Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv vlastnictví mediálního podniku na návyky publika

Vliv vlastnictví mediálního podniku na návyky publika

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Veronika Lebedová
Šetření:03. 06. 2015 - 16. 06. 2015
Počet respondentů:102
Počet otázek (max/průměr):16 / 16
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:74,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:45
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsme studentky oboru Mediální studia na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze.
Tímto bychom Vás chtěly požádat o vyplnění dotazníku, které Vám nezabere více než 5 minut.
Výsledky šetření poslouží jako podklad pro seminární práci.

Děkujeme!

Veronika Lebedová a Michaela Melenová

Odpovědi respondentů

1. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ŽENA6159,8 %59,8 %  
MUŽ4140,2 %40,2 %  

Graf

2. Jak často čtete noviny (deníky) nebo online zpravodajství?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Každý den6866,67 %66,67 %  
Několikrát do týdne1615,69 %15,69 %  
Výjimečně98,82 %8,82 %  
Jednou týdně76,86 %6,86 %  
Vůbec21,96 %1,96 %  

Graf

3. Zaškrtněte, prosím, které z následujících deníků (jejich online verzí) sledujete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
iDNES.cz6462,75 %62,75 %  
Novinky.cz6361,76 %61,76 %  
iHNed.cz2625,49 %25,49 %  
Lidovky.cz2120,59 %20,59 %  
Sport.cz1817,65 %17,65 %  
MF DNES1615,69 %15,69 %  
Metro1615,69 %15,69 %  
Hospodářské noviny1615,69 %15,69 %  
Denik.cz1110,78 %10,78 %  
Lidové noviny1110,78 %10,78 %  
Regionální deník98,82 %8,82 %  
Žádný deník pravidelně nečtu87,84 %7,84 %  
Blesk.cz87,84 %7,84 %  
E15.cz76,86 %6,86 %  
Metro.cz54,9 %4,9 %  
Ahaonline.cz43,92 %3,92 %  
E1532,94 %2,94 %  
aktuálně.cz32,94 %2,94 %  
Aha21,96 %1,96 %  
Sport21,96 %1,96 %  
Právo21,96 %1,96 %  
Respekt21,96 %1,96 %  
Vlastnihlavou, Zvedavec, Parlamentnilisty10,98 %0,98 %  
http://proinvestory.cz/10,98 %0,98 %  
spojená na scienceweek.cz (dohledejte si sami)10,98 %0,98 %  
Echo24.cz10,98 %0,98 %  
Patria, proinvestory, ac2410,98 %0,98 %  
bezpolitickekorektnosti.cz10,98 %0,98 %  
reuters, aktualne.cz10,98 %0,98 %  
mobilmania.cz, nhl.cz, technet.cz, zive.cz10,98 %0,98 %  
www.ctk.cz10,98 %0,98 %  
maxim10,98 %0,98 %  
DOTYK10,98 %0,98 %  

Graf

4. Zajímá Vás při konzumaci médií jejich vlastník, či nikoliv?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nepřemýšlím nad tím3332,35 %32,35 %  
ANO, zajímá3029,41 %29,41 %  
NE, nezajímá1514,71 %14,71 %  
ANO1312,75 %12,75 %  
NE1110,78 %10,78 %  

Graf

5. Vlastníci mediálních podniků mohou reálně (přímo či nepřímo) ovlivňovat obsah svých médií ve svůj prospěch. Souhlasíte/nesouhlasíte s tímto tvrzením?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO, souhlasím5654,9 %54,9 %  
ANO3635,29 %35,29 %  
NE, nesouhlasím87,84 %7,84 %  
NE21,96 %1,96 %  

