Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv společenské odpovědnosti na spotřební chování zákazníků

Vliv společenské odpovědnosti na spotřební chování zákazníků

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:John Doe
Šetření:10. 03. 2015 - 21. 03. 2015
Počet respondentů:119
Počet otázek (max/průměr):16 / 13.73
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:63 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:41
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

chtěl bych Vás požádát o vyplnění krátkého dotazníků, který se týká společenské odpovědnosti a zda tato aktivita pak ve výsledku má nějaký pozitivní vliv na nákupní chování zákazníků. 

Společenská odpovědnost je dobrovolný závazek firem chovat se v rámci svého fungování odpovědně k prostředí i společnosti, ve kterém podnikají tzn. ekonomická, ekologická i společenská odpovědnost.

Výsledky dotazníku poslouží jako podklad k mé diplomové práci, která pojednává právě o společenské odpovědnosti firem.

Velmi ocením pokud věnujete pár minut k vyplnění tohoto krátkého dotázníku a pomůžete nejen mě, ale i konrétní firmě zlepšit své aktivity.

Děkuji

--

Odpovědi respondentů

1. Jaké aktivity společenské odpovědnosti považujete pro Vás za nejdůležitější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Odpovědnost k životnímu prostředí6252,1 %52,1 %  
Poskytování kvalitních produktů/služeb5848,74 %48,74 %  
Dodržování etického kodexu4840,34 %40,34 %  
Zdraví a bezpečí zaměstnanců2924,37 %24,37 %  
Ekologická výroba, výrobky a služby2319,33 %19,33 %  
Závazky vůči zaměstnancům2319,33 %19,33 %  
Rozvoj zaměstnanosti a místní infrastruktury2319,33 %19,33 %  
Transparentnost2218,49 %18,49 %  
Marketingová a reklamní etika119,24 %9,24 %  
Přispění ke vzdělání budoucích lídrů (v současné době studentů)75,88 %5,88 %  
Firemní dárcovství a dobrovolnictví65,04 %5,04 %  

Graf

2. Která firma Vás jako první napadne, když se řekne společensky odpovědná firma působící v ČR?

Napište název firmy prosím

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádná 1411,86 %11,76 %  
TESCO108,47 %8,4 %  
Škoda Auto97,63 %7,56 %  
škoda86,78 %6,72 %  
ČEZ43,39 %3,36 %  
Vodafone43,39 %3,36 %  
Pivovar Bernard32,54 %2,52 %  
AVON32,54 %2,52 %  
nevím32,54 %2,52 %  
IKEA21,69 %1,68 %  
ostatní odpovědi Globus
sdfgsfg
žádná, nějak nevím, která firma by vyhověla
E.On
Don;t know (Los Pollos Hermanos)
Unicef
Tesco Stores
Tesco Stores ČR a.s.
Marlenka
Tesco ČR
Český rozhlas
Český hudební fond, o.p.s.
Čs.spořitelna
Forum dárců-asociace nadací a nadačních fondů
E.ON ?
Baxter BioScience - farmaceutická společnost
Kaufland Česká republika v.o.s.
starbucks
Lidl
PwC
Škoda Auto Mladá Boleslav
Tesco, Vodafone
Trigema a.s.
seznam.cz
RWE
Alimpex-Maso
Google
české lesy
Český hudební fond
Zentiva
T-Mobil
PRO-BIO
O2
Opavia
Seznam
Česká energie, a. s.
Johnson Controls
Baťa
Nemám odpovídající informace
DHL
Dopravní podnik hlavního města Prahy
čnb
Bernard
Jablotron
Happyfoto
Atlas Copco
śkoda
Alfa Helicopter
monts
kazda firma ma neco
Baťa, ale na začátku minulého století
České dráhy
Avast
DM Drogerie
Tesco Stores ČR a. s.
Ford Motor Company, s.r.o.
???
5849,15 %48,74 % 

