Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv virálního videa na uživatele sociálních sítí
Vliv virálního videa na uživatele sociálních sítí
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Nikola Čechová |
---|---|
Šetření: | 08. 01. 2014 - 15. 01. 2014 |
Počet respondentů: | 171 |
Počet otázek (max/průměr): | 23 / 21.2 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 48,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:17 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
chtěla bych Vás poprosit o vyplnění dotazníku, který bude součástí mojí diplomové práce na téma "Virální marketing u nás a ve světě".
Předem Vám děkuji.
Nikola
Odpovědi respondentů
1. Jste uživatelem/kou nějaké sociální sítě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 2, Ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 167 | 97,09 % | 97,66 % |
Ne | 5 | 2,91 % | 2,92 % |
2. Jaké?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
160 | 95,81 % | 93,57 % | |
Google + | 72 | 43,11 % | 42,11 % |
Jiné | 48 | 28,74 % | 28,07 % |
42 | 25,15 % | 24,56 % | |
My space | 6 | 3,59 % | 3,51 % |
3. Uměl/a byste popsat, co je podstatou virálního videa?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Krátké a většinou vtipné spoty, které nenásilně posilují značku, si posílají lidé mezi sebou sami. Jejich šíření připomíná šíření viru, proto se označují jako virální. Firmy tak získávají pozornost zdarma, například přes Facebook nebo YouTube.
-
...
"Vtipne" videa místo reklamy
aby ho vidělo co nejvíce lidí
Aby odberatel dale sdilel toto video,cimz ho dale rozsiroval.
Aby se video dostalo k co nejvíce lidem.
aby to vidělo co nejvíc lidí
aktraktivita
Ano.
Asi ano.
Bohužel si toto opravdu netroufám.
Být co nejvíce sledované, sdílené, aby se dostalo k hodne lidem
Co největší rozšíření mezi uživatele sociálních sítí
Dostat se dospolečnosti
humor nebo jiná zajímavost a samovolné šíření
Jako něco vtipného a zábavného??
je šířeno samotnými uživateli sítě, bez většáho přičinění těch, co video natočili.
je to reklamní video
Je to video, které získalo za krátký čas vysoký počet shlédnutí.
Je to vlastně video, které se šíří "samovolně", posílají si ho uživatelé sociálních sítí apod. A je to i reklama.
je vsude sdileno, videl ho skoro kazdy, siri see jako vir
Jednorázové video, které spíš vznikne z jiného důvodů než je "zbohatnutí" a má (nad očekávání) velký úspěch.
krátké a vtipné spoty, které mají ve videu ukrytou značku nějakého výrobku
Krátké humorné spoty propagující určitou firmu
krátké video místo reklamy
Krátké vtipné video, někdy memy
Krátké vtipné video.
krátké, vtipné video místo reklamy
Krátký spot, reklama na výrobek nebo značku
Kreativním, netradičním způsobem upozornit na něco nebo to i propagovat, ale tak zajímavě, aby bylo pro lidi zajímavé vidět toto video bez ohledu na to, jestli je zajímá, co je vlastně propagováno. Nemá to být další otravná reklama, ale zajímavé, vtipně vymyšlené video, které budou lidé dobrovolně sdílet mezi sebou.
má velký počet shlédnutí, celosvětove-
Masivní rozšíření videa zpravidla obsahujícího formu explicitního či implicitního reklamního sdělení obvykle mezi uživateli soc. sítí.
Masové šíření
masové šíření komerčního obsahu prostřednictvím sítě
Myslím si že je to způsob osobní prezentace ale i firmení(produkt) prezentace. Podstatou je podle mého názoru oslovit určitou skupinu lidí.
myslím si, že je to video, který je natočený podle nějakýho schématu. A hrozně rychle se šíří po sociálních sítích.
Myslím, že krátkým videem zaujmout (a pobavit) co nejvíce lidí
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
Ne
ne,nevim co je viralni video
Ne.
nějaká recenze,rady,tipy triky,humor.
nenásilná propagace a podpora značky, zvyšování povědomí o této značce
neprofesionálně natočená videa
netuším
Netuším čo to vlastne znamená :D
neuměla
Neumela
neuměla
nevím
Nevím . . .
Nevim...
Obsah videa je pro uživatele přitažlivý/zajímavý (vtipný, erotický, šokující apod.), že toto video dále přeposílají svým přátelům, sdílí ho na sociálních sítích či o něm vzbuzují tzv. buzz. Virální video může a nemusí obsahovat komerční sdělení.