Graf

6. Které z následujících deníků a webových stránek podle Vás patří mediální skupině MAFRA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
MF DNES8179,41 %79,41 %  
iDNES.cz7573,53 %73,53 %  
Lidové noviny6563,73 %63,73 %  
Lidovky.cz6361,76 %61,76 %  
Metro4948,04 %48,04 %  
Metro.cz4443,14 %43,14 %  
E151716,67 %16,67 %  
E15.cz1716,67 %16,67 %  
Hospodářské noviny1312,75 %12,75 %  
Blesk.cz65,88 %5,88 %  
iHNed.cz65,88 %5,88 %  
Denik.cz65,88 %5,88 %  
Sport54,9 %4,9 %  
Sport.cz54,9 %4,9 %  
Regionální deník54,9 %4,9 %  
Právo32,94 %2,94 %  
Netuším21,96 %1,96 %  
Pravo.cz21,96 %1,96 %  
Novinky.cz21,96 %1,96 %  
Halonoviny.cz10,98 %0,98 %  
nezáleží na vlastníkovi10,98 %0,98 %  
Netuším,nevyznám se...10,98 %0,98 %  
maxim10,98 %0,98 %  
neviem10,98 %0,98 %  

Graf

7. Sympatizujete, nebo nesympatizujete s Andrejem Babišem jako veřejně činnou osobou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemám vyhraněný názor (v něčem s ním souhlasím a v něčem ne)4241,18 %41,18 %  
NE, nesympatizuji3534,31 %34,31 %  
NE1918,63 %18,63 %  
ANO, sympatizuji43,92 %3,92 %  
ANO21,96 %1,96 %  

Graf

8. Skutečnost, že se v roce 2013 majitelem mediální skupiny MAFRA stala společnost Agrofert, která patří Andreji Babišovi, vnímám (vzhledem k Babišově současné politické aktivitě) jako etický problém či střet zájmů. Souhlasíte s tímto tvrzením, nebo nesouhlasíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO, souhlasím4746,08 %46,08 %  
ANO2726,47 %26,47 %  
NE, nesouhlasím1716,67 %16,67 %  
NE1110,78 %10,78 %  

Graf

9. Domníváte se, že Andrej Babiš může nějak ovlivňovat mediální obsahy titulů, které MAFRA vydává, ve svůj prospěch, nebo ne?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO, domnívám5553,92 %53,92 %  
ANO3433,33 %33,33 %  
NE, nemyslím si98,82 %8,82 %  
NE43,92 %3,92 %  

Graf

10. Změnily se nějak Vaše návyky v konzumaci deníků vlastněných společností MAFRA (MF DNES, iDNES.cz, Lidové noviny, Lidovky.cz, Metro, Metro.cz) od doby, kdy je jejím vlastníkem Andrej Babiš (2013)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nadále produkty čtu přibližně ve stejné míře3534,31 %34,31 %  
Ano, nadále produkty MAFRY čtu, ale přistupuji k obsahu kritičtěji2625,49 %25,49 %  
Neuvědomuji si, jestli jsem návyky jakkoli změnil/-a1211,76 %11,76 %  
Ne, tituly MAFRY jsem nečetl/-a a nečtu98,82 %8,82 %  
Ano, přestal/-a jsem konzumovat, omezil/-a jsem konzumaci těchto médií87,84 %7,84 %  
Nezaznamenal/-a jsem změnu vlastnictví titulu76,86 %6,86 %  
nadále čtu, ale o to pozorněji čtu jiné (Respekt)10,98 %0,98 %  
nekupuji v papíru10,98 %0,98 %  
Tyto deníky jsem předtím pravidelně nečt, ani teď je pravidelně nečtu.10,98 %0,98 %  
Ne, média nesleduju už velmi dlouhou dobu, ani MAFRY, ani nikoho jiného10,98 %0,98 %  
Ano, začal/-a jsem konzumovat, začal/-a jsem konzumovat tato média tím spíše10,98 %0,98 %  

Graf

11. Z jakého důvodu jste své návyky v nákupu a konzumaci mediálních produktů MAFRY změnil/-a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Moje návyky se nezměnily7169,61 %69,61 %  
Z důvodu změny vlastníka2120,59 %20,59 %  
Z důvodu změny obsahu76,86 %6,86 %  
přestala jsem kupovat tištěnou verzi, občas čtu elektronickou10,98 %0,98 %  
viz předchozí otázka-odpověď10,98 %0,98 %  
myslím, že do Babiše sypu spoustu peněz z výplaty na daních, nemusím ho ještě podporovat přímo.10,98 %0,98 %  

