Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv youtuberů na nákupní chování spotřebitelů

Vliv youtuberů na nákupní chování spotřebitelů

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Gabriela Ottopalová
Šetření:04. 04. 2018 - 22. 04. 2018
Počet respondentů:230
Počet otázek (max/průměr):10 / 10
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:74,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:09
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, jsme rádi, že Vás náš dotazník zaujal. Dotazník je určen respondentům od 15 let a jeho cílem je zjistit, jak moc ovlivňuje Youtube a Youtubeři naše nákupní chování, zda na nás mají jejich názory a propagace nějaký vliv. Všechny otázky v našem dotazníku jsou povinné.

Odpovědi respondentů

1. Jak často přibližně navštěvujete Youtube?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
každý den14763,91 %63,91 %  
3x týdně4620 %20 %  
1x týdně187,83 %7,83 %  
1x měsíčně125,22 %5,22 %  
2x měsíčně73,04 %3,04 %  

Graf

2. Který z uvedených kanálů navštěvujete nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hudba14964,78 %64,78 %  
Lifestyle198,26 %8,26 %  
Gameplay187,83 %7,83 %  
Krása177,39 %7,39 %  
Cestování114,78 %4,78 %  
Móda62,61 %2,61 %  
Elektronika62,61 %2,61 %  
Jídlo41,74 %1,74 %  

Graf

3. Kolik sledujete YOUTUBERŮ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádné8235,65 %35,65 %  
1-3 youtuberů7331,74 %31,74 %  
4-6 youtuberů2912,61 %12,61 %  
11 a více youtuberů2711,74 %11,74 %  
7-10 youtuberů198,26 %8,26 %  

Graf

4. Sledujete před koupí produktů recenze od Youtuberů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12052,17 %52,17 %  
někdy7532,61 %32,61 %  
ano3515,22 %15,22 %  

Graf

5. . Ohodnoťte, které z uvedených kanálů Vás nejvíce ovlivňují při koupi produktů na stupnici od 1 do 5, kdy 1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=nevím, 4= spíše ne, 5=rozhodně ne.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Móda3.7572.002
Krása3.472.232
Lifestyle3.6131.724
Jídlo3.6131.872
Nápoje3.9431.636
Gameplay3.9042.139
Elektronika3.5831.895
Sport3.9261.625
Bydlení3.8651.656
Cestování3.2392.112
Jiné3.8091.633

Graf

6. Z jakých zdrojů Vás reklama nejvíce ovlivňuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jiné stránky na internetu6026,09 %26,09 %  
v televizi5825,22 %25,22 %  
na Youtube4921,3 %21,3 %  
na Facebooku3515,22 %15,22 %  
na Instagramu2812,17 %12,17 %  

Graf

7. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena14864,35 %64,35 %  
muž8235,65 %35,65 %  

Graf

8. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-2415366,52 %66,52 %  
25-344117,83 %17,83 %  
15-18156,52 %6,52 %  
35-4483,48 %3,48 %  
45-5483,48 %3,48 %  
55-6431,3 %1,3 %  
65 a více20,87 %0,87 %  

Graf

9. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou12654,78 %54,78 %  
vysokoškolské7733,48 %33,48 %  
základní177,39 %7,39 %  
středoškolské s výučním listem104,35 %4,35 %  

Graf

10. Jaký je Váš čistý měsíční příjem? (v Kč)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pod 100007231,3 %31,3 %  
žádný5423,48 %23,48 %  
16000-219992711,74 %11,74 %  
10000-159992611,3 %11,3 %  
22000-279992410,43 %10,43 %  
35000 a více187,83 %7,83 %  
28000-3499993,91 %3,91 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. . Ohodnoťte, které z uvedených kanálů Vás nejvíce ovlivňují při koupi produktů na stupnici od 1 do 5, kdy 1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=nevím, 4= spíše ne, 5=rozhodně ne.

  • odpověď Bydlení=5:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cestování=5 na otázku 5. . Ohodnoťte, které z uvedených kanálů Vás nejvíce ovlivňují při koupi produktů na stupnici od 1 do 5, kdy 1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=nevím, 4= spíše ne, 5=rozhodně ne.
  • odpověď Móda=5:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Krása=5 na otázku 5. . Ohodnoťte, které z uvedených kanálů Vás nejvíce ovlivňují při koupi produktů na stupnici od 1 do 5, kdy 1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=nevím, 4= spíše ne, 5=rozhodně ne.
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Lifestyle=5 na otázku 5. . Ohodnoťte, které z uvedených kanálů Vás nejvíce ovlivňují při koupi produktů na stupnici od 1 do 5, kdy 1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=nevím, 4= spíše ne, 5=rozhodně ne.
  • odpověď Nápoje=5:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jídlo=5 na otázku 5. . Ohodnoťte, které z uvedených kanálů Vás nejvíce ovlivňují při koupi produktů na stupnici od 1 do 5, kdy 1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=nevím, 4= spíše ne, 5=rozhodně ne.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často přibližně navštěvujete Youtube?

2. Který z uvedených kanálů navštěvujete nejčastěji?

3. Kolik sledujete YOUTUBERŮ?

4. Sledujete před koupí produktů recenze od Youtuberů?

5. . Ohodnoťte, které z uvedených kanálů Vás nejvíce ovlivňují při koupi produktů na stupnici od 1 do 5, kdy 1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=nevím, 4= spíše ne, 5=rozhodně ne.

6. Z jakých zdrojů Vás reklama nejvíce ovlivňuje?

7. Jaké je Vaše pohlaví?

8. Kolik je Vám let?

9. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

10. Jaký je Váš čistý měsíční příjem? (v Kč)

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často přibližně navštěvujete Youtube?

2. Který z uvedených kanálů navštěvujete nejčastěji?

3. Kolik sledujete YOUTUBERŮ?

4. Sledujete před koupí produktů recenze od Youtuberů?

5. . Ohodnoťte, které z uvedených kanálů Vás nejvíce ovlivňují při koupi produktů na stupnici od 1 do 5, kdy 1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=nevím, 4= spíše ne, 5=rozhodně ne.

6. Z jakých zdrojů Vás reklama nejvíce ovlivňuje?

7. Jaké je Vaše pohlaví?

8. Kolik je Vám let?

9. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

10. Jaký je Váš čistý měsíční příjem? (v Kč)

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Ottopalová, G.Vliv youtuberů na nákupní chování spotřebitelů (výsledky průzkumu), 2018. Dostupné online na https://vliv-youtuberu-na-nakupni-ch.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.