Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv televizní reklamy na děti ve věku 6-12 let

Vliv televizní reklamy na děti ve věku 6-12 let

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Pavla Tomešová
Šetření:04. 04. 2019 - 15. 04. 2019
Počet respondentů:28
Počet otázek (max/průměr):32 / 31.07
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:42,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:40
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

Obracím se na Vás s prosbou o vyplnění dotazníku zaměřeného na zastoupení televizní reklamy v životě dětí mladšího školního věku (na prvním stupni základní školy). Získaná data budou využita v bakalářské práci na toto téma.

Instrukce k vyplnění dotazníku: není-li uvedeno jinak, prosím zvolte vždy jen jednu odpověď. Jste-li vyzván/a k jejímu doplnění, napište prosím, co Vás k tématu napadá.

Velmi děkuji za Váš čas a zájem pomoci mi tímto způsobem.

Odpovědi respondentů

1. Kolik hodin denně „běží“ u Vás v domácnosti televizní vysílání (vysílané televizní stanicí, případně z internetu)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3-4 hodiny1760,71 %60,71 %  
méně než 1 hodinu621,43 %21,43 %  
1-2 hodiny517,86 %17,86 %  

Graf

2. Z jakého důvodu je u Vás domácnosti pouštěna televize?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
oblíbený pořad dítěte1242,86 %42,86 %  
oblíbený pořad některého z rodičů932,14 %32,14 %  
televize je u nás pouštěna jako kulisa828,57 %28,57 %  
oblíbený pořad celé rodiny725 %25 %  
nebývá u nás puštěna televize13,57 %3,57 %  
nemáme telvizi a na netu ji též nesledujeme13,57 %3,57 %  
jak kdy kulisa i oblíbený pořad někoho13,57 %3,57 %  
Jako kulisa a zároveň přes ni pouštíme rádio13,57 %3,57 %  

Graf

3. Jaká je u Vás v rodině motivace ke sledování televizního vysílání dětmi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
oblíbený pořad1553,57 %53,57 %  
zabavit dítě, když je nemocné1139,29 %39,29 %  
zabavit dítě, když potřebuji pracovat, udělat něco v domácnosti, telefonovat apod.621,43 %21,43 %  
žádná zvláštní, prostě jsme na „televizi“ zvyklí310,71 %10,71 %  
zabavit dítě, když se nudí (zlobí atd.)27,14 %7,14 %  
zabavení dítěte v nemocnici13,57 %3,57 %  
žádná13,57 %3,57 %  
zajímavé filmy13,57 %3,57 %  

Graf

4. Sledujete televizní vysílání společně s dětmi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, občas1450 %50 %  
ano, většinou621,43 %21,43 %  
většinou ne517,86 %17,86 %  
ne27,14 %7,14 %  
ano, vždy13,57 %3,57 %  

Graf

5. Na co se společně s dětmi v televizi díváte? Uveďte prosím všechny možné odpovědi:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na dětské pořady1967,86 %67,86 %  
na filmy pro děti1553,57 %53,57 %  
na seriály pro dospělé1035,71 %35,71 %  
na dokumentární filmy932,14 %32,14 %  
na seriály pro děti932,14 %32,14 %  
na soutěže (pro dospělé, typu StarDance, Superstar apod.)828,57 %28,57 %  
na televizní noviny725 %25 %  
na pořady o vaření621,43 %21,43 %  
na filmy pro dospělé414,29 %14,29 %  
nedívám se na televizi společně s dětmi310,71 %10,71 %  
na sport310,71 %10,71 %  
na reklamy27,14 %7,14 %  
filmy, životní témata, příroda13,57 %3,57 %  

Graf

6. Uveďte prosím, na jaké pořady (pohádky, seriály apod.) se Vaše děti pravidelně dívají:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Animal planet

černobílý svět, golfový sen, pošli to dál, jíst meditovat, milovat, neuveřitelný příběh Timotiho greena,

Dětské animované seriály (Tlapková patrola apod.), Večerníček

Harry Potter, Piráti z Karibiku + podobné filmy pro deti

Kouzelná školka, celkově pohádky na déčku, simpsonovi, futurama

Kreslené pohádky většinou v sobotu ráno.

krteček, šejtroček, asterix a obelix

Krtek a Panda

Lego příběh,Gambolův svět,Rytmix,Medvědi,BenTen,Mia a já

na Déčko obecně, 2 a půl chlapa, strážmistr Topinka,

Na žádné

Na žádné

Ordinace

Pohádky obecně, simpsonovi, zajímavé filmy, dokumenty

pohádky pouze na appleTV

Pravidelně asi na žádné.

pravidelně na žádné

Sofie první, ordinace v růžové zahradě, Večerníček, Aladin, Máša a Medvěd

Soutěže - Robinsonův ostrov, Máme rádi Česko, Česko Slovensko má talent...