Obsah, který dokáže zapůsobit na co největší počet lidí. Ať už pozitivně nebo negativně.
Obsahová krátká, často humorně laděná videa, šířící se sdílením na soc. sítích.
Oslovit velké množství potenciálních spotřebitelů s co nejnižšími náklady.
píčoviny
Placena reklama ktera by me byt vtipna
Pobavení
Pobavit a propagovat prostřednictvím internetu za nízké náklady. Reklama se šíři mezi lidmi slovní formou či doporucenim
pobavit lidi
Podla mna majú taketo videá osloviť čo najviac potencionálnych kluentov a to hlavne na sociálnych sietach.
Podstata je, že se šírí jako virus a počet jeho shlédnutí tím exponenciálně narůstá.
Podstatou je sireni videa pres internet pomoci sdileni cilovych zakazniku. Ve videu je reklama, na kterou video odkazuje vetsinou v zaveru.
Podstatou virálního videa je zaujmout diváka následné rozšíření do virtuálního světa s co největší sledovaností.
Podstrčit nenápadně reklamu tak, aby to subjektu přišlo jako "domácí" video
populárnost
prodat produkt
Prodat produkt skrytou reklamou v ramci videa
Propagační video vytvořené tak, aby zaujalo a uživatelé internetu, zejm. soc. sítí šířili mezi sebou sami.
Přitáhnout pozornost lidí za jakoukoliv cenu.
rádoby reálné situace rádoby náhodně nahrané a rádoby náhodně puštěné mezi lidi. často jde o skrytou reklamu na něco nebo někoho
reklama
Reklama
reklama vetsinou...zdarma rozsirit mezi co nejvic lidi informaci
reklama, která je svévolně šířena uživateli internetu
rozčúliť ma
Rozsireni.
rozšířit jeho obsah tak, aby ho vidělo co nejvíce lidí
rozšířit video pomocí sociálních sítí (sdílením, like a pod)
Rozvoj marketingu na sociálních sítích, např. spoty
Rychle se šířící video po internetu, ale hlavně po sociálních sítích.
rychle se šířit
rychle sireni mezi uzivateli bez prispeni autora videa
rychlé šíření na internetu nějaké skryté značky
rychlé šíření po síti
samo se velmi rychle šíří po internetu
samovolně se šířit v rámci sociálních sítí
Samovolné šíření videa mezi uživateli na základě zajímavosti (video je vtipné, šokující apod.). Z videa se potom často vyklube reklama na produkt nebo službu :)
Scénář
Sdělení komerčně laděného mediálního obsahu co největšímu množství lidí. Virální video by mělo být divácky atraktivní a tedy poutavé, aby si jej zapamatoval.
Sdileni tohoto videa mezi uzivateli za učelem rozsireni
sireni pomoci uzivatelu socialnich siti
Sireni reklamy zabavnou formou, casto autenticke, hlavne rozsireno na soc. sitich
sireni videa prevazne za pomoci samotnych divaku
Skryta reklama
snadno naláká hlupce a vnutí jim reklamu
snaha zaujmout a donutit poslat video dál a tím rozšířit povědomí o dané značce a produktu
spontánní šíření reklamního sdělení mezi lidmi
šíření nějaké reklamy, kterou posílají dál, ti, kteří ji dostali
šíření reklamy pomocí videa samotnými uživateli
šíření videa na základě doporučení jiného, spřáteleného uživatele
šíření videa po internetu mezi lidmi
Šířit se co nejvíce mezi lidmi, aby o něm vědělo co nejvíc lidí.
Šířit to dál mezi lidi
šířit video, zapsat se do paměti lidí tak, že uživatelé sami ho budou chtít sdílet
šok
Ukázat lidem existenci produktu a vštípit jim jeho "kvalitu"
uživatel zveřejní své video na socialni síti a video si pak dále žije svý životem. Lide si ho mezi sebou posilaji atd. Šíří se svévolně jako vir.
V co nejrychlejším čase zaujmout co největší počet lidí.
Většinou udělat ze sebe debila tak,aby to ostatní bavilo
Video propagující určitý web, produkt, značku
video umistene na socialni sit?
video zobrazované bez vyžádání? Nevím.
Video, jehož obsah má sledovatele zaujmout natolik, aby ho ukázal / poslal / sdílel ostatním lidem a tímto způsobem se pak video rozšíří do širokého okruhu lidi bez většího přispění jeho autora
Video, které ačkoli bývá většinou nesmyslné, lidé ho stále rozšiřují, nejspíš právě proto, že je tak jednoduché a (někdy!) k zasmání, má tajný podtext - podsouvá lidem určitý produkt.
