Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv výchovy
Vliv výchovy
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Anna Dvořáčková |
---|---|
Šetření: | 23. 03. 2015 - 27. 03. 2015 |
Počet respondentů: | 49 |
Počet otázek (max/průměr): | 14 / 13.65 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 39,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.07:03 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den všem,
v průzkumu zjišťuji co česká populace považuje za morální a jak se staví k výchově dětí a jaké metody při ní považuje za nejúčinnější. Test není určen pouze pro rodiče, zajímají mně i názory bezdětných. Chtěla bych Vás ještě požádat, odpovídejte po pravdě. Většina z otázek ani nemá správnou či špatnou odpověď,
Děkuji
Odpovědi respondentů
1. Pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 36 | 73,47 % | 73,47 % |
Muž | 13 | 26,53 % | 26,53 % |
2. Věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
19-24 | 14 | 28,57 % | 28,57 % |
25-32 | 12 | 24,49 % | 24,49 % |
41 a více | 9 | 18,37 % | 18,37 % |
33-40 | 9 | 18,37 % | 18,37 % |
15-18 | 5 | 10,2 % | 10,2 % |
3. Napište jak byste definoval morálku/morálního jedince:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
.
aby nikomu neubližoval a aby se choval jak se sluší a patří
Asi bych mluvila o respektu (k pravidlum a zakonum, k nadrizenym, ale i ke starsim lidem....). Jde o dodrzovani nejakych hodnot.
být čestný, spravedlivý
Cest, takt, ohleduplnost, ferovost
čest, spolehlivost - dodržování daného slova, respekt k okolí
čestný, spravodlivý, empatický
Člověk dodržující zažitá pravidla chování
člověk, který mluví pravdu, jedná pro dobro sebe ale i ostatních.
člověk, který žije v souladu s tím, co většina považuje za správné
Dokáže rozlišovat hranice slušnosti, kdy různé věci mohou být ostatním (jendinci, skupině) nepříjemné či nepřijatelné
Důstojností
Empatický, nepoužívá vulgarity, ví, kde je mez.
Charakterní, se smyslem pro spravedlnost, ne promiskuitní.
Chová se správně
chování
jako člověka, který je odpovědný, řídí se zásadami a pravidly
Je to soubor vnitřních principů jedince,které podle něj znamenají správné jednání nebo chování.
jedinec ktery rozeznava dobro/zlo v ramci dane kultury a chova se dle norem dobro/zlo
Jedinec,který je schopný rozumně jednat,své jednání promýšlet a cíleně jím neubližovat a neškodit svému okolí.
jedná tak, aby nepoškozoval druh= a jejich důstojnost
Katdy clovek je jiny jde o prostredi a vychovu jedince v rodine
má férové zásady, nedělá podrazy na druhého, je čestný a nelže
Morálka je celková představa určité společnosti o správném jednání. Morální jedinec je z mého pohledu člověk schopný dodržovat své kategorické imperativy zvolené tak, aby neškodil druhým, případně jim byl prospěšným.
Morálka je dána od Boha.
moralka je soubor pravidel ktera uznava vetsina spolecnosti ve ktere zijeme ale pochopitelne je moralka individualni
Morálka je soustava nějakých pravidel, podle kterých se jedinec řídí, aniž by byl k tomu někým nucen.
Morálka jedince se shoduje s morálkou společnosti, ve které se nachází
Morálka jsou základní hodnoty a pravidla, kterýmí se člověk řídí ( po tom,co si je stanovil). Morání jedinec se těchto pravidel drží i v situaci, kdy pro něj nemusí být výhodné.
morálka= vzorec chování, hodnoty, které společnost považuje za správné
morální jedinec je ten který se za každé okolnosti zastane jiného člověka a postavi se za svuj osobní názor. Dale se chova cestne a uctive jak k ženám nebo slabším nebo starym. A dbá na prospěch svého národa víc než na prospěch svuj ...
nepoškozuje druhé, nelže, nepodvádí - to je minimum
neubližuje ostatním
nevím
odpovědné jednání podpořené zdravým rozumem a ohleduplností
Osoba, která je nejenom tvrdě spravedlivá, ale nesnese provádění nespravedlivého chování na ostatních a snaží se aktivně pomoct. Zároveň nezavírá oči před děním okolo a uvědomuje si zodpovědnost k sobě, svému zdraví a osobnosti a také ke svému životu a k lidem okolo. Morální jedinec není ten, co slepě poslouchá každý rozkaz, ale ten co si uvědomuje vážnost situace i za cenu, že rozkaz neuposlechne.