Graf

3. Které z uvedených firem působících v ČR považujete dle Vašeho názoru za optimální příklady společensky odpovědných firem (zaškrtněte maximálně 3 možnosti)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Škoda Auto3831,93 %31,93 %  
ČEZ2319,33 %19,33 %  
Tesco ČR2218,49 %18,49 %  
Žádnou z uvedených firem nepovažuji za společensky odpovědnou2117,65 %17,65 %  
Plzeňský Prazdroj1815,13 %15,13 %  
Microsoft1512,61 %12,61 %  
Zentiva1512,61 %12,61 %  
Vodafone Czech Republic1411,76 %11,76 %  
Česká spořitelna1411,76 %11,76 %  
E.ON Česká republika119,24 %9,24 %  
Tchibo108,4 %8,4 %  
Johnson & Johnson97,56 %7,56 %  
DELL Computer65,04 %5,04 %  
GE Money Bank65,04 %5,04 %  
IBM Česká republika54,2 %4,2 %  
O2 Czech Republic43,36 %3,36 %  
Tetra Pak21,68 %1,68 %  
Accenture21,68 %1,68 %  
AHOLD Czech Republic10,84 %0,84 %  

Graf

4. Které faktory považuje za nejdůležitější, když kupujete nějaký výrobek nebo službu (produkt) v maloobchodním řetězci (zaškrtněte maximálně 3 možnosti)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvalita produktu11294,12 %94,12 %  
Cenu produktu9176,47 %76,47 %  
Balení produktu2621,85 %21,85 %  
Image produktu2016,81 %16,81 %  
Doplňkové služby spojené s produktem1714,29 %14,29 %  
Ekologickou zátěž produktu97,56 %7,56 %  
Jak se společnost chová k životnímu prostředí75,88 %5,88 %  
Jak se společnost chová ke svým zaměstnancům32,52 %2,52 %  
Jak je společnost prospěšné svému okolí21,68 %1,68 %  
sdgfdg10,84 %0,84 %  
Složení produktu10,84 %0,84 %  
kde byl výrobek vyroben (nekupuju polské výrobky a podporuji české)10,84 %0,84 %  
Klasa/Regionální potravina/český výrobek10,84 %0,84 %  
Sympatie k produktu10,84 %0,84 %  
Dostupnost produktu10,84 %0,84 %  
Technické parametry10,84 %0,84 %  

Graf

5. Pokud byste zjistili, že maloobchodní řetězec, u kterého nakupujete a jste s ním spokojen například: nezákonně využívá svých zaměstnanců, (nebo dokonce využívá dětí na práci), výroba produktů či samotné produkty mají velmi negativní vliv na životní prostředí nebo že je daná provozovna má negativní dopad na komunitu v okolí - ovlivnilo by to nějak Vaše spotřební chování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, přestal/la bych tam zcela nakupovat5949,58 %49,58 %  
Pravděpodobně bych omezil/la četnost nákupů5042,02 %42,02 %  
Ne, nijak bych nezměnil své spotřebních chování108,4 %8,4 %  

Graf

6. Byli byste ochotni zaplatit za produkty v maloobchodním řetězci o něco vyšší cenu při vědomí, že řetězec dodržuje hlavní principy společensky odpovědné firmy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 8, NEotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO8974,79 %74,79 %  
NE3025,21 %25,21 %  

