případ, kdy by studiu škodily...

travim tam tolik casu, ze skola trpi, ale jinak jsou socialni site kvkuli skole prinosne.

umožńují se rychle dostat k informacím, sdílení materiálů, tipů a rad škodí mu tak, že máme méně reálných kontaktů

Usnadnění - společná komunikace se spolužáky. Poškození - používání sociálních sítí během výuky

Usnadnění ve smyslu - "víc hlav, víc ví." Tedy pokud něco nevíte, zeptáte se. Škodí v tom, že jsou zde bezúčelné aktivity beroucí čas.

Usnadňují díky podpoře a sdílení informací a materiálů se spolužáky, rychlé řešení problémů Škodí kvůli odpoutávání pozornosti, trávení zde volného času a získávání informací ze s.s. o různých akcích, které pak člověk navštěvuje

Usnadňují snazším sdílením informací. Škodí odváděním pozornosti

usnadňují: jednodušší komunikace se spolužáky (nemáme čas se osobně scházet), sdílení materiálů, řešení společných problému v předmětech škodí: spoustu ztraceného času

V některých případech škodí, protože žerou moc času.

Výhodou je možná spolupráce či rada, nevýhodou je, že nás soc. sítě a internet obecně od učení rozptyluje

Zjišťuji si na nich úkoly

12. Sociální sítě jsou nedílnou součástí mého života.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím4243,3 %43,3 %  
souhlasím2828,87 %28,87 %  
spíše nesouhlasím1818,56 %18,56 %  
nevím88,25 %8,25 %  
nesouhlasím11,03 %1,03 %  

Graf

13. Při řešení týmové práce se RADĚJI se svými spolužáky...

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sejdu osobně6769,79 %69,07 %  
domlouvám na soc. síti2930,21 %29,9 %  

Graf

14. Při řešení týmové práce se ČASTĚJI se svými spolužáky...

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
domlouvám na soc. síti6871,58 %70,1 %  
sejdu osobně2728,42 %27,84 %  

Graf

15. Při učení RADĚJI využíváte spíše zdroje, které:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
své vlastní4345,26 %44,33 %  
z knih/učebnic3132,63 %31,96 %  
jste našli na soc. síti2122,11 %21,65 %  

Graf

16. Při učení ČASTĚJI využíváte spíše zdroje, které:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jste našli na soc. síti4346,74 %44,33 %  
své vlastní3133,7 %31,96 %  
z knih/učebnic1819,57 %18,56 %  

Graf

17. Dokážete si představit život bez sociálních sítích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano2626,8 %26,8 %  
spíše ne2525,77 %25,77 %  
ano2323,71 %23,71 %  
nevím1515,46 %15,46 %  
ne88,25 %8,25 %  

Graf

18. Myslíte si, že kdyby soc. sítě neexistovali, chodili byste častěji a pravidelněji do školy?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rozhodně ne2728,13 %27,84 %  
spíše ne2728,13 %27,84 %  
spíše ano2020,83 %20,62 %  
určitě ano1111,46 %11,34 %  
nevím1111,46 %11,34 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví:

2. Jakou školu momentálně navštěvujete ?

3. Nejčastěji používaná sociální síť

4. Kolik strávíte průměrně hodin na sociální síti ve všední den?

5. Využíváte sociální sítě ke studiu?

6. Myslíte si, že sociální sítě prospívají studiu ?

7. Už jste někdy pomocí soc. sítě podváděli ve škole?

8. Už jste někdy pomocí soc. sítě řešili testy/domácí úkoly ?

9. Využíváte se spolužáky ke studiu společnou konverzaci/skupiny na sociálních sítích?

10. Sociální sítě usnadňují studijní život.

12. Sociální sítě jsou nedílnou součástí mého života.

13. Při řešení týmové práce se RADĚJI se svými spolužáky...

14. Při řešení týmové práce se ČASTĚJI se svými spolužáky...

15. Při učení RADĚJI využíváte spíše zdroje, které:

16. Při učení ČASTĚJI využíváte spíše zdroje, které:

17. Dokážete si představit život bez sociálních sítích?

18. Myslíte si, že kdyby soc. sítě neexistovali, chodili byste častěji a pravidelněji do školy?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví:

2. Jakou školu momentálně navštěvujete ?

3. Nejčastěji používaná sociální síť

4. Kolik strávíte průměrně hodin na sociální síti ve všední den?

5. Využíváte sociální sítě ke studiu?

6. Myslíte si, že sociální sítě prospívají studiu ?

7. Už jste někdy pomocí soc. sítě podváděli ve škole?

8. Už jste někdy pomocí soc. sítě řešili testy/domácí úkoly ?

9. Využíváte se spolužáky ke studiu společnou konverzaci/skupiny na sociálních sítích?

10. Sociální sítě usnadňují studijní život.

12. Sociální sítě jsou nedílnou součástí mého života.

13. Při řešení týmové práce se RADĚJI se svými spolužáky...

14. Při řešení týmové práce se ČASTĚJI se svými spolužáky...

15. Při učení RADĚJI využíváte spíše zdroje, které:

16. Při učení ČASTĚJI využíváte spíše zdroje, které:

17. Dokážete si představit život bez sociálních sítích?

18. Myslíte si, že kdyby soc. sítě neexistovali, chodili byste častěji a pravidelněji do školy?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Přenosilová, V.Vliv sociálních sítí na studenty (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://vliv-socialnich-siti-na-stud.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.