Graf

12. Vaše věková skupina:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 – 244443,14 %43,14 %  
25 – 302827,45 %27,45 %  
31 – 401312,75 %12,75 %  
41 – 501110,78 %10,78 %  
51 – 6043,92 %3,92 %  
60 +21,96 %1,96 %  

Graf

13. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské6563,73 %63,73 %  
Středoškolské3332,35 %32,35 %  
Základní43,92 %3,92 %  

Graf

14. Jaký je Váš statut?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student3837,25 %37,25 %  
Zaměstnanec3029,41 %29,41 %  
Studující zaměstnanec1817,65 %17,65 %  
OSVČ87,84 %7,84 %  
Nezaměstnaný65,88 %5,88 %  
Důchodce10,98 %0,98 %  
Student a OSVČ10,98 %0,98 %  

Graf

15. Vaše trvalé bydliště:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hlavní město Praha4746,08 %46,08 %  
Středočeský1312,75 %12,75 %  
Pardubický65,88 %5,88 %  
Moravskoslezský54,9 %4,9 %  
Jihočeský54,9 %4,9 %  
Kraj Vysočina54,9 %4,9 %  
Ústecký43,92 %3,92 %  
Jihomoravský43,92 %3,92 %  
Plzeňský43,92 %3,92 %  
Zlínský32,94 %2,94 %  
Olomoucký21,96 %1,96 %  
Královéhradecký21,96 %1,96 %  
Karlovarský21,96 %1,96 %  

Graf

16. Počet obyvatel obce Vašeho trvalého bydliště:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nad 100 000 obyvatel5150 %50 %  
Nad 10 000 do 50 000 obyvatel1211,76 %11,76 %  
Nad 1 000 do 5 000 obyvatel1110,78 %10,78 %  
Do 1 000 obyvatel109,8 %9,8 %  
Nad 50 000 obyvatel do 100 000 obyvatel109,8 %9,8 %  
Nad 5 000 do 10 000 obyvatel87,84 %7,84 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 7 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Vlastníci mediálních podniků mohou reálně (přímo či nepřímo) ovlivňovat obsah svých médií ve svůj prospěch. Souhlasíte/nesouhlasíte s tímto tvrzením?

  • odpověď ANO:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO na otázku 4. Zajímá Vás při konzumaci médií jejich vlastník, či nikoliv?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO na otázku 9. Domníváte se, že Andrej Babiš může nějak ovlivňovat mediální obsahy titulů, které MAFRA vydává, ve svůj prospěch, nebo ne?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO na otázku 8. Skutečnost, že se v roce 2013 majitelem mediální skupiny MAFRA stala společnost Agrofert, která patří Andreji Babišovi, vnímám (vzhledem k Babišově současné politické aktivitě) jako etický problém či střet zájmů. Souhlasíte s tímto tvrzením, nebo nesouhlasíte?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 7. Sympatizujete, nebo nesympatizujete s Andrejem Babišem jako veřejně činnou osobou?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 8. Skutečnost, že se v roce 2013 majitelem mediální skupiny MAFRA stala společnost Agrofert, která patří Andreji Babišovi, vnímám (vzhledem k Babišově současné politické aktivitě) jako etický problém či střet zájmů. Souhlasíte s tímto tvrzením, nebo nesouhlasíte?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 41 – 50 na otázku 12. Vaše věková skupina:
  • odpověď ANO, souhlasím:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO, domnívám na otázku 9. Domníváte se, že Andrej Babiš může nějak ovlivňovat mediální obsahy titulů, které MAFRA vydává, ve svůj prospěch, nebo ne?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO, souhlasím na otázku 8. Skutečnost, že se v roce 2013 majitelem mediální skupiny MAFRA stala společnost Agrofert, která patří Andreji Babišovi, vnímám (vzhledem k Babišově současné politické aktivitě) jako etický problém či střet zájmů. Souhlasíte s tímto tvrzením, nebo nesouhlasíte?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE, nesympatizuji na otázku 7. Sympatizujete, nebo nesympatizujete s Andrejem Babišem jako veřejně činnou osobou?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO, zajímá na otázku 4. Zajímá Vás při konzumaci médií jejich vlastník, či nikoliv?