Video, ktere bych chtel sdilet sam v siti. Tim se siri jako virus.
video, které je líbivé nebo vtipné a zahrnuje reklamu, přičemž musí být natolik zajímvaé, že přebije pocit z toho, že jde o reklamu
Video, které je šířeno po síti samotnými uživateli.
Video, které je šířeno samotnými uživateli sociálních sítí bez pomoci reklamy.
Video, které je tak oblíbené, že se začne velice rychle masově sdílet -> větší oblíbenost a sdílení. A většinou je spojené s jednou konkrétní firmou nebo produktem, takže je to takový druh reklamy.
Video, ktere je tak zajimave, ze si ho uzivatele (cilovy zakaznici) preposilaji sami mezi sebou.
video, které je uvedené na sociální síti a mělo by nenápadně a nenásilnou formou podporovat a vyzdvihnout určitou značku
Video, které má za úkol zaujmout, pobavit tak, aby jej chtěl uživatel sdílet na sociální síti a poskytnout tak dalším ke shlédnutí, tyto videa jsou moderní verzí reklamy.
Video, které se hojně šíří - podobně jako se šírí virová infekce
Video, které se tzv. šíří samo tím, že si ho uživatelé samy přeposílají a sdílejí.
virální marketin, masivní šéření mezi lidmi
Virální marketing je druh reklamy, který se říří na základě zájmu příjemců.
Virální video je například video se zábavným obsahem, které má v sobě skrytou reklamu. Uživatel který video sdílí přeposílá reklamu a video se může šířit jako vir. Proto virální.
Virální video je specifické svou originalitou.
viralnost. siritelnost. takovy content, ktery cloveka donuti jej sdilet.
vtipné krátké video
Vtipné video
Vtipné, netradiční či jinak zajímavé video, které se masově šíří především díky sociálním sítím, internetu celkově či jinou elektronickou formou a to jak v rámci jednoho státu, tak celého světa.
Výstižnost, údernost, sdílení, produkt placement.
Vytvořit takové video, které nenuceně pobaví, někdy šokuje. Občas se nemusí ani jednat o úmyslně vytvořené video.
x
za málo peněz hodně muziky :)
Zabava, informace...od kazdeho kus...
Zajímavé video, které se šíří prostředníctvím sociální sítě.
Zajímavým obsahem zaujmout uživatele, který jej následně šíří dál.
Zaujat a pobavit
zaujmout
Zaujmout adresáta natolik, aby se pokusil video buď nějak dál vylepšit, či ho alespoň sdílet mezi další uživatele. Mělo by být vtipné. Mělo by oslovit více různých skupin tak, aby byla jeho šance na sdílení co nejvyšší.
Zaujmout davy.
zaujmout v krátkém čase co nejvíce lidí
zaujmout, přesvědčit k dalšímu sdílení
zaujmout/prezentovat se, přimět k nahlédnutí webu, reklama
Že je lidé sami a rádi šíří.
4. Viděl/a jste někdy virální video?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 5, Ne → otázka č. 18].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 154 | 92,22 % | 90,06 % |
Ne | 13 | 7,78 % | 7,6 % |
5. Jaký má na vás virální video nejčastěji vliv?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pozitivní | 134 | 87,01 % | 78,36 % |
Negativní | 20 | 12,99 % | 11,7 % |
6. Kde jste se na internetu s virálním videem setkal/la ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Youtube | 147 | 95,45 % | 85,96 % |
sociální sítě | 115 | 74,68 % | 67,25 % |
blogy | 23 | 14,94 % | 13,45 % |
prezentace firmy | 11 | 7,14 % | 6,43 % |
jinde | 10 | 6,49 % | 5,85 % |
7. Jak jste se s virálním videem setkal/a ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
od přátel přes sociální síť | 93 | 60,39 % | 54,39 % |
náhodou na internetu | 51 | 33,12 % | 29,82 % |
jinou cestou | 7 | 4,55 % | 4,09 % |
na slovní doporučení | 3 | 1,95 % | 1,75 % |
8. Sdílel/a jsi někdy virální video?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 93 | 60,39 % | 54,39 % |
Ano | 61 | 39,61 % | 35,67 % |
9. Čím Vás virální video nejvíce zaujme, jaké musí být?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