Graf

7. Můžete uvést hlavní důvod proč byste nebyli ochotni si připlatit za produkty společensky odpovědné firmy?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena13,85 %0,84 %  
mělo by to být samozřejmostí u všech firem 13,85 %0,84 %  
Záleží na dalších okolnostech - pokud bude na trase domov-škola/práce výhodněji, než levnější obchod, bude vyšší pravděpodobnost, že bych byl ochoten...13,85 %0,84 %  
toto by mělo být standard a ne něco za co musím připlácet13,85 %0,84 %  
Mohl by to být způsob manipulace se zákazníky - firmy by své produkty prohlašovaly za společensky odpovědné, ale přitom by jim šlo jenom o jejich vyšší cenu13,85 %0,84 %  
Přešel bych ke konkurenci13,85 %0,84 %  
jak mám vědět jak která firma je zodpovědná13,85 %0,84 %  
není vůbec jisté, že by tyto peníze opravdu byly použity společensky odpovědně13,85 %0,84 %  
Vlastní finanční stránka13,85 %0,84 %  
Ve výsledné ceně by se to nemělo odrážet.13,85 %0,84 %  
ostatní odpovědi nemám peníze
Beru to za samozřejmost a prestiž firmy
měli by se tak chovat automaticky
umělé navyšování ceny
Považuji to v určitém rozsahu za samozřejmost
nezajímá mě to
měl by to dělat každej bez rozdílu toho, zda by se navýšila cena
výše ceny
marketing nepusti. firma musi zkloubit odpovednost s cenami na trhu...vsechny firmy MUSI byt odpovedne.
odpovědnost není přímým nákladem firmy, pokud někde šidí, rozhodně to nikde nepromítá
je to blbost
Společensky odpovědná může být i bez navýšení ceny.
nemělo by se to stát přidanou hodnotou, ale standartem
Nemožnost ověření
nechci zachránit svět, ale svoji kapsu
Takové chování by mělo být samozřejmé a ne, že si ho bude zákazník platit.
1661,54 %13,45 % 

Graf

8. Víte, že společnost Tesco ČR omezuje dopad své činnosti na životní prostředí? Konkrétně to je závazek do roku 2050 snížit objem uhlíkových emisí všech činností a provozoven na 0 %. Dále pak realizuje projekty na úsporu spotřeby elektrické energie a pitné vody na svých provozovnách. Dále se snaží o efektivnější využití zdrojů v rámci celého distribučního řetězce.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE neslyšel jsem o tom8067,23 %67,23 %  
ANO vím o tom3932,77 %32,77 %  

Graf

9. Víte, že společnost Tesco ČR podporuje komunity, kde má své provozovny? Například pomocí lokálních charit a spoluprací z místními nadacemi, se snaží řešit lokální problémy. Např. v roce 2013 poskytla finance na 200 lokálních projektů.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE neslyšel jsem o tom7966,39 %66,39 %  
ANO vím o tom4033,61 %33,61 %  

Graf

10. Víte, že společnost Tesco ČR se snaží řešit problém s plýtváním potravinami? Například je hlavním iniciátorem první Národní potravinové sbírky v roce 2013, při které jen prostřednictvím Tesco bylo vybráno 25 tun potravin ve prospěch lidí v nouzi.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE neslyšel sem o tom6151,26 %51,26 %  
ANO vím o tom5848,74 %48,74 %  

Graf

11. Víte, že společnost Tesco ČR provozuje Nadační fond Tesco, který vybírá peníze a podporuje aktivity v souladu se společensky odpovědnou strategií firmy např.: podpora nemocnic, škol a žákovských projektů na zlepšení komunity, dobrovolnické akce atd. Konkrétně to jsou projekty: Běh pro život, Extra třída, Zachraň jídlo atd.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE neslyšel jsem o tom6554,62 %54,62 %  
ANO vím o tom5445,38 %45,38 %  

Graf

12. Je jedním z důvodů proč nakupujete ve společnosti Tesco ČR, že má mnoho aktivit, aby byla společensky odpovědná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO je to jedním z důvodůotázka č. 15, NE není to pro mě podstatnéotázka č. 15, Doposud jsem nevěděl/la o těchto aktivitáchotázka č. 13, Nenakupuji v Tesco ČRotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE není to pro mě podstatné3428,57 %28,57 %  
Nenakupuji v Tesco ČR3226,89 %26,89 %  
Doposud jsem nevěděl/la o těchto aktivitách3025,21 %25,21 %  
ANO je to jedním z důvodů2319,33 %19,33 %  

Graf

13. Pokud tedy víte, že společnost Tesco ČR má mnoho aktivit, aby byla společensky odpovědná, bude to mít nějaký vliv na Vaše spotřební chování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO budu nakupovat v provozovnách Tesco ČR více1653,33 %13,45 %  
NE budu stále nakupovat v provozovnách Tesco ČR jako doposud1446,67 %11,76 %  