6. Které z následujících deníků a webových stránek podle Vás patří mediální skupině MAFRA?

  • odpověď E15:
    • 6x vetší pravděpodobnost při odpovědi E15.cz na otázku 6. Které z následujících deníků a webových stránek podle Vás patří mediální skupině MAFRA?
  • odpověď E15.cz:
    • 6x vetší pravděpodobnost při odpovědi E15 na otázku 6. Které z následujících deníků a webových stránek podle Vás patří mediální skupině MAFRA?
  • odpověď Lidovky.cz:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Metro.cz na otázku 6. Které z následujících deníků a webových stránek podle Vás patří mediální skupině MAFRA?
  • odpověď Metro:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Metro.cz na otázku 6. Které z následujících deníků a webových stránek podle Vás patří mediální skupině MAFRA?

8. Skutečnost, že se v roce 2013 majitelem mediální skupiny MAFRA stala společnost Agrofert, která patří Andreji Babišovi, vnímám (vzhledem k Babišově současné politické aktivitě) jako etický problém či střet zájmů. Souhlasíte s tímto tvrzením, nebo nesouhlasíte?

  • odpověď ANO:
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 7. Sympatizujete, nebo nesympatizujete s Andrejem Babišem jako veřejně činnou osobou?
  • odpověď ANO, souhlasím:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE, nesympatizuji na otázku 7. Sympatizujete, nebo nesympatizujete s Andrejem Babišem jako veřejně činnou osobou?

9. Domníváte se, že Andrej Babiš může nějak ovlivňovat mediální obsahy titulů, které MAFRA vydává, ve svůj prospěch, nebo ne?

  • odpověď ANO:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 7. Sympatizujete, nebo nesympatizujete s Andrejem Babišem jako veřejně činnou osobou?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO na otázku 8. Skutečnost, že se v roce 2013 majitelem mediální skupiny MAFRA stala společnost Agrofert, která patří Andreji Babišovi, vnímám (vzhledem k Babišově současné politické aktivitě) jako etický problém či střet zájmů. Souhlasíte s tímto tvrzením, nebo nesouhlasíte?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO na otázku 4. Zajímá Vás při konzumaci médií jejich vlastník, či nikoliv?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO na otázku 5. Vlastníci mediálních podniků mohou reálně (přímo či nepřímo) ovlivňovat obsah svých médií ve svůj prospěch. Souhlasíte/nesouhlasíte s tímto tvrzením?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 41 – 50 na otázku 12. Vaše věková skupina:
  • odpověď ANO, domnívám:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE, nesympatizuji na otázku 7. Sympatizujete, nebo nesympatizujete s Andrejem Babišem jako veřejně činnou osobou?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO, souhlasím na otázku 8. Skutečnost, že se v roce 2013 majitelem mediální skupiny MAFRA stala společnost Agrofert, která patří Andreji Babišovi, vnímám (vzhledem k Babišově současné politické aktivitě) jako etický problém či střet zájmů. Souhlasíte s tímto tvrzením, nebo nesouhlasíte?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO, zajímá na otázku 4. Zajímá Vás při konzumaci médií jejich vlastník, či nikoliv?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO, souhlasím na otázku 5. Vlastníci mediálních podniků mohou reálně (přímo či nepřímo) ovlivňovat obsah svých médií ve svůj prospěch. Souhlasíte/nesouhlasíte s tímto tvrzením?