Tlapková patrola, simsponovi, báječné dorty, beruška a černý kocour, Policie v akci, prostřeno

Vecernicek, blok pohadek po večerníčku.

Vecernicek,Decko

Večerníček, dětské kreslené seriály (Bořek stavitel apod.)

Večerníček, operace jsi. Hrané pohádky o svátcích a prazdninach

Večerníčky mezi 19-20h

Vseteckovi

Vše na Nicleodeon

Wifina, S kuchařem na cestách

7. Máte kontrolu nad tím, jaké reklamy, v jakém rozsahu apod. Vaše děti sledují?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1760,71 %60,71 %  
ano1139,29 %39,29 %  

Graf

8. Pokud jste odpověděl/a ano, uveďte prosím, jak tato kontrola probíhá:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Divam se s nimi

Jsem přítomna u puštěné televize.

Jsem v kuchyni takže televizi slyším

nemáme televizi

Reklamy přepínáme,reklamy je nebaví a během reklamy si hrají

reklamy vypínáme

Sledujeme televizi spolu, o obsahu se bavíme

stačí že nesledují po 22 hod

většinou se koukám s nimi, nebo jsem ve stejném pokoji a reklamy přetáčím - většinou na pořady koukám zpětně...

Vypínám zvuk, v té době resime provozní věcí.

9. Jaké reklamě jsou děti vystaveny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jakékoliv reklamě, která běží v čase, kdy je dítě vzhůru a dívá se1760,71 %60,71 %  
jen té, co běží v televizních pořadech pro děti828,57 %28,57 %  
žádné310,71 %10,71 %  

Graf

10. V jakém rozsahu sleduje Vaše dítě televizní vysílání během běžného pracovního/školního dne?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0-30 minut828,57 %28,57 %  
31-59 minut828,57 %28,57 %  
1-2 hodiny828,57 %28,57 %  
2-3 hodiny310,71 %10,71 %  
vůbec13,57 %3,57 %  

Graf

11. V jakém rozsahu sleduje Vaše dítě televizní vysílání během běžného víkendového dne?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2-3 hodiny828,57 %28,57 %  
1-2 hodiny828,57 %28,57 %  
31-59 minut517,86 %17,86 %  
3-4 hodiny414,29 %14,29 %  
0-30 minut310,71 %10,71 %  

Graf

12. Při jaké příležitosti se s dětmi bavíte o televizní reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
když dítě nějaká reklama zaujme2175 %75 %  
když dítě projeví zájem o výrobek z reklamy1450 %50 %  
když mne nějaká reklama zaujme621,43 %21,43 %  
v rámci výchovného působení na dítě (mediální výchova, kritické myšlení)517,86 %17,86 %  
když se hovoří o konkrétní reklamě (přátelé, v médiích apod.)310,71 %10,71 %  
nikdy, nemáme televizi13,57 %3,57 %  

Graf

13. Vysvětlujete dětem, co je cílem reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2485,71 %85,71 %  
ne414,29 %14,29 %  

Graf

14. Co dětem v tomto ohledu říkáte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Aby si uvědomily, že cílem reklamy je nalákat zákazníka.

Ať nevěří všemu co běží v televizi

Bavíme se o tom, na jaký výrobek nebo službu reklama je, jestli se povedla. Někdy taky, jestli ji dobře chápeme.

Je to kšeft

Komunikujeme zda je tato reklama pravdivá, zda může být i jiná forma reklamy

Marketing - prodat produkt, v reklamě se může i lhát

nemusí být pravdivá, cílem je prodat

nic

nic

Pokud je to pravda nebo jen lakani ke koupi.

prachy a nestydaté zisky

Prodat produkt zákazníkovi, za každou cenu

Re klama - opakující se klam

Reklama slouží k upoutání pozorností lidí, informací o výrobku a snaží se lidi přimět ke koupi nebo vyzkoušení prezentovaného produktu.