Graf

14. Pokud tedy víte, že společnost Tesco ČR má mnoho aktivit, aby byla společensky odpovědná, bude to mít nějaký vliv na Vaše spotřební chování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE nebudu nakupovat v provozovnách Tesco ČR jako doposud2681,25 %21,85 %  
ANO začnu nakupovat i v provozovnách Tesco ČR618,75 %5,04 %  

Graf

15. Prosím o zaškrtnutí Vašeho pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ŽENA7058,82 %58,82 %  
MUŽ4941,18 %41,18 %  

Graf

16. Prosím o zaškrtnutí Vaše věkového intervalu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 30 let4537,82 %37,82 %  
31-40 let4134,45 %34,45 %  
41-50 let2117,65 %17,65 %  
51 let a více1210,08 %10,08 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

9. Víte, že společnost Tesco ČR podporuje komunity, kde má své provozovny? Například pomocí lokálních charit a spoluprací z místními nadacemi, se snaží řešit lokální problémy. Např. v roce 2013 poskytla finance na 200 lokálních projektů.

  • odpověď NE neslyšel jsem o tom:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doposud jsem nevěděl/la o těchto aktivitách na otázku 12. Je jedním z důvodů proč nakupujete ve společnosti Tesco ČR, že má mnoho aktivit, aby byla společensky odpovědná?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO budu nakupovat v provozovnách Tesco ČR více na otázku 13. Pokud tedy víte, že společnost Tesco ČR má mnoho aktivit, aby byla společensky odpovědná, bude to mít nějaký vliv na Vaše spotřební chování?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE budu stále nakupovat v provozovnách Tesco ČR jako doposud na otázku 13. Pokud tedy víte, že společnost Tesco ČR má mnoho aktivit, aby byla společensky odpovědná, bude to mít nějaký vliv na Vaše spotřební chování?

10. Víte, že společnost Tesco ČR se snaží řešit problém s plýtváním potravinami? Například je hlavním iniciátorem první Národní potravinové sbírky v roce 2013, při které jen prostřednictvím Tesco bylo vybráno 25 tun potravin ve prospěch lidí v nouzi.

  • odpověď ANO vím o tom:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi TESCO na otázku 2. Která firma Vás jako první napadne, když se řekne společensky odpovědná firma působící v ČR?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO je to jedním z důvodů na otázku 12. Je jedním z důvodů proč nakupujete ve společnosti Tesco ČR, že má mnoho aktivit, aby byla společensky odpovědná?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO vím o tom na otázku 9. Víte, že společnost Tesco ČR podporuje komunity, kde má své provozovny? Například pomocí lokálních charit a spoluprací z místními nadacemi, se snaží řešit lokální problémy. Např. v roce 2013 poskytla finance na 200 lokálních projektů.
  • odpověď NE neslyšel sem o tom:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE budu stále nakupovat v provozovnách Tesco ČR jako doposud na otázku 13. Pokud tedy víte, že společnost Tesco ČR má mnoho aktivit, aby byla společensky odpovědná, bude to mít nějaký vliv na Vaše spotřební chování?

11. Víte, že společnost Tesco ČR provozuje Nadační fond Tesco, který vybírá peníze a podporuje aktivity v souladu se společensky odpovědnou strategií firmy např.: podpora nemocnic, škol a žákovských projektů na zlepšení komunity, dobrovolnické akce atd. Konkrétně to jsou projekty: Běh pro život, Extra třída, Zachraň jídlo atd.