humorné | 144 | 93,51 % | 84,21 % |
originální | 134 | 87,01 % | 78,36 % |
šokující | 49 | 31,82 % | 28,65 % |
účinkují v něm známé osobnosti | 15 | 9,74 % | 8,77 % |
účinkují v něm zvířata | 15 | 9,74 % | 8,77 % |
jiné | 10 | 6,49 % | 5,85 % |
účinkují v něm děti | 8 | 5,19 % | 4,68 % |
drastické | 4 | 2,6 % | 2,34 % |
10. Poznáte z virálního videa, jaké značky se týká?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 82 | 53,25 % | 47,95 % |
Ne | 72 | 46,75 % | 42,11 % |
11. Přesvědčilo tě virální video ke koupi výrobku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 142 | 92,21 % | 83,04 % |
Ano | 12 | 7,79 % | 7,02 % |
12. Znáš specialisty na virální video Viral Brothers?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 13, Ne → otázka č. 18].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 141 | 91,56 % | 82,46 % |
Ne | 13 | 8,44 % | 7,6 % |
13. Viděl/a jste někdy jejich videa?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 14, Ne → otázka č. 14].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 141 | 97,92 % | 82,46 % |
Ne | 3 | 2,08 % | 1,75 % |
14. Kde jste se na internetu s virálním videem od Viral brothers setkal/la ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
youtube | 92 | 63,89 % | 53,8 % |
sociální sítě | 50 | 34,72 % | 29,24 % |
jinde | 2 | 1,39 % | 1,17 % |
15. Sdílel/a jsi někdy virální video této dvojice?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 98 | 68,06 % | 57,31 % |
Ano | 46 | 31,94 % | 26,9 % |
16. Poznáte z virálního videa viralbrothers, o jaké značku se jedná?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 76 | 52,78 % | 44,44 % |
Ano | 68 | 47,22 % | 39,77 % |
17. Přesvědčilo Vás jejich virální video ke koupi výrobku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 141 | 97,92 % | 82,46 % |
Ano | 3 | 2,08 % | 1,75 % |
18. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 128 | 76,65 % | 74,85 % |
Muž | 39 | 23,35 % | 22,81 % |
19. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
19-25 | 112 | 67,07 % | 65,5 % |
do 18 let | 25 | 14,97 % | 14,62 % |
26- 30 | 20 | 11,98 % | 11,7 % |
31 – 40 | 5 | 2,99 % | 2,92 % |
41 – 50 | 4 | 2,4 % | 2,34 % |
nad 50 | 1 | 0,6 % | 0,58 % |
20. Nejvyšší dosažené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
sš s maturitou | 76 | 45,51 % | 44,44 % |
bakalářské | 39 | 23,35 % | 22,81 % |
základní | 24 | 14,37 % | 14,04 % |
vysokoškolské | 16 | 9,58 % | 9,36 % |
vyšší odborné | 9 | 5,39 % | 5,26 % |
sš bez maturity | 3 | 1,8 % | 1,75 % |
21. Povolání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
student | 81 | 48,5 % | 47,37 % |
pracující student | 42 | 25,15 % | 24,56 % |
zaměstnaný | 33 | 19,76 % | 19,3 % |
nezaměstnaný | 9 | 5,39 % | 5,26 % |
podnikatel | 2 | 1,2 % | 1,17 % |
22. Výše měsíčního příjmu
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
méně než 5 tisíc | 81 | 48,5 % | 47,37 % |
10 000- 29 999 | 49 | 29,34 % | 28,65 % |
5000-9 999 | 25 | 14,97 % | 14,62 % |
více než 50 000 | 7 | 4,19 % | 4,09 % |
30 000-49 999 | 5 | 2,99 % | 2,92 % |
23. Kraj
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Praha | 73 | 43,71 % | 42,69 % |
Jihomoravský | 22 | 13,17 % | 12,87 % |
Středočeský | 15 | 8,98 % | 8,77 % |
Moravskoslezský | 9 | 5,39 % | 5,26 % |
Zlínský | 8 | 4,79 % | 4,68 % |
Jihočeský | 7 | 4,19 % | 4,09 % |
Plzeňský | 7 | 4,19 % | 4,09 % |
Ústecký | 6 | 3,59 % | 3,51 % |
Liberecký | 5 | 2,99 % | 2,92 % |
Olomoucký | 5 | 2,99 % | 2,92 % |
Pardubický | 4 | 2,4 % | 2,34 % |
Vysočina | 3 | 1,8 % | 1,75 % |
Královehradecký | 2 | 1,2 % | 1,17 % |
Karlovarský | 1 | 0,6 % | 0,58 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.