Reklamni tah

To co je zajima.

Vysvětlení vlivu a působení reklami na koncového uživatele - diváka.

Vysvětlím smysl sdeleného .

Záleží na sdělení reklamy, pokud jde o hračku, pak diskuze o potrebnosti hracky, finanční stránce atd. V podstatě i u ostatniho zboží.

Zatím nebylo potřeba reklamy řešit

Že jde jen o reklamu

Že jsou reklamy zbytečné a otravné

Že nemůžeme všemu věřit

Že reklama je v TV za účelem propagace a snazšího prodeje výrobků a ne vše je v reklamě pravdivé.

Že reklamu si platí výrobce zboží, aby lidem své zboží představil, a to lákavě, protože jeho cílem je zboží prodat, a my se sice můžeme reklamou nechat inspirovat, ale naším cílem je kupovat pouze věci, které potřebujeme, a v kvalitě, jaké je potřebujeme, takže u informací z reklamy nezùstáváme

Že se jedná o navýšení prodeje atd

že se jedná o propagaci daného výrobku

Že to, co říkají v reklamě nemusí být pravda, že chtějí jen ten výrobek prodat a vydělat peníze.

15. Bavíte se s dětmi o rizicích reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2278,57 %78,57 %  
ne621,43 %21,43 %  

Graf

16. Co dětem v tomto ohledu říkáte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Ať se je snaží co nejrychleji odkliknout (na PC) protože jsou virové a někdy dost nechutné (porno) - bohužel i u dětských pořadů (sledujserialy a pod.)

Dokáži bez tohoto být

je to jako se vším - ne všemu co je v televizi se dá věřit

Lidé se snaží nalákat diváky na produkty, které pro ně nemusí být vhodné

Milování nekvalitniho zbozi

můžou naletět

Ne vše, co říkají v reklamě, je pravda.

Ne vždy je vše tak, jak reklama prezentuje...

Něco v tom smyslu že neni vše zlato, ci se třpytí. Aby se naučilo rozlišit mezi potřebuji a nepotřebuji.

Neprobíráme to

Neuvědomuju si nic konkrétního, mluvíme obecně o riziku chování spotřebního, konzumního, které chce to, co vidí

Nevěřit všemu, co říká reklama, ověřit si to (např. přečtením obalu produktu)

Nevěřit, prověřovat

Nic

Nic

nic

nic

Okradaci penez,skodlive latky

Pravdu

Přemýšlet o nakupu

Udělat si vlastní názor!

Zatím nebylo potřeba kolem reklam něco řešit

Ze tyto vwci nepotřebujeme a že je to způsob prodeje.

Že člověk si musí vždy rozmyslet, jestli ten výrobek z reklamy opravdu potřebuje a stojí mu to za vynaložené peníze.

Že nemá věřit všemu co vidí v televizi

Že nemohou věřit všemu co v reklamě vidí a slyší.

Že to není pravda

že zdementní

17. Věří Vaše dítě televizní reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1657,14 %57,14 %  
ne1242,86 %42,86 %  

Graf

18. Jaké jsou Vaše zkušenosti s pozitivním vlivem televizní reklamy na Vaše dítě?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Nevim

Ani nevím

Cisteni zubů

Interaktivni a spolecenske hry

motivace, nápaditost, týká se to jen některých reklam ne produktových

Možnost s dětmi hovořit o reklamě, info o některých jevech (charita apod.)

Není zde pozitivní vliv.

Nevím o žádném pozitivním vlivu.

Nic

Pozitivní asi nemá...

Prozatím žádné

Reklamy zatím nemají žádný vliv na me dítě

Zadne

Zadne

zadne

Zadnou

Zpívání melodií z reklam

Žádná pozitiva

žádné

Žádné

žádné

Žádné

Žádné

žádné

19. Jaké jsou Vaše zkušenosti s negativním vlivem televizní reklamy na Vaše dítě?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Ano, něco mít, příklady táhnou

Dítě chce někdy hračku, kterou vidělo v reklamě a je to předražený nekvalitní brak.