  • odpověď ANO vím o tom:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi TESCO na otázku 2. Která firma Vás jako první napadne, když se řekne společensky odpovědná firma působící v ČR?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO vím o tom na otázku 9. Víte, že společnost Tesco ČR podporuje komunity, kde má své provozovny? Například pomocí lokálních charit a spoluprací z místními nadacemi, se snaží řešit lokální problémy. Např. v roce 2013 poskytla finance na 200 lokálních projektů.
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO je to jedním z důvodů na otázku 12. Je jedním z důvodů proč nakupujete ve společnosti Tesco ČR, že má mnoho aktivit, aby byla společensky odpovědná?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO vím o tom na otázku 8. Víte, že společnost Tesco ČR omezuje dopad své činnosti na životní prostředí? Konkrétně to je závazek do roku 2050 snížit objem uhlíkových emisí všech činností a provozoven na 0 %. Dále pak realizuje projekty na úsporu spotřeby elektrické energie a pitné vody na svých provozovnách. Dále se snaží o efektivnější využití zdrojů v rámci celého distribučního řetězce.
  • odpověď NE neslyšel jsem o tom:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO budu nakupovat v provozovnách Tesco ČR více na otázku 13. Pokud tedy víte, že společnost Tesco ČR má mnoho aktivit, aby byla společensky odpovědná, bude to mít nějaký vliv na Vaše spotřební chování?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doposud jsem nevěděl/la o těchto aktivitách na otázku 12. Je jedním z důvodů proč nakupujete ve společnosti Tesco ČR, že má mnoho aktivit, aby byla společensky odpovědná?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE budu stále nakupovat v provozovnách Tesco ČR jako doposud na otázku 13. Pokud tedy víte, že společnost Tesco ČR má mnoho aktivit, aby byla společensky odpovědná, bude to mít nějaký vliv na Vaše spotřební chování?

12. Je jedním z důvodů proč nakupujete ve společnosti Tesco ČR, že má mnoho aktivit, aby byla společensky odpovědná?

  • odpověď Doposud jsem nevěděl/la o těchto aktivitách:
    • 4x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO budu nakupovat v provozovnách Tesco ČR více na otázku 13. Pokud tedy víte, že společnost Tesco ČR má mnoho aktivit, aby byla společensky odpovědná, bude to mít nějaký vliv na Vaše spotřební chování?
    • 4x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE budu stále nakupovat v provozovnách Tesco ČR jako doposud na otázku 13. Pokud tedy víte, že společnost Tesco ČR má mnoho aktivit, aby byla společensky odpovědná, bude to mít nějaký vliv na Vaše spotřební chování?
  • odpověď Nenakupuji v Tesco ČR:
    • 3.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE nebudu nakupovat v provozovnách Tesco ČR jako doposud na otázku 14. Pokud tedy víte, že společnost Tesco ČR má mnoho aktivit, aby byla společensky odpovědná, bude to mít nějaký vliv na Vaše spotřební chování?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké aktivity společenské odpovědnosti považujete pro Vás za nejdůležitější?

2. Která firma Vás jako první napadne, když se řekne společensky odpovědná firma působící v ČR?

3. Které z uvedených firem působících v ČR považujete dle Vašeho názoru za optimální příklady společensky odpovědných firem (zaškrtněte maximálně 3 možnosti)

4. Které faktory považuje za nejdůležitější, když kupujete nějaký výrobek nebo službu (produkt) v maloobchodním řetězci (zaškrtněte maximálně 3 možnosti)

5. Pokud byste zjistili, že maloobchodní řetězec, u kterého nakupujete a jste s ním spokojen například: nezákonně využívá svých zaměstnanců, (nebo dokonce využívá dětí na práci), výroba produktů či samotné produkty mají velmi negativní vliv na životní prostředí nebo že je daná provozovna má negativní dopad na komunitu v okolí - ovlivnilo by to nějak Vaše spotřební chování?

6. Byli byste ochotni zaplatit za produkty v maloobchodním řetězci o něco vyšší cenu při vědomí, že řetězec dodržuje hlavní principy společensky odpovědné firmy?

8. Víte, že společnost Tesco ČR omezuje dopad své činnosti na životní prostředí? Konkrétně to je závazek do roku 2050 snížit objem uhlíkových emisí všech činností a provozoven na 0 %. Dále pak realizuje projekty na úsporu spotřeby elektrické energie a pitné vody na svých provozovnách. Dále se snaží o efektivnější využití zdrojů v rámci celého distribučního řetězce.

9. Víte, že společnost Tesco ČR podporuje komunity, kde má své provozovny? Například pomocí lokálních charit a spoluprací z místními nadacemi, se snaží řešit lokální problémy. Např. v roce 2013 poskytla finance na 200 lokálních projektů.