Podivně
Schopnost vyhodnotit situaci a zásah do ní podle svědomí
Slusny clovek
Slušné chování, čestnost.
soubor etických pravidel
Stojí si za svým názorem, který je prospěšný společnosti
Škoda každé rány,která padne vedle.....
To, že si člověk uvědomuje co je správné a špatné a dokáže se podle toho chovat.
určitý soubor, či žebříček hodnot, chování, vnímánání dobra a zla....
Uznávajícího obecně ustálené zvyklosti - slušnost, poctivost.
vodítko jak se chovat
Vysoce vyvinuté superego,charakterní člověk
Zodpovědný, slušný, chytrý , vždy řeší věci s chladnou hlavou.
4. Kde se podle vás v člověku bere morálka?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Od každého trochu | 31 | 63,27 % | 63,27 % |
Výchova | 11 | 22,45 % | 22,45 % |
Prostředí | 6 | 12,24 % | 12,24 % |
Nevím | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
5. Máte děti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 31 | 63,27 % | 63,27 % |
Ano | 18 | 36,73 % | 36,73 % |
6. Připisujete výchově spíše větší význam, nebo to příliš nehrotíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, výchova je důležitá | 40 | 81,63 % | 81,63 % |
Nepřemýšlím nad tím | 5 | 10,2 % | 10,2 % |
Nehrotím to, dávam tomu volný průběh | 4 | 8,16 % | 8,16 % |
7. Jaký styl výchovy preferujete/byste preferoval?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Demokratický - na všem se můžeme nějak domluvit | 40 | 81,63 % | 81,63 % |
Autoritativní - dokud bude bydlet pod mojí střechou...! | 6 | 12,24 % | 12,24 % |
Liberální - dítětem je přece jen jednou | 3 | 6,12 % | 6,12 % |
8. Napište alespoň 2 zásady, kterými je podle vás nutné se řídit pokud chceme vychovat morálního jedince:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
číst pohádky, odměny a tresty | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
budovani ucty a moralnich hodnot | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
Buď sám dobrým příkladem, zvol si konzistentní a pro sebe žitelný systém morálních zásad, abys jej mohl dodržovat a vštípit jej dětem. | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
je nutné sám se chovat morálně | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
Nedělat druhým, co nechceme, aby dělali oni nám. Nedělat věci stylem "o nás bez nás", ale naopak, zapojovat dítě do rozhodování a naučit ho převzít odpovědnost za svá rozhodnutí. | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
uprimnost, ohleduplnost | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
podporovat jego rozvoj, nedovolit jít za pevně nastavenou nepřekročitelnou hranici | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
poctivost, odpovědnost, ohleduplnost, láska | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
být přísný ale spravedlivý, výchovou ( usměrněním chováním ) nikoho neponižovat | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
učit čestnosti a pravdomluvnosti | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
ostatní odpovědi | 39 | 79,59 % | 79,59 % |
9. Jak byste reagoval/a, kdybyste zjistil/a, že vaše dospívající dítě užívá drogy?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevím | 5 | 10,2 % | 10,2 % |
komunikace | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
pokusila bych se s nim o tom promluvit, treba i ukazat odstrasujici priklady, pujcila bych knizky filmy..... | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
Okamžitým řešením situace za pomocí specialistů, netolerancí vůči drogové závislosti. | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
záleželo by na věku a míře, určitě bych nereagoval zkratově, spíš by následoval nějaký dialog | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
snažila bych se zjistit proč a zapůsobit na něj v tom směru, aby mělo zájem toho nechat. Pokud by nechtělo spolupracovat, asi by nezbylo než ho v tom nechat vykoupat. | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
resila bych proc a jak k tomu to decko prislo a pak bych vyhledala odbornou pomoc | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
pokecal bych s ním o tom | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