Dítě chce, co vidí

Když byly děti menší, dožadovaly se výrobků a hraček z reklam.

Kupuje si bramburky dle reklamy

Nemam

Nevimz

občas řekne něco co není v daný okamžik vhodné

Přihlouplé jingly si zapamatují snadněji než nasobilku nebo vyjmenovaná slova

Rychle si zvyká na nechutný a skažený svět

Selhávající metody přesvědčování.

Skodlive latky,drahe hracky

Zadne

Zadne

zadne

Zájem o nabízené produkty, špatná nálada vlivem nepříjemné reklamy

Zatím jsem nezaregistrovala žádný vliv reklamy na svém dítěti

Znají hloupé slogany

žádné

Žádné

Žádné

Žádné

žádné

Že děti chce skoro každou hračku která v reklamě je

20. Kdo myslíte, že by měl především děti edukovat v oblasti médií, televizní reklamy apod.?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rodiče1760,71 %60,71 %  
rodiče i škola stejnou měrou1139,29 %39,29 %  

Graf

21. Kupujete výrobky inzerované v televizní reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, ale jen značky, produkty, které kupuji i tak1035,71 %35,71 %  
spíše ne828,57 %28,57 %  
ano, ale jen občas, když mě něco opravdu zaujme621,43 %21,43 %  
určitě ne414,29 %14,29 %  

Graf

22. Požaduje dítě (6-12 let) koupi výrobku, které shlédlo v TV reklamě, když je s Vámi v obchodě a výrobek v něm vidí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
skoro vůbec1450 %50 %  
ano, ale jen občas725 %25 %  
vůbec414,29 %14,29 %  
ano a často310,71 %10,71 %  

Graf

23. Koupíte v takovém případě dítěti daný produkt?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1242,86 %42,86 %  
ano, ale jen když ho chci sám/a koupit932,14 %32,14 %  
ano, pokud ho dítě hodně chce414,29 %14,29 %  
Jen pokud uznám,že daný produkt je smysluplný.13,57 %3,57 %  
Reklama nás inspiruje pouze v období Vánoc ale jinak ne 13,57 %3,57 %  
Podle siriace13,57 %3,57 %  

Graf

24. Probíráte s dětmi to, jaký je rozdíl mezi tím, jak je výrobek inzerovaný v reklamě a jaký skutečně je (např. jogurt plný mléka, zdravý pro děti x dle složení zdravý není)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
určitě ano1450 %50 %  
spíše ano932,14 %32,14 %  
spíše ne414,29 %14,29 %  
určitě ne13,57 %3,57 %  

Graf

25. Požaduje dítě koupi výrobku inzerovaného v TV reklamě, protože jej má někdo z vrstevníků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2071,43 %71,43 %  
ne828,57 %28,57 %  

Graf

26. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena2796,43 %96,43 %  
muž13,57 %3,57 %  

Graf

27. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
35-44 let1553,57 %53,57 %  
25-34 let932,14 %32,14 %  
45-54 let414,29 %14,29 %  

Graf

28. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední s maturitou1553,57 %53,57 %  
vysokoškolské932,14 %32,14 %  
střední bez maturity27,14 %7,14 %  
vyšší odborné27,14 %7,14 %  

Graf

29. Žije Vaše dítě v úplné rodině?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2175 %75 %  
ne725 %25 %  

Graf

30. Kde žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
a malém městě (do 100 000 obyvatel)1450 %50 %  
na vesnici932,14 %32,14 %  
ve velkém městě (nad 100 000 obyvatel)517,86 %17,86 %  

Graf

31. Jak hodnotíte životní úroveň rodiny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
průměrná2071,43 %71,43 %  
nad průměrem517,86 %17,86 %  
pod průměrem310,71 %10,71 %  

Graf

32. Kolik let je Vašemu dítěti/dětem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
6 let621,43 %21,43 %  
8 let517,86 %17,86 %  
12 let517,86 %17,86 %  
10 let414,29 %14,29 %  
9 let414,29 %14,29 %  
7 let310,71 %10,71 %  
11 let310,71 %10,71 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Tomešová, P.Vliv televizní reklamy na děti ve věku 6-12 let (výsledky průzkumu), 2019. Dostupné online na https://vliv-televizni-reklamy-na-de.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.