10. Víte, že společnost Tesco ČR se snaží řešit problém s plýtváním potravinami? Například je hlavním iniciátorem první Národní potravinové sbírky v roce 2013, při které jen prostřednictvím Tesco bylo vybráno 25 tun potravin ve prospěch lidí v nouzi.

11. Víte, že společnost Tesco ČR provozuje Nadační fond Tesco, který vybírá peníze a podporuje aktivity v souladu se společensky odpovědnou strategií firmy např.: podpora nemocnic, škol a žákovských projektů na zlepšení komunity, dobrovolnické akce atd. Konkrétně to jsou projekty: Běh pro život, Extra třída, Zachraň jídlo atd.

12. Je jedním z důvodů proč nakupujete ve společnosti Tesco ČR, že má mnoho aktivit, aby byla společensky odpovědná?

13. Pokud tedy víte, že společnost Tesco ČR má mnoho aktivit, aby byla společensky odpovědná, bude to mít nějaký vliv na Vaše spotřební chování?

15. Prosím o zaškrtnutí Vašeho pohlaví:

16. Prosím o zaškrtnutí Vaše věkového intervalu:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké aktivity společenské odpovědnosti považujete pro Vás za nejdůležitější?

2. Která firma Vás jako první napadne, když se řekne společensky odpovědná firma působící v ČR?

3. Které z uvedených firem působících v ČR považujete dle Vašeho názoru za optimální příklady společensky odpovědných firem (zaškrtněte maximálně 3 možnosti)

4. Které faktory považuje za nejdůležitější, když kupujete nějaký výrobek nebo službu (produkt) v maloobchodním řetězci (zaškrtněte maximálně 3 možnosti)

5. Pokud byste zjistili, že maloobchodní řetězec, u kterého nakupujete a jste s ním spokojen například: nezákonně využívá svých zaměstnanců, (nebo dokonce využívá dětí na práci), výroba produktů či samotné produkty mají velmi negativní vliv na životní prostředí nebo že je daná provozovna má negativní dopad na komunitu v okolí - ovlivnilo by to nějak Vaše spotřební chování?

6. Byli byste ochotni zaplatit za produkty v maloobchodním řetězci o něco vyšší cenu při vědomí, že řetězec dodržuje hlavní principy společensky odpovědné firmy?

8. Víte, že společnost Tesco ČR omezuje dopad své činnosti na životní prostředí? Konkrétně to je závazek do roku 2050 snížit objem uhlíkových emisí všech činností a provozoven na 0 %. Dále pak realizuje projekty na úsporu spotřeby elektrické energie a pitné vody na svých provozovnách. Dále se snaží o efektivnější využití zdrojů v rámci celého distribučního řetězce.

9. Víte, že společnost Tesco ČR podporuje komunity, kde má své provozovny? Například pomocí lokálních charit a spoluprací z místními nadacemi, se snaží řešit lokální problémy. Např. v roce 2013 poskytla finance na 200 lokálních projektů.

10. Víte, že společnost Tesco ČR se snaží řešit problém s plýtváním potravinami? Například je hlavním iniciátorem první Národní potravinové sbírky v roce 2013, při které jen prostřednictvím Tesco bylo vybráno 25 tun potravin ve prospěch lidí v nouzi.

11. Víte, že společnost Tesco ČR provozuje Nadační fond Tesco, který vybírá peníze a podporuje aktivity v souladu se společensky odpovědnou strategií firmy např.: podpora nemocnic, škol a žákovských projektů na zlepšení komunity, dobrovolnické akce atd. Konkrétně to jsou projekty: Běh pro život, Extra třída, Zachraň jídlo atd.

12. Je jedním z důvodů proč nakupujete ve společnosti Tesco ČR, že má mnoho aktivit, aby byla společensky odpovědná?

13. Pokud tedy víte, že společnost Tesco ČR má mnoho aktivit, aby byla společensky odpovědná, bude to mít nějaký vliv na Vaše spotřební chování?

15. Prosím o zaškrtnutí Vašeho pohlaví:

16. Prosím o zaškrtnutí Vaše věkového intervalu:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Doe, J.Vliv společenské odpovědnosti na spotřební chování zákazníků (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://vliv-spolecenske-odpovednost.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.