14. Jaký je Váš statut?

  • odpověď Zaměstnanec:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi 41 – 50 na otázku 12. Vaše věková skupina:

15. Vaše trvalé bydliště:

  • odpověď Hlavní město Praha:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nad 100 000 obyvatel na otázku 16. Počet obyvatel obce Vašeho trvalého bydliště:

16. Počet obyvatel obce Vašeho trvalého bydliště:

  • odpověď Nad 100 000 obyvatel:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hlavní město Praha na otázku 15. Vaše trvalé bydliště:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Jak často čtete noviny (deníky) nebo online zpravodajství?

3. Zaškrtněte, prosím, které z následujících deníků (jejich online verzí) sledujete:

4. Zajímá Vás při konzumaci médií jejich vlastník, či nikoliv?

5. Vlastníci mediálních podniků mohou reálně (přímo či nepřímo) ovlivňovat obsah svých médií ve svůj prospěch. Souhlasíte/nesouhlasíte s tímto tvrzením?

6. Které z následujících deníků a webových stránek podle Vás patří mediální skupině MAFRA?

7. Sympatizujete, nebo nesympatizujete s Andrejem Babišem jako veřejně činnou osobou?

8. Skutečnost, že se v roce 2013 majitelem mediální skupiny MAFRA stala společnost Agrofert, která patří Andreji Babišovi, vnímám (vzhledem k Babišově současné politické aktivitě) jako etický problém či střet zájmů. Souhlasíte s tímto tvrzením, nebo nesouhlasíte?

9. Domníváte se, že Andrej Babiš může nějak ovlivňovat mediální obsahy titulů, které MAFRA vydává, ve svůj prospěch, nebo ne?

10. Změnily se nějak Vaše návyky v konzumaci deníků vlastněných společností MAFRA (MF DNES, iDNES.cz, Lidové noviny, Lidovky.cz, Metro, Metro.cz) od doby, kdy je jejím vlastníkem Andrej Babiš (2013)?

11. Z jakého důvodu jste své návyky v nákupu a konzumaci mediálních produktů MAFRY změnil/-a?

12. Vaše věková skupina:

13. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

14. Jaký je Váš statut?

15. Vaše trvalé bydliště:

16. Počet obyvatel obce Vašeho trvalého bydliště:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Jak často čtete noviny (deníky) nebo online zpravodajství?

3. Zaškrtněte, prosím, které z následujících deníků (jejich online verzí) sledujete:

4. Zajímá Vás při konzumaci médií jejich vlastník, či nikoliv?

5. Vlastníci mediálních podniků mohou reálně (přímo či nepřímo) ovlivňovat obsah svých médií ve svůj prospěch. Souhlasíte/nesouhlasíte s tímto tvrzením?

6. Které z následujících deníků a webových stránek podle Vás patří mediální skupině MAFRA?

7. Sympatizujete, nebo nesympatizujete s Andrejem Babišem jako veřejně činnou osobou?

8. Skutečnost, že se v roce 2013 majitelem mediální skupiny MAFRA stala společnost Agrofert, která patří Andreji Babišovi, vnímám (vzhledem k Babišově současné politické aktivitě) jako etický problém či střet zájmů. Souhlasíte s tímto tvrzením, nebo nesouhlasíte?

9. Domníváte se, že Andrej Babiš může nějak ovlivňovat mediální obsahy titulů, které MAFRA vydává, ve svůj prospěch, nebo ne?

10. Změnily se nějak Vaše návyky v konzumaci deníků vlastněných společností MAFRA (MF DNES, iDNES.cz, Lidové noviny, Lidovky.cz, Metro, Metro.cz) od doby, kdy je jejím vlastníkem Andrej Babiš (2013)?

11. Z jakého důvodu jste své návyky v nákupu a konzumaci mediálních produktů MAFRY změnil/-a?

12. Vaše věková skupina:

13. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

14. Jaký je Váš statut?

15. Vaše trvalé bydliště:

16. Počet obyvatel obce Vašeho trvalého bydliště:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Lebedová, V.Vliv vlastnictví mediálního podniku na návyky publika (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://vliv-vlastnictvi-medialniho.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.