Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv udržitelnosti oděvních značek na věrnost zákazníků

Vliv udržitelnosti oděvních značek na věrnost zákazníků

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Veronika Lopatová
Šetření:22. 11. 2023 - 24. 11. 2023
Počet respondentů:13
Počet otázek (max/průměr):14 / 13.23
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:56 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:11
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, 

jsem studentkou Vysoké školy ekonomické v Praze a obracím se na Vás s prosbou o spolupráci v rámci dotazníkového šetření, které je klíčovým nástrojem mé diplomové práce na téma "Vliv udržitelnosti fast fashion značek na věrnost zákazníků". V rámci tohoto výzkumu se snažím hlouběji prozkoumat spotřebitelské chování a nákupní návyky v segmentu módy na českém trhu. 

 

Dotazníkové šetření je zcela anonymní a jeho vyplnění by Vám nemělo zabrat více než 5 minut Vašeho času. Veškeré odpovědi budou použity výhradně pro vědecké účely v rámci mé diplomové práce. 

 

 

Odpovědi respondentů

1. Uveďte až tři značky oblečení, ke kterým se nejčastěji vracíte.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

bez značky, bez potisku

Brandit, Surplus

Bushman, Wrangler, Pleas

CaA, st.Oliver, PrivateMember

H&M, Desigual, Reserved

Charles Tyrwhitt Dacathlon

kilpi

Levis

Puma, Mango,Orsay

Shein, sinsay, gate, stradivarius, newyorker

Těžko říci, než znovu nakoupím, značky se obmění.

Wrangler,Andrie,Takko

2. Jak často se vracíte k nákupu těchto značek oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Méně než jednou za rok538,46 %38,46 %  
Jednou za rok430,77 %30,77 %  
Každé 3 měsíce323,08 %23,08 %  
Každých 6 měsíců17,69 %7,69 %  

Graf

3. Uveďte důvody, proč se k těmto značkám oblečení vracíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Design a styl866,67 %61,54 %  
Cena758,33 %53,85 %  
Kvalita650 %46,15 %  
Značka433,33 %30,77 %  
poměr kvalita - cena18,33 %7,69 %  
Zkušenost s minulým výrobkem18,33 %7,69 %  
Udržitelnost a ekologická odpovědnost18,33 %7,69 %  

Graf

4. Jaký vliv má udržitelnost a ekologická odpovědnost těchto značek oblečení na Vaši věrnost vůči těmto značkám?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Zásadní vliv – udržitelnost je klíčovým faktoremotázka č. 5, Mírný vliv – udržitelnost je jedním z mnoha faktorů, které zvažujiotázka č. 5, Malý vliv – udržitelnost není prioritou, ale je to příjemný bonusotázka č. 5, Žádný vliv – udržitelnost nemá vliv na moje rozhodováníotázka č. 6, Nezajímá měotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žádný vliv – udržitelnost nemá vliv na moje rozhodování538,46 %38,46 %  
Nezajímá mě323,08 %23,08 %  
Malý vliv – udržitelnost není prioritou, ale je to příjemný bonus215,38 %15,38 %  
Mírný vliv – udržitelnost je jedním z mnoha faktorů, které zvažuji215,38 %15,38 %  
Zásadní vliv – udržitelnost je klíčovým faktorem17,69 %7,69 %  

Graf

5. Jaké konkrétní udržitelné praktiky značek oblečení zvyšují Vaši věrnost vůči těmto značkám?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dlouhá životnost produktů360 %23,08 %  
Programy recyklace360 %23,08 %  
Používání ekologických materiálů240 %15,38 %  
Transparentnost dodavatelského řetězce120 %7,69 %  
Etická výroba120 %7,69 %  

Graf

6. Představte si, že Vaše oblíbená značka oblečení najednou začne iniciovat kroky směrem k udržitelnosti, například v podobě ekologických materiálů, lepších pracovních podmínek při výrobě, snížení emisí a odpadů. Jak by to ovlivnilo pravděpodobnost Vašeho opětovného nákupu u této značky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemělo by to žádný vliv na pravděpodobnost opětovného nákupu538,46 %38,46 %  
Mírně by to zvýšilo pravděpodobnost opětovného nákupu323,08 %23,08 %  
Mírně by to snížilo pravděpodobnost opětovného nákupu215,38 %15,38 %  
Značně by to zvýšilo pravděpodobnost opětovného nákupu215,38 %15,38 %  
Značně by to snížilo pravděpodobnost opětovného nákupu17,69 %7,69 %  

Graf

7. Stalo se Vám někdy, že jste se rozhodli nezakoupit produkt dané značky jen proto, že tato značka nebyla v oblasti udržitelnosti aktivní, ačkoliv jste byli s produktem spokojeni?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne969,23 %69,23 %  
Ano323,08 %23,08 %  
Nejsem si jistý/á17,69 %7,69 %  

Graf

8. Je udržitelnost značky důvodem, na základě kterého byste tuto značku doporučil/a svým přátelům či rodině?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne969,23 %69,23 %  
Ano323,08 %23,08 %  
Nejsem si jistý/á17,69 %7,69 %  

Graf

9. Jak by informace o negativním dopadu značky na životní prostředí ovlivnily Vaše nákupní chování a věrnost této značce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zůstal/a bych u značky a nakupoval/a bych stejně861,54 %61,54 %  
Zůstal/a bych u značky, ale nakupoval/a bych méně215,38 %15,38 %  
Přestal/a bych u značky nakupovat215,38 %15,38 %  
Zůstal/a bych u značky, ale byl/a bych skeptický/á17,69 %7,69 %  

Graf

10. Jaké faktory by Vás přiměly přejít od značky oblečení, kterou v současnosti nakupujete, na značku, která je více udržitelná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vyšší kvalita udržitelných produktů538,46 %38,46 %  
žádné215,38 %15,38 %  
Lepší informovanost o udržitelných praktikách215,38 %15,38 %  
Žádné, je to podvod 17,69 %7,69 %  
Nevím 17,69 %7,69 %  
Nižší cena, vyšší kvalita17,69 %7,69 %  
nevím, asi nic17,69 %7,69 %  
Levnější cena17,69 %7,69 %  
Cena17,69 %7,69 %  

Graf

11. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Muž861,54 %61,54 %  
Žena538,46 %38,46 %  

Graf

12. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
45-54538,46 %38,46 %  
35-44323,08 %23,08 %  
55-64215,38 %15,38 %  
18-24215,38 %15,38 %  
25-3417,69 %7,69 %  

Graf

13. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou861,54 %61,54 %  
Vysokoškolské430,77 %30,77 %  
Středoškolské bez maturity17,69 %7,69 %  

Graf

14. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 000 – 40 000 Kč861,54 %61,54 %  
40 000 – 60 000 Kč323,08 %23,08 %  
Nad 100 000 Kč17,69 %7,69 %  
Do 20 000 Kč17,69 %7,69 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Lopatová, V.Vliv udržitelnosti oděvních značek na věrnost zákazníků (výsledky průzkumu), 2023. Dostupné online na https://vliv-udrzitelnosti-odevnich.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.