snažil bych se mu vysvětlit, jak je to škodlivé a v případě vzniku závislosti trval na léčbě | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
asi by bylo nutné ihned razantní řešení - izolace od zdroje drog a léčba | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
ostatní odpovědi | 35 | 71,43 % | 71,43 % |
10. V případě, že byste se stal/a obětí domácího násilí, byly by děti důvodem v takovém vztahu zůstat?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 40 | 81,63 % | 81,63 % |
Nevím | 5 | 10,2 % | 10,2 % |
Ano | 4 | 8,16 % | 8,16 % |
11. Jaký trest je podle vás nejúčinnější pro malé dítě?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zákaz oblíbené činnosti | 3 | 6,12 % | 6,12 % |
Nevím | 3 | 6,12 % | 6,12 % |
žádný | 2 | 4,08 % | 4,08 % |
na zadek | 2 | 4,08 % | 4,08 % |
vzít mu lízátko | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
spise nez tresty preferuji domluvu - aby si dite uvedomovalo nasledky svych cinu.... pokud nedochazi nasledek jako takovy (kdyz ho mlatis boli ho to..) tak se domluvime na trestu (pokud budes nadale mlatit deti, tak si s nimi nebudes moct hrat..) | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
Jak pro které - důsledky jednání (zlobíš, nestihneme to, po čem toužíš), vyloučení ze společnosti (pokud někomu ubližuje), odejmutí toho, co ničí, plácnutí přes zadeček, pokud dělá něco akutně a vážně nebezpečného. | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
zřejmě nějaká násilná exekuce | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
to zalezi na veku ditete a na zavaznosti prohresku... ale asi lehci fyzicky trest, nejake domaci prace, zakaz televize apod | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
odepření si nějaké radosti (sladkost, televize, počítač apod.) | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
ostatní odpovědi | 33 | 67,35 % | 67,35 % |
12. Jaký trest je podle vás nejúčinnější pro dospívajícího?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevím | 4 | 8,16 % | 8,16 % |
zákaz počítače | 2 | 4,08 % | 4,08 % |
domácí vězení | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
chtela bych aby o svych cinech premyslel, kdz by to neslo po dobrem - zakazy (pocitac televize...) | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
Pocítění důsledků jeho jednání, odebrání výhod (kapesné, privilegia), nutnost nahradit nějakým způsobem škodu, ztráta důvěry. | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
tam už je podle mě na trestání pozdě a míjí se to účinkem | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
maximalne domluva ale dospivajiciho uz asi nema smysl moc trestat (pokud teda nejde o neco hodne zavazneho) | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
žádný | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
brzký termín příchodu domů ve volném čase | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
nebude mít k dispozici mobil ani počítač | 1 | 2,04 % | 2,04 % |
ostatní odpovědi | 35 | 71,43 % | 71,43 % |
13. Víte o alespoň 3 následcích týrání či zanedbávání dítěte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 30 | 61,22 % | 61,22 % |
Nevím | 15 | 30,61 % | 30,61 % |
Vím o méně než 3 | 4 | 8,16 % | 8,16 % |
14. Pokud víte, můžete uvést aspoň 1?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
v dospelosti si muze vybrat partnera ktery ho bude tyrat, nebo sam tyrat - partnerku, dite...naopak muze zavadet naprosto liberarni styl vychovy vlastnich deti... | 1 | 3,13 % | 2,04 % |
Rozvoj deprivantství, porušené vzorce jednání v rodině a mnohé další. | 1 | 3,13 % | 2,04 % |
psychické problémy, vztahové problémy, nízké sebevědomí | 1 | 3,13 % | 2,04 % |
porucha vyvoje osobnosti, problemy se vztahy, zdravotni problemy fyzickeho razu | 1 | 3,13 % | 2,04 % |
psychická újma | 1 | 3,13 % | 2,04 % |
je hladové, špinavé, s modřinami po těle, je uzavřené do sebe | 1 | 3,13 % | 2,04 % |
Díte je asociální | 1 | 3,13 % | 2,04 % |
Ewa Farna | 1 | 3,13 % | 2,04 % |
psychická traumata, problémy se vztahy, nedůvěra, podobné chování dítěte samotného v dospělosti | 1 | 3,13 % | 2,04 % |
psychické následky, většinou celoživotní | 1 | 3,13 % | 2,04 % |
ostatní odpovědi | 22 | 68,75 % | 44